Connect with us

Οικογένεια

13 Μαΐου 2018 – Γιορτή της μητέρας

Κάθε χρόνο, τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, τιμάται παγκοσμίως η ημέρα της μητέρας, για τον πολυδιάστατο ρόλο της και για την ανιδιοτελή προσφορά της σε όλους και όλες μας από τη στιγμή της γέννησής μας και καθ΄όλη τη διάρκεια της ζωής μας.

 

Διαχρονικά, η μητέρα καλείται να ανταπεξέλθει στους πολλαπλούς απαιτούμενους ρόλους της καθημερινότητας, επωμιζόμενη την ανατροφή των παιδιών της οικογένειας και προσπαθώντας να υπερβεί τις δυσκολίες της συμφιλίωσης επαγγελματικής και προσωπικής/οικογενειακής ζωής. Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγες και οι μητέρες – αρχηγοί μονογονεικών οικογενειών, για τις οποίες οι παραπάνω προκλήσεις είναι ακόμη πιο δύσκολες.

 

Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (ΓΓΙΦ), σεβόμενη και προασπιζόμενη απολύτως τα δικαιώματα των γυναικών εν συνόλω, στο πλαίσιο των αρχών και των αξιών της ισότητας των φύλων, αναπτύσσει ένα πλούσιο έργο υπέρ των γυναικών, εντός του οποίου προστατεύονται και τα δικαιώματα των γυναικών που φέρουν και την μητρική ιδιότητα.

 

Υπ’ αυτό το πρίσμα, η ΓΓΙΦ, πρωτίστως, προάγει την μητρότητα ως ελεύθερη επιλογή της κάθε γυναίκας, ώστε να αποφασίσει η ίδια για το αν θέλει να τεκνοποιήσει ή όχι. Επίσης, στηρίζει τα εργασιακά δικαιώματα των γυναικών και έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία περιπτώσεις παραβίασης δικαιωμάτων λόγω εγκυμοσύνης, καταφέρνοντας την επαναπρόσληψη των γυναικών στην εργασία τους.

 

Ακόμη, ο τομέας «Αγορά εργασίας και εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» αποτελεί άξονα προτεραιότητας στο νέο, επικαιροποιημένο «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων» (ΕΣΔΙΦ) της περιόδου 2016-2020 της ΓΓΙΦ, στον οποίο περιλαμβάνονται: εξειδικευμένοι στόχοι που αποσκοπούν στη βελτίωση της νομοθεσίας για την άδεια μητρότητας, την προστασία της άδειας ανατροφής, την προστασία από διάκριση λόγω εγκυμοσύνης ή μητρότητας, την παροχή κινήτρων για την ενθάρρυνση χρήσης της γονικής άδειας από τους άνδρες κ.α.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΓΓΙΦ εντατικοποιεί διαρκώς την παρουσία της στα περισσότερα δυνατά πεδία, όπου εμφανίζονται έμφυλες ανισότητες, στην προσπάθειά της να συμβάλλει ουσιαστικά στην προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των γυναικών και των μητέρων, άνεργων ή εργαζόμενων,  ανεξάρτητα από την ηλικία τους ή την καταγωγή τους.

 

Τέλος, τιμά τους αγώνες όλων των μητέρων, την καθημερινότητά τους, την αθέατη εργασία τους και, αναγνωρίζοντας την προσφορά τους, διεκδικεί, μέσω της εναρμόνισης εργασιακής και προσωπικής/οικογενειακής ζωής, αφενός την απελευθέρωση χρόνου για τις εργαζόμενες μητέρες και αφετέρου την ισότιμη (μεταξύ γυναικών και ανδρών) συμμετοχή στη διαχείριση της οικογενειακής ζωής.

Ψυχολογία

Ευτυχία με νόημα

Όλοι ενδιαφερόμαστε να αποκτήσουμε μία ευτυχισμένη ζωή. Η ευτυχία είναι μία κατάσταση στην οποία νιώθουμε πληρότητα επειδή αποκτά ένα νόημα η ζωή μας, ανεξάρτητα από τα εξωτερικά ερεθίσματα ή το πόσα υλικά αγαθά έχουμε αποκτήσει

Ένας τρόπος για να ξεκινήσουμε να επενδύουμε στην ευτυχία μας είναι να απλοποιήσουμε τη ζωή μας. Όταν ασχολούμαστε καθημερινά με λιγότερα πράγματα, τόσο περισσότερο χρόνο μπορούμε να διαθέσουμε στον εαυτό μας, στα αγαπημένα μας πρόσωπα και στις ανάγκες μας.

Κάποιοι τρόποι που μπορούμε να απλοποιήσουμε τη ζωή μας για να νιώσουμε περισσότερο ευτυχισμένοι είναι να:

  1. Aυξήσουμε το χρόνο μας στη δημιουργία υγιών σχέσεων. Οι έντονοι ρυθμοί της σύγχρονης κοινωνίας, μας οδηγούν στην απομάκρυνση μας από τη σύνδεση με φίλους ή συγγενείς.
  2. Mειώσουμε τις ώρες που αφιερώνουμε στην τηλεόραση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το τηλέφωνο, αυξάνοντας τη συγκέντρωσή μας σε όσα έχουμε θέσει σαν προτεραιότητα. Οι διαρκείς περισπασμοί στο κινητό ανά πεντάλεπτο, σύμφωνα με έρευνες,  οδηγούν σε άγχος και μείωση της παραγωγικότητας.
  3. Μειώσουμε τον καταναλωτισμό, αποταμιεύοντας για κάτι που έχει περισσότερη αξία για εμάς όπως ένα χόμπι, στην προσωπική μας εξέλιξη, την αυτογνωσία μας, ένα ταξίδι ή για κάποια μελλοντική ανάγκη δική μας ή άλλων.
  4. Καλύψουμε τις πραγματικές ανάγκες μας και όχι όσα είχαμε συνηθίσει να κάνουμε, όπως η συνεχής απόκτηση υλικών αγαθών που γεμίζουν το σπίτι, αλλά όχι την ψυχή μας.
  5. Προσφέρουμε στον εαυτό μας λίγα λεπτά διαλογισμού ή επαφή με τη φύση, απέχοντας από τη φλυαρία του μυαλού
  6. Αφιερώσουμε χρόνο σε ποιοτικά, ενδυναμωτικά, ψυχαγωγικά βιβλία, ταινίες, τέχνες ή μουσική, που θα βελτιώσουν την αντίληψη μας.

Με τους πιο πάνω τρόπους, καλλιεργούνται η αγάπη και η εκτίμηση μέσα από τις σχέσεις και τις επιλογές μας, η επιμονή και η υπομονή σε αυτό που έχουμε θέσει σαν στόχο, ο αυτοέλεγχος έναντι της υπερβολής, η αισιοδοξία κάνοντας το καλύτερο που μπορούμε και η ευγνωμοσύνη για όσα καλά μας συμβαίνουν.

Επιλέγοντας εν κατακλείδι μία απλή ζωή, οδηγούμαστε συνειδητά στην ευτυχία για αυτό που είμαστε και όχι για αυτό που επιδιώκουμε να έχουμε ή να κάνουμε συνεχώς για να νιώσουμε σημαντικοί.

«Η ευτυχία στη ζωή εξαρτάται από πολύ λίγα πράγματα» Μάρκος Αυρήλιος

Μαρούλα Κουνινιώτη

Σύμβουλος προσωπικής & επαγγελματικής ενδυνάμωσης

facebook/Linkendln

mail: [email protected]

Continue Reading

Ψυχολογία

Πώς βάζω όρια στη σχέση μου;

Σχέση και όρια, μία συζήτηση που γίνεται συχνά και όχι λανθασμένα, καθώς μέσα σε μια ερωτική σχέση λόγω της τριβής, της οικειότητας που αποκτούμε με το άλλο πρόσωπο δεν υπάρχει περίπτωση ο σύντροφος μας, η σύντροφός μας να μην περάσει την δική μας «κόκκινη γραμμή».

Πόσο εύκολο είναι όμως να θέσεις τα δικά σου όρια και να δημιουργήσεις όλες εκείνες τις συνθήκες για να συνεχίσει να υφίσταται η σχέση μέσα στο πλαίσιο που σε κάνει να αισθάνεσαι χαρά και ευτυχία;

Η λύση κρύβεται στις συμμαχίες! Είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως χρειάζεσαι συνεχώς να παίρνεις νέα γνώση και να βρεις τον κατάλληλο άνθρωπο να σε καθοδηγεί. Σίγουρα, έχουμε συνηθίσει να πορευόμαστε στη ζωή μας δίνοντας στους άλλους την εντύπωση πως γνωρίζουμε τα πάντα και νιώθουμε αδύναμοι αν χρειαστεί να πούμε το αντίθετο.

Το πρώτο λοιπόν που πρέπει να αποβάλλεις είναι αυτή η πεποίθηση και να αναγνωρίσεις πόσο σημαντικό είναι να παίρνω νέα γνώση! Ο δάσκαλος σου, το life coaching είναι εκεί για να σε υποστηρίξει.

Ας μην περιμένουμε να τελειώσει μια σχέση, να κλάψουμε, να θρηνήσουμε τον θάνατο της σχέσης, να πάρουμε διαζύγιο για να αναλογιστούμε εκ των υστέρων τι θα μπορούσαμε να είχαμε βελτιώσει και πως αυτή η σχέση θα είχε λειτουργήσει αν υπήρχαν διαφορετικές συμπεριφορές.

Θα πρέπει να προλαμβάνουμε και όχι να θεραπεύουμε, γιατί πολύ συχνά δεν υπάρχει θεραπεία. Είναι πραγματική δύναμη και πραγματικό μεγαλείο να μπορούμε να αναγνωρίζουμε πως δεν τα γνωρίζουμε όλα και να απευθυνόμαστε στον δάσκαλό μας, ο οποίος θα μπορέσει να μας μάθει να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας, να ελέγχουμε τις σκέψεις μας και να μην αφήνουμε το Εγώ να παίρνει τα ηνία προς ένα χαμηλότερο επίπεδο.

Πριν λοιπόν τσακωθούμε, πριν ανταλλάξουμε λόγια που θα μετανιώσουμε, πριν αφήσουμε τη σχέση να αλλοιωθεί, ας μάθουμε την αξία του να αναζητάμε μια πραγματική συμμαχία με κάποιον που μπορεί να συμπορευτεί μαζί μας και να μας μάθει πως να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας, ώστε να θέτουμε τα όρια μας από νωρίς και να διαφυλλάτουμε τις προσωπικές μας σχέσεις.

Πάρε την ευκαιρία για μια δωρεάν life coaching συνεδρία με τον Νικόλα, για να δοκιμάσεις χωρίς καμία περαιτέρω δέσμευση πόσο αποτελεσματικό είναι το lifecoaching!

Νικόλας Ουρανός, PCC

Professional Certified Life & Relationship Coach by International Coaching Federation

Βραβευμένος συγγραφέας παγκόσμιου bestseller Αγάπη Τώρα, Ευ Ζην Τώρα και Ξαφνικά Τώρα, Ομιλητής

Continue Reading

Ψυχολογία

Πως να απολαμβάνεις τα συναισθήματα σου

Και όπως πολύ καλά σκέφτηκες δεν μιλάμε για την απόλαυση των  ευχάριστων συναισθημάτων  της χαράς και της ευτυχίας αλλά για την απόλαυση των  δυσάρεστων συναισθημάτων  του θυμού, της θλίψης, του φόβου  ή της ντροπής.

Τα συναισθήματά είναι η  ένδειξη ότι ζούμε. Οποιοδήποτε ερέθισμα, από το εξωτερικό περιβάλλον, εισέρχεται στο σύστημά μας δημιουργεί μια σκέψη και η σκέψη ένα συναίσθημα.

Μία εικόνα με χιόνια μπορεί να σε παραπέμπει στις περσινές διακοπές πάνω στο βουνό όπου όλη η παρέα μαζεμένη γύρω από ένα τζάκι χαιρόσασταν την κάθε στιγμή με καλαμπούρια, γέλια και ανεμελιά.

Μία μυρουδιά μελομακάρονου από το φούρνο της γειτονιάς μπορεί σε παραπέμπει στις οικογενειακές συγκεντρώσεις παραμονές Χριστουγέννων με την γιαγιά να εξιστορεί ιστορίες και εσύ να ακούς μαγεμένος/η.

Η γεύση ενός υπέροχου πιάτου μπορεί να σε παραπέμπει στα φαγητά της μαμάς και να ευφραίνεται η στοματική σου κοιλότητα και η καρδιά σου. 

Αντίστοιχα μία εικόνα με θάλασσα μπορεί να σου θυμίσει τις στρεσσογόνες καλοκαιρινές διακοπές που πέρασες και να σου προκαλέσει θυμό.

Ή το άγγιγμα ενός πλεκτού σε ένα μαγαζί να σου θυμίσει τα ρούχα που σου έπλεκε η γιαγιά σου, όταν ήταν εν ζωή, και να σου προκαλέσει θλίψη.

Φανταστείτε παρόλα αυτά  μια ζωή γραμμική με καθημερινή χαρά ή καθημερινό θυμό. Θα ήταν μία ζωή βαρετή, μία ζωή χωρίς ενδιαφέρον για την κατάκτηση κάποιου στόχου, μία ζωή χωρίς νόημα.

Γιατί λοιπόν δεν απολαμβάνουμε τις εναλλαγές των συναισθημάτων μας;

Γιατί απλά έχουμε εκπαιδευτεί στο να «μαχόμαστε» κατά των δυσάρεστων συναισθημάτων και να τα αντιμετωπίζουμε σαν μίασμα χωρίς να είμαστε διατεθειμένοι να ανακαλύψουμε το μήνυμα που κρύβεται πίσω από αυτά.

Κάθε συναίσθημα έχει κάτι να μας διδάξει, χρήσιμο για την εξέλιξή μας. Είναι πολύτιμη γνώση για τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε και επικοινωνούμε.

Πως λοιπόν μπορούμε να «ξεμάθουμε» τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα δυσάρεστα μα ταυτόχρονα ωφέλιμα συναισθήματά μας;

  • Ο κος θυμός κρούει τον κώδωνα της παραβίασης των ορίων και των αναγκών μας. Σκεφτείτε μία στιγμή που θυμώσατε και αναρωτηθείτε τι το προκάλεσε.
  • Ο κος φόβος έχει να μας μηνύσει την ανάγκη διεύρυνσης του τρόπου σκέψης μας και εξάσκησης της ευελιξίας μας. Αν και εφόσον δεν αφορά πραγματικό κίνδυνο.
  • Η κα θλίψη έρχεται να σε ρωτήσει: Μήπως δεν εκφράζεις τις ανάγκες σου ή τα συναισθήματά σου;
  • Η κα ντροπή σου χτυπάει την πόρτα της αυτοεκτίμησής σου. Πως βλέπεις τον εαυτό σου; Σου αρέσει; Μήπως θα ήταν σοφό να κάνεις κάποιες εσωτερικές ή εξωτερικές αλλαγές;

Τα ευχάριστα συναισθήματα έχουν πολύ μικρότερη διάρκεια από τα δυσάρεστα. Προκειμένου λοιπόν να καταναλώνουμε άπειρη ενέργεια διερωτώμενοι «γιατί σε μένα» ή «γιατί μου βάζει συνέχεια τις φωνές» ή «γιατί δεν με καταλαβαίνει κανείς» είναι προτιμότερο να αποκωδικοποιήσουμε το κρυφό μήνυμα που έχουν να μας παραδώσουν, να το αγκαλιάσουμε και να απολαύσουμε την διαδρομή προς μια εσωτερική μας αλλαγή προκειμένου τα φαινόμενα να μην επαναλαμβάνονται κι εμείς να λαμβάνουμε την απόλαυση της εξέλιξής μας.

Και τότε το κάθε δυσάρεστο συναίσθημα  αποκτά το νόημα της εξερεύνησης και αλλαγής, αφροδισιακά για την απόλαυση της κάθε εμπειρίας που γενναιόδωρα μας προσφέρεται.

Πέγκυ Μουζάκη

NLP Global Trainer & Consultant και Coach.

Continue Reading

Trending