Connect with us

Αυτοκίνητο

VOLKSWAGEN TIGUAN 1.4cc 150hp

Οι διαστάσεις του το καθιστούν ικανό στο να φιλοξενήσει πέντε άτομα άνετα και χωρίς παραχωρήσεις. Η καμπίνα του Tiguan είναι ότι πρέπει για αυτή την κατηγορία και οι αποσκευές χωρούν στα 515 λίτρα που υπάρχουν. Για να επιστρέψουμε στους επιβάτες, η χωροταξία είναι τέτοια που δίνει την αίσθηση της καλής ευρυχωρίας στους εμπρός (που προκύπτει από τη μεταξύ τους απόσταση) αλλά  ικανοποιεί και τους πίσω, ενώ δίνει και πάρα πολλές λύσεις στην ανάγκη μεταφοράς μικρών αντικειμένων, με πολλές θήκες σε έξυπνα σημεία. Οι πίσω επιβάτες είναι άνετοι σε κάθε περίπτωση και με τον χώρο των ποδιών απόλυτα ικανοποιητικό, ακόμα και όταν ο οδηγός κάθεται χαμηλά και με τραβηγμένο το τιμόνι όσο πιο έξω γίνεται, τοποθετώντας παράλληλα και το κάθισμα στο όριο της κεντρικής κολώνας. Με λίγα λόγια, αυτό που βλέπει κανείς απ’ έξω, δεν προδιαθέτει για την άνεση που απολαμβάνουν οι μέσα.

Η οδική του συμπεριφορά που λίγο απέχει από αυτή των υπόλοιπων μοντέλων που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα. Οι νέες ρυθμίσεις της εμπρός ανάρτησης έχουν κάνει ελάχιστα λιγότερο πληροφοριακό το τιμόνι αλλά και πάλι αυτό είναι κάτι που θεωρείται δικαιολογημένο σε αυτοκίνητα με εκτός δρόμου προεκτάσεις στο χαρακτήρα τους. Η ανάρτηση πίσω, τονίζει τα καλά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Αυτό που κάνει τη διαφορά  είναι το πώς κινείται το Tiguan σε κάθε οδόστρωμα. Η ανάρτηση δείχνει πολύ καλή προοδευτικότητα. Με τη ενεργοποίηση του συστήματος από το σχετικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το ABS και το ESP παραμένουν εν λειτουργία και προσαρμόζουν τη δράση τους για σαθρά και ολισθηρά εδάφη. Παράλληλα, ενεργοποιείται και το σύστημα ελέγχου της καθόδου (μέχρι τα 30 χλμ./ώρα), που διευκολύνει τον οδηγό που θα βρεθεί μπροστά σε μια ιδιαίτερα έντονη και γλιστερή κατηφόρα.

Ο κινητήρας κερδίζει πόντους. Δίνει στο Tiguan τη δυνατότητα να αφήνει πίσω πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού σε επιδόσεις αλλά και κόστος χρήσης, αφού με μια λογική ήπιας χρήσης, το οικονομόμετρο μπορεί να σταθεροποιηθεί κάτω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, με το startstop αλλά και το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT) να κάνουν πραγματική διαφορά σε αυτήν εδώ την εφαρμογή. Έχοντας μάλιστα και τον αυξημένο όγκο του μοντέλου και το βάρος, να λειτουργούν ενάντια σε αυτή την προσπάθεια. Ο συνδυασμός του turbo με όλη τα τεχνολογικά καλούδια στον κινητήρα,  σε κάθε περίπτωση προσφέρει αυτό που χρειάζεται ο οδηγός: ροπή και μάλιστα από τις  χαμηλές στροφές. Συγκεκριμένα, από τις 1.500 σ.α.λ. και σταθερά έως τις 3.500, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 25,5 kgm ροπής που σίγουρα τον βοηθούν να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια όπου και να βρεθεί, με το DSG όπως στην περίπτωσή μας, να δίνει ρέστα από κοντά, συνθέτοντας ένα πολύ αγχολυτικό σύνολο.

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι η VW έχει κάνει πολύ καλές επιλογές σε κάθε τομέα, προσφέροντας μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία με άσο στο μανίκι τη μικρή χωρητικότητα του  κινητήρα. Αν στα παραπάνω προστεθεί και το  ύφος του μοντέλου με τον πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει πρακτικά τα πάντα, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα νικητή. Και δικαίως. Δεν είναι (μόνο) η κάμερα οπισθοπορείας με την εικόνα στην υψηλής ευκρίνειας οθόνη 8” που κερδίζει τις εντυπώσεις. Ούτε ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων  που είναι πάρα πολύ εντυπωσιακός παρεμπιπτόντως. Είναι και το αυτόματο παρκάρισμα που παίζει πολύ καλό ρόλο αλλά και το σύστημα που εξασφαλίζει την παρακολούθηση της λωρίδας κυκλοφορίας, κρατώντας το αυτοκίνητο ανάμεσα στις γραμμές, με τον οδηγό να έχει ουσιαστικά δώσει τον έλεγχο. Ό,τι ποιό κοντά στην αυτόνομη οδήγηση.

Άσσος είναι και η τιμολογιακή τοποθέτησή του. Τα 26.450€ για τη βασική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 125 ίππων, θα αποτελέσει προσκλητήριο για όσους μπορούν να φτάσουν σε αυτό το νούμερο για αγορά αυτοκινήτου, μια και σίγουρα το μοντέλο της VW θα ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες περιπτώσεις. Αυτό που είχαμε, σε άσπρο χρώμα, με τους 150 ίππους τα 1450 χιλιόμετρα που κάναμε στην πελοπόνησσο αλλά κ στην Αττική μας φάνηκαν λίγα αλλά ιδιαίτερα ασφαλή κ οικονομικά

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

FORD MUSTANG MACH-E: Ένα κλασσικό αμερικάνικο… εξιχρονισμένο.

Μία παρουσίαση την FORD για το νέο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο η οποία έγινε σε ένα εξαιρετικό ξενοδοχειακό συγκρότημα στην Αττική, μας έδωσε την ευκαιρία να το δούμε, να το οδηγήσουμε περίπου μία ώρα ο καθένας μας και φυσικά να γράψουμε αυτά που ο καθένας μας έζησε.

Η εσωτερική διακόσμηση του νέου και 100% ηλεκτρικού Mustang Mach-E χαρακτηρίζεται ποιοτική και hi-tech. Μία μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15.5 ιντσών δεσπόζει κυρίαρχα στην μέση του ταμπλό και εκτός των λειτουργιών της, συνεργάζεται άψογα με το 4ης γενιάς σύστημα πολυμέσων της Ford. Συναντάμε εντυπωσιακούς χώρους που θα φιλοξενήσουν  5 ενήλικες χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, ενώ το πορτ-παγκαζ διαθέτει χωρητικότητα από 402 λτ. έως και 1.420 λτ. με αναδίπλωση καθισμάτων. Κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει ο Frunk (Front_Trunk) ένας αδιάβροχος χώρος αποθήκευσης 100 λίτρων.

Το νέο Mustang είναι η αρχή της εξηλεκτρισμένης σπορ εποχής της Ford. Διατίθεται τόσο σε πισωκίνητες εκδόσεις, όσο και σε 4κίνητες, με μπαταρίας είτε 75 kWh είτε 98 kWh και ιπποδυνάμεις από 269 έως και 351 ίππους. Πιο αναλυτικά:

  • Mε πίσω κίνηση μπαταρία 75 kWh απόδοσης 269 ίππων με αυτονομία 470 χλμ. τιμή με επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 51.587 ευρώ.
  • Με πίσω κίνηση με μπαταρία 98 kWh 294 ίππων με αυτονομία 610 χλμ. από 62.959 ευρώ.
  • Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 75 kWh 269 ίππων και αυτονομία 410 ίππων από 63.474 ευρώ.
  • Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 98 kWh 351 ίππων με αυτονομία 540 χλμ. τιμή από 68.712 ευρώ.

Οδηγώντας το sport ηλεκτρικό SUV

Ένα καλοστημένο και άνετο SUV που διατηρεί το DNA του και μεταμορφώνεται ανάλογα με τις ορέξεις σου. Δοκιμάσαμε την 4κίνητη έκδοση με τους 351 ίππους όπου βυθίζοντας το πεντάλ κολλάς στο κάθισμα και αφήνοντας το, το αυτοκίνητο φρενάρει και μαζεύει ενέργεια. Τα 2.100 κιλά πραγματικά δεν φαίνονται καθώς το τιμόνι ακούει άψογα και το σύνολο στρίβει πολύ καλύτερα από όσο περιμένει κανείς. Με 3 προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγησης έχει πάντα αυτό που θες, αλλά και τον ανάλογο τεχνητό ήχο που δεν είναι καθόλου άσχημος. Πάτημα γερό, αναρτήσεις τόσο σφικτές όσο χρειάζεται, ενώ το πίσω μέρος είναι πρόθυμο να γράψει την δική του γραμμή εάν ο οδηγός έχει όρεξη.

8 δυνατά σημεία του νέου Ford Mustang Mach-E

  • Αντί για κλειδί χρησιμοποιείς το κινητό σου ή πληκτρολογείς το pin σου στην κολόνα του οδηγού και ξεκλειδώνει.
  • Μεγάλη αυτονομία μέσα στον αστικό κύκλο.
  • Το κόστος Service είναι 98 ευρώ ανά 2 χρόνια.
  • Τα B&O ηχεία είναι από την βασική έκδοση και το ηχοσύστημα έχει εξαιρετικό ήχο.
  • Με την εφαρμογή Ford Pass μπορείς να κάνεις τα πάντα στο αυτοκίνητο, αλλά και να κανονίσεις πού θα το φορτίσεις, πόσο και τί θα πληρώσεις.
  • Η κατανάλωση ρεύματος με ανοικτό τον κλιματισμό είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
  • Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ.
  • Πανέμορφο από όπου και όπως το δείς.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

SKODA OCTAVIA GRAND COUPE 1.5 TSI EVO : Για κάθε ελληνική οικογένεια

Best seller στην κατηγορία της και ένα από τα πλέον αγαπημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, η νέα Skoda Octavia έχει μόνο πλεονεκτήματα, σε ιδιαίτερα προσιτό κόστος.

Με μήκος 4,689 μέτρα η νέα Skoda Octavia είναι ένα μεγάλο αλλά ιδιαίτερα κομψό αυτοκίνητο, το οποίο με κόστος ενός τυπικού μικρού – μεσαίου μοντέλου, προσφέρει χώρους, εξοπλισμό και επιδόσεις της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στην εξίσωση και η υψηλή ποιότητα

Στο εσωτερικό είναι προφανές το ποιοτικό και αισθητικό άλμα που έχει συντελεστεί. Η όλη εικόνα, με την αφαιρετική διάθεση στη χρήση διακοπτών, την κομψή ροή των γραμμών, τα μαλακά πλαστικά, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος multimedia με διαγώνιο 10”, δημιουργούν ένα  χαλαρωτικό περιβάλλον. Οι χώροι, με δεδομένες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Πέντε  ενήλικες θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 600 λίτρα αποσκευών με κιτ επισκευής ελαστικού, ή περίπου 50 λιγότερα με ρεζέρβα πλήρους μεγέθους. 

Στο χώρο των επιβατών η θήκη για ομπρέλα τόσο στην πόρτα του οδηγού όσο και σε αυτή του συνοδηγού δίνουν τον τόνο των πραγματικά έξυπνων λύσεων ευκολίας και πρακτικότητας, υπό τον γενικό τίτλο Simply Clever. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση, η οποία ωστόσο δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις. Το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, οι αντιδράσεις απόλυτα ισορροπημένες και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι σύμμαχος στο σβέλτο ρυθμό.

Οικονομία σε κάθε επίπεδο

Ο εντυπωσιακά χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής 0,24 του αμαξώματος Grand Coupe -που είναι πεντάθυρο παρότι μοιάζει τριών όγκων-  εξασφαλίζει ιδιαίτερα ήσυχο ταξίδι και συμβάλλει και στην πολύ χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια δοκιμής της Skoda Octavia για περισσότερα από 900 χιλιόμετρα, είδαμε κατά περίπτωση τιμές κατανάλωσης από 8,5 έως και 5,8 λίτρα. Στον αστικό ιστό η μέση κατανάλωση ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικά χαμηλή για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο αυτής της ισχύος και αυτού του μεγέθους.

Ο κινητήρας βενζίνης TSi των 1.5 λίτρων με το χαρακτηρισμό EVO είναι ένα πραγματικά πολύ προηγμένο σύνολο. Οι 150 ίπποι είναι εκεί και επιτρέπουν στο αμάξωμα των 1.310 κιλών να κινείται με μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 8.2 δλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6  σχέσεων. Και  προγράμματα οδήγησης Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας της νέας Skoda Octavia δεν θα ήταν ολοκληρωμένος αν δεν εξασφάλιζε υψηλό επίπεδο παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Το κάνει λοιπόν και αυτό με εμφατικό τρόπο, καθώς κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ευρωπαϊκό φορέα Euro NCAP.

Ασυναγώνιστη πρόταση

Για να μην αφήσει την παραμικρή διάθεση σύγκρισης στην κατηγορία, η Skoda Octavia δίνει τη χαριστική βολή στον ανταγωνισμό με την τιμή της. Η πληρέστατη, ταχύτατη και εξαιρετικά οικονομική έκδοση της δοκιμής κοστίζει 23.800 ευρώ, ενώ η λιγότερο εξοπλισμένη εκδοχή Ambition, μόλις 21.800 ευρώ. Τέλος υπάρχει και η βασική εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης του λίτρου, ισχύος 110 ίππων, η οποία τιμάται 19.500 ευρώ.

Continue Reading

Lifestyle

Opel Grandland X 1.2 8A/T : “Πλήρες και προσιτό”

Το κορυφαίο SUV της Opel είναι ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο, το οποίο διατίθεται σε πολύ λογικό -συγκριτικά με το μέγεθος και τον εξοπλισμό του- κόστος.

Βλέποντας το Grandland X δεν μπορείς παρά να διαπιστώσεις ότι οι σχεδιαστές  του Ρισελχάιμ θέλησαν να δημιουργήσουν κάτι σύγχρονο μεν, αλλά εύπεπτο και λειτουργικό. Κάτι δηλαδή που θα είναι εύκολα αποδεκτό τόσο όσο και αισθητικά όσο και πρακτικά.

Τα κατάφεραν υπό όποια γωνία και αν κοιτάξεις το αυτοκίνητο. Εξωτερικά, το μήκος των περίπου 4,5 μέτρων δεν γίνεται προσπάθεια να κρυφτεί, ενώ συνολικά η αίσθηση που αφήνει το Grandland X, υιοθετώντας δυναμικές αλλά και ήπιες σχεδιαστικές φόρμες, είναι αυτή ενός επιβλητικού SUV. Οι ζάντες ελαφρού κράματος με διάμετρο 18 ιντσών -17 στην βασική έκκδοση- συμβάλλουν περαιτέρω σε αυτή την αίσθηση, πέραν του γεγονότος ότι τα φαρδιά ελαστικά 225/55 εξασφαλίζουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης.

Εσωτερικά τίποτα δεν θα κάνει οδηγό και επιβάτες να μείνουν με ανοιχτό στο στόμα αλλά και τίποτα δεν θα φανεί περίεργο. Μεγάλα όργανα και οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 8 ιντσών, πολύ καλά και μαλακά πλαστικά όπου χρειάζεται με το κερασάκι του πλήρους εξοπλισμού, συνθέτουν ένα περιβάλλον ιδιαίτερα φιλόξενο.

Με τις διαστάσεις του Grandland X το εσωτερικό δεν θα μπορούσε παρά να είναι και ευρύχωρο, δηλαδή άνετο για πέντε ενήλικες και με όγκο 514 λίτρα για τις αποσκευές τους. Το πλάτος είναι επαρκές, το ύψος επίσης, ενώ ο θόρυβος από τον κινητήρα και τον αέρα περιορισμένος. Όλα δηλαδή, συνηγορούν να ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι.

Ένας κινητήρας 1.2 λίτρων σε ένα αμάξωμα 4,5 μέτρων μήκους και βάρους περίπου 1.400 κιλών δεν δίνει το στίγμα δυναμικών επιδόσεων σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο η γνωστή τρικύλινδρη μονάδα βενζίνης των 1.199 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους αλλά και 230 Nm ροπή από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις. Σε επίπεδο αριθμών έχει ότι χρειάζεται για να κινήσει άνετα το μεγάλο SUV της Opel. Στην προκειμένη περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής έχει και την αρωγή του κλασικού αυτόματου (με μετατροπέα ροπής) κιβωτίου των 8 σχέσεων, το οποίο είναι λειτουργικά εξαιρετικό και με τις πολλές σχέσεις του υποβοηθά το μικρό μοτέρ να μην μένει ποτέ εκτός ιδανικού εύρους λειτουργίας. 

Τα νούμερα οριοθετούν τη μέγιστη ταχύτητα στα 198 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 10,4 δλ. Αν δεν πιέσεις σημαντικά το Grandland X σε κάποια ορεινή διαδρομή, δεν θα ζητήσεις μάλλον ποτέ περισσότερη ισχύ, ούτε και καλύτερη τιμή κατανάλωσης, η οποία στα χέρια μας κυμάνθηκε μεταξύ 7 και 8 λίτρων/ 100 χλμ., με πολύ οικονομική και κανονική οδήγηση αντίστοιχα.

Όντας μαλακό σε ρυθμίσεις αλλά όχι χαλαρό, το Grandland X είναι ένα από τα πλέον χαλαρωτικά στο ταξίδι SUV, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο. 

Σε απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές αποδεικνύεται εξαιρετικό όσο δεν πιέζεται, χωρίς να κουράζει με μεγάλες κλίσεις. Η  ρύθμιση των αναρτήσεων από την Opel είναι αυτή που θεωρούμε πρέπουσα για ένα SUV, καθώς οι μεγάλες διαδρομές δεν έχουν νόημα, αν δεν προσθέτουν και άνεση, πέραν από τη δυνατότητα κίνησης εκτός ασφάλτου. Στην περίπτωση που θέλει κάποιος σπορ συμπεριφορά στην άσφαλτο, υπάρχουν πολλές άλλες προτάσεις από τη γκάμα των συμβατικών πεντάθυρων hatchback, με χαμηλότερο μάλιστα κόστος.

Παρότι στην Opel δόθηκε ένα σχεδόν έτοιμο “πακέτο” από μηχανολογική άποψη, τελικά έβγαλε στην αγορά το SUV που αυτή ήθελε. Κοντολογίς ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, χωρίς αισθητικές και σχεδιαστικές ακροβασίες, άνετο, ασφαλές, με πολλές οικογενειακές αρετές και τη γνωστή γερμανική στιβαρότητα των γραμμών και των υλικών να το συνοδεύει.

Στην πραγματικά πολύ ικανοποιητικά εξοπλισμένη έκδοση Business Edition και με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το Grandland X κερδίζει ένα ακόμα στοίχημα, αυτό της τιμής. Με 26.300 ευρώ έχετε ένα πλήρες αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να συμπληρωθεί με πλήθος συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, με σχετικά χαμηλό κόστος, ή να εξατομικευθεί με διχρωμίες και λοιπές αισθητικές και εξοπλιστικές προσθήκες. Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα !more Opel προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα ωφέλη σε στοιχεία εξοπλισμού. 

Continue Reading

Trending