Επιχειρηματικότητα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΙΙ – Β΄ ΚΥΚΛΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΙΙ – Β΄ ΚΥΚΛΟΣ
ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΩΣ 70%
Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανοίξει το πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ – Β’ κύκλος για την υποβολή αιτήσεων. Παρά το γεγονός ότι το όνομα του προγράμματος ακούγεται πολύ τους τελευταίους μήνες υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα με κυριότερο το «πράγματι μπορεί να πάρει κάποιος λεφτά για να φτιάξει το σπίτι του;
Ας δούμε λοιπόν τις βασικές πληροφορίες που θα πρέπει να γνωρίζει κάποιος που επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Τι είναι το Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ»;
Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα που δίνει κάποιο ποσό χρημάτων στους πολίτες προκειμένου να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους, εξοικονομώντας χρήματα και ενέργεια και αυξάνοντας την αξία του. Λόγω του ότι αυτή είναι η 2η φορά που προκηρύσσεται το πρόγραμμα χρησιμοποιείται ο όρος Β’ κύκλος.
Μπορεί να υποβληθεί η πρόταση από εμένα χωρίς τη χρήση συμβούλου;
Τονίζουμε ότι παρά το γεγονός ότι η αίτηση μπορεί να υποβληθεί από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη μίας κατοικίας χωρίς τη συμμετοχή συμβούλου, η γραφειοκρατία που υπάρχει γύρω από το πρόγραμμα καθιστά αρκετά πολύπλοκη την ορθή υποβολή μίας αίτησης. Για αυτόν ακριβώς το λόγο και οι περισσότεροι στρέφονται σε κάποιο σύμβουλο για την υποβολή της αίτησης. Τονίζεται ότι η έγκριση των αιτήσεων γίνεται με σειρά υποβολής μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.
Η αμοιβή του συμβούλου όπως και του ενεργειακού επιθεωρητή καλύπτεται από το πρόγραμμα, τουλάχιστον εν μέρει καθώς ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας έχει το δικαίωμα να ζητήσει περισσότερα χρήματα από αυτά που δικαιολογεί το πρόγραμμα. Μάλιστα επειδή η διαδικασία του Α’ κύκλου αποδείχτηκε αρκετά χρονοβόρα για τους μηχανικούς και συμβούλους αναμένεται η χρέωση ενός επιπλέον ποσού πέρα από αυτό που καλύπτει το πρόγραμμα.
Ποιες κατοικίες μπορούν να χρηματοδοτηθούν;
Στο πρόγραμμα μπορεί να επιδοτηθεί κάθε μονοκατοικία, πολυκατοικία και μεμονωμένο διαμέρισμα που τηρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις:
- Χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της πλέον πρόσφατης (πριν την υποβολή της αίτησης) εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε1), του προσώπου που τη χρησιμοποιεί.
- Υφίσταται νόμιμα. Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης της κατοικίας δε διαθέτει οικοδομική άδεια ή αυτή δεν ανταποκρίνεται στην τρέχουσα κατάσταση της κατοικίας, θα πρέπει να προσκομισθεί σχετικό νομιμοποιητικό έγγραφο, από το οποίο να προκύπτει ότι η εν λόγω κατοικία υφίσταται νόμιμα.
- Έχει καταταχθεί βάσει του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), το οποίο έχει εκδοθεί μετά την 11.2017 (27.11.2017 η ημερομηνία ενεργοποίησης του πληροφοριακού συστήματος έκδοσης Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης βάσει του ΚΕνΑΚ που έχει εγκριθεί με την απόφαση ΔΕΠΕΑ/οικ. 178581/30.06.2017, ΦΕΚ Β’ 2367/12.07.2017) σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Δ.
- Δεν έχει κριθεί κατεδαφιστέα.
Σε περίπτωση που από τα στοιχεία της πλέον πρόσφατης (πριν την υποβολή της αίτησης) εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του επικαρπωτή/ κύριου προκύπτει ότι το ακίνητο δεν ήταν σε χρήση (κενό διαμέρισμα, κενή μονοκατοικία) το εν λόγω φορολογικό έτος, δύναται για την πιστοποίηση της κύριας χρήσης κατοικίας να χρησιμοποιηθούν αντίστοιχα δικαιολογητικά ενός εκ των δύο προηγούμενων φορολογικών ετών από το έτος βάσει των εισοδημάτων του οποίου αξιολογείται η αίτηση.
Είναι απαραίτητο στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ή εάν η κατοικία νοικιάζεται στην αναλυτική κατάσταση για τα μισθώματα (Ε2) και στην δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) να εμπεριέχεται ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Επιτρέπεται μια αίτηση ανά ιδιοκτήτη εκτός και αν κάποιος ιδιοκτήτης διαθέτει περισσότερες από μία κατοικίες και οι επιπλέον της μιας αίτησης αποτελούν μέρος αίτησης/αιτήσεων που αφορά σε πολυκατοικία.
Η επαγγελματική στέγη δεν επιδοτείται.
Κατοικία για την οποία υπάρχει οριστική υποβολή στον Α’ κύκλο του Προγράμματος, επιτρέπεται να μετέχει ως διαμέρισμα-μέρος αίτησης σε πολυκατοικία μόνον για τις κοινόχρηστες παρεμβάσεις.
Σε περίπτωση που έχει γίνει υπαγωγή για μια κατοικία στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ Οίκον» της προγραμματικής περιόδου 2007-2013, δεν μπορεί να υποβληθεί αίτηση για την εν λόγω κατοικία στον παρόντα Β’ κύκλο. Στην περίπτωση αυτή επιτρέπεται η υποβολή αίτησης μόνον εάν αυτή αποτελεί μέρος αίτησης που αφορά σε πολυκατοικία, και όχι για τις παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ανωτέρω προγράμματος.
Τι δικαιώματα ιδιοκτησίας θα πρέπει να έχει ένα πρόσωπο για να υποβάλλει αίτηση στο πρόγραμμα;
Για να υποβάλλει κάποιος αίτηση στο πρόγραμμα θα πρέπει να έχει ένα από τα εξής δικαιώματα:
- Πλήρη κυριότητα
- Επικαρπία
- Ψιλή κυριότητα
Ειδικά για τις περιπτώσεις που, η κατοικία για την οποία γίνεται η αίτηση, κατά το φορολογικό έτος 2018 ενοικιάζεται/διατίθεται για βραχυχρόνια μίσθωση ή είναι κενή, καθώς και για την πρόσφατη απόκτηση ακινήτου δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν μόνον ο πλήρης κύριος ή ο επικαρπωτής.
Σε περίπτωση ύπαρξης συγκύριων (π.χ. 50% πλήρους κυριότητας ο σύζυγος, 50% πλήρους κυριότητας η σύζυγος) σε επιλέξιμη κατοικία, η αίτηση υποβάλλεται από έναν εκ των δικαιούχων ο οποίος θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των υπόλοιπων συγκύριων της κατοικίας και να υποβάλει σχετική δήλωση.
Για ποιες εργασίες μπορώ να επιδοτηθώ;
Οι εργασίες (παρεμβάσεις) που μπορούν να επιδοτηθούν από το πρόγραμμα αφορούν σε:
- Αντικατάσταση κουφωμάτων (συμπεριλαμβάνονται εξώπορτα κτηρίου, κουφώματα κλιμακοστασίου κ.α.)
- Τοποθέτηση/ αναβάθμιση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτηρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος/στέγης και της πιλοτής (συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες εργασίες όπως αποξηλώσεις και αποκομιδή, επεμβάσεις στη στέγη πχ. αντικατάσταση κεραμιδιών, κτλ).
- Τοποθέτηση συστημάτων σκίασης (συμπεριλαμβάνονται παντζούρια, ρολά, τέντες, πέργκολες κτλ).
- Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και (συμπεριλαμβάνονται αντικατάσταση εξοπλισμού του λεβητοστασίου και του δικτύου διανομής, τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα, συστήματα ελέγχου και αυτονομίας θέρμανσης κτλ).
- Αναβάθμιση του συστήματος παροχής ζεστού νερού χρήσης (π.χ. τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα).
Επιπλέον καλύπτεται κατά 100% από το Πρόγραμμα:
- η διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων (πριν και μετά τις παρεμβάσεις), μετά την επιτυχή υλοποίηση του έργου και
- η δαπάνη για αμοιβή συμβούλου έργου έως 248€
Από ποια ημερομηνία και μετά μπορεί να πληρωθεί μία δαπάνη που έχει γίνει;
Από την ημερομηνία έκδοσης του Α’ Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κατάταξης του ακινήτου και μετά μπορούν να πληρωθούν οποιαδήποτε παραστατικά εκδοθούν για τις παραπάνω δαπάνες. Ωστόσο, δεν είναι επιλέξιμα έργα τα οποία, βάσει των προσκομιζόμενων παραστατικών δαπάνης, έχουν ολοκληρωθεί ως προς το φυσικό αντικείμενο ή έχουν εκτελεστεί πλήρως μέχρι και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
Πότε λήγει η προθεσμία υποβολής;
Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά.
Η έναρξη υποβολής των αιτήσεων ορίζεται διαδοχικά ως εξής (με τα σημερινά δεδομένα):
| Περιφέρεια | Έναρξη υποβολής αιτήσεων |
| Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας | Από 15.07.2019 |
| Δυτικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης | Από 18.07.2019 |
| Αττικής, Νοτίου Αιγαίου | Από 22.07.2019 |
Η έγκριση των αιτήσεων θα γίνει με σειρά προτεραιότητας για αυτό και θα πρέπει να συγκεντρωθούν άμεσα τα απαραίτητα δικαιολογητικά από τους ενδιαφερόμενους.
Η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων θα παρέχεται μέχρι την κάλυψη του μέγιστου προϋπολογισμού που προβλέπεται ανά Περιφέρεια.
Τι ποσό μπορώ να λάβω ως επιδότηση;
Ο μέγιστος προϋπολογισμός για κάθε κατοικία θα υπολογίζεται με βάση το μέγεθος της και θα είναι 250 €/τμ με όριο τις 25.000 €. Αν δηλαδή κάποιος διαθέτει μια κατοικία 70 τμ τότε ο μέγιστος προϋπολογισμός θα είναι 70 τμ Χ 250 €/τμ = 17.500 €. Αν όμως η κατοικία είναι 110 τμ τότε ο μέγιστος προϋπολογισμός δεν θα είναι 110 τμ Χ 250 €/τμ = 27.500 € αλλά 25.000 €.
Με βάση το κόστος των εργασιών (του προϋπολογισμού για κάθε κατοικία) υπολογίζεται στη συνέχεια το ποσό της επιδότησης που μπορεί να λάβει ο κάθε υποψήφιος.
Η επιδότηση θα μπορεί να φθάνει στο 70% του συνολικού κόστους των εργασιών με κριτήριο το ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί
| Κατη
γορία |
Ατομικό
«Εισόδημα επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης» |
Οικογενειακό
«Εισόδημα επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης» |
Βασικό
Ποσοστό Επιχορήγησης |
Αύξηση
Επιχορήγησης ανά εξαρτώμενο τέκνο |
Μέγιστο
Ποσοστό Επιχορήγησης |
| 1 | Έως 10.000 | Έως 20.000 | 60% | 5% | 70% |
| 2 | > 10.000 έως 15.000 | > 20.000 έως 25.000 | 50% | 5% | 70% |
| 3 | > 15.000 έως 20.000 | > 25.000 έως 30.000 | 40% | 5% | 70% |
| 4 | > 20.000 έως 25.000 | > 30.000 έως 35.000 | 35% | 5% | 70% |
| 5 | > 25.000 έως 30.000 | > 35.000 έως 40.000 | 30% | 5% | 50% |
| 6 | > 30.000 έως 35.000 | > 40.000 έως 45.000 | 25% | 5% | 50% |
| 7 | > 35.000 | > 45.000 | 0% | 0% | 0% |
Για το υπόλοιπο ποσοστό έως το 100% του επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων υφίσταται η δυνατότητα χορήγησης δανείου με επιδότηση επιτοκίου.
Ως εισόδημα λαμβάνεται το «εισόδημα επιβολής εισφοράς» του τμήματος Γ2 «Εκκ. Ειδ. Εισφοράς Αλληλ.» του εκκαθαριστικού σημειώματος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 (υποβολή 2019).
Εάν ο ενδιαφερόμενος είναι έγγαμος, η κατάταξη στις κατηγορίες του παραπάνω πίνακα γίνεται βάσει της στήλης «οικογενειακό εισόδημα».
Είναι υποχρεωτική η χρήση δανείου;
Η χρήση δανείου δεν είναι υποχρεωτική.
Προβλέπεται η δυνατότητα δανείου με 100% επιδότηση επιτοκίου (δηλαδή δεν θα πληρώνονται τόκοι αλλά μόνο δόσεις για την εξόφληση του ποσού του δανείου), με ή χωρίς εγγυητή, χωρίς προσημείωση ακινήτου, δυνατότητα άμεσης αποπληρωμής του δανείου χωρίς επιβαρύνσεις, καθώς και εξόφληση των προμηθευτών/ αναδόχων μέσω της τράπεζας χωρίς την εμπλοκή του πολίτη.
Για όσους κάνουν χρήση δανείου το επιτόκιο δανεισμού θα είναι 0% (άτοκο) και για περίοδο 4-6 ετών.
Τονίζεται ότι όσοι δεν κάνουν χρήση δανείου δεν θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης προκαταβολής από το πρόγραμμα. Για τις αιτήσεις που θα υπαχθούν στο πρόγραμμα μετά την ηλεκτρονική αποδοχή της απόφασης Υπαγωγής από τον ωφελούμενο (τον ιδιοκτήτη του ακινήτου), παρέχεται στον Ωφελούμενο δυνατότητα εκταμίευσης προκαταβολής ποσού του δανείου που αντιστοιχεί στο 70% του ύψους του δανείου. Η προκαταβολή καταβάλλεται στους λογαριασμούς των προμηθευτών / αναδοχών (που έχουν δηλωθεί στο πληροφοριακό σύστημα), κατόπιν σχετικής εντολής/εξουσιοδότησης του ωφελούμενου.
Πρέπει να έχω πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης για την υποβολή της αίτησης;
Για την υποβολή αίτησης στο Πρόγραμμα απαιτείται η έκδοση ενεργειακού πιστοποιητικού. Το κόστος του ενεργειακού πιστοποιητικού θα πρέπει να το πληρώσει αρχικά ο ιδιοκτήτης και εφόσον εγκριθεί στο πρόγραμμα θα μπορέσει να πάρει πίσω τα χρήματα που έδωσε για την έκδοση του.
Μετά την υλοποίηση των εργασιών που προβλέπονται στην αίτηση του κάθε ενδιαφερόμενου θα πρέπει να εκδοθεί 2ο πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι έχει επιτευχθεί ο ενεργειακός στόχος που είχε δηλωθεί στην αίτηση.
Με ποιο τρόπο αποφασίζεται ποιος θα ενταχθεί στο πρόγραμμα;
Με σειρά προτεραιότητας θα καθοριστεί η λίστα των υποψήφιων που τελικά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι όποιος ενδιαφέρεται θα πρέπει να έχει συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να μπορέσει σε συνεργασία με το σύμβουλο έργου να υποβάλλει το γρηγορότερο δυνατό την αίτηση του και να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου. Σε περίπτωση που τα δικαιολογητικά δεν είναι πλήρη η αίτηση θα απορρίπτεται και θα πρέπει να γίνει εξ’ αρχής η διαδικασία υποβολής της. Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στα στοιχεία των διαφόρων δικαιολογητικών τα οποία θα πρέπει να συμφωνούν μεταξύ τους π.χ. τα τετραγωνικά του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης θα πρέπει να συμφωνούν με τα τετραγωνικά που δηλώνονται στο Ε9. Σε περίπτωση αναντιστοιχίας υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μην μπορεί να υποβληθεί αίτηση. Τυχόν αυθαιρεσίες θα πρέπει να έχουν τακτοποιηθεί πριν την υποβολή της αίτησης.
Πόσο χρόνο έχω για να ολοκληρώσω το πρόγραμμα εφόσον εγκριθώ;
Το έργο που περιγράφεται στην κάθε πρόταση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα δεκατριών (13) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής.
Σε πόσο καιρό θα γίνει η πληρωμή των προμηθευτών από το πρόγραμμα;
Η καταβολή της επιχορήγησης και η εκταμίευση του συνολικού ποσού του δανείου ολοκληρώνεται εντός χρονικού διαστήματος δύο (2) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου. Ωστόσο τονίζεται ότι στο παρελθόν παρουσιάστηκαν διαστήματα πολύ μεγάλων καθυστερήσεων.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΑΝΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΑΝΑ ΔΑΠΑΝΗ
Συντάκτες
Σύμβουλοι επιχειρήσεων
Νιάρχος Αθανάσιος – Σπύρος Ευστρατίου
Web: www.efep.gr
Προγράμματα
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!
Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.
Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.
Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα
Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
-
ΥγείαΒαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Επίκαιρα ΠρόσωπαΔέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Εκδηλώσεις«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»
-
LifestyleΑνακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
ΚινηματογράφοςΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
ΕκδηλώσειςΤο 15ο Φεστιβάλ Μελιού τιμάει την Παναγία Μελισσού
-
ΕκδηλώσειςΣυνέδριο: Οικολογική Κρίση & Οικονομικές Επιπτώσεις
-
ΔιακόσμησηΠώς να κάνετε mix & match με διάφορα στυλ διακόσμησης ανανεώνοντας τον χώρο

