Connect with us

Επιχειρηματικότητα

ManpowerGroup: Νέες προοπτικές στην απασχόληση

Οι Έλληνες εργοδότες καταγράφουν συγκρατημένα αισιόδοξες προοπτικές προσλήψεων για την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου

  • Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 διαμορφώνονται στο +7%.
  • Οι ισχυρότερες προθέσεις προλήψεων αναμένονται στον τομέα των Κατασκευών, στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική). Ωστόσο, οι εργοδότες στον τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων.
  • Το 62%* των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων μέχρι το τέλος του 2021 σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την COVID-19.
  • Το 61%* των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας (απομακρυσμένη & εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6-12 μήνες.

Η έρευνα που διεξάγεται από την ManpowerGroup, καταγράφει τις νέες προοπτικές απασχόλησης, για το Β’ Τρίμηνο του 2021. Μιλώντας για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου του 2021, σημειώνεται μία αισιόδοξη πορεία για νέες προσλήψεις από πλευράς των Ελλήνων εργοδοτών. Πιο συγκεκριμένα, για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 ,η συνολική εικόνα των προοπτικών απασχόλησης διαμορφώνεται στο +7%. Όσον αναφορά τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων, αναμένονται να σημειωθούν στον τομέα των Κατασκευών, των Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό κλάδο (χονδρική και λιανική).

Οι εργοδότες ,βέβαια, που ασχολούνται με τον τουριστικό κλάδο, δεν προβλέπουν ένα αισιόδοξο κλίμα προσλήψεων. Συνολικά όμως για τη περίοδο έως και το τέλος του 2021, το 62% των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή και υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων, συγκριτικά με το διάστημα πριν της εκδήλωσης της πανδημίας ,του CONID-19. Ακόμη, το 61% των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει πως θα υιοθετήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασιακής απασχόλησης (απομακρυσμένη εργασία, τηλεργασία, εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6 με 12 μήνες.

Το ιστορικό των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης στην Ελλάδα

Chart, histogram

Description automatically generated

«Λαμβάνοντας υπόψη την επιμήκυνση του lockdown και την εφαρμογή του προγράμματος εμβολιασμού, οι Έλληνες εργοδότες φαίνονται επιφυλακτικά αισιόδοξοι αναφορικά με τις προοπτικές προσλήψεων αλλά πιο έτοιμοι να δημιουργήσουν βιώσιμες πρακτικές στον χώρο εργασίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το υβριδικό μοντέλο εργασίας που ακολούθησαν πολλοί οργανισμοί από την αρχή της κρίσης, ήρθε για να μείνει.

Η πλειοψηφία των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στο γραφείο (61%) τους επόμενους 6-12 μήνες, με το 30% να δηλώνει πως η εργασία θα διενεργείται στο γραφείο κατ’ αποκλειστικότητα ή τις περισσότερες φορές.

Βοηθώντας τους ανθρώπους να προετοιμαστούν, να αναβαθμίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τις δεξιότητές τους για τους ρόλους που απαιτούνται σε αυτήν την «Επανάσταση Δεξιοτήτων» που παραμένει η κρίσιμη πρόκληση της δεκαετίας. Ήταν σημαντικό πριν από την πανδημία και είναι ακόμη πιο σημαντικό τώρα – να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο χώρο εργασίας όπου όλοι μπορούν να απελευθερώσουν πλήρως την ανθρώπινη δύναμή τους. Επιλέγοντας και προσελκύοντας ταλέντα από τον χώρο της τεχνολογίας για τις ανάγκες του ψηφιακού μετασχηματισμού που όλοι μας πρέπει να προβούμε, με την απαιτούμενη προσοχή που χρειάζεται», δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Greece.

Πώς θα λειτουργήσει η πλειονότητα του ανθρώπινου δυναμικού εντός των επόμενων 6-12 μηνών;

 ΕΛΛΑΔΑ Ευρύτερη περιφέρεια EMEA

Μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στον χώρο εργασίας
61% 36% 

Εργασία με βάση τον χώρο εργασίας κατ’ αποκλειστικότητα/τις περισσότερες φορές
30% 53% 

Ευέλικτο ωράριο έναρξης και λήξης εργασίας
4% 3% 

Ευέλικτο/συμπτυγμένο ωράριο
3% 2% 

Αποκλειστική εργασία εξ αποστάσεως ή το περισσότερο χρονικό διάστημα 
2% 3% 

Δεν γνωρίζω
0% 3% 

Συγκρίσεις ανά Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας / Συγκρίσεις ανά μέγεθος οργανισμού

Αύξηση του αριθμού των ατόμων που απασχολούν προβλέπουν οι εργοδότες σε έξι από τους επτά τομείς οικονομικής δραστηριότητας κατά το προσεχές τρίμηνο. Σταθερή αύξηση της απασχόλησης αναμένεται στον τομέα των Κατασκευών και στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +15%. Αξιοσημείωτη αύξηση του αριθμού απασχολουμένων προβλέπεται και για τον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική), όπου οι Προοπτικές ανέρχονται σε +12%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα των Λοιπών Υπηρεσιών διαμορφώνονται στο +10%. Παράλληλα, οι εργοδότες στον τομέα της Πρωτογενούς Παραγωγής αναμένουν μέτρια δραστηριότητα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +5%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα της Βιομηχανίας/Παραγωγής ανέρχονται σε +3%.

Ωστόσο, οι εργοδότες του τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του -17%. Αύξηση της απασχόλησης αναμένεται σε τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού κατά το προσεχές τρίμηνο, ιδιαίτερα στις Μεγάλες επιχειρήσεις, που καταγράφουν Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +25%. Μέτρια αύξηση του αριθμού απασχολουμένων αναμένεται για τις Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις, με Προοπτικές ύψους +7% και +5% αντίστοιχα, ενώ οι εργοδότες στις Πολύ Μικρές αναμένεται να μειώσουν το προσωπικό τους, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του -2%.

Διεθνείς Συγκρίσεις

Text

Description automatically generated

Οι εργοδότες σε 31 από τις 43 χώρες και επικράτειες που συμμετείχαν στην έρευνα της ManpowerGroup για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αναμένεται να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν. Σε 10 χώρες και επικράτειες, οι εργοδότες αναμένουν μείωση του αριθμού απασχολουμένων, ενώ η κατάσταση αναμένεται να παραμείνει αμετάβλητη σε δύο. Για το Β’ Τρίμηνο του 2021, οι ισχυρότερες αγορές εργασίας αναμένεται να καταγραφούν σε Ταϊβάν, ΗΠΑ, Αυστραλία και Σιγκαπούρη, ενώ οι εργοδότες στον Παναμά, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική αναμένουν την πιο αδύναμη δραστηριότητα προσλήψεων.

Στην περιφέρεια ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), αναμένεται αύξηση του αριθμού απασχολουμένων κατά το προσεχές τρίμηνο σε 18 από τις 26 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ οι εργοδότες σε έξι χώρες πρόκειται να περιορίσουν τη μισθοδοσία τους, με αμετάβλητη αγορά εργασίας να αναμένεται σε δύο. Τις ισχυρότερες αγορές εργασίας κατά το προσεχές τρίμηνο αναμένουν οι εργοδότες σε Κροατία, Ρουμανία και Τουρκία.

Η επόμενη Έρευνα για τις Προοπτικές Απασχόλησης της ManpowerGroup θα δημοσιευθεί στις 8 Ιουνίου 2021, με πληροφορίες για τις προσδοκίες προσλήψεων για το τρίτο τρίμηνο του 2021.     

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ανάπτυξη για λίγους ή για όλους;

Aνάπτυξη – Ανάπτυξη, είσαι εδώ?

Θυμόσαστε το παιδικό παιγνίδι μας «Λύκε –Λύκε, είσαι δώ ?» όπου ο Λύκος αναβάλλοντας την εμφάνισή του συνεχώς. για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, έβαζε λίγα- λίγα τα ρούχα του ώστε να μας εξαντλήσει και να μας τρομάξει στο τέλος: «παίρνω το μπαστούνι μου και σας κυνηγώ!….» και όποιον έπιανε το έτρωγε ή τον φυλάκιζε μέχρι να νικήσει? Κάπως έτσι μας παρουσιάζεται και η «Ανάπτυξη» το τελευταίο διάστημα από όλους του ειδήμονες πολιτικούς ή επαΐοντες ακαδημαϊκούς ή  τους εκλεγμένους ηγήτορες φορέων ή  think tanks , ή ότι  τέλος πάντων εκπροσωπεί την σοφία και τη γνώση των ημερών μας.  «Κάτ»ι που κάποια φοβερή στιγμή θα βγει με την μαγκούρα του και θα μας κυνηγήσει. Και εμείς ξαφνιασμένοι δεν θα ξέρουμε γιατί μας κυνηγά …

Τέλος πάντων, καλά τα λόγια καλές οι απόψεις, καλή η ποικιλία των απόψεων , καλή- για ακόμη μία φορά- η θεωρία . Όμως πόσο έχουν όλοι αυτοί  οι θεματοφύλακες της οικονομικής θεωρίας αντιληφθεί ότι οι μικροί επιχειρηματίες, οι μικρές ατομικές επιχειρήσεις, οι «μη δημόσιοι υπάλληλο»ι της χώρας μας, που πάντα στηρίζουν την αγορά και την οικονομία , έχουν μείνει μόνοι τους και τραγικά αβοήθητοι , σε ένα μοναχικό διάλογο με τον εαυτό τους, με την αβέβαιη σκέψη κολλημένη πρωί- βράδυ στο μυαλό, σε απίστευτες εσωτερικές διαδρομές , που συναντούν ανακούφιση μόνο σε διαισθητικές ή αστρολογικές προβλέψεις? Καθώς κανείς στην ουσία δεν κατανοεί γιατί έχουμε έρθει σε αυτήν την θέση , τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας  και πως θα το παλέψουμε.

Δεν κατανοεί γιατί δεν συμμετείχε στο παιγνίδι πονηρών πολιτικών που  έκαναν καριέρα το λειτούργημά τους , των σοφών ακαδημαϊκών που ήταν ανέκαθεν καλοί μαθητές και ξέρουν απέξω όλες τις σοφίες του κόσμου, και δεν συμμετέχουν στην ελίτ των επιτηδείων που ξέρουν να βγάζουν χρήμα με τρόπο και όχι με κόπο.

Για αυτό, φίλοι μικρο- επιχειρηματίες, ας σταματήσουμε το παιγνίδι και ας σοβαρευτούμε ζητώντας ότι χρειαζόμαστε να μας δοθεί, για να στηρίξουμε μόνοι μας την Ανάπτυξη , έτσι όπως εμείς οι Έλληνες με το εμπορικό μας δαιμόνιο μάθαμε τόσα χρόνια να κάνουμε , σ΄ολες τις δύσκολες εποχές και όπου γης και πατρίς, με την αντοχή των γονιδίων των πατεράδων και των παππούδων μας

  1. Show us the money!  Tόσο η Κυβέρνηση όσο και οι Τράπεζες πρέπει να ξεκαθαρίσουν πόσο χρήμα υπάρχει για ανάπτυξη, Δεν μας απασχολεί αν είναι πολύ ή λίγο , πρέπει πλέον να αποκαλυφθεί ώστε να ξέρει η αγορά τι της γίνεται.   5-10 ή 1000 , θα πρέπει να γίνει πλέον γνωστό τι πόροι υπάρχουν. Γιατί χρήμα , υπάρχει και πάντα θα υπάρχει , πόσο είναι το διαθέσιμο για την κίνηση της αγοράς δεν είναι γνωστό, και αυτό δημιουργεί φοβία και ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης και μειωμένη επιθυμία για κατανάλωση. Χωρίς τη δημιουργία της ζήτησης  πώς να ξεκαθαρίσει την αξία της η προσφορά και το αντίστροφο?
  2. Συμβουλεύστε μας! Θα πρέπει η Κυβέρνηση να προσφέρει  επιχειρηματική συμβουλευτική και υποστήριξη πλέον , δωρεάν  ώστε να βρούμε και πάλι την χαμένη μας πίστη. Όλοι αυτοί οι σοφοί που περνοδιαβαίνουν στα κανάλια , ας προσφέρουν τα φώτα του στους επιχειρηματίες , με σεμινάρια, συγκεντρώσεις και υποστήριξη χωρίς να χρεώνουν την σοφία τους. Ας τους επιτάξει το κράτος( ούτως ή άλλως είναι δημόσιοι υπάλληλοι) να κάνουν τον εταιρικό σύμβουλο και καθοδηγητή , στην πράξη , στο μαγαζί , το εργαστήριο ,  το μικρό εργοστάστιο μας.  Για αυτό είναι η γνώση, για να είναι χρήσιμη και εφικτή και όχι εικονική πραγματικότητα , στα παράθυρα των τηλεοράσεών μας.
  3. Δημιουργείστε την λίστα των πιθανών «αγοραστών» της παραγωγής της χώρας μας. Διαμορφώνοντας ένα τοπίο αγαθών και υπηρεσιών και πιθανών αγοραστών και επιβραβεύοντας τις εξαγωγές , οι επιχειρηματίες θα σκεφθούν και θα στραφούν σε νέες αγορές , με ευρηματικότητα και δυναμική. Υπάρχουν και άλλες ανάγκες στους λαούς της γης που μπορεί η ελληνική αγορά να ικανοποιήσει. Είμαστε μέρος του πλανήτη και εμείς.
  4. Ας εντυπωσιαστούμε και ας εντυπωσιάσουμε  με επιτεύγματα!  Η Ελλάδα ήξερε πάντα να κάνει εντύπωση. Δεν μπορεί, συνεχίζουν να γεννώνται Έλληνες ήρωες που κάνουν τον κόσμο να θαυμάζει.  Ας τους αναδείξουμε , ας τους φανερώσουμε . Και όταν ο κόσμος σε θαυμάζει είναι καλός καιρός να ζητήσεις τα λεφτά του . Υπηρεσίες – Υπηρεσίες και πάλι υπηρεσίες , ας κάνουμε την Ελλάδα μας το τόπο των εξαιρετικών υπηρεσιών: υγεία-παιδεία- τουρισμός – νέος πολιτισμός (μουσική-θέατρο-τέχνες). Είναι δυνατόν να χάθηκαν πια οι Επιστήμονες , οι Μουσικοί , οι Καλλιτέχνες που γεννούσε τούτη η χώρα όλο τον προηγούμενο αιώνα?
  5. Σταματήστε να χάνετε τα χρήματά μας. Ακούτε, σταματήστε να τα χάνετε ,γιατί θα τα ζητήσουμε πίσω.  Είμαστε εμείς οι μικροί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι. Νοιώθουμε ότι χάνουμε τα λεφτά μας όταν πληρώνουμε τους φόρους και τις εισφορές μας, όταν σας εμπιστευόμαστε να κάνετε κουμάντο τους κόπους και τους μόχθους μας και δεν τα  καταφέρνετε ότι πολιτικό χρώμα και να βάφετε τις φανέλες σας. Ακούστε μία ιδέα , δώστε μας πίσω ένα μέρος όσων σας εμπιστευτήκαμε, δίνοντας πίσω στους φορολογούμενους   ακίνητα που μένουν ανεκμετάλλευτα, προϊόντα που σαπίζουν σε αποθήκες, γη και θάλασσα και αέρα που δεν αξιοποιείται Και τότε θα γίνει μια νέα ζύμη . Και θα επιστρέψουμε τόσο γρήγορα στην αγορά που θα κάνουμε το κεφάλι σας να γυρίζει.

Ανάπτυξη – Ανάπτυξη είσαι εδώ?


της Μαριάννας Τσουλιά

Continue Reading

Trending