Connect with us

Αυτοκίνητο

SEAT ARONA 1.5cc FR  150HP

Όλα τα προσθιοκίνητα πλέον crossover περνούν το περισσότερο μέρος της ζωής τους στην άσφαλτο, όπως το Seat Arona FR των 150 ίππων.

Στην άσφαλτο λοιπόν δείχνει το ταλέντο του ο ισχυρός βενζινοκινητήρας στη γκάμα του Arona που δεν είναι άλλος από τον γνωστό 1.5 λίτρων ΤSI απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Όπως είναι λογικό εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις από ότι ο «χιλιάρης» TSI βενζινοκινητήρας των 95 ή 115 ίππων.

Για τα δεδομένα ενός crossover οχήματος ικανοποιεί πολύ με επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα εντός 8,3 δευτ. και με τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα.

Με ένα πολύ καλό μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει θετική αίσθηση στα κουμπώματα του λεβιέ και σωστή κλιμάκωση.

Πρέπει να αναφέρουμε ότι για μεγαλύτερη οικονομία αλλά κ σωστότερη λειτουργία απενεργοποιούνται οι δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους του βενζινοκινητήρα σε συνθήκες μειωμένου φορτιού. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται στην πράξη κάποια διαφορά, ενώ μαθαίνει για τη συγκεκριμένη λειτουργία μόνο από μια σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Παρατηρήσαμε λοιπόν ότι, οι δυο κύλινδροι απενεργοποιούνται κυρίως όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», όταν δηλαδή πιέζεται ελάχιστα ή καθόλου το δεξί πεντάλ.

Η κατανάλωση κυμάνθηκε από τα 7,2-8,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 115 γρ./χλμ.). Σημειώστε όμως ότι το πατήσαμε γενικότερα.

Η μέση κατανάλωση, η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού επηρεάζονται από τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual) του Seat Drive Profile. Βέβαια οι εναλλαγές από το ένα πρόγραμμα στο άλλο δεν είναι μεγάλες.

Όπως συμβαίνει στις εκδόσεις FR της Seat η ανάρτηση έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση, κάτι που θα το καταλάβεις περνώντας πάνω από λακκούβες, αλλά όχι σε σημείο που να σε ενοχλεί. Ο οδηγός έχει καλή ορατότητα, κρατάει ένα καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, πατάει φρένο που είναι άμεσο και με σιγουριά, ενώ δεν αγχώνεται από έντονες κλίσεις του αμαξώματος, ούτε ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους.

Η έκδοση FR, φαίνετε από το σχετικό λογότυπο στη κυψελοειδή μάσκα, στο δεξί πίσω τμήμα και στην επίπεδη βάση του δερμάτινου τριάκτινου τιμονιού.

Στο εσωτερικό τώρα είναι λίγο πιο ενισχυμένη η στήριξη που παρέχουν τα εμπρός καθίσματα, υπάρχει έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών και δερμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό που αναβαθμίζει ποιοτικά τα υπόλοιπα κάπως σκληρά πλαστικά.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι άνετοι για δυο ενήλικες να βολεύονται (μεταξόνιο 2.566 χλστ.), ενώ κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ (400 λίτρων) είχα κανονική ρεζέρβα.

Οι λόγοι που θα επιλέγαμε το Arona FR 1.5 TSI όχι μόνο για μια βόλτα μαζί του, αλλά επειδή είναι ωραίο, δυνατό οικονομικό κ καλοτάξιδο. Επίσης κ η αρχική τιμή των 19.000 ευρώ.

 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

Dacia Duster: Ένα αμάξι που αξίζει να το εμπιστευθείτε!

DACIA Duster με κινητήρα βενζίνης 1.3cc turbo και 130hp
Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο εκδόσεις 130 και 150 αλόγων,
με την πρώτη περάσαμε 7 ημέρες μαζί. Με κίνηση στον εμπρός άξονα και στο
επίπεδο εξοπλισμού «Prestige». Χωρίς να θέλουμε να σας πούμε ότι το
αποχωριστήκαμε έχοντας πραγματικά θετικές εντυπώσεις, συνεχίζουμε την
ανάλυσή του. To πιο εμπορικό μοντέλο της μάρκας σε Ελλάδα και Ευρώπη,
απέκτησε έναν κινητήρα βενζίνης που αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να αφήσει
ασυγκίνητο κανέναν αγοραστή.Ο λόγος για τον υπέρ-τροφοδοτούμενο Energy 1.3
TCe που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler.
Αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση
της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που εκπλήσσει ευχάριστα από
το πρώτο χιλιόμετρο. Με πολύ καλή ελαστικότητα και ψηλή ροπή από χαμηλές
στροφές. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, η μέγιστη τιμή της είναι στα 240
Nm στις 1600 rpm. Η τελική ταχύτητα στα 191 km/h και η επιτάχυνση 0-100 σε
11.1 sec. Αριθμοί αξιοπρόσεκτοι για την κατηγορία, σε ένα μοντέλο που η αλήθεια
είναι ότι δεν περιμένεις επιδόσεις. Εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν βγαίνοντας σε
οδικό δίκτυο, σύντομα αντιληφθήκαμε πως έπρεπε να σηκώσουμε λίγο το
πόδι από το γκάζι γιατί ανέβαζε χιλιόμετρα γρήγορα και χωρίς να το
καταλαβαίνεις. Κι αυτό γίνετε με λογική κατανάλωση που αν κινήσε γρήγορα
είναι στα 8+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρο αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί
εύκολα να πέσει στα 7 λίτρα. Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του εν λόγω
συνόλου, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας
σε αυτή τη γενιά του Duster, κάνουν το ταξίδι ήσυχο ακόμα κι όταν οι στροφές
ανεβαίνουν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Το Duster δεν είναι στημένο για γκαζιάρηδες, η ανάρτηση έχει ρυθμίσεις προσανατολισμένες
στην άνεση. Όμως ακόμα κι έτσι, τα χιλιόμετρα δεν θα σας τρομάξουν εύκολα και
οι αντιδράσεις όποτε πρέπει να επέμβεις, είναι προβλέψιμες. Όλα αυτά στην
άσφαλτο γιατί με την απόσταση που έχει από το έδαφος, σα να ζητά από τον
οδηγό να το λερώσει, να βγει στο χώμα κι ας μην έχει τις δυνατότητες της
τετρακίνητης έκδοσης. Όλα αυτά σε ένα πακέτο που στη δεύτερη γενιά του έχει
ωριμάσει και έχει ουσιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερο μήκος (κατά 26mm),
μειωμένο πλάτος (κατά 18mm), μειωμένο ύψος (κατά 13mm). Το παρμπρίζ έχει
έρθει πιο μπροστά (κατά 100mm), όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και
η βάση των παραθύρων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα. Στον εσωτερικό χώρο
εύλογα υπάρχει αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα
παραμένουν πολλές ενώ πλέον υπάρχει και αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το
κάθισμα του συνοδηγού. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ ο χώρος
αποσκευών θα καλύψει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Κι αυτά είναι ας πούμε
προίκα από την πρώτη γενιά, η μεγάλη διαφοροποίηση είναι στην ποιότητα του
εσωτερικού. Παρότι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, λογικό σε ένα value for
money όχημα, έχουν καλύτερη συναρμογή. Γενικά το Duster είναι πια πιο
ποιοτικό στο εσωτερικό του ενώ έχει αλλάξει και στα σημεία, επιτυγχάνοντας
μεγαλύτερη εργονομία: οι διακόπτες, τα χειριστήρια στο τιμόνι, η ψηλότερα
τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Media Nav Evo, τα
μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα όπου όμως δεν υπάρχει η
απαιτούμενη πλευρική στήριξη. Συμπερασματικά, το μοντέλο που στην πορεία
έπεισε το αγοραστικό κοινό πως αξίζει να το εμπιστευτεί, αφού εκσυγχρονίστηκε
εμφανισιακά και βελτιώθηκε εσωτερικά, αφού απέκτησε σύγχρονους diesel
κινητήρες, τώρα καλύπτει πλήρως τους επίδοξους αγοραστές και στο μέτωπο της βενζίνης. Αν αφήσετε στην άκρη τα όποια στερεότυπα και εντυπώσεις και επικεντρωθείτε στην ουσία, το Duster μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα φανταζόσασταν σε αυτό το επίπεδο τιμών.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

FORD FOCUS: Όλοι θα το θέλαμε στο γκαράζ μας

Η 4η γενιά του Focus, ενός αυτοκινήτου που αποτελεί έναν από τους
παραδοσιακούς διεκδικητές της κορυφής στη μικρομεσαία κατηγορία έχει έρθει
στην Eλλάδα εδώ και 1.5 χρόνια. Το μοντέλο άλλαξε σε σχέση με τον προκάτοχό
του, προβάλλοντας συνολικά έναν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Στη γκάμα του
νέου Focus υπάρχει μια πληρότητα επιλογών με μοτέρ βενζίνης αλλά και diesel,
που μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ειδικά στο πεδίο του diesel, η αυτόματη έκδοση συνοδεύεται με ένα νέο 8άρι
κιβώτιο, έχοντας ως στόχο να προσφέρει ακόμη περισσότερη ευκολία και άνεση
στην καθημερινή οδήγηση. Η σχεδίαση της αυτόματης έκδοσης με το 5θυρο
αμάξωμα συνδυάζει επιτυχημένα την κομψότητα με τον αισθητικό δυναμισμό.
Ωστόσο, στην έκδοση της δοκιμής μας, την ST-Line, υπάρχουν και άλλες
επεμβάσεις που τονίζουν περαιτέρω την εμφάνιση του Focus, όπως είναι τα
έξτρα περιμετρικά σπόιλερ, ο αλλαγμένος μπροστινός προφυλακτήρας, ο πίσω διαχύτης και η διακριτική αεροτομή.

Αντίστοιχες επεμβάσεις «ST-Line» συναντάμε
και στο εσωτερικό του Focus, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουμε τις επενδύσεις με εμφάνιση ανθρακονημάτων και τις κόκκινες ραφές. Από εκεί και πέρα, χαρακτηριστικό στοιχείο της αυτόματης έκδοσης του μικρομεσαίου Ford αποτελεί ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, έναντι των παραδοσιακών λεβιέδων που έχουμε συνηθίσει στα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο. Ποιοτικά, η καμπίνα του Focus υιοθετεί σε ένα μεγάλο τμήμα της μαλακό, αφρώδες υλικό που αναβαθμίζει την ποιότητα, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να βρίσκονται σε ψηλά επίπεδα. Στους χώρους, το εντελώς επίπεδο δάπεδο στο πίσω τμήμα επιτρέπει και τη μεταφορά ενός τρίτου μεσαίου επιβάτη. Το πορτ-μπαγκάζ έχει καλή χωρητικότητα 341 λτ. με τη στάνταρ στη χώρα μας ρεζέρβα ανάγκης.
Ο 1.500άρης κινητήρας diesel EcoBlue της Ford αποδίδει 120 ίππους ισχύος και
30.6 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., εκμεταλλευόμενος την παραπάνω ροπή για να
κινήσει με άνεση και κυρίως, αρκετά πολιτισμένα (οι κραδασμοί και ο θόρυβος
από τη λειτουργία του είναι πολύ περιορισμένοι) το Focus. Ο συνδυασμός του με
το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλός και βοηθάει ιδιαίτερα στις καθημερινές
μετακινήσεις, αφού ανταποκρίνεται άμεσα στον τρόπο οδήγησης. Η Ford έχει
εφοδιάσει το κιβώτιο με τα συστήματα Adaptive Shift Scheduling και Adaptive
Shift Quality Control, που προσαρμόζουν την λειτουργία του κιβωτίου ανάλογα με
την κλίση του δρόμου, τον τρόπο που ο οδηγός πατάει το γκάζι κ.ο.κ. για να
επιτευχθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ομαλότητα και οικονομία. Επιπλέον το
κιβώτιο διαθέτει και manual λειτουργία, με τον οδηγό να αλλάζει τις σχέσεις μέσω
των paddles πίσω από το τιμόνι. Στο πεδίο της κατανάλωσης από την άλλη, το
Focus τα καταφέρνει καλά αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή
βρέθηκε στα 7.3 lt./100 km κάνοντας 1.007 km κινούμενοι σε πόλη και εθνική.

H έκδοση ST-Line του Focus φέρει μια πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, που συνοδεύεται και από μείωση κατά 10 χλστ. της απόστασης από το έδαφος, για να προσφερθεί μια πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Αυτό στην πράξη σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές, με την νέα ρύθμιση της ανάρτησης να ταιριάζει γάντι με το άκαμπτο πλαίσιο, τονίζοντας τον ευχάριστο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το άμεσο τιμόνι με την λίγο μεγάλη σε διάμετρο στεφάνη, προσφέρει στον οδηγό την απαιτούμενη αίσθηση και ακρίβεια για να εκμεταλλευτεί στο απόλυτο τις δυνατότητες του πλαισίου, όσο βέβαια πάντα του επιτρέπει ο κινητήρας.    Από την άλλη πλευρά, το χαμήλωμα αυτό και η πιο σφιχτή ανάρτηση επιβαρύνουν την άνεση ιδίως κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, αν και εν τέλει το συμπαγές πλαίσιο βοηθά το αυτοκίνητο να συμπεριφερθεί αρκετά ομαλά.

Σημαντική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο Focus έχουμε και στο θόρυβο που φθάνει στο εσωτερικό, αλλά και στην προσφερόμενη ποιότητα κύλισης, χαρίζοντας στο μικρομεσαίο Ford και μια premium αίσθηση.

Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που θα το θέλαμε στο γκαράζ μας

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Το εξαιρετικό MINI  CLUBMAN

Είχα πολύ καιρό να οδηγήσω κάποιο μοντέλο της MINI και είχα ξεχάσει πόσο καλά αυτοκίνητα είναι. Είναι εξαιρετκό πώς οι σχεδιαστές κατάφεραν να διατηρήσουν την αρμονία του σχήματος,  που παραπέμπει κατευθείαν σε Mini. Παρατηρώντας το απέξω το μάτι πέφτει στα Air Curtain που καλύπτουν τους θόλους διατρέχοντας όλο το αμάξωμα περιμετρικά. Tην παράσταση κλέβει το κάθετο πίσω τμήμα με τις διαιρούμενες πόρτες που φιλοξενούν τα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα ανοίγουν και ηλεκτρικά από το σχετικό κουμπί στο κλειδί. Το αυξημένο μήκος του Clubman έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη αύξηση του χώρου αποσκευών από 360 έως 1.250 lt σε διθέσια διαμόρφωση. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η ρετρό σχεδίαση Mini ξεχωρίζει όντας πραγματικά στα καλύτερά της. Φαρδύ ταμπλό με πλαίσιο στο πάνω τμήμα, κεντρικό όργανο με δακτύλιο LED, οθόνη ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, τηλεφώνου και πλοήγησης, όλα διεγείρουν τις αισθήσεις. Το Clubman της δοκιμής μας φοράει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 lt της BMW, απόδοσης 136 PS, που συνδυαζόταν για την περίσταση με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, τύπου Steptronic, το οποίο πρώτη φορά τοποθετείται σε Mini.

Η τεχνολογία Minimalism εκμεταλλεύεται την κλιμάκωση του εν λόγω κιβωτίου και σε συνδυασμό με το Auto Start/Stop, αλλά και τη χαρτογράφηση Green Mode επιτυγχάνει κατανάλωση κοντά στα 7 lt/100 km! Φυσικά, υπάρχουν στη διάθεση του οδηγού και οι άλλες χαρτογραφήσεις Sport, MID. Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος αλλαγής χαρτογραφήσεων μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που περιβάλλει το λεβιέ ταχυτήτων, μια τυπική διάταξη για Mini. Ακόμη, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε ρυθμιζόμενο (θέση, πληροφορίες) Head Up Display, Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Driving Assistant Cruise Control, που μειώνει την προεπιλεγμένη ταχύτητα όταν ανιχνεύει εμπόδιο μπροστά και την επαναφέρει εφόσον αυτό μετατοπιστεί. Τέλος, είχε ανίχνευση σημάτων κυκλοφορίας και πολύ καλά φώτα. Στον δρόμο το Clubman είναι τυπικό Mini με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στο όριο, όπως θα περίμενε κανείς, είναι πιο υποστροφικό από το 5θυρο Mini στις αργές στροφές (το μεταξόνιο είναι 10 cm μακρύτερο). Από την άλλη, στις γρήγορες καμπές πατάει πολύ σταθερά. Η ανάρτηση είναι πολύ καλή και χάρη στην ακαμψία του αμαξώματος μεταφέρει άνετα 4 ή και 5 επιβάτες, χωρίς να τους ταλαιπωρεί. Ο κινητήρας είναι επαρκής για ασφαλές οικογενειακό ταξίδι με αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας σε βοηθά να ταξιδέψεις ξεκούραστος. Δυνατά σημεία του, οι χώροι, η αισθητική του, τα συναισθήματα που προκαλεί, η προηγμένη συνδεσιμότητα με το κινητό ή άλλες πηγές multimedia και η πολυτέλεια στο εσωτερικό, αλλά κυρίως η πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά. Σίγουρα, οδηγώντας το δεν θα θέλετε να βγείτε από αυτό.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending