Connect with us

Αυτοκίνητο

MERCEDES  E220d

Η Ε 220d με την πραγματικά εντυπωσιακή άνεση της ανάρτησης και τον μηδαμινό θόρυβο του κινητήρα της. Το νέο τετρακύλινδρο diesel συνολικά είναι ένα πραγματικό κόσμημα από λειτουργική άποψη. Ακόμα και κρύο, όπως συμβαίνει στα περισσότερα diesel, ακούγεται ελάχιστα. Όταν έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ελάχιστα αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά από ένα σύνολο βενζίνης.

Σε αυτό, να προσθέσουμε την αμεσότητα στο ανέβασμα στροφών, κάτι που επίσης δεν χαρακτηρίζει εύκολα τους diesel κινητήρες. Και βεβαίως ίσως το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, το οποίο αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα των εξαιρετικών επιδόσεων, της χαμηλής κατανάλωσης αλλά και του crusing με πραγματικά ελάχιστο θόρυβο.

Για τις ελληνικές συνθήκες, η 220d αποτελεί την ιδανική έκδοση του μοντέλου. Δεν έχουμε οδηγήσει τις υπόλοιπες εκδόσεις, όμως πιθανά δεν θα υπάρχει άλλη με αυτή την εξαιρετική αναλογία επιδόσεων – οικονομίας. Επιπρόσθετα, ο οριακά μικρότερος από τα 2.0 λίτρα κυβισμός, σε κρατά σε μια ανεκτή φορολογικά αντιμετώπιση, χωρίς να χάνεις σε επιδόσεις, άνεση, εξοπλισμό αλλά και κύρος βεβαίως.

Όταν έχεις δώσει περίπου 62.000€ για την αγορά αυτού του αυτοκινήτου, η οικονομία δεν είναι μάλλον στην κορυφή της ιεραρχίας των ζητουμένων. Ωστόσο είναι εντυπωσιακό, πως ένα αυτοκίνητο κοντά στα πέντε μέτρα μήκος, με 194 ίππους και βάρος περίπου 1.700 κιλά, καίει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, τόσο λίγο. Όχι συγκριτικά, αλλά με απόλυτα κριτήρια.

Η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης, περιλαμβάνει ταξίδι με “κλειδωμένο” το cruise control στα 140 χλμ./ώρα, επαρχιακό δίκτυο και αρκετή πόλη. Σύνολο πάνω από 700 χιλιόμετρα. Τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. δεν έγιναν με το πιο “ελαφρύ” πόδι, ούτε με λογική ταξιτζή. Γι΄αυτό το λόγο άλλωστε είναι τόσο εντυπωσιακά.

Εδώ έρχεται το ερώτημα: Αν έχεις 60-70  χιλιάρικα για την αγορά της, δεν είναι οξύμωρο να σκέφτεσαι τη χαμηλή κατανάλωση; Σίγουρα ναι. Αν όμως πρόκειται να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές της, με 200 – 300 χιλιόμετρα την ημέρα μετακινήσεων, τότε και αυτή αποκτά πολύ σημαντικό νόημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, πέρα από τα όποια οικονομοτεχνικά ζητήματα, η εντυπωσιακή ικανότητα του κινητήρα να λειτουργεί με πολύ λίγο καύσιμο, δείχνει κάτι ακόμα. Την τεχνολογική αρτιότητα της E στην οποία όσο το ψάχνεις, τόσο το πολύ υψηλό κόστος αγοράς δείχνει όλο και πιο φυσιολογικό. 

Γυρνώντας μέσα στην πόλη με ένα αυτοκίνητο σαν την E-Class, το μόνο που σου μένει είναι τα βλέμματα. Άλλοτε μίσους και άλλοτε θαυμασμού, ωστόσο δεν νιώθεις κ άνετα. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει όταν βρίσκεσαι στον ανοιχτό δρόμο. Το υπέροχο σεντάν τρώει τα χιλιόμετρα σαν το γάργαρο νερό της πηγής. Σχεδόν τίποτα δεν ενοχλεί στο εσωτερικό της, γκάζι υπάρχει πολύ για οτιδήποτε, συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης πολλά. Κάπως έτσι, βρίσκεσαι να έχεις καλύψει 700 χιλιόμετρα σε 24 μόλις ώρες και να σκέφτεσαι τουλάχιστον άλλα τόσα την επομένη.

Αυτή ακριβώς είναι και η πεμπτουσία τέτοιων αυτοκινήτων. Μόλις έχεις τελειώσει ένα μεγάλο ταξίδι, αντιλαμβάνεσαι το γιατί τα 62.000€ είναι μια λογική τιμή για αυτό το αυτοκίνητο. Φυσικά θα μπορούσαν να είναι και αρκετά λιγότερα, αλλά στη χώρα μας υπάρχει πάντα μια διάθεση τιμωρίας της πολυτέλειας κ του εξαιρετικού οχήματος. Καλώς ή κακώς.

Εξαιρετικό σε λειτουργικότητα αυτοκίνητο, δεν ενοχλεί στο παραμικρό. Αντιλαμβάνεσαι την προσήλωση  στη λεπτομέρεια, που ξεκινά από τη λειτουργία όλων των συστημάτων και καταλήγει στην υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας. Με αυτές τις σκέψεις, δικαιολογείς και το εντυπωσιακό κόστος. Χωρίς, φυσικά, να σημαίνει ότι όσοι τελικά αγοράζουν E, την χρειάζονται κιόλας.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-5 Roadster 1.5 Skyactiv-G132: “Αέναη γοητεία”

Για περισσότερα από 30 χρόνια, το Mazda MX-5 αποτελεί το πρότυπο της κατηγορίας των roadster, χάρη στα μοναδικά του χαρακτηριστικά και στον προσιτό του χαρακτήρα.

Το θρυλικό Mazda MX-5 επέστρεψε στη χώρα μας και γέμισε ένα μεγάλο κενό στην κατηγορία των προσιτών roadster αυτοκινήτων. Ελαφρύ, ευέλικτο, αποτελεί την πιο συναρπαστική έκφραση του Jinba Ittai, της κατασκευαστικής λογικής της Mazda που σημαίνει ότι οδηγός και αυτοκίνητο γίνονται ένα. Το μικρό roadster με μήκος μόλις 3,915 μέτρα κινείται σαν να είναι προέκταση των χεριών του οδηγού, με απόλυτη ακρίβεια ώστε να προσφέρει το μέγιστο στην απόλαυση της οδήγησης.

Όπως και κάθε γενιά του Mazda MX-5, έτσι και η τελευταία έχει εξαιρετικές αναλογίες, χάρη στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Kodo” της ιαπωνικής εταιρείας. Το μικρό roadster μεταδίδει την αίσθηση της κίνησης ακόμα και σταματημένο, πιστό κάθε στιγμή στην λογική της μέγιστης ευχαρίστησης κατά την οδήγησης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι την περασμένη χρονιά το μοντέλο δέχτηκε μια σημαντική αναβάθμιση και πλέον όλες οι εκδόσεις πλέον διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τους το Apple Carplay / Android Auto, σημαντική προσθήκη για να παραμένει ο οδηγός συνέχεια συνδεδεμένος ακόμα και όταν έχει τα χέρια στο τιμόνι και τα μάτια στο δρόμο. Μία άλλη σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι σε όλες τις εκδόσεις προστίθεται νέα ασημένια ραφή στα καθίσματα, στο λεβιέ ταχυτήτων, στη χούφτα, στο τιμόνι και στις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών.

Με το μικρότερο κινητήρα της γκάμας, τον 1.5 Skyactiv-G132 η ισχύς των 132 ίππων και η ροπή των 152 Nm μπορεί να μην φαίνονται μεγέθη ικανά για σπορ επιδόσεις σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο, το εξαιρετικά χαμηλό βάρος του MX-5, που οριακά ξεπερνά τα 1.000 κιλά με τον οδηγό, δίνει την απάντηση. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά. Ο μικρότερος κινητήρας είναι ικανός να επιταχύνει το μοντέλο από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,3 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 204 χλμ./ώρα.

Ένα κοφτερό σύστημα διεύθυνσης, ένας ακριβέστατος επιλογέας των έξι σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου και οι άριστα ρυθμισμένες αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους για τους πίσω τροχούς, συνθέτουν μαζί με το χαμηλό βάρος και την κατανομή του σε ποσοστό 50:50 στον εμπρός και πίσω άξονα, ένα αυτοκίνητο στο οποίο άπαξ και μπεις, δύσκολα βγαίνεις. Ο οδηγός, αν δεν ξεπερνά σε ύψος τα 1.90 μέτρα, «κουμπώνει» άψογα στη χαμηλή θέση οδήγησης και η διασκέδαση ξεκινά.

Το MX-5 αποτελεί ένα σπάνιο ελιξήριο ψυχαγωγίας. Γίνεται πράγματι προέκταση του οδηγού, το νιώθεις και αποκτάς τη βεβαιότητα ότι μπορείς να το πιέσεις ακόμα και πέρα από το όριο με απόλυτο έλεγχο.

Η πίσω κίνηση αποτελεί ένα ακόμα συν, για όσους δεν φοβούνται να παίξουν με την υπερστροφή απενεργοποιώντας φυσικά το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Με όλα τα συστήματα on φυσικά, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και απόλυτα ουδέτερο σε όλες τις συνθήκες.

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το MX-5 περιλαμβάνει το πακέτο συστημάτων ασφαλείας i-Activsense με προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (DAA -Driver Attention Alert ), εμπρός αλλά και οπίσθια υποβοήθηση πέδησης στην πόλη ( FSCBS- Front Smart City Brake Support SCBS), αναγνώριση οδικής σήμανσης (TSR- Traffic Sign Recognition) και κάμερα οπισθοπορείας

Με τιμές που ξεκινούν από 26.717, το νέο Mazda MX-5 αποτελεί μια μοναδική πρόταση, ένα ελιξήριο νεότητας χωρίς ημερομηνία λήξης.

Τα μοντέλα Sport Tech και GT Sport Tech διαθέτουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά ασφαλείας i-ACTIVSENSE, όπως την Έξυπνη υποβοήθηση πέδησης στην πόλη και μια κάμερα οπισθοπορείας, για να σας διατηρούν ασφαλείς σε κάθε ταξίδι και να σας βοηθούν να επικεντρώνεστε σε αυτό που έχει πραγματικά αξία: τη χαρά της οδήγησης. Επίσης, διαθέτουν το Σύστημα ειδοποίησης για παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το Σύστημα ελέγχου νεκρών σημείων και το Σύστημα ειδοποίησης κατά την οπισθοπορεία για συναρπαστική οδήγηση με επιπλέον ασφάλεια.Τα μοντέλα Sport Tech και GT Sport Tech διαθέτουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά ασφαλείας i-ACTIVSENSE, όπως τη

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Hyundai i30 1.0 48V DCT: “Μεγάλη αξία”

Η ανανεωμένη έκδοση του Hyundai i30 διατηρεί το προσιτό κόστος προσθέτοντας νέους, πιο αποδοτικούς κινητήρες και πληρέστατο εξοπλισμό σε μια ήδη εξαιρετική πρόταση.

Το όνομα i30 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη γκάμα των οικογενειακών πεντάθυρων hatchback της Hyundai από το 2007. Η τρίτη γενιά του μοντέλου ήρθε στη χώρα μας το 2017 και πλέον, στο πλαίσιο μια ανανέωσης, απέκτησε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με νέα μάσκα φώτα και προφυλακτήρες, νέα στιλιστικά στοιχεία στο αμάξωμα και ένα εσωτερικό με έντονη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ταυτόχρονα, σε επίπεδο κινητήρων το μοντέλο απέκτησε τη νεότερη γενιά των συνόλων βενζίνης και diesel, με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, που πληρούν το τελικό στάδιο των προδιαγραφών Euro 6. Επίσης, στη γκάμα εντάχθηκε το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT με τις 6 σχέσεις και τον αυτόματο συμπλέκτη, ενώ υπάρχει φυσικά και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου DCT διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Αισθητικά το ανανεωμένο Hyundai i30 είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον και σύγχρονο, με στοιχεία δυναμισμού αλλά και κομψότητας. Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει, με το μήκος των 4,34 μέτρων να ορίζει ένα αρκετά συμπαγές αμάξωμα για την κατηγορία, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,65 μέτρων ορίζει ένα άνετο εσωτερικό για πέντε ενήλικες και αποσκευές μέγιστους όγκου 395 λίτρων.

Εντελώς νέος είναι ο πίνακας οργάνων, με συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, αλλάζει και το χρώμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των γραφικών: Μπλε για το Normal mode, πράσινο για το Eco mode και πορτοκαλί για το Sport mode. Μια ψηφιακή οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί το κέντρο χειρισμού του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, που διαθέτει τη δυνατότητα σύνδεσης με κάθε κινητό μέσω των Apple CarPlay™ και Android Auto™. Ταυτόχρονα, υπάρχει μαι προαιρετική θήκη ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου.

Σε επίπεδο μηχανικών μερών, όλοι οι Turbo βενζινοκινητήρες του νέου i30, ενσωματώνουν την επαναστατική νέα τεχνολογία SmartStream CVVD, η οποία ελέγχει την διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και την διάρκεια της καύσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Χάρη στην τεχνολογία αυτή, καθώς και στο σύστημα 48V Hybrid, το νέο Hyundai i30 έχει εντυπωσιακά μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων έως και 21% στον ισχυρότερο κινητήρα του.

Με τον τρικύλινδρο κινητήρα turbo των 998 κ.εκ. της δοκιμής που αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 172 Nm ροπή, το i30 επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Εξαιρετικές επιδόσεις, οι οποίες συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση περίπου 7,0 λίτρων/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Με το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο, το στιβαρό αμάξωμα και τις προσεκτικά ρυθμισμένες αναρτήσεις του, το i30 είναι πολύ ευχάριστο τόσο τις καθημερινές διαδρομές εντός του αστικού ιστού, όσο και σε επαρχιακούς δρόμου ή αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.

Το μοντέλο διαθέτει από τη βασική του έκδοση το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης SmartSense, που αποτελεί ένα πλήρες δίχτυ ασφάλειας για οδηγό και επιβάτες, καθώς και πολύ αναβαθμισμένο εξοπλισμό με στάνταρ σύστημα πολυμέσων, ψηφιακό κλιματισμό και πολλά ακόμα στοιχεία.

Με τις τιμές του να ξεκινούν από 16.590 ευρώ και αυτές της έκδοσης δοκιμής από 19.590, το νέο i30 αποτελεί μια ακαταμάχητη πρόταση στην κατηγορία C των οικογενειακών αυτοκινήτων. Πολύ δε περισσότερο, αν συνυπολογιστεί η μοναδική πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.

Continue Reading

Lifestyle

SKODA OCTAVIA GRAND COUPE 1.5 TSI EVO: Οικογενειακή υπόθεση

Κορυφαία ποιότητα, πλήρης εξοπλισμός, μεγάλοι χώροι και δυναμικές επιδόσεις καθιστούν τη νέα Skoda Octavia ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολύ αξία για τα χρήματα που κοστίζει.

Με μήκος 4,689 μέτρα η νέα Skoda Octavia είναι ένα μεγάλο αλλά ιδιαίτερα κομψό αυτοκίνητο, το οποίο με κόστος ενός τυπικού μικρού – μεσαίου μοντέλου, προσφέρει χώρους, εξοπλισμό και επιδόσεις της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στο εσωτερικό είναι προφανές το ποιοτικό και αισθητικό άλμα που έχει συντελεστεί. Η όλη εικόνα, με την αφαιρετική διάθεση στη χρήση διακοπτών, την κομψή ροή των γραμμών, τα μαλακά πλαστικά, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος multimedia με διαγώνιο 10”, δημιουργούν ένα χαλαρωτικό περιβάλλον. Οι χώροι, με δεδομένες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Πέντε ενήλικες θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 600 λίτρα αποσκευών με κιτ επισκευής ελαστικού, ή περίπου 50 λιγότερα με ρεζέρβα πλήρους μεγέθους.

Στο χώρο των επιβατών η θήκη για ομπρέλα τόσο στην πόρτα του οδηγού όσο και σε αυτή του συνοδηγού δίνουν τον τόνο των πραγματικά έξυπνων λύσεων ευκολίας και πρακτικότητας, υπό τον γενικό τίτλο Simply Clever. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση, η οποία ωστόσο δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις. Το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, οι αντιδράσεις απόλυτα ισορροπημένες και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι σύμμαχος στο σβέλτο ρυθμό.

Ο εντυπωσιακά χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής 0,24 του αμαξώματος Grand Coupe -που είναι πεντάθυρο παρότι μοιάζει τριών όγκων- εξασφαλίζει ιδιαίτερα ήσυχο ταξίδι και συμβάλλει και στην χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια δοκιμής της Skoda Octavia για περισσότερα από 900 χιλιόμετρα, είδαμε κατά περίπτωση τιμές κατανάλωσης από 8,5 έως και 5,8 λίτρα. Στον αστικό ιστό η μέση κατανάλωση ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικά χαμηλή για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο αυτής της ισχύος και αυτού του μεγέθους.

Ο κινητήρας βενζίνης TSi των 1.5 λίτρων με το χαρακτηρισμό EVO είναι ένα πραγματικά πολύ προηγμένο σύνολο. Οι 150 ίπποι είναι εκεί και επιτρέπουν στο αμάξωμα των 1.310 κιλών να κινείται με μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 8.2 δλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Και προγράμματα οδήγησης Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας της νέας Skoda Octavia δεν θα ήταν ολοκληρωμένος αν δεν εξασφάλιζε υψηλό επίπεδο παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Το κάνει λοιπόν και αυτό με εμφατικό τρόπο, καθώς κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ευρωπαϊκό φορέα Euro NCAP.

Για να μην αφήσει την παραμικρή διάθεση σύγκρισης στην κατηγορία, η Skoda Octavia δίνει τη χαριστική βολή στον ανταγωνισμό με την τιμή της. Η πληρέστατη, ταχύτατη και εξαιρετικά οικονομική έκδοση της δοκιμής κοστίζει 23.800 ευρώ, ενώ η λιγότερο εξοπλισμένη εκδοχή Ambition, μόλις 21.800 ευρώ. Τέλος υπάρχει και η βασική εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης του λίτρου, ισχύος 110 ίππων, η οποία τιμάται 19.500 ευρώ.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους, πολύ καλά εξοπλισμένο, οικονομικό με πολύ καλή συμπεριφορά στον δρόμο.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending