Επιχειρηματικότητα
GRBossible Φεστιβάλ Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας
Η ετήσια συνάντηση και δικτύωση του επιχειρηματικού οικοσυστήματος
για τρίτη συνεχή χρονιά από το Skywalker.gr
Η εκπαίδευση των νέων επιχειρηματιών σε θέματα που σχετίζονται με την έναρξη και τη λειτουργία μιας επιχείρησης, η διερεύνηση των ευκαιριών, των δυνατοτήτων και των απειλών για τη γέννηση και την ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας, η υποστήριξη νέων και εν δυνάμει επιχειρηματιών με προσωπικό business mentoring, η πληροφόρηση για την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά προγράμματα, η δικτύωση με άλλους επιχειρηματίες και επιστήμονες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ήταν οι στόχοι που επιτεύχθηκαν στο πλαίσιο του GRBossible 2018.
Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Ε.ΣΥ.Ν.Ε. Α.Π.Π. στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς το Σαββατοκύριακο 1 και 2 Δεκεμβρίου με ελεύθερη είσοδο για τους επισκέπτες.
Στη διήμερη διάρκειά του οι επισκέπτες παρακολούθησαν και συμμετείχαν ενεργά στα βιωματικά workshops επιχειρηματικότητας, σε ατομικές συνεδρίες business mentoring σχετικά με την αποτελεσματική οργάνωση μιας επιχείρησης, στο οpen workshop με θέμα «Your start–up idea diagnosis», που επιχείρησε να δείξει πώς επιτυγχάνεται μια συνολική «διάγνωση» της επιχειρηματικής ιδέας και η αξιολόγησή της, καθώς και θεματικά panels σχετικά με τη δικτύωση και την επιχειρηματικότητα, την παραγωγή ελληνικών προϊόντων, χρηματοδοτήσεις και εξαγωγές.
Το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) διοργάνωσε panel με θέμα «Δικτύωση και επιχειρηματικότητα». Μέσα από μια πολύ ενδιαφέρουσα και διαδραστική συζήτηση με το κοινό τέσσερις νέοι επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων, ο κ. Αλέξανδρος Σεϊμανίδης, ιδρυτής του B2B Wave, ο κ. Κωνσταντίνος Παπαχαραλάμπους, branch manager στην Empist, ο κ. Γιώργος Στέγγος, CEO και συνιδρυτής της Cyclefi & Recytrust, και η κα Κωνσταντίνα Μπεθάνη, ιδρύτρια της Tenebra Studios, απάντησαν σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν κάθε νέο επιχειρηματία που ετοιμάζεται να βγει στις διεθνείς αγορές.
Τα ζητήματα αυτά σχετίζονται με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση με διεθνή δραστηριότητα, τις απαιτήσεις δικτύωσης, το πώς γίνεται στην πράξη η διεθνής δικτύωση, τις χρηματοδοτικές ανάγκες αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν σε τοπικό και διεθνές επίπεδο και πολλά άλλα. Τέλος, παρουσιάστηκαν οι προσωπικές εμπειρίες τους, ενώ έγινε ειδική αναφορά στην υποστήριξη του ΕΚΤ ως συντονιστή του Enterprise Europe Network-Hellas και της πρωτοβουλίας Γέφυρες Γνώσης & Συνεργασίας. Τη συζήτηση συντόνισαν ο κ. Δημήτρης Μαραγκός, συντονιστής της πρωτοβουλίας Γέφυρες Γνώσης & Συνεργασίας, που υλοποιεί το ΕΚΤ, και ο κ. Γιώργος Μέγας, σύμβουλος Καινοτομίας & Μεταφοράς Τεχνολογίας στο ΕΚΤ.
Ακολούθησε η θεματική ενότητα «Χρηματοδοτήσεις: Το Graal της επιχειρηματικότητας», όπου στον χαιρετισμό του ο κ. Ορέστης Ματσούκας, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών (Ε.ΣΥ.Ν.Ε.) Α.Π.Π. άνοιξε έναν διαδραστικό διάλογο με το κοινό σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν έναν νέο επιχειρηματία στο ξεκίνημά του.
«Η απομυθοποίηση των χρηματοδοτήσεων και η ορθολογική τοποθέτησή τους στο επιχειρηματικό βίο σε σύνδεση με τις προσδοκίες του χρηματοδότη» παρουσιάστηκαν στο panel που συντόνισε ο κ. Απόστολος Σιώκας, οικονομολόγος, M.Sc. Ο συντονιστής και οι ομιλητές κ. Γιώργος Γιακουμάκης, Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, υπεύθυνος πρωτοβουλίας EquiFund, κ. Αργύρης Σπυρίδης, CEO στην Anthology Ventures, co-founder, Innovation Farm, κ. Άγγελος Μαγκλής, founder – V.P. Hellenic Mobile Cluster Facilitator, Adrionic BAN manager, κ. Αλέξανδρος Νούσιας, διευθυντής του Envolve Entrepreneurship στην Ελλάδα, κ. Γιώργος Καραντώνης, partner at Metavallon V.C., κα Μαρίσα Αντωνοπούλου, business development manager, Action Finance Initative ,μεταξύ άλλων τόνισαν:
- Οι micro-investors αδυνατούν να συμμετέχουν σε έναν συστηματικό και αποτελεσματικό χρηματοοικονομικό μηχανισμό.
- Η αναζήτηση του smart money είναι μονόδρομος.
- Η επιχειρηματικότητα στη χώρα απαιτεί στήριξη μέσω εκπαίδευσης, όπως τοπικές συναντήσεις, συνεργασίες, επιχειρηματικές εκδηλώσεις κτλ.
- Η χρηματοδότηση με τη μορφή δανείων σε ανέργους ή σε μικρές επιχειρήσεις μπορεί να φέρει αποτελέσματα.
- Οι startuppers οφείλουν να λένε τους προβληματισμούς τους και να επιδιώκουν τη διαδραστικότητα με επαγγελματίες και συμβούλους.
Την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου ξεκίνησαν τα θεματικά panels με τον χαιρετισμό του κ. Δημήτρη Φυντάνη, διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, που τόνισε ότι η χώρα τα τελευταία χρόνια έδειξε ότι δεν πορεύτηκε με ένα μοντέλο ανάπτυξης και επιχειρηματικού προγράμματος εναρμονισμένο με τις αντοχές και το DNA της. Στο κλείσιμο του χαιρετισμού του παρότρυνε τους νέους επιχειρηματίες να αναρωτηθούν αν στοχεύουν στο κέρδος και μόνο ή στην καλύτερη τιμή και ποιότητα των προϊόντων τους.
Στη θεματική ενότητα «Ελληνικά προϊόντα: Made in Greece» o κ. Γεώργιος Τζιάλλας, γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, Υπουργείο Τουρισμού, υποστήριξε ότι πρέπει να εξευρεθούν τρόποι συνδυασμού της επιχειρηματικότητας και των ελληνικών προϊόντων κυρίως μέσα από την τεχνολογία. Είπε πως η αύξηση του τουρισμού είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και όχι θαύματος. Τόνισε πως το νομοσχέδιο για τον θεματικό τουρισμό έχει στόχο την εξεύρεση θεματικών προϊόντων και τη σύνδεσή τους με τον πρωτογενή τομέα.
«Η πρόκληση της ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος μας με ελληνικά παραγόμενα αγαθά στη δυναμική της μεγιστοποίησης των ωφελειών για την ελληνική οικονομία» ήταν το θέμα που συντόνισε η κα Μαρία Παύλου, δημοσιογράφος, Open Beyond TV, Αθήνα 98,4. Οι εισηγητές κ. Μπάμπης Καρίμαλης, πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Ελένη Δελβινιώτη, δημοσιογράφος, εκπρόσωπος Συνδέσμου Προώθησης Ελληνικών Προϊόντων «Επιμένων Ελληνικά», κ. Άγις Πιστιόλας, πρόεδρος πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και διευθυντής Μάρκετινγκ & Εξαγωγών, Agrino, και κ. Κωνσταντίνος Γεωργουλής, CEO, Geo Hospitality Group, επεσήμαναν:
- Η στρατηγική του τουρισμού οφείλει να στηρίζεται στη δραστική σχέση με τους ταξιδιώτες.
- Η επιβίωση των ελληνικών προϊόντων εναπόκειται στη νεολαία του σήμερα, στα παιδιά και στους εφήβους.
- Οι τρεις τομείς που η χώρα πρέπει να εκμεταλλευτεί για να αυξήσει τα έσοδά της είναι η αγροδιατροφή, ο τουρισμός και η ναυτιλία.
- Η επίτευξη της ανάπτυξης στην Ελλάδα προϋποθέτει τη σχέση της αξίας του προϊόντος με την τιμή του.
- Η διαφήμιση της ποιότητας είναι πρωτεύον χαρακτηριστικό, που μια επιχείρηση θα πρέπει να προβάλλει.
Η συζήτηση στη θεματική ενότητα «Εξαγωγική επιχειρηματικότητα: Μια ελιά για κάθε βίδα», που διοργανώθηκε από το Greek Liberties Monitor, ανέδειξε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι ελληνικές επιχειρήσεις σε ένα διεθνές περιβάλλον. Στον χαιρετισμό του ο κ. Γεώργιος Παπαστεργιόπουλος, διευθυντής Πληροφόρησης & Υποστήριξης Επιχειρήσεων, Enterprise Greece, έθεσε τον τόνο της συζήτησης παρουσιάζοντας τα μεγέθη και τους τομείς στους οποίους εστιάζονται οι ελληνικές εξαγωγές με μια αποτίμηση της πορείας μέχρι τώρα και μιας πιθανής μελλοντικής.
Στο panel με θέμα «Πόσο εφικτό είναι το όραμα του ισοσκελισμού του εμπορικού ισοζυγίου μας σε περίοδο επούλωσης και αναδιάρθρωσης;» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Πεφάνη, διευθυντή του Insider.gr, οι εισηγητές κ. Αθανάσιος Συριανός, CEO της Έζα και αντιπρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, κ. Δημήτρης Μητράκος, CEO και founder της εταιρίας Yamas, κ. Μιχάλης Γαλιατσάτος, owner της Cargo360 P.C., κ. Άρης Κεφαλογιάννης, CEO Gaea, και κα Σοφία Αποστολάκη, marketing manager της Roussas Dairy S.A., τόνισαν:
- Υπάρχει έντονη ανάγκη ενός συνολικού εξαγωγικού σχεδίου με βάση την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία.
- Οι φόροι και το κόστος ενέργειας, η έλλειψη ενός φορέα ασφάλισης επιχειρήσεων και εξαγωγών και το branding των επιχειρήσεων είναι προβληματικά.
- Η κεφαλαιακή ασφυξία στην Ελλάδα για τις νέες εταιρίες αποτελεί μείζον πρόβλημα.
- Το παραγωγικό μοντέλο είναι προβληματικό και εσωστρεφές: Το 80% των επιχειρήσεων έχουν εσωτερική στόχευση, με μόλις 20% των επιχειρήσεων να είναι παραγωγικές και παράλληλα να δίνουν εργασία στο 70% των ιδιωτικών υπαλλήλων.
- Το μοντέλο marketing αλλάζει από προϊοντικό σε βιωματικό.
- Το κλειδί στις εξαγωγές για την Ελλάδα είναι η ελληνική διατροφή και η εστίαση στην καινούργια διαπίστωση πολλών πως η υγιεινή διατροφή είναι μια μορφή προληπτικής ιατρικής.
- Η στρατηγική εξαγοράς από πολυεθνικές εταιρίες με παρουσία ανά τον κόσμο δεν βοηθά στην εξάπλωση των ελληνικών προϊόντων, δεδομένου ότι οι πολυεθνικές ενδιαφέρονται για πωλήσεις στις εθνικές αγορές και όχι για εξαγωγές των τοπικών θυγατρικών τους ή επενδύσεών τους.
- Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση είναι η λύση για τους Έλληνες νέους, όπως και η νεοφυής επιχειρηματικότητα, αλλά πρέπει να δοθεί έμφαση και στις επιχειρήσεις πιο παραδοσιακού τύπου στον τομέα της παραγωγής.
- Πρέπει να δημιουργηθεί κουλτούρα συνεργασίας στο ελληνικό επιχειρείν με συνασπισμούς εταιριών και συνεταιρισμούς μικρότερων εταιριών για την ανάπτυξή τους και μεγαλύτερες συνεργασίες για τη δημιουργία brand awareness, εξαγωγικής πολιτικής, ελληνικού ραφιού στο εξωτερικό και την αξιοποίηση του τουρισμού και των βιωματικών εμπειριών που σχετίζονται με την Ελλάδα από τους καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο.
- Χρειάζεται ευθυγράμμιση της παιδείας και της εκπαίδευσης στην Ελλάδα με την αγορά, την παραγωγή και το επιχειρείν.
Το φεστιβάλ GRBossible την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με την απονομή τιμητικών διακρίσεων και βραβείων, που παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, key account manager, Skywalker.gr.
Οι τιμητικές διακρίσεις που δόθηκαν είναι οι εξής:
- Skywalker – Επιχειρηματικότητα Στον κ. Νίκο Τσατσαρωνάκη, Πρόεδρο, Αρτοποιία «Το Μάννα», Ν. Τσατσαρωνάκης Α.Β.Ε.Ε.
- Skywalker – Νεοφυής Επιχειρηματικότητα Στον κ. Παναγιώτη Πετράκη, Καθηγητή Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ.
- Αποτελεσματική Δράση για τη Νεοφυή Επιχειρηματικότητα Στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας για τη δράση της στη διάχυση πληροφοριών για την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.
- Ανθρωποκεντρική Προσέγγιση της Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας Στην Praksis για τη συμβολή της στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας μέσω του προγράμματος Business Coaching Center.
- Αξιοποίηση της Ελληνικής Επιχειρηματικής Τεχνογνωσίας Στη Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας Πανεπιστημίου Πειραιώς για τη διάχυση της ελληνικής επιχειρησιακής τεχνογνωσίας.
Επιπλέον απονεμήθηκαν:
- Το χάλκινο βραβείο Παράδοσης στην εταιρία Eucosmia, στην κα Σοφία Μυλωνά, υπεύθυνη Marketing, και στον κ. Θέμη Μαλτέζο, υπεύθυνο Digital Marketing.
- Το χάλκινο βραβείο Καινοτομίας στην εταιρία AquaWeather, στον κ. Δημήτρη Μηλιώτη, εμπνευστή της ιδέας, CEO.
- To αργυρό βραβείο Καινοτομίας στην εταιρία Thruwind Καινοτόμες Τεχνολογίες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στον κ. Βασίλειο Ιωαννίτη, νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρίας Thruwind.
Οι τιμητικές διακρίσεις και τα βραβεία απένειμαν οι κ.κ.: Γεωργία Κωνσταντίνου, διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας, Skywalker.gr, Ιωάννα Μίχου, διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων, Skywalker.gr, Σωτήρης Χατζηιωαννίδης, εμπορικός διευθυντής, Skywalker.gr, Μαίρη Κατσαπρίνη, events marketing director, Skywalker.gr, δρ Αθανάσιος Γραμμένος, διδάκτωρ Διεθνών Σχέσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, και υπεύθυνος του ελληνικού παραρτήματος του ιδρύματος Friedrich Naumann, Μιχάλης Πεδιώτης, B.Sc., M.B.A., project & communications manager, radio producer, Γιάννης Κώτης, executive master coach, μέλος του Κέντρου Εθελοντών Manager Ελλάδος (ΚΕΜΕΛ).
Προγράμματα
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!
Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.
Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.
Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα
Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
-
ΥγείαΒαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Επίκαιρα ΠρόσωπαΔέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Εκδηλώσεις«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»
-
LifestyleΑνακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
ΚινηματογράφοςΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
ΕκδηλώσειςΤο 15ο Φεστιβάλ Μελιού τιμάει την Παναγία Μελισσού
-
ΕκδηλώσειςΣυνέδριο: Οικολογική Κρίση & Οικονομικές Επιπτώσεις
-
ΔιακόσμησηΠώς να κάνετε mix & match με διάφορα στυλ διακόσμησης ανανεώνοντας τον χώρο

