Connect with us

Τουρισμός

Tα ζητήματα του ελληνικού τουρισμού

Νέο κύκλο επαφών με Ευρωπαίους αξιωματούχους είχε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιεί ο Σύνδεσμος για την ενδυνάμωση της φωνής του ελληνικού τουρισμού στις Βρυξέλλες.

Ειδικότερα, ο κ. Ρέτσος είχε σήμερα συνάντηση εργασίας με τον κ. Βάλντις Ντομπρόβσκις, αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπο αρμόδιο για το ευρώ και τον κοινωνικό διάλογο, καθώς και για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και την Ένωση Κεφαλαιαγορών. Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν η αναγκαιότητα προώθησης ενός ρεαλιστικού και πειστικού σχεδίου εξόδου της Ελλάδας στις αγορές.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ρέτσος αναφέρθηκε εκ νέου στη συμβολή του ελληνικού τουρισμού σε επίπεδο εσόδων, δημιουργία θέσεων εργασίας και πολλαπλασιαστικών οφελών για την οικονομία της χώρας και εστίασε μεταξύ άλλων στο ζήτημα της υπερφορολόγησης που πλήττει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Χαρακτηριστικά, αναφέρθηκε στην αύξηση της φορολογικής κλίμακας i) στον ξενοδοχειακό κλάδο από 6.5% σε 13% την τελευταία τριετία, ii) στην εστίαση από 13% σε 24%, καθώς και iii) στον κλάδο των μεταφορών από 9% σε 24% κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, όταν οι γείτονες χώρες (Κύπρος, Ισπανία, Τουρκία, Κροατία, κ.α.) παραμένουν άκρως ελκυστικές. «Οι απαραίτητες συνθήκες για την περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του τουρισμού συνοψίζονται: στη διατήρηση πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας, στη διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού και σταθερού φορολογικού πλαισίου, στη λειτουργία ενός ευέλικτου πιστωτικού συστήματος, στη δημιουργία ενός εθνικού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού, καθώς και στην ασφάλεια δικαίου. Ο τουριστικός τομέας είναι σε ετοιμότητα προκειμένου να συμμετέχει ενεργά και αποφασιστικά σε μια τέτοια διαδικασία», τόνισε ο κ. Ρέτσος.

Παράλληλα, μέσα στην εβδομάδα ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος συναντήθηκε με τον κ. Κλάους Ρέγκλινγκ, διευθύνοντα σύμβουλο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας. Τα θέματα που συζητήθηκαν συνδέονται κυρίως με την πορεία της ελληνικής οικονομίας όσο πλησιάζει το τέλος του τρίτου προγράμματος, μεταξύ αυτών το πρωτογενές πλεόνασμα, οι μελλοντικές φορολογικές πολιτικές, η πορεία των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς και η περίπτωση των κόκκινων δανείων, ειδικότερα σε σχέση με τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις. Από την πλευρά του ΣΕΤΕ, ο πρόεδρος ,κ. Ρέτσος, αναφέρθηκε στον τομέα του τουρισμού ως έναν από τους κεντρικούς πυλώνες στήριξης της ελληνικής οικονομίας – με άμεσα έσοδα την τελευταία οκταετία που άγγιξαν τα 100 δισ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ – και στην αναγκαιότητα διαμόρφωσης μιας σύγχρονης εθνικής τουριστικής πολιτικής.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τον πρώτο κύκλο επαφών στο πρώτο εξάμηνο του 2018 με Ευρωπαίους αξιωματούχους, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είχε συνάντηση στα γραφεία του Συνδέσμου με τον επίτροπο οικονομικών και δημοσιονομικών υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Πιερ Μοσκοβισί, ενώ πραγματοποίησε ομιλία σε εκδήλωση που διοργάνωσε στην Αθήνα ο κ. Ντέκλαν Κοστέλο, Επικεφαλής του κλιμακίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα.

Επίσης, ως Επικεφαλής κλιμακίου με μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΤΕ που επισκέφθηκαν τις Βρυξέλλες, πραγματοποίησε συναντήσεις, πέραν του κ. Ντομπρόβσκις τον περασμένο Φεβρουάριο, με τον κ. Γίρκι Κάταϊνεν, αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιο για την απασχόληση, την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την ανταγωνιστικότητα, τον κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, επίτροπο μετανάστευσης, εσωτερικών υποθέσεων και ιθαγένειας, τον κ. Χρήστο Στυλιανίδη, επίτροπο ανθρωπιστικής βοήθειας και διαχείρισης κρίσεων, την κα. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, επίτροπο εσωτερικής αγοράς, βιομηχανίας, επιχειρηματικότητας και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και με τον επικεφαλής εκπρόσωπο τύπου, κ. Μαργαρίτη Σχοινά. Επιπρόσθετα, σε ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία των Ελλήνων ευρωβουλευτών, κ.κ. Ελίζας Βόζεμπεργκ και Μίλτου Κύρκου στους χώρους του Ευρωκοινοβουλίου, παρουσιάστηκαν οι δράσεις του ΣΕΤΕ, του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece.

Continue Reading

Τουρισμός

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προβάλει τον τόπο μας σε εγχώριες και ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές

Με την ευκαιρία της επανεκκίνησης του τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο από το φετινό καλοκαίρι, αλλά και των αισιόδοξων μηνυμάτων από την επισκεψιμότητα και την αύξηση της δυναμικής του τόπου μας στη διεθνή τουριστική αγορά, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας  επανασυστήνεται ως ένας ασφαλής προορισμός που μπορεί να προσφέρει μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες στον επισκέπτη. Με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών από ποιοτικές τουριστικές αγορές.

    Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ξεκίνησε ήδη τις στοχευμένες ενέργειες προβολής του προορισμού, εντός και εκτός συνόρων. Με πρώτη την παρουσία στην έκθεση Philoxenia στη Θεσσαλονίκη στις 13 Νοεμβρίου 2021. Η ημερίδα ήταν αφιερωμένη στην παρουσίαση του νεοσύστατου Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τις δυνατότητες των κινηματογραφικών παραγωγών να λειτουργήσουν ως μοχλός ανάπτυξης για τις Περιφέρειες. Επόμενος σταθμός ήταν η Αθήνα στις 3 Δεκεμβρίου 2021, όπου παρουσιάστηκε θεματικά το τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας σε εγχώριους τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους. Αντίστοιχες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στις 8 Δεκεμβρίου 2021 στην Κοπεγχάγη και στις 15 Δεκεμβρίου 2021 στη Μαδρίτη με τη συνεργασία των Ελληνικών Πρεσβειών των δύο χωρών, με συμμετέχοντες τουριστικούς πράκτορες, influencers και δημοσιογράφους.

    «Ύστερα από τα αισιόδοξα μηνύματα που λάβαμε από τις φετινές αφίξεις και τα έσοδα τους τελευταίους μήνες της τουριστικής περιόδου στην Κεντρική Μακεδονία, στοχεύουμε δυναμικά για την επόμενη σεζόν που αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα το επόμενο έτος, όχι μόνο στην επαναπροσέγγιση των επισκεπτών που ήδη μας γνωρίζουν, αλλά και στην προσέλκυση επισκεπτών από ποιοτικές αγορές. Είναι επισκέπτες που θέλουν να γνωρίσουν την Ελλάδα, αλλά κατευθύνονται κυρίως προς τα νησιά της χώρας μας. Σκοπός μας είναι να τους εκπαιδεύσουμε, να πάμε στον τόπο τους, να γνωριστούμε και να τους παρουσιάσουμε τις εμπειρίες που θα βρουν στις εναλλακτικές δραστηριότητες στον Όλυμπο, στις τιρκουάζ παραλίες της Χαλκιδικής, στα βήματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αρχαία Πέλλα, στην παρατήρηση σπάνιων πουλιών στην Κερκίνη, στα οινοποιία της Νάουσας και της Γουμένισσας. Παρουσιάζουμε την Κεντρική Μακεδονία θεματικά, με νέο υλικό προβολής, κάτω από νέο brand name και με ποικίλες δράσεις, όπως digital marketing, προβολή στα ΜΜΕ και δράσεις στο εξωτερικό. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι τη νέα τουριστική περίοδο τα τουριστικά έσοδα και οι αφίξεις θα προσεγγίσουν τα επίπεδα του 2019, εάν οι συνθήκες της πανδημίας το επιτρέψουν», δήλωσε ο Τομεάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.

Continue Reading

Τουρισμός

Τελετή Απονομής των Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards 2021: Ήταν μία υπέροχη βραδιά για την τοπική επιχειρηματικότητα

Σε μία λιτή, λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας, αλλά λαμπρή γιορτή για την τοπική επιχειρηματικότητα, έδωσαν το παρών εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, των επιχειρηματικών και επαγγελματικών φορέων του νησιού, αλλά και εκπρόσωποι των φορέων και επιχειρήσεων που βραβεύθηκαν. Η Τελετή Απονομή των Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards 2021 πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2021 στη Νέα Πτέρυγα του Νεστοριδείου Μελάθρου του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, με τήρηση όλων των μέτρων κατά της πανδημίας.

Τα Best in Rhodes είναι ένας νέος θεσμός που ήρθε για να μείνει. Μια ιδέα του Μιχάλη Καβουκλή, αρκετά παλιά, που πρόσφατα αναγεννήθηκε και απέκτησε μία πραγματική δυναμική, παρά την πανδημία. Μία διαδικασία που σκοπό έχει να δώσει φωνή στο κοινό της Ρόδου, ντόπιους και ξένους, με σκοπό να αναδείξει τα καλύτερα στη Ρόδο: τα καλύτερα στο φαγητό, στη ψυχαγωγία, στα τοπικά προϊόντα, στη μόδα, την ομορφιά, τον πολιτισμό, την κοινωνία. 

Τα Best in Rhodes 2021 είχαν πάνω από 70 κατηγορίες, χωρισμένες σε 7 θεματικές ενότητες: 1. Καλύτερες Επιλογές, 2. Ποτό & Ψυχαγωγία, 3. Υγεία & Ομορφιά, 4. Φαγητό, 5. Κοινωνία, 6. Πολιτισμός, 7. Προορισμός. Επτά ανεξάρτητες ψηφοφορίες, με συνολική συμμετοχή που ξεπέρασε τα 6.600 άτομα, έδωσαν πάνω από 2300 προτάσεις και ανέδειξαν 283 επιχειρήσεις, προϊόντα και τοπόσημα ως κορυφαία (Top), και από αυτά 40 ως τα καλύτερα (Best). Η ανάδειξη των κορυφαίων και των καλύτερων επιλογών έγινε με συγκεκριμένα κριτήρια και μεθοδολογία.

Την βραδιά άνοιξε η Κατερίνα Σταματελοπούλου, από την nettings, η οποία είχε και την ευθύνη του συντονισμού της βραδιάς. Χαιρέτισε ο οικοδεσπότης, Σέργιος Αϊβάζης, Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, το οποίο συνδιοργάνωσε μαζί με το rhodes.online και την mgk.advertising την Τελετή. Ο κος Αϊβάζης επισήμανε το άνοιγμα του Μουσείου στην τοπική επιχειρηματική κοινότητα και τον σχεδιασμό για να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τον προορισμό, μέσα από διαρκή εξωστρέφεια και προσπάθεια προβολής του μοναδικού πολιτιστικού του πλούτου σε ένα όλο και πιο πολυσχιδές κοινό.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε, ο εμπνευστής και επικεφαλής της Εκτελεστικής Επιτροπής των Βραβείων, Μιχαήλ Γ. Καβουκλής, ο οποίος αναφέρθηκε στο όραμα των Βραβείων να καταστούν ένας διαρκής θεσμός, που θα αποτυπώνει τις προτιμήσεις του ροδιακού διαδικτυακού κοινού, ντόπιων και επισκεπτών, και με βάση αυτές τις προτιμήσεις το rhodes.online θα παράγει πρωτότυπο και έξυπνο περιεχόμενο. Για τους διοργανωτές, τα Βραβεία Best in Rhodes ήταν μία μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν μία οπτική της δύναμης των τοπικών brand names και να καταγράψουν τις τάσεις των προτιμήσεων και της εμπιστοσύνης που έχει το τοπικό κοινό στις τοπικές επιχειρήσεις. Κατά την ομιλία του, ο κος Καβουκλής απένειμε και αναμνηστικά διπλώματα στους χορηγούς επικοινωνίας των Βραβείων, τα 12 τοπικά ΜΜΕ που στήριξαν τη διαδικασία για το 2020-2021.

Ακολούθησε ο Δρ. Ιωάννης Παπαγεωργίου, Διευθυντής Ερευνών του Ροδιακού Κέντρου Ιστορικών και Κοινωνικών Ερευνών – Rhodes Project, που με τη σειρά του ανέλυσε τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη διενέργεια της διαδικασίας των βραβείων, εξασφαλίζοντας την ποιότητα, διαφάνεια και εγκυρότητα του αποτελέσματος, μέσα από τις διάφορες δικλείδες ασφαλείας που τέθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση. Έκανε επίσης αναφορά στα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων στη διαδικασία, τα οποία βοήθησαν τόσο στην εξέταση εγκυρότητας των αποτελεσμάτων, ενώ παράλληλα προσφέρουν και ένα μοναδικό εργαλείο για επιχειρήσεις και φορείς να καταγράψουν τη δύναμη του ονόματός τους στο τοπικό καταναλωτικό κοινό. Σημειώνεται ότι τα δεδομένα της έρευνας ανήκουν αποκλειστικά στην mgk.advertising, με το Rhodes Project να έχει αποκλειστική πρόσβαση σε αυτά για παροχή σχετικών αναλύσεων προς επιχειρήσεις και φορείς.

Στη συνέχεια έγινε η απονομή των Βραβείων Best in Rhodes 2021. Βραβεύθηκαν όλοι οι διακριθέντες ως Καλύτεροι (Best), ενώ για την θεματική ενότητα του Πολιτισμού βραβευτηκαν όλοι οι διακριθέντες (Best και Top). Συγκεκριμένα, βραβεύθηκαν:

Κορυφαίες Επιλογές

Καλύτερο brunch: Dali Extraordinary Art Bistro

Καλύτερο τοπικό κρασί:     Rozalia (Tatakis Wines)

Καλύτερο τοπικό προϊόν (φαγητό ή ποτό): Μελεκούνι (Διακεκριμένος Παραγωγός: Μελισσοκομική Δωδεκανήσου)

Καλύτερο τοπικό ποτό (εκτός οίνου): Σούμα (παρέλαβε το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου)

Ποτό & Ψυχαγωγία

Καλύτερη Καφετέρια: Playcafe

Καλύτερο Club / Χώρος Νυκτερινής Διασκέδασης: Gazi Club

Καλύτερος Πολυχώρος / Χώρος διασκέδασης / Χώρος Εμπειρίας: Playcafe

Καλύτερη Κάβα / Οινοποιείο: Vintage

Υγεία & Ομορφιά

Καλύτερο κομμωτήριο για τη γυναίκα: Sotiris Vasilas Hair Art Studio

Καλύτερο κομμωτήριο/κουρείο για τον άνδρα: Sotiris Vasilas Hair Art Studio

Καλύτερο Γυμναστήριο: Body Defence

Καλύτερος Αθλητικός Χώρος: Αθλητικό Κέντρο «Καλλιπάτειρα»

Καλύτερο κατάστημα ανδρικής ένδυσης: CalceisPennatis

Καλύτερο κατάστημα παιδικής ένδυσης: Petra Kamara

Καλύτερο κατάστημα αθλητικών ειδών: Cosmossport

Καλύτερο κατάστημα γυναικείας υπόδησης: CalceisPennatis

Καλύτερο κοσμηματοπωλείο: Theros Jewels

Καλύτερο κατάστημα αξεσουάρ / χειροποίητων αξεσουάρ: Theros Jewels / Petra Kamara

Φαγητό

Καλύτερο κινέζικο ή ασιατικό εστιατόριο: Canton Restaurant (Κρεμαστή) / Nami Sushi & Korean BBQ    

Καλύτερο Ιταλικό εστιατόριο / Πιτσαρία: Tsaperdona Pizza Pasta

Καλύτερο catering: Όμορφος

Καλύτερο Παγωτατζίδικο: Στάνη

Προορισμός

Καλύτερο ηλιοβασίλεμα: Μόντε Σμιθ (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)

Καλύτερη παραλία: Τραουνού (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)

Καλύτερο μνημείο: Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)

Καλύτερο σημείο στο βουνό: Προφήτης Ηλίας (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου) / Φιλέρημος (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)

Καλύτερη θέα: Μόντε Σμιθ (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)

Καλύτερη παραδοσιακή συνοικία: Λίνδος (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου) / Μεσαιωνική Πόλη (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)

Καλύτερο μουσείο: Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)

Καλύτερος αρχαιολογικός χώρος: Ακρόπολη της Λίνδου / Αρχαία Κάμειρος (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)

Καλύτερο selfie spot: Μόντε Σμιθ (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)

Πολιτισμός

Καλύτερος χώρος τέχνης: Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου – Νεστορίδειο Μέλαθρον

Κορυφαίος χώρος τέχνης: Θέατρο Μεσαιωνικής Τάφρου «Μελίνα Μερκούρη» (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)

Κορυφαίος χώρος τέχνης: Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου – Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (Συσσίτιο)

Καλύτερο βιβλιοπωλείο: Το Δέντρο

Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Νικόλαος Καμπουράκης, Κρεμαστή

Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Το Καραβάκι 

Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Notebook

Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Ακαδημία

Καλύτερο βιβλίο (με θέμα τη Ρόδο): Αναστασία της Ρόδου: Η τελευταία πολιορκία, Μαρία Αρβανιτάκη (εκδόσεις mgk)

Καλύτερο βιβλίο (από συγγραφέα ή/και εκδοτικό οίκο με βάση τη Ρόδο): Αναστασία της Ρόδου: Η τελευταία πολιορκία, Μαρία Αρβανιτάκη (εκδόσεις mgk)

Κορυφαίο βιβλίο (από συγγραφέα ή/και εκδοτικό οίκο με βάση τη Ρόδο): Το παρελθόν ως πολιτικό δεδομένο, Σπύρος Συρόπουλος» (Eκδόσεις Gutenberg)

Τα βραβεία των επιχειρήσεων παρέλαβαν αντιπρόσωποί τους, ενώ τον Δήμο Ρόδου εκπροσώπησαν ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Κώστας Ταρασλιάς, ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Οργάνωσης και Πρόεδρος του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας, Γεώργιος Τριάντος, και ο Αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Μνημείων & Υπηρεσίας Δόμησης, Στέφανος Δράκος. Την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου εκπροσώπησε η Μαρία Μιχαηλίδου, προϊσταμένη της υπηρεσίας, και το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ο Αντιπρόεδρος του, Γεώργιος Αντώνογλου.

Τις απονομές των βραβείων στους διακριθέντες πραγματοποίησαν η Αντιπεριφερειάρχης Υγείας, Πρόνειας και Κοινωνικής Μέριμνας, Χαρούλα Γιασιράνη, ο Εντεταλμένος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου, Χρήστος Μπάρδος, ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Γεώργιος Αντώνογλου, ο Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ιωάννης Σεϊμένης, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Τμ. Δωδεκάνησου, Αντώνιος Γιαννικουρής, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου, Χρήστος Μιχαλάκης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Γεώργιος Ματσίγκος, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΚΕΚ Γεννηματάς, Βάνα Μανωλάκη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ρόδου, Νίκος Παπαγρηγορίου, ο Πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσων, Δημήτρης Σαλαχούρης, το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Αργυροχρυσοχόων Ωρολογοπωλών Ωρολογοποιών Ρόδου, Μιχάλης Δημητριάδης, ο Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου Σέργιος Αϊβάζης, και ο εμπνευστής των βραβείων, Μιχαήλ Γ. Καβουκλής.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Επίσημου Οδηγού των Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards, ένα ετήσιο περιοδικό, καταχωρημένο στην Εθνική Βιβλιοθήκη με ISSN 2732-933X, το οποίο περιλαμβάνει τα αποτελέσματα και θα διανέμεται δωρεάν σε κεντρικά σημεία της πόλης. Τέλος, παρουσιάστηκαν τα Βραβεία Best in Rhodes 2022. Στόχος των διοργανωτών είναι οι επτά ψηφοφορίες να ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του έτους και τα βραβεία να απονεμηθούν σε μία πανηγυρική  εκδήλωση τον Ιούνιο, με ταυτόχρονη παρουσίαση και κυκλοφορία του δεύτερου τεύχους του Επίσημου Οδηγού. Η βραδιά έκλεισε με μία «νόστιμη» δεξίωση από το Playcafe Catering. Τα κρασιά ήταν προσφορά της Tatakis Wines. 

Την Τελετή Απονομή των Βραβείων Best in Rhodes 2021 διοργάνωσε το rhodes.online και η mgk.advertising σε συνεργασία με το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου. Τα βραβεία Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards 2021 διοργανώθηκαν από το rhodes.online με την υποστήριξη της mgk.advertising, της nettings, του δικηγορικού γραφείου της Μαρίας-Ελίζας Θεοδώρου, του Ροδιακού Κέντρου Ιστορικών και Κοινωνικών Ερευνών – Rhodes Project και του λογιστικού-φοροτεχνικού γραφείου Iraklidis & associates.

Η επόμενη έκδοση των βραβείων θα ξεκινήσει στις 17 Ιανουαρίου με την ψηφοφορία για τη Θεματική Ενότητα: Κοινωνία. Περισσότερα στην ιστοσελίδα www.bestinrhodes.gr.

Continue Reading

Τουρισμός

Ο Τουρισμός είναι εθνική προσπάθεια

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (20/12/2021) στη Βουλή των Ελλήνων το νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού «Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης». O Υπουργός Τουρισμού κ Β. Κικίλιας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο αναπτυξιακό, που υποστηρίζει στρατηγικά το τουριστικό προϊόν και απαντά στις ανάγκες του τουριστικού κλάδου, προσφέροντας σύγχρονα εργαλεία τουριστικής ανάπτυξης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

«Διαθέτουμε 320 εκ. ευρώ από το RRF, ακριβώς για αυτά τα εργαλεία: λιμάνια, μαρίνες, χιονοδρομικά κέντρα, ιαματικές πηγές, προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ, ψηφιοποίηση του Τουρισμού, διότι η τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι εθνική προσπάθεια». Β. Κικίλιας, atlantea.news, 21/12/2021. 

Με ικανοποίηση παρακολουθούμε τις επιλογές της σημερινής διοίκησης της πολιτείας η οποία θεωρεί την τουριστική ανάπτυξη ως εθνική προσπάθεια. Μάλιστα επισημαίνουμε ότι όλη η πολιτεία λειτουργεί ως προωθητής-διαφημιστής του ελληνικού τουρισμού. Και οι στήριξη των ελλήνων επιχειρηματικών τουρισμού δεν σταματούν εκεί. Υπάρχουν ειδικές μορφές δανειοδοτήσεων. Προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για την απασχόληση προσωπικού (όχι πάντα ελλήνων …). Και τώρα στην πανδημία covid-19 στηρίζονται οι επιχειρήσεις τουρισμού με «μη» επιστρεπτέες προκαταβολές από τα χρήματα της πολιτείας. 

Ταυτόχρονα καταγράφουμε ότι οι επιχειρηματίες τουρισμού δαπανούν ΜΟΝΟ 7% από τα συνολικά τους έξοδα για την προμήθεια ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη έρευνα της CWF (2017). Στην ίδια έρευνα το υψηλότερο ποσοστό δαπανών καταγράφηκε στην Κρήτη, με 13%. Οι έλληνες επιχειρηματίες τουρισμού λειτουργούν ως dealer των εισαγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών ανταγωνιζόμενοι τα ελληνικά προϊόντα & υπηρεσίες. 

Και κάπου εκεί αναφέρεται ότι στην Ιταλία (με περίπου παρεμφερές κλίμα και πολιτιστικά χαρακτηριστικά) οι Ιταλοί ξενοδόχοι αγοράζουν από την Ιταλική αγορά το 70% (εβδομήντα τοις εκατό) των συνολικών εξόδων τους. Μπράβο στους Ιταλούς, κρίμα για τους Έλληνες ….

Ο προβληματισμός, μετά την πανδημία covid-19, είναι γιατί δεν διακρίνεται κάπου ότι … «και η Αγροτική Ανάπτυξη είναι εθνική προσπάθεια». Η διάχυτη αίσθηση είναι ότι οι αγρότες δεν αναγνωρίζονται ως επιχειρηματίες, και υφίστανται ένα περίεργο, σχεδόν «ρατσιστικό», bullying. 

Οι υπουργοί Γεωργίας της ΕΕ ενέκριναν (13/12/2021) τα συμπεράσματα για την προστασία του συστήματος εφοδιασμού τροφίμων (επισιτιστική ασφάλεια) της ΕΕ από μελλοντικές απειλές. Παρότι οι υφιστάμενοι μηχανισμοί κατόρθωσαν να μετριάσουν τις χειρότερες επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας, οι υπουργοί συμφωνούν ότι τα διδάγματα που αντλήθηκαν από τη νόσο COVID-19 θα πρέπει να τροφοδοτήσουν την προσέγγιση της ΕΕ όσον αφορά τις μελλοντικές καταστροφές. Jože Podgoršek, Προεδρεύων Υπουργός Γεωργίας της Σλοβενίας. ΕΕ. pelazkarabo.blogspot.com, 14/12/2021. (σσ Κάτι αλλάζει πολύ σιγά-σιγά και τα τρόφιμα, η παραγωγή τους και η διανομή τους φαίνεται ότι μπαίνει πάλι στις προτεραιότητες. Ιδανική λύση θα μπορούσε να είναι τόσο η Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα όσο και οι Αγορές Αγροτών).

Ο ελληνικός αγροδιατροφικός τομέας είναι ευάλωτος σε εγχώριες οικονομικές κρίσεις, σύμφωνα με την «Παγκόσμια Κατάσταση της Διατροφής και της Γεωργίας» Οι χώρες πρέπει να καταστήσουν τα συστήματα αγροδιατροφής τους πιο ανθεκτικά σε απρόσμενες αναταραχές, όπως αυτές που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, σύμφωνα με την «Παγκόσμια Κατάσταση της Διατροφής και της Γεωργίας» για το 2021 που δημοσιεύθηκε από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO). Όπως αναφέρει η έκθεση, η οποία αξιολογεί την ανθεκτικότητα των χωρών, «χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία, οι απρόβλεπτες κρίσεις θα συνεχίσουν να υπονομεύουν τα συστήματα αγροδιατροφής». Ν. Γαργαλάκος, 28/11/2021. Μια καλή λύση θα μπορούσε να είναι η οργάνωση Τοπικής Εφοδιαστικής Αλυσίδας, η οργάνωση τοπικών Αγορών Αγροτών, η οργάνωση Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας, η υποστήριξη τοπικών συστημάτων παραγωγής αγροδιατροφικών προϊόντων, η Κοινωνικά Υποστηριζόμενη Γεωργία-ΚΥΓΕΩ κλπ.

Ο ελληνικός τουρισμός απλά εκμεταλλεύεται (αποικιοκρατικά?…) το τοπικό περιβάλλον (φυσικό, τεχνικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, υποδομές κλπ), αγοράζει τοπικά μόνο το 7%, αφήνει έσοδά του στο εξωτερικό, τα κέρδη των επιχειρήσεών του ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και χαρακτηρίζεται εθνική υπόθεση.

Η ελληνική αγροτική δραστηριότητα είναι στενά συνυφασμένη με τον τόπο, αξιοποιεί το τοπικό φυσικό περιβάλλον, τον τοπικό πολιτισμό, την τοπική άϋλη κληρονομιά, την τοπική παραγωγή, τους τοπικά απασχολούμενους. Οι έλληνες αγρότες είναι στενά συνδεδεμένοι με τον τόπο τους, τα τυχόν κέρδη μένουν στον τόπο και ΔΕΝ χαρακτηρίζεται ακόμα μέχρι σήμερα εθνική υπόθεση …

Ακόμα και ο Αγροτουρισμός που είναι προσφορά τουριστικών υπηρεσιών από αγρότες στις εκμεταλλεύσεις τους αντί να προστατεύεται ως εθνική υπόθεση, το Υπουργείο Τουρισμού υποστηρίζει παρασιτική δομή, η οποία «νόθα» υφαρπάζει τον Αγροτουρισμό» από τους αγρότες και τον παρουσιάζει ως κομμάτι του Τουρισμού, ενώ το κομμάτι του τουρισμού που αφορά την ύπαιθρο ονομάζεται «Τουρισμός υπαίθρου». Συμβαίνει ότι σχεδόν σε όλα τα θέματα που έχουν σχέση με τον αγροτικό κόσμο. Κάπου υπάρχει μια Ανώνυμη Εταιρεία της Ιδιωτικής Κερδοσκοπικής Οικονομικής, που έχει συσταθεί κυρίως από μια Τράπεζα και μια τεχνική εταιρεία, η οποία λέει ότι εκπροσωπεί τους Συνεταιρισμούς της Κοινωνικής Οικονομίας και εκπροσωπεί ακόμα και τον αγροτικό συνδικαλισμό. 

Βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη του Αγροτουρισμού αποτελούν η ανάγκη των ταξιδιωτών για μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες που ενσωματώνουν στοιχεία από την τοπική παράδοση και την κοινότητα καθώς και η αποσύνδεση από την τεχνολογία και το αυξημένο ενδιαφέρον για την αγροτική παραγωγή. Οι ταξιδιώτες απαιτούν ποιότητα, υγιεινή & ασφάλεια και αυθεντικότητα από τους παρόχους του εν λόγω προϊόντος καθώς και εύκολη και άμεση προσβασιμότητα στους προορισμούς. Βασικές τάσεις: εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία, πιστοποίηση αγροτουριστικών καταλυμάτων, συμπράξεις / δίκτυα παραγωγών και παρόχων αγροτουρισμού. Και όλα αυτά από αγρότες και βέβαια πρέπει και αυτά να είναι εθνική προσπάθεια, όχι μόνο οι «επιχειρηματίες» τουρισμού. 

Καλά Χριστούγεννα, και από 10 Ιαν 2021, κάθε ημέρα στις 21.00-22.00 στο κανάλι STENT.net.gr διαδικτυακά στο Agro Bus για αγροτικά και όχι μόνο. 

Continue Reading

Trending