Επιχειρηματικότητα
Οι πολιτικές υγείας στο επίκεντρο του διεθνούς συνεδρίου POLITEIA του ΕΟΠΕ

Ένας από τους σημαντικούς μοχλούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να καταστεί και ο ιατρικός τουρισμός στην Ελλάδα, προσελκύοντας και αποκομίζοντας οικονομικά οφέλη που προσεγγίζουν και το μισό δις. Εντούτοις, από τις έρευνες που αναπτύχθηκαν στο Διεθνές Συνέδριο των Πολιτικών Επιστημόνων, που διεξήχθη στο Ζάππειο Μέγαρο, με τίτλο Europe at the Crossroads: Leadership,Challenges and State of Play και στην ενότητα οικονομία της υγείας, προκύπτει ότι για την σωστή προσέλκυση επενδύσεων και θετικών αποτελεσμάτων για τα δημοσιονομικά της χώρας επιβάλλεται, ένας κεντρικός συντονισμός και ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε η προσπάθεια να είναι ολοκληρωμένη και αποδοτική.
Στα παραπάνω συμπεράσματα κατέληξαν, μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες σε στρογγυλή τράπεζα με επίκεντρο τις πολιτικές υγείας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου POLITEIA : an international conference of political scientists, το οποίο διεξήχθη στις 27 έως 29 Σεπτεμβρίου 2019.
Το συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων (ΕΟΠΕ), συγκέντρωσε στον ίδιο χώρο πάνω από 150 ερευνητές διάφορων ειδικοτήτων και τομέων, για ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς πολιτικές που αφορούν την καθημερινότητα και εν γένει την ζωή των σύγχρονων κοινωνιών.
Στην ενότητα για τις πολιτικές Υγείας, προέδρευαν η Ιατρός Ενδοκρινολόγος Δρ. Παρή Ράπτη , Αντιπρόεδρος του Διεπιστημονικού Συμβουλίου και ο αναπληρωτής Καθηγητής Αθανάσιος Βοζίκης , Διευθυντής του Εργαστηρίου Οικονομικών και Διοίκησης της Υγείας από το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, ενώ στο θέμα αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος του ΕΟΠΕ., κος Συμεών Σιδηρόπουλος.
«Τα οικονομικά και οι πολιτικές υγείας θεωρούνται από τους βασικούς πυλώνες δραστηριοποίησης και παραγωγής επιστημονικού προϊόντος από τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων. Ένας μεγάλος αριθμός στελεχών του Οργανισμού ασχολούνται με τις πολιτικές της υγείας, με καθοδήγηση από πολύ έμπειρα στελέχη του χώρου», τόνισε ο κος Σιδηρόπουλος.
Στο πλαίσιο της συνεδρίας, παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων ερευνητικές εργασίες πολύ σημαντικών καθηγητών, που αφορούν σε τομείς όπως ο ιατρικός τουρισμός, η εκπαίδευση στελεχών υγείας, τα οικονομικά της υγείας, η επικοινωνία υγείας και η ολική ποιότητα υγείας, που διεξήχθησαν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Στο επίκεντρο ο ιατρικός τουρισμός
Η πρώτη έρευνα που αναπτύχθηκε είχε τίτλο «Επισκόπηση της βιβλιογραφίας στον Ιατρικό Τουρισμό: περιγραφική ανάλυση των σύγχρονων τάσεων στην Ελλάδα».
Σύμφωνα με μελέτη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ένας αισιόδοξος στόχος είναι να προσελκύσει η χώρα 100.000 ασθενείς το χρόνο, με κατά κεφαλήν κόστος 4000 ευρώ, εξασφαλίζοντας 400 εκατ. τζίρο για την ελληνική οικονομία.
Η Ελλάδα διαθέτει τα απαραίτητα χαρακτηριστικά και τις εγκαταστάσεις για να προσελκύσει ένα τέτοιο είδος τουρισμού, παρέχοντας υψηλό επίπεδο ιατρικών υπηρεσιών και σχετικά ανταγωνιστικές τιμές. Παράλληλα υπάρχουν ευκαιρίες και ενδιαφέρον για να καταστεί η χώρα κέντρο ιατρικού τουρισμού, εκλείπει όμως ο στρατηγικός σχεδιασμός.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ορισμένες από τις απαραίτητες προϋποθέσεις αποτελούν, η δυνατότητα έκδοσης εθνικής βίζας, η μείωση του κόστους διαμονής-μεταφοράς, η διαμόρφωση ενός ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος και η ευελιξία στην προβολή των παρόχων υγείας.
Αποτελέσματα της έρευνας, υπογραμμίζουν ότι από τους φορείς της χώρας θα πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες πολιτικές, όπως η βελτίωση και διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των υπηρεσιών υγείας, να υλοποιηθούν διακρατικές συμφωνίες σε θέματα ιατρικού τουρισμού και καμπάνιες προβολής των υπηρεσιών σε άλλα κράτη.
Την έρευνα παρουσίασε ο κ. Δημήτρης Μπατάκης .
Τα ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του ιατρικού τουρισμού στη χώρα εντόπισε και ανάλυσε με μια σειρά ερωτημάτων, η Πρόεδρος της Συνεδρίας Δρ. Παρή Ράπτη, προτρέποντας την περαιτέρω διερεύνηση σε θέματα άκρως σημαντικά που άπτονται του ιατρικού και του ιαματικού τουρισμού.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο θεσμικό πλαίσιο, στο σύστημα ασφαλιστικής κάλυψης των ασθενών που έρχονται από το εξωτερικό, στην σχέση των Ελληνικών Νοσοκομείων, ιδιωτικών κλινικών, ιατρικών δομών, με κρατικούς ασφαλιστικούς φορείς και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού.
Επίσης, έθεσε ερωτήματα για τον αριθμό των πιστοποιημένων και μη- λειτουργικών ιαματικών πηγών της Ελλάδος, ώστε και η χώρα μας να αξιοποιήσει τα οφέλη των παροχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απολαμβάνουν οι πολίτες της Ευρώπης. Έθεσε, επίσης, ερωτήματα για τις δυνατότητες ανάπτυξης δομών που αφορούν στον τομέα της φυσικής αποκατάστασης στην χώρα μας, τόσο στον τομέα συγγενών παθήσεων όσο και των μετατραυματικών προβλημάτων καθώς και στον τομέα wellness wellbeing και κατάθλιψης.
«Θα πρέπει να τεθούν όλοι οι προβληματισμοί στην Πολιτεία και να απαντηθούν, ώστε να γίνει ένας βέλτιστος προγραμματισμός και η χώρα να προχωρήσει σε ταχείες και βέλτιστες λύσεις. Και δεν αναφερόμαστε στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος λειτουργεί από μόνος του, όμως θα πρέπει να τεθούν κανόνες αλλά στην Χώρα, στις δομές και στους στόχους της», ανέφερε η Δρ Παρή Ράπτη, επισημαίνοντας το γεγονός ότι ο χώρος της Υγείας ενέχει σημαντικά ζητήματα λειτουργικότητας, που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό των οποιωνδήποτε στρατηγικών και πολιτικών Υγείας.
Ακλούθησε η ανάλυση έρευνας με θέμα:
«Εντοπισμός των εκπαιδευτικών αναγκών των επαγγελματιών παροχής ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα», με στόχο την στοχευμένη εκπαίδευση για την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας.
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, κρίνεται σκόπιμο τα εκπαιδευτικά προγράμματα να προσαρμόζονται στους στόχους του εκάστοτε Οργανισμού . Η επιμόρφωση οφείλει να είναι στοχευμένη και να αναδεικνύει τους ρόλους, τα καθήκοντα αλλά και τις ατομικές ανάγκες των καταρτιζομένων.
Αποτελεσματικές στρατηγικές στην έρευνα και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βελτίωση των υπηρεσιών υγείας. Αυτή την έρευνα παρουσίασε η κα Ιωάννα Τσαντίλη.
Ακολούθησε έρευνά με τίτλο «Επικοινωνία στον χώρο της υγείας: προβλήματα και προοπτικές».
Στην ανάγκη βελτίωσης της επικοινωνίας μεταξύ ιατρών, προσωπικού νοσοκομείων και ασθενών καθώς και στα οφέλη που αυτή θα προσφέρει στην αποτελεσματικότητα των ιατρικών υπηρεσιών.
Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αποτελεσματική επικοινωνιακή στρατηγική είναι ιδιαίτερα σημαντική στο χώρο της υγείας, καθώς συμβάλλει στην αποτελεσματική πρόληψη των ασθενειών, στην ενημέρωση των ασθενών , στην εύρυθμη λειτουργία των οργανισμών, στην προαγωγή της υγείας, στη μείωση των ανθρώπινων και υλικών πόρων, ενώ αυξάνει το βαθμό ικανοποίησης και προάγει τα κλινικά αποτελέσματα. Την έρευνα αυτή ανέπτυξε η κα Κωνσταντίνα Μπριόλα.
Επόμενη έρευνα που αναπτύχθηκε ήταν με θέμα:
«Διοίκηση ολικής ποιότητας και ηγεσία: ένας τρόπος βελτίωσης των υπηρεσιών ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα», εξετάζοντας την ανάγκη διοικητικών μεταρρυθμίσεων και εφαρμογής καλών πρακτικών για την βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας.
Κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα στην υγεία είναι, μεταξύ άλλων, η στελέχωση με το κατάλληλο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, που θα είναι προσηλωμένο στην βελτίωση των παραγόμενων υπηρεσιών και θα διαθέτει το γνωσιακό υπόβαθρο, τα κατάλληλα εργαλεία υλοποίησης και δυνατότητες ευελιξίας. Η ικανοποίηση των ασθενών με μετρήσιμα στοιχεία σε μόνιμη βάση, προσβάσιμα στους πολίτες, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών αλλά και ανάθεση υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των νοσοκομείων είναι κάτι που δεν πρέπει να αμεληθεί, προκειμένου να βελτιωθούν οι υπηρεσίες υγείας και να συμπιεστεί το κόστος.
Την έρευνα παρουσίασε ο κος. Δημήτρης Κρήτας.
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Αθανάσιος Βοζίκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με ειδίκευση στα Οικονομικά της Υγείας και τα Πληροφοριακά Συστήματα, έκλεισε το στρογγυλό τραπέζι ευχαριστώντας πρώτα απ’ όλα τους νέους επιστήμονες για την πληρότητα της παρουσίασης και την τεκμηρίωση των ευρημάτων των ερευνητικών τους εργασιών, καθώς και τους συνέδρους για την ενεργό συμμετοχή τους και το ενδιαφέρον που έδειξαν για τις θεματικές που αναπτύχθηκαν.
O κος Συμεών Σιδηρόπουλος, Πρόεδρος του ΕΟΠΕ και εμπνευστής του Συνεδρίου, απεύθυνε συγχαρητήρια στο Προεδρείο, ευχαριστώντας την διακεκριμένη Ιατρό Ενδοκρινολόγο, Δρ Παρή Ράπτη και τον Αναπληρωτή Kκαθηγητή, Αθανάσιο Βοζίκη.
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
Επιχειρηματικότητα
Ανάπτυξη για λίγους ή για όλους;

Aνάπτυξη – Ανάπτυξη, είσαι εδώ?
Θυμόσαστε το παιδικό παιγνίδι μας «Λύκε –Λύκε, είσαι δώ ?» όπου ο Λύκος αναβάλλοντας την εμφάνισή του συνεχώς. για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, έβαζε λίγα- λίγα τα ρούχα του ώστε να μας εξαντλήσει και να μας τρομάξει στο τέλος: «παίρνω το μπαστούνι μου και σας κυνηγώ!….» και όποιον έπιανε το έτρωγε ή τον φυλάκιζε μέχρι να νικήσει? Κάπως έτσι μας παρουσιάζεται και η «Ανάπτυξη» το τελευταίο διάστημα από όλους του ειδήμονες πολιτικούς ή επαΐοντες ακαδημαϊκούς ή τους εκλεγμένους ηγήτορες φορέων ή think tanks , ή ότι τέλος πάντων εκπροσωπεί την σοφία και τη γνώση των ημερών μας. «Κάτ»ι που κάποια φοβερή στιγμή θα βγει με την μαγκούρα του και θα μας κυνηγήσει. Και εμείς ξαφνιασμένοι δεν θα ξέρουμε γιατί μας κυνηγά …
Τέλος πάντων, καλά τα λόγια καλές οι απόψεις, καλή η ποικιλία των απόψεων , καλή- για ακόμη μία φορά- η θεωρία . Όμως πόσο έχουν όλοι αυτοί οι θεματοφύλακες της οικονομικής θεωρίας αντιληφθεί ότι οι μικροί επιχειρηματίες, οι μικρές ατομικές επιχειρήσεις, οι «μη δημόσιοι υπάλληλο»ι της χώρας μας, που πάντα στηρίζουν την αγορά και την οικονομία , έχουν μείνει μόνοι τους και τραγικά αβοήθητοι , σε ένα μοναχικό διάλογο με τον εαυτό τους, με την αβέβαιη σκέψη κολλημένη πρωί- βράδυ στο μυαλό, σε απίστευτες εσωτερικές διαδρομές , που συναντούν ανακούφιση μόνο σε διαισθητικές ή αστρολογικές προβλέψεις? Καθώς κανείς στην ουσία δεν κατανοεί γιατί έχουμε έρθει σε αυτήν την θέση , τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας και πως θα το παλέψουμε.
Δεν κατανοεί γιατί δεν συμμετείχε στο παιγνίδι πονηρών πολιτικών που έκαναν καριέρα το λειτούργημά τους , των σοφών ακαδημαϊκών που ήταν ανέκαθεν καλοί μαθητές και ξέρουν απέξω όλες τις σοφίες του κόσμου, και δεν συμμετέχουν στην ελίτ των επιτηδείων που ξέρουν να βγάζουν χρήμα με τρόπο και όχι με κόπο.
Για αυτό, φίλοι μικρο- επιχειρηματίες, ας σταματήσουμε το παιγνίδι και ας σοβαρευτούμε ζητώντας ότι χρειαζόμαστε να μας δοθεί, για να στηρίξουμε μόνοι μας την Ανάπτυξη , έτσι όπως εμείς οι Έλληνες με το εμπορικό μας δαιμόνιο μάθαμε τόσα χρόνια να κάνουμε , σ΄ολες τις δύσκολες εποχές και όπου γης και πατρίς, με την αντοχή των γονιδίων των πατεράδων και των παππούδων μας
- Show us the money! Tόσο η Κυβέρνηση όσο και οι Τράπεζες πρέπει να ξεκαθαρίσουν πόσο χρήμα υπάρχει για ανάπτυξη, Δεν μας απασχολεί αν είναι πολύ ή λίγο , πρέπει πλέον να αποκαλυφθεί ώστε να ξέρει η αγορά τι της γίνεται. 5-10 ή 1000 , θα πρέπει να γίνει πλέον γνωστό τι πόροι υπάρχουν. Γιατί χρήμα , υπάρχει και πάντα θα υπάρχει , πόσο είναι το διαθέσιμο για την κίνηση της αγοράς δεν είναι γνωστό, και αυτό δημιουργεί φοβία και ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης και μειωμένη επιθυμία για κατανάλωση. Χωρίς τη δημιουργία της ζήτησης πώς να ξεκαθαρίσει την αξία της η προσφορά και το αντίστροφο?
- Συμβουλεύστε μας! Θα πρέπει η Κυβέρνηση να προσφέρει επιχειρηματική συμβουλευτική και υποστήριξη πλέον , δωρεάν ώστε να βρούμε και πάλι την χαμένη μας πίστη. Όλοι αυτοί οι σοφοί που περνοδιαβαίνουν στα κανάλια , ας προσφέρουν τα φώτα του στους επιχειρηματίες , με σεμινάρια, συγκεντρώσεις και υποστήριξη χωρίς να χρεώνουν την σοφία τους. Ας τους επιτάξει το κράτος( ούτως ή άλλως είναι δημόσιοι υπάλληλοι) να κάνουν τον εταιρικό σύμβουλο και καθοδηγητή , στην πράξη , στο μαγαζί , το εργαστήριο , το μικρό εργοστάστιο μας. Για αυτό είναι η γνώση, για να είναι χρήσιμη και εφικτή και όχι εικονική πραγματικότητα , στα παράθυρα των τηλεοράσεών μας.
- Δημιουργείστε την λίστα των πιθανών «αγοραστών» της παραγωγής της χώρας μας. Διαμορφώνοντας ένα τοπίο αγαθών και υπηρεσιών και πιθανών αγοραστών και επιβραβεύοντας τις εξαγωγές , οι επιχειρηματίες θα σκεφθούν και θα στραφούν σε νέες αγορές , με ευρηματικότητα και δυναμική. Υπάρχουν και άλλες ανάγκες στους λαούς της γης που μπορεί η ελληνική αγορά να ικανοποιήσει. Είμαστε μέρος του πλανήτη και εμείς.
- Ας εντυπωσιαστούμε και ας εντυπωσιάσουμε με επιτεύγματα! Η Ελλάδα ήξερε πάντα να κάνει εντύπωση. Δεν μπορεί, συνεχίζουν να γεννώνται Έλληνες ήρωες που κάνουν τον κόσμο να θαυμάζει. Ας τους αναδείξουμε , ας τους φανερώσουμε . Και όταν ο κόσμος σε θαυμάζει είναι καλός καιρός να ζητήσεις τα λεφτά του . Υπηρεσίες – Υπηρεσίες και πάλι υπηρεσίες , ας κάνουμε την Ελλάδα μας το τόπο των εξαιρετικών υπηρεσιών: υγεία-παιδεία- τουρισμός – νέος πολιτισμός (μουσική-θέατρο-τέχνες). Είναι δυνατόν να χάθηκαν πια οι Επιστήμονες , οι Μουσικοί , οι Καλλιτέχνες που γεννούσε τούτη η χώρα όλο τον προηγούμενο αιώνα?
- Σταματήστε να χάνετε τα χρήματά μας. Ακούτε, σταματήστε να τα χάνετε ,γιατί θα τα ζητήσουμε πίσω. Είμαστε εμείς οι μικροί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι. Νοιώθουμε ότι χάνουμε τα λεφτά μας όταν πληρώνουμε τους φόρους και τις εισφορές μας, όταν σας εμπιστευόμαστε να κάνετε κουμάντο τους κόπους και τους μόχθους μας και δεν τα καταφέρνετε ότι πολιτικό χρώμα και να βάφετε τις φανέλες σας. Ακούστε μία ιδέα , δώστε μας πίσω ένα μέρος όσων σας εμπιστευτήκαμε, δίνοντας πίσω στους φορολογούμενους ακίνητα που μένουν ανεκμετάλλευτα, προϊόντα που σαπίζουν σε αποθήκες, γη και θάλασσα και αέρα που δεν αξιοποιείται Και τότε θα γίνει μια νέα ζύμη . Και θα επιστρέψουμε τόσο γρήγορα στην αγορά που θα κάνουμε το κεφάλι σας να γυρίζει.
Ανάπτυξη – Ανάπτυξη είσαι εδώ?
της Μαριάννας Τσουλιά
Προγράμματα
Η Hatzi Filax Group υλοποίησε εξειδικευμένη εκπαίδευση για τη ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε η Hatzi Filax Group, στις εγκαταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε. στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης. Η εκπαίδευση σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ενίσχυση των δεξιοτήτων και της επαγγελματικής αποτελεσματικότητας των εργαζομένων της.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε:
- Διαχείριση Χρόνου (Time Management): Εκπαιδευτικά εργαστήρια για δύο δυναμικές ομάδες εργαζομένων, εστιασμένα στην αποτελεσματική οργάνωση και αξιοποίηση του χρόνου.
- Βασικές Αρχές Management & Ηγεσίας (Leadership Skills): Εκπαίδευση που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διοίκησης, επικοινωνίας και ηγεσίας, με σύγχρονες μεθοδολογίες και πρακτική εφαρμογή.
Συνολικά, 60 εργαζόμενοι συμμετείχαν ενεργά σε τρεις εκπαιδευτικές ομάδες και παρακολούθησαν 16 ώρες εντατικής και διαδραστικής εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο ήταν βιωματικό, με στοχευμένες ασκήσεις και ενεργή συμμετοχή, ενισχύοντας τη μάθηση και την εσωτερική παρακίνηση των συμμετεχόντων.
Την εκπαίδευση υλοποίησαν οι εισηγήτριες της Hatzi Filax Group, Σοφία Σκευοφύλακα και Χατζή Σκευοφύλακα, φέρνοντας την πολυετή εμπειρία τους στην επαγγελματική κατάρτιση μέσα από μια μοναδική εμπειρία μάθησης και συνεργασίας.
Η Χατζή Σκευοφύλακα, CEO της Hatzi Filax Group, δήλωσε σχετικά:
«Είναι πραγματικά υπέροχο να βλέπουμε τόσο δυναμικές επιχειρήσεις να επενδύουν ουσιαστικά στους ανθρώπους τους. Η ΜΕΒΓΑΛ δεν επενδύει απλώς σε εκπαίδευση – επενδύει σε κουλτούρα ανάπτυξης. Ήταν τιμή μας να συνεργαστούμε με τόσο εξαιρετικές ομάδες, γεμάτες ενέργεια, διάθεση και προοπτική.»
Η Σοφία Παλαμίδου, HR Manager της ΜΕΒΓΑΛ, πρόσθεσε:
«Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που σχεδίασε η Hatzi Filax Group ειδικά για στελέχη μας προσφέροντας τους πρακτικά εργαλεία και χρήσιμες τεχνικές για την καλύτερη οργάνωση της καθημερινότητάς τους και την ανάπτυξη των ηγετικών τους δεξιοτήτων.
Μέσα από διαδραστικές ασκήσεις και παραδείγματα οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς να θέτουν προτεραιότητες και εξοικειώθηκαν με σύγχρονες προσεγγίσεις στην ηγεσία.
Η εκπαίδευση αυτή αποτέλεσε μια σημαντική επένδυση για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των στελεχών μας και ευχαριστούμε θερμά για ακόμη μία φορά την Hatzi Filax Group για την εξαιρετική συνεργασία.»
Η Hatzi Filax Group, με αποδεδειγμένη τεχνογνωσία στον τομέα της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, παραμένει στρατηγικός συνεργάτης επιχειρήσεων που επιλέγουν να αναπτύσσονται μέσα από τη δύναμη των ανθρώπων τους.

-
Υγεία
Όλη η αλήθεια για τα ωάρια : Μύθοι και πραγματικότητα
-
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
-
Υγεία
Πώς να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης
-
Υγεία
Βαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Lifestyle
Ανακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
Κινηματογράφος
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY