Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα της ICAP «Το Σύγχρονο Γυναικείο Μάνατζμεντ»

6η εσπερίδα «High Heels on High Hills«

Συζητήθηκαν καυτά ζητήματα του σύγχρονου Γυναικείου Μάνατζμεντ,

και παρουσιάστηκε έρευνα της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα.

 

Στον εναρκτήριο Χαιρετισμό της εκδήλωσης, η Κατερίνα Παπακώστα, Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, αναγνώρισε τις Γυναίκες ως πολύτιμους πόρους της Εθνικής οικονομίας, τους οποίους η Πολιτεία δεν έχει την πολυτέλεια να αφήσει στο περιθώριο. Σημείωσε δε, ότι προκειμένου οι σύγχρονες Γυναίκες Μάνατζερ, να βρουν τον μίτο της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, θα πρέπει η Χώρα να αποκτήσει μια Εθνική στρατηγική για την οικογένεια. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην ανάγκη εναρμόνισης  της καριέρας με την οικογένεια, ως μια ουσιαστική διεκδίκηση  της ισότητας και της συμμετοχής για τις επόμενες γενιές Ελληνίδων.

Τη σκυτάλη πήρε ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΙCAP, ο οποίος αφού χαιρέτισε και ευχαρίστησε τις συμμετέχουσες, δήλωσε: «Πιστεύω ότι οι Εταιρείες  δεν έχουν αξιοποιήσει επαρκώς το Γυναικείο κεφαλαίο, κυρίως γιατί υπάρχουν προκαταλήψεις και στερεότυπα πρωτίστως από τους Άνδρες αλλά  και από τις Γυναίκες, που δεν βοηθούν να κλείσει η ψαλίδα των ανισοτήτων. Χρειάζεται λοιπόν πολύ δουλειά από τις επιχειρήσεις που πρέπει να έχουν συγκεκριμένα πλάνα με μετρήσιμους στόχους. Ενδεικτικά, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία στην Ελλάδα, η απασχόληση στους Άνδρες είναι κατά 7 μονάδες μεγαλύτερη από τις Γυναίκες, οι Άνδρες εκπροσωπούνται με τριπλάσιο ποσοστό στις Ανώτατες Διευθυντικές και Διοικητικές βαθμίδες και αμείβονται κατά 18% περισσότερο από τις συναδέλφους τους. Είναι χαρά μας, που στην ICAP εφαρμόζουμε ειδική Πολιτική,για την στήριξη του Γυναικείου κεφαλαίου, με μετρήσιμα αποτελέσματα τα οποία βελτιώνονται συνεχώς».

Η Α.Ε. Πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα, Charlotte Sammelin, στην ομιλία της, υποστήριξε ότι η ισότητα των φύλων δεν αποτελεί απλό ή μονοδιάστατο στόχο, αλλά ζήτημα δικαιοσύνης και δημοκρατίας κρίσιμο μεν, για την επίλυση των προκλήσεων της κοινωνίας, προϋπόθεση δε, για τη βιώσιμη ανάπτυξη της. Μάλιστα τόνισε την σημασία εφαρμογής τόσο ενός κρατικού προϋπολογισμού αλλά και μεταρρυθμίσεων κοινωνικής πρόνοιας που ν΄ ανταποκρίνονται στους στόχους της Πολιτείας. Μιλώντας για την Ισότητα των Φύλων στην Ελλάδα σε σχέση με την Σουηδία, σχολίασε ότι η διαφορά μεταξύ των χωρών δεν σχετίζεται με τη νοοτροπία και επεσήμανε ότι οι πολιτικές για την ισότητα των Φύλων θα πρέπει να αναγνωριστούν και να υλοποιηθούν ως συνειδητή απόφαση των Πολιτικών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες.

Ακολούθως, ο Γιώργος Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου και Πρόεδρος  της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), αναφέρθηκε στη συμβολή και στην αξία της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Οικονομία. Παράλληλα τόνισε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από την Πολιτεία αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη δημιουργία ενός ευνοϊκότερου περιβάλλοντος για το γυναικείο επιχειρείν και απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους φορείς επιχειρηματικότητας και όσους δραστηριοποιούνται γύρω από αυτήν, να υποστηρίξουν τον δημόσιο διάλογο και να τοποθετηθούν με συγκεκριμένες λύσεις – προτάσεις.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, παρουσίασε και ανέλυσε τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα. Σύμφωνα με αυτά, στο 24,2% ανήλθε η συμμετοχή των εταιρειών που διοικούνται από γυναίκες το 2016, επί συνόλου του Εταιρικού τομέα, σαφώς αυξημένη συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός το οποίο καταδεικνύει την σταδιακή ενδυνάμωση της τάσης διείσδυσης των γυναικών στις ανώτερες βαθμίδες της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής.

Οι Γυναίκες Ανώτατα Στελέχη διακρίνονται για την αποτελεσματική διοίκησή τους, καθώς και για την καλύτερη διαχείριση του κόστους των εταιρειών που διοικούν, αφού οι εταιρείες τους εμφανίζουν αρκετά καλύτερες οικονομικές επιδόσεις σε όλους σχεδόν τους δείκτες κερδοφορίας και αποδοτικότητας σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.

Αναζοωγονητική έκπληξη της εκδήλωσης, αποτέλεσε το ευχάριστο, γεμάτο ενέργεια, διάλειμμα που επιφύλαξε στις συμμετέχουσες η ICAP, σε συνεργασία των «Holmes Place» όπου εξειδικευμένη performer-γυμνάστρια της γνωστής αλυσίδας health clubs, ξεσήκωσε το κοινό με ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα ασκήσεων, για ευεξία και τόνωση.

Σημαντικά τα μηνύματα που εξάχθηκαν στη Συζήτηση Panel Ανωτάτων Στελεχών με θέμα: «Ξετυλίγοντας το Μίτο του Σύγχρονου Γυναικείου Management» υπό το συντονισμό του Νικήτα Κωνσταντέλλου.

Η Νίκη Κουτσιανά, Founder of APIVITA & Chairman of SYMBEEOSIS, δήλωσε ότι οι Γυναίκες με όραμα και όνειρο, προκειμένου να ηγηθούν και να επιτύχουν πρέπει να έχουν τη σύμπραξη των ανδρών και τη συμβίωση, να βγουν από το comfort zone τους και με ηθική να ενσκήψουν στις ευκαιρίες.

Η Κατερίνα Souha Mousbeh, Διευθύνουσα Σύμβουλος, MIDEAST Travel Worldwide υποστήριξε ότι οι Γυναίκες, ιδιαίτερα οι ξένες που θέλουν να διαπρέψουν στην Ελλάδα,  πρέπει να καταβάλουν πολύ μεγάλη προσπάθεια για να τις δεχθούν / αναγνωρίσουν οι Άνδρες, ως ισότιμες στον επιχειρείν. Τόνισε δε, μέσα από το προσωπικό της παράδειγμα επιχειρηματικής εξέλιξης, ότι η ενοχή δεν πρέπει να υπάρχει στις Γυναίκες διότι μπορούν να βρουν την ισορροπία τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική / οικογενειακή ζωή λειτουργώντας με σεβασμό και πίστη στον πελάτη και την οικογένεια.

Η Αποστολίνα Τσαλταμπάση, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε.), πληροφόρησε τον κοινό για τον ρόλο και τα προγράμματα του Σ.Ε.Γ.Ε. και του Μεσογειακού Δικτύου Επιχειρηματιών Γυναικών (με τον ρόλο της ως Αντιπροεδρος). Σημείωσε δε, ότι οι αυτοδημιούργητες Γυναίκες επιχειρηματίες πιέζονται συναισθηματικά και αντιμετωπίζουν σημαντικούς κοινωνικούς φραγμούς, οι οποίοι καθιστούν δύσκολη τη διείσδυση  τους σε ανδροκρατούμενα επαγγέλματα. Με στόχο την ανάπτυξή της Γυναίκας, σε θέσεις καίριες γύρω από το business, δήλωσε ότι ο Σ.Ε.Γ.Ε. συμβάλει στην ηθική και συναισθηματική τους  υποστήριξη μέσω προγραμμάτων Coaching & Mentoring τα οποία ενισχύουν την ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου.

Οι συμμετέχοντες στο workshop της εκδήλωσης ‘The Professional Tree of Life” με την υποστήριξη των έμπειρων  Coaches της Διεύθυνσης Human Capital Consulting της ICAP είχαν την μοναδική ευκαιρία να καταγράψουν τα κομβικά σημεία της επαγγελματικής τους πορείας, να αναγνωρίσουν τις δυνατότητές τους και να τολμήσουν να ονειρευτούν. Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία που διεξήγαγαν οι κ.κ. Μαρία Κοκκίνου, Γαλήνη Ηλιοπούλου και Εύη Κουτσούγερα,  πέτυχαν να μοιραστούν αξίες, εμπειρίες, επιθυμίες και στόχους και να εμπνεύσουν  ο ένας τον άλλον με αντικείμενο την  προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Πλούσια ήταν και η Κλήρωση Δώρων, που μοίρασε Υπηρεσίες και Προϊόντα αξίας άνω των 1.500 ευρώ.

Η εσπερίδα “High Heels on High Hills” της ICAP Group, πραγματοποιήθηκε για 6η συνεχή χρονιά με τη συμμετοχή 200 Επιχειρηματιών και Ανωτάτων Στελεχών και παρουσιάστρια-συντονίστρια την Reputation Management and Communications Specialist κα. Κατερίνα Γκαγκάκη.

Ολοκληρώθηκε με το Veranda Networking Cocktail στην Προεδρική Σουίτα του ξενοδοχείου, με θέα στην Ακρόπολη.

Συζητήθηκαν καυτά ζητήματα του σύγχρονου Γυναικείου Μάνατζμεντ,

και παρουσιάστηκε έρευνα της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα.

Στον εναρκτήριο Χαιρετισμό της εκδήλωσης, η Κατερίνα Παπακώστα, Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, αναγνώρισε τις Γυναίκες ως πολύτιμους πόρους της Εθνικής οικονομίας, τους οποίους η Πολιτεία δεν έχει την πολυτέλεια να αφήσει στο περιθώριο. Σημείωσε δε, ότι προκειμένου οι σύγχρονες Γυναίκες Μάνατζερ, να βρουν τον μίτο της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, θα πρέπει η Χώρα να αποκτήσει μια Εθνική στρατηγική για την οικογένεια. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην ανάγκη εναρμόνισης  της καριέρας με την οικογένεια, ως μια ουσιαστική διεκδίκηση  της ισότητας και της συμμετοχής για τις επόμενες γενιές Ελληνίδων.

Τη σκυτάλη πήρε ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΙCAP, ο οποίος αφού χαιρέτισε και ευχαρίστησε τις συμμετέχουσες, δήλωσε: «Πιστεύω ότι οι Εταιρείες  δεν έχουν αξιοποιήσει επαρκώς το Γυναικείο κεφαλαίο, κυρίως γιατί υπάρχουν προκαταλήψεις και στερεότυπα πρωτίστως από τους Άνδρες αλλά  και από τις Γυναίκες, που δεν βοηθούν να κλείσει η ψαλίδα των ανισοτήτων. Χρειάζεται λοιπόν πολύ δουλειά από τις επιχειρήσεις που πρέπει να έχουν συγκεκριμένα πλάνα με μετρήσιμους στόχους. Ενδεικτικά, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία στην Ελλάδα, η απασχόληση στους Άνδρες είναι κατά 7 μονάδες μεγαλύτερη από τις Γυναίκες, οι Άνδρες εκπροσωπούνται με τριπλάσιο ποσοστό στις Ανώτατες Διευθυντικές και Διοικητικές βαθμίδες και αμείβονται κατά 18% περισσότερο από τις συναδέλφους τους. Είναι χαρά μας, που στην ICAP εφαρμόζουμε ειδική Πολιτική,για την στήριξη του Γυναικείου κεφαλαίου, με μετρήσιμα αποτελέσματα τα οποία βελτιώνονται συνεχώς».

Η Α.Ε. Πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα, Charlotte Sammelin, στην ομιλία της, υποστήριξε ότι η ισότητα των φύλων δεν αποτελεί απλό ή μονοδιάστατο στόχο, αλλά ζήτημα δικαιοσύνης και δημοκρατίας κρίσιμο μεν, για την επίλυση των προκλήσεων της κοινωνίας, προϋπόθεση δε, για τη βιώσιμη ανάπτυξη της. Μάλιστα τόνισε την σημασία εφαρμογής τόσο ενός κρατικού προϋπολογισμού αλλά και μεταρρυθμίσεων κοινωνικής πρόνοιας που ν΄ ανταποκρίνονται στους στόχους της Πολιτείας. Μιλώντας για την Ισότητα των Φύλων στην Ελλάδα σε σχέση με την Σουηδία, σχολίασε ότι η διαφορά μεταξύ των χωρών δεν σχετίζεται με τη νοοτροπία και επεσήμανε ότι οι πολιτικές για την ισότητα των Φύλων θα πρέπει να αναγνωριστούν και να υλοποιηθούν ως συνειδητή απόφαση των Πολιτικών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες.

Ακολούθως, ο Γιώργος Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου και Πρόεδρος  της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), αναφέρθηκε στη συμβολή και στην αξία της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Οικονομία. Παράλληλα τόνισε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από την Πολιτεία αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη δημιουργία ενός ευνοϊκότερου περιβάλλοντος για το γυναικείο επιχειρείν και απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους φορείς επιχειρηματικότητας και όσους δραστηριοποιούνται γύρω από αυτήν, να υποστηρίξουν τον δημόσιο διάλογο και να τοποθετηθούν με συγκεκριμένες λύσεις – προτάσεις.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, παρουσίασε και ανέλυσε τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα. Σύμφωνα με αυτά, στο 24,2% ανήλθε η συμμετοχή των εταιρειών που διοικούνται από γυναίκες το 2016, επί συνόλου του Εταιρικού τομέα, σαφώς αυξημένη συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός το οποίο καταδεικνύει την σταδιακή ενδυνάμωση της τάσης διείσδυσης των γυναικών στις ανώτερες βαθμίδες της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής.

Οι Γυναίκες Ανώτατα Στελέχη διακρίνονται για την αποτελεσματική διοίκησή τους, καθώς και για την καλύτερη διαχείριση του κόστους των εταιρειών που διοικούν, αφού οι εταιρείες τους εμφανίζουν αρκετά καλύτερες οικονομικές επιδόσεις σε όλους σχεδόν τους δείκτες κερδοφορίας και αποδοτικότητας σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.

Αναζοωγονητική έκπληξη της εκδήλωσης, αποτέλεσε το ευχάριστο, γεμάτο ενέργεια, διάλειμμα που επιφύλαξε στις συμμετέχουσες η ICAP, σε συνεργασία των «Holmes Place» όπου εξειδικευμένη performer-γυμνάστρια της γνωστής αλυσίδας health clubs, ξεσήκωσε το κοινό με ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα ασκήσεων, για ευεξία και τόνωση.

Σημαντικά τα μηνύματα που εξάχθηκαν στη Συζήτηση Panel Ανωτάτων Στελεχών με θέμα: «Ξετυλίγοντας το Μίτο του Σύγχρονου Γυναικείου Management» υπό το συντονισμό του Νικήτα Κωνσταντέλλου.

Η Νίκη Κουτσιανά, Founder of APIVITA & Chairman of SYMBEEOSIS, δήλωσε ότι οι Γυναίκες με όραμα και όνειρο, προκειμένου να ηγηθούν και να επιτύχουν πρέπει να έχουν τη σύμπραξη των ανδρών και τη συμβίωση, να βγουν από το comfort zone τους και με ηθική να ενσκήψουν στις ευκαιρίες.

Η Κατερίνα Souha Mousbeh, Διευθύνουσα Σύμβουλος, MIDEAST Travel Worldwide υποστήριξε ότι οι Γυναίκες, ιδιαίτερα οι ξένες που θέλουν να διαπρέψουν στην Ελλάδα,  πρέπει να καταβάλουν πολύ μεγάλη προσπάθεια για να τις δεχθούν / αναγνωρίσουν οι Άνδρες, ως ισότιμες στον επιχειρείν. Τόνισε δε, μέσα από το προσωπικό της παράδειγμα επιχειρηματικής εξέλιξης, ότι η ενοχή δεν πρέπει να υπάρχει στις Γυναίκες διότι μπορούν να βρουν την ισορροπία τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική / οικογενειακή ζωή λειτουργώντας με σεβασμό και πίστη στον πελάτη και την οικογένεια.

Η Αποστολίνα Τσαλταμπάση, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε.), πληροφόρησε τον κοινό για τον ρόλο και τα προγράμματα του Σ.Ε.Γ.Ε. και του Μεσογειακού Δικτύου Επιχειρηματιών Γυναικών (με τον ρόλο της ως Αντιπροεδρος). Σημείωσε δε, ότι οι αυτοδημιούργητες Γυναίκες επιχειρηματίες πιέζονται συναισθηματικά και αντιμετωπίζουν σημαντικούς κοινωνικούς φραγμούς, οι οποίοι καθιστούν δύσκολη τη διείσδυση  τους σε ανδροκρατούμενα επαγγέλματα. Με στόχο την ανάπτυξή της Γυναίκας, σε θέσεις καίριες γύρω από το business, δήλωσε ότι ο Σ.Ε.Γ.Ε. συμβάλει στην ηθική και συναισθηματική τους  υποστήριξη μέσω προγραμμάτων Coaching & Mentoring τα οποία ενισχύουν την ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου.

Οι συμμετέχοντες στο workshop της εκδήλωσης ‘The Professional Tree of Life” με την υποστήριξη των έμπειρων  Coaches της Διεύθυνσης Human Capital Consulting της ICAP είχαν την μοναδική ευκαιρία να καταγράψουν τα κομβικά σημεία της επαγγελματικής τους πορείας, να αναγνωρίσουν τις δυνατότητές τους και να τολμήσουν να ονειρευτούν. Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία που διεξήγαγαν οι κ.κ. Μαρία Κοκκίνου, Γαλήνη Ηλιοπούλου και Εύη Κουτσούγερα,  πέτυχαν να μοιραστούν αξίες, εμπειρίες, επιθυμίες και στόχους και να εμπνεύσουν  ο ένας τον άλλον με αντικείμενο την  προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

 

Πλούσια ήταν και η Κλήρωση Δώρων, που μοίρασε Υπηρεσίες και Προϊόντα αξίας άνω των 1.500 ευρώ.

Η εσπερίδα “High Heels on High Hills” της ICAP Group, πραγματοποιήθηκε για 6η συνεχή χρονιά με τη συμμετοχή 200 Επιχειρηματιών και Ανωτάτων Στελεχών και παρουσιάστρια-συντονίστρια την Reputation Management and Communications Specialist κα. Κατερίνα Γκαγκάκη.

Ολοκληρώθηκε με το Veranda Networking Cocktail στην Προεδρική Σουίτα του ξενοδοχείου, με θέα στην Ακρόπολη.

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Αλλαγές και… Επιχειρήσεις!

Η έννοια της αλλαγής έχει απασχολήσει τον άνθρωπο από τότε που έκανε την εμφάνισή του σ’ αυτόν τον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ακόμα και μετά την πάροδο πολλών χιλιάδων χρόνων η αλλαγή συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο της ανθρώπινης πραγματικότητας, τόσο καυτή και τόσο επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε.

            Πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι την αλλαγή;

            Δοκιμάστε να κάνετε ένα απλό τεστ.

Ζητήστε από τους φίλους και συνεργάτες να σας πουν πως αντιλαμβάνονται την έννοια της αλλαγής και θα διαπιστώσετε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αρνητική στάση και αρνητικές αντιλήψεις.

Επίσης, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες, όπου στο μυαλό των ερωτηθέντων η αλλαγή είναι ταυτόσημη με το φόβο, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το άγχος, την απειλή, το μπέρδεμα και την άρνηση.

            Που συναντούμε την αλλαγή;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η αλλαγή απαντάται σε όλες ανεξαιρέτως τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής, π.χ. στο σπίτι, στη δουλειά, στις σχέσεις, στους φίλους, στην οικονομία, στην πολιτική, στην κοινωνία, στις τέχνες, στην επικοινωνία, στην επιστήμη και φυσικά στην τεχνολογία. Σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, εκπαιδεύω στελέχη σε επιχειρήσεις για το πώς να διαχειριστούν την αλλαγή σε επιχειρησιακό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Το γεγονός αυτό, αποκαλύπτει ότι στην πράξη η αλλαγή αφενός αποτελεί πολύ συχνή πρακτική, και αφετέρου ότι υπάρχει έντονη ανάγκη εκπαίδευσης των στελεχών στους τρόπους διαχείρισής της.

Οι επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν μέσα στο σκληρά ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, έρχονται αντιμέτωπες με μια σειρά αλλαγών. Μερικά από τα πιο συχνά και χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρησιακών και οργανωσιακών αλλαγών είναι τα παρακάτω :  Αλλαγή επωνυμίας, αλλαγή λογότυπου, αλλαγή διοίκησης ή και ανώτατων στελεχών, αλλαγή προσωπικού, αλλαγή στρατηγικής, αλλαγή πολιτικών, αλλαγή προϊόντος, αλλαγή τοποθεσίας, αλλαγή γραφείων, αλλαγή τεχνολογίας, αλλαγή γραμμής παραγωγής, επέκταση δραστηριοτήτων, διεύρυνση προϊοντικής γκάμας, συγχώνευση ή εξαγορά από άλλη εταιρία, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, αλλαγή διαφημιστικής εκστρατείας, κ.α. Προκειμένου να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις παραπάνω αλλαγές, οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τη διαχείριση αλλαγής.

            Τι καλείται διαχείριση αλλαγής (change management);

Η Διαχείριση της Αλλαγής, αποτελεί μία συστηματική προσέγγιση αντιμετώπισης της αλλαγής, η οποία περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την αναγνώριση, τον έλεγχο και τη σταθεροποίηση των διαδικασιών της αλλαγής, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Ποια είναι η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων σε μια οποιαδήποτε επερχόμενη αλλαγή; Ύστερα από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παγκόσμια βάση, έχει αποδειχθεί ότι η πρώτη και η πιο συνηθισμένη, αντίδραση των εργαζομένων στην ανακοίνωση μιας επερχόμενης αλλαγής είναι το σοκ. Μετά το σοκ, ανακαλύφθηκε ότι ακολουθούν δύο πολύ πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, το αρχικό σοκ δίνει τη θέση του στο φόβο και στη συνέχεια στην ανάπτυξη αρνητικής στάσης απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Στο δεύτερο σενάριο, μετά το σοκ εμφανίζεται ένα αίσθημα απειλής το οποίο σχετίζεται άμεσα με το αν θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να κατέχει την ίδια θέση μέσα στην εταιρία του μετά το πέρας των διαδικασιών της αλλαγής.

Η ύπαρξη απειλής στον εσωτερικό κόσμο του εργαζόμενου οδηγεί στη δημιουργία συναισθημάτων όπως η σύγχυση, η ενοχή και η απογοήτευση, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν στη δημιουργία εχθρικής συμπεριφοράς του εργαζόμενου απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Η τελική συμπεριφορά και στα δύο σενάρια, άρνηση και εχθρότητα, αποτελεί πηγή πολλών προβλημάτων και οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αποτυχημένες πρακτικές και αποτελέσματα.

Αντιθέτως, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να μετατρέψουν το αρχικό σοκ σε ενεργητική συμμετοχή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους, εκ των οποίων οι κυριότεροι είναι η συνεργασία με τους εργαζόμενους, η επεξήγηση σε αυτούς και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της αλλαγής για το καλό της επιχείρησης, η δημιουργία οράματος, η εξασφάλιση της θέσης τους στην εταιρία και η εκπαίδευσή τους. Η ενεργητική συμμετοχή των εμπλεκομένων στις διαδικασίες της αλλαγής, θα τους ενεργοποιήσει θετικά και θα τους δώσει την απαραίτητη ώθηση και τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που θα εμφανιστούν μπροστά τους.

Έτσι, αντί για αρνητική ή εχθρική συμπεριφορά, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υιοθέτηση της αλλαγής και η ομαλή ανάπτυξη και εξέλιξη της επιχείρησης.

Αζαρίας Αλμπέρτο

Συμβούλου Επιχειρήσεων και Επαγγελματία Εκπαιδευτή Στελεχών

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επενδύστε στους ανθρώπους σας…γιατί η απόλυση δεν είναι λύση!!!

Η επιλογή της περικοπής του προσωπικού, έχοντας ως άλλοθι την οικονομική κρίση, δεν είναι η ορθότερη. Η οικονομική κρίση σίγουρα επιδεινώνει τα «κακώς κείμενα», αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε μια επιχείρηση θα δώσει τη λύση. Η αναθεώρηση όλης της στρατηγικής διοίκησης της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένου του οράματος, της αποστολής, της διαχείρισης των πόρων και κυρίαρχα των ανθρώπινων πόρων, των εφαρμοζόμενων πολιτικών και πρακτικών και του συστήματος των αξιών και της επιχειρησιακής ηθικής ανοίγει το δρόμο προς την αναζήτηση της επιτυχίας.

Σε πολλές επιχειρήσεις η τακτική της απόλυσης με στόχο τη μείωση των εξόδων βελτίωσε προσωρινά τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά δεν οδήγησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιπρόσθετα, αυτή η τακτική είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούν κάποιοι αξιόλογοι εργαζόμενοι που αναφέρονταν είτε στη χαμηλότερη είτε στην υψηλότερη βαθμίδα, η έλλειψη των οποίων δημιούργησε ένα μεγάλο κενό που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί και να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την πορεία της ομαλά, όσο αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στο εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον της επιχείρησης δεν περιμένουν.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο, η μείωση του προσωπικού να μην γίνεται με κυρίαρχο το κριτήριο της μείωσης των εξόδων. Πριν να ληφθεί η απόφαση απομάκρυνσης κάποιου εργαζόμενου από την επιχείρηση, θα πρέπει η επιχείρηση να αξιολογήσει την παρουσία της στην επιχειρησιακή σκηνή, τη δυναμική της και την προοπτική ανάπτυξής της. Η φιλοσοφία της ηγεσίας της, η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των εργαζομένων της, η δυνατότητα προσαρμογής της στις αλλαγές είναι σημαντικά πεδία προς ανάλυση.

Η συνειδητοποίηση της κάθε επιχείρησης ότι οι άνθρωποί της είναι η δύναμή της θα την οδηγήσει στο να επενδύσει με σωστό τρόπο στο προσωπικό της. Η γνωριμία των εργαζομένων της με την ανάλυση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται στην επιχείρηση με στόχο το «πως μπορεί αυτός να αξιοποιηθεί καλύτερα», θα την οδηγήσει σε αναζήτηση λύσεων για ανάπτυξη παρά σε βραχυπρόθεσμη περικοπή δαπανών.

Η συνέπεια αυτής της γνωριμίας σε βάθος θα είναι η διαχείριση των ταλέντων του κάθε ανθρώπου, αλλά  και η δέσμευσή του να παραμείνει στην επιχείρηση γιατί το μέλλον της θα εξαρτάται και από τον ίδιο. 

Επομένως, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού, η δέσμευση του εργαζόμενου, η ανάπτυξη της σωστής ηγεσίας,  η διαχείριση των ταλέντων, η διαχείριση αλλαγών και η ευελιξία φαίνεται ότι αποτελούν τους θεμέλιους λίθους για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε περιόδους κρίσης.

Continue Reading

Trending