Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Εγκαίνια του Πολυχώρου Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης στη Νέα Σμύρνη

Τη δέσμευση ότι το υπουργείο Εσωτερικών και η Αυτοδιοίκηση θα προστατεύουν και θα αναβαθμίσουν το περιβάλλον, επεκτείνοντας το πρόγραμμα ανταποδοτικής ανακύκλωσης σε ολόκληρη τη χώρα, ανέλαβε ο υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος σε χαιρετισμό του στα εγκαίνια του νέου Πολυχώρου Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης στη Νέα Σμύρνη.

Η Νέα Σμύρνη είναι μια από τις πέντε πόλεις στις οποίες εφαρμόζεται το πιλοτικό πρόγραμμα «Νέα Γενιά Ανακύκλωσης» του υπουργείου Εσωτερικών, για την ανταποδοτική ανακύκλωση. Έχουν προηγηθεί τα εγκαίνια σε αντίστοιχους Πολυχώρους σε Καλλιθέα, Ναύπλιο και έπονται στα Ιωάννινα και στην Άνδρο.

Τα εγκαίνια του Πολυχώρου στη Νέα Σμύρνη έγιναν παρουσία του Μητροπολίτη Συμεών και παρέστησαν ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, ο Δήμαρχος Νέας Σμύρνης Σταύρος Τζουλάκης, ο Δήμαρχος Δάφνης-Υμηττού Αναστάσιος Μπινίσκος, η Δήμαρχος Αγίου Δημητρίου Μαρία Ανδρούτσου, ο πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης Νίκος Χιωτάκης και ο Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για θέματα περιβάλλοντος κ. Γιώργος Κρεμλής. Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές του 6ου και 7ου Γυμνασίου Νέας Σμύρνης.

Όπως είπε ο κ. Θεοδωρικάκος προσβλέπει πάρα πολύ στη συμμετοχή της νεολαίας στην υλοποίηση του προγράμματος και τόνισε: «Ο υπουργός και η Τοπική Αυτοδιοίκηση είμαστε ταυτισμένοι, είμαστε ένα, ενώνουμε τις προσπάθειές μας γιατί έχουμε έναν κοινό στόχο: Να υπηρετήσουμε όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από τις πολιτικές τοποθετήσεις των πολιτών και των δημάρχων».

Μετά την τελετή των εγκαινίων ο υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος  δήλωσε:

«Συνεχίσαμε από τη Νέα Σμύρνη τη μεγάλη πρωτοβουλία του υπουργείου Εσωτερικών με το πιλοτικό πρόγραμμα της Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης. Είναι η νέα γενιά ανακύκλωσης που στηρίζεται στους νέους ανθρώπους που υποστηρίζουν με τη σειρά τους αυτήν την προσπάθεια, την προσπάθεια της ανταποδοτικής ανακύκλωσης από την οποία βγαίνουμε όλοι ωφελημένοι: oι πολίτες, οι Δήμοι, το κράτος και πάνω απ’ όλα το περιβάλλον. Η συνέχεια της πρωτοβουλίας μας είναι την Κυριακή στα Γιάννενα. Σήμερα, από τη Νέα Σμύρνη, το μήνυμα της αισιοδοξίας συνεχίζεται με τη συμμετοχή εκατοντάδων παιδιών, μικρών μαθητών. Όλα τα στοιχεία που έχει το υπουργείο Εσωτερικών δείχνουν ότι η προσπάθεια αυτή έχει μεγάλη απήχηση. Επεκτείνεται στην Περιφέρεια Αττικής όπως τις επόμενες μέρες θα ανακοινώσει ο Περιφερειάρχης κ. Πατούλης, και στη συνέχεια σε όλη την Ελλάδα».

Στην προσφώνησή του ο Δήμαρχος Νέας Σμύρνης κ. Σταύρος Τζουλάκης μεταξύ άλλων επισήμανε ότι το πρόγραμμα θα επιτύχει μόνο αν υπάρχει συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της Αυτοδιοίκησης. Μεταξύ άλλων είπε: 

«Στο «Σπιτάκι» αυτό θα μπορούν οι κάτοικοι της Νέας Σμύρνης να ανακυκλώσουν πλαστικές, μεταλλικές, γυάλινες συσκευασίες ενώ θα λαμβάνουν αυτόματα κουπόνι που θα εξοφλείται σε συνεργαζόμενα Super Market. Κύριε Υπουργέ, πιστεύουμε σε αυτή την πρωτοβουλία και θα την στηρίξουμε. Πιστεύουμε, επίσης, ότι η ανακύκλωση πρέπει να είναι προτεραιότητα κάθε σύγχρονου δήμου. Για τον λόγο αυτόν εμείς, ως Δήμος, που πιστεύουμε στην αειφόρα ανάπτυξη, έχουμε βάλει στόχο το 2020 να φτάσουμε το 30% στα ανακυκλούμενα υλικά.

Κύριε Υπουργέ έχετε βάλει ψηλά τον πήχυ και το Πιλοτικό αυτό Πρόγραμμα με τίτλο «Νέα Γενιά Ανακύκλωσης» θα πετύχει μόνο εάν συνεργαστούν η εκπαιδευτική κοινότητα, οι φορείς της πόλης και η Τοπική Αυτοδιοίκηση».

 

Στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης  είπε ότι το 2020 θα είναι για την Αττική έτος ανακύκλωσης και επανεκκίνησης μια καλύτερης ζωής.  Με στόχο η Αττική να γίνει «πράσινη» Περιφέρεια. Μεταξύ άλλων είπε:

«Πρώτον, η Αττική όχι μόνο θα γίνει Πράσινη Περιφέρεια, όχι μόνο στην κυκλική ανακύκλωση αλλά και στην κυκλική οικονομία. Συγχρόνως θα δημιουργήσει εκείνες τις δυνατότητες ώστε να μεταλαμπαδεύσει παντού αυτή τη διάθεση.

Σήμερα λοιπόν εγκαινιάζουμε αυτό το σπιτάκι ανακύκλωσης. Είναι έξυπνο σπιτάκι, διότι πάνω από όλα δίνει καθαρό ανακυκλώσιμο υλικό. 

Δεύτερον, δημιουργεί τη διάθεση σαν ένα παιχνίδι, σε κάθε παιδί που βλέπουμε εδώ κοντά μας, να μπορεί όχι μόνο να βάλει το δικό του προσωπικό στοίχημα, αλλά και συγχρόνως να πάρει την ανταπόδοση αυτής της προσπάθειάς του.

Τρίτον, συμβάλει σε αυτό που λέμε υγεία και ζωή του αύριο, συμβάλει στη δική του ζωή».

 

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Πατούλης, στις 30 Ιανουαρίου, στο Ζάππειο θα γίνει παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο θα συμβάλλουν οι Δήμοι της Αττικής στο ζήτημα αυτό και στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων.

«Εκεί θα δούμε πώς 66 δήμοι σε όλη την Αττική, θα δώσουν το δικό τους δείγμα γραφής μέσα και από την ανταποδοτικότητα και από τον καφέ κάδο, το είπατε για τα βιοαπόβλητα, καθώς επίσης και τις πράσινες γωνιές και γενικότερα πώς θα συγκροτήσουμε τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστούμε τα στερεά απόβλητα.  Είμαι αισιόδοξος,  γιατί βλέπουμε παιδιά, βλέπουμε δημάρχους, βλέπουμε ηγεσίες της σημερινής κυβέρνησης που πιστεύουν ότι το αύριο βρίσκεται μέσα από τη σωστή διαχείριση των στερεών αποβλήτων.  Εμείς είμαστε εδώ, μαζί με την αυτοδιοίκηση, για να πούμε 2020 το έτος της Ανακύκλωσης, το έτος για μια επανεκκίνηση για μια καλύτερη ζωή.

Να είστε καλά, καλή δύναμη σε αυτό το ταξίδι».

 

Στον χαιρετισμό του ο κ. Θεοδωρικάκος είπε:

«Καλημέρα και ευχαριστώ όλους.

Παιδιά, πάνω απ’ όλα ευχαριστώ εσάς. Χωρίς εσάς δεν μπορεί να πετύχει αυτή η προσπάθεια. Εσείς θα κάνετε τη νέα γενιά ανακύκλωσης μόδα. Εσείς θα κάνετε αυτήν την πρωτοβουλία να πετύχει και να ξαναδώσει αυτοπεποίθηση σε όλους μας.

Σεβασμιώτατε, θέλω ιδιαιτέρως να σας ευχαριστήσω γιατί η Εκκλησία μπορεί να παίξει ένα σπουδαίο ρόλο στην επιτυχία αυτής της προσπάθειας. Και με τα θερμά λόγια που απευθύνατε, μας δίνετε κι εσείς δύναμη ότι θα είναι και η Εκκλησία μαζί μας σε αυτήν την προσπάθεια.

Θέλω να ευχαριστήσω το Σύστημα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης γιατί τα 45 σπιτάκια στους πέντε δήμους της χώρας είναι προσφορά του Συστήματος Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης. Μιας προσπάθειας η οποία μέσα στο 2020, όπως είπε νωρίτερα ο Περιφερειάρχης κ. Πατούλης, θα επεκταθεί κατ’ αρχήν σε όλη την Περιφέρεια Αττικής και με την αποφασιστική συνδρομή και του υπουργείου Εσωτερικών θα επεκταθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα. Θα γίνει η νέα μόδα, γιατί πιστεύω ότι είναι υγεία, είναι πολιτισμός, είναι αγάπη για τους συνανθρώπους μας, είναι αγάπη για τα παιδιά μας, είναι αγάπη για το αύριο το οποίο οφείλουμε να παραδώσουμε σε αυτά τα παιδιά, τα οποία πιστεύω, ειλικρινά, ότι θα είναι πρωταγωνιστές αυτής της προσπάθειας.

Κύριε Δήμαρχε, στελέχη της Αυτοδιοίκησης.

Ευχαριστώ για την παρουσία σας. Θέλω να περάσω ένα μήνυμα σήμερα. Ο υπουργός και η Τοπική Αυτοδιοίκηση είμαστε ταυτισμένοι, είμαστε ένα, ενώνουμε τις προσπάθειές μας γιατί έχουμε έναν κοινό στόχο: Να υπηρετήσουμε όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από τις πολιτικές τοποθετήσεις των πολιτών και των δημάρχων. Δεν με ενδιαφέρουν προσωπικά αυτές οι τοποθετήσεις. Και έχω βρει ανθρώπους από όλους τους πολιτικούς χώρους με τους οποίος έχουμε μια πολύ δημιουργική συνεργασία. Αυτό είναι το μέτρο της δικής μας προσπάθειας. Η ενότητα των δυνάμεών μας. Ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος ενισχύει με όλες τις δυνάμεις του αυτήν την πρωτοβουλία- και η αγάπη του για το περιβάλλον είναι πασίγνωστη από την εποχή που ήταν απλός βουλευτής και πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής- μας έχει μεταφέρει ένα μήνυμα το οποίο το εννοώ απολύτως: Οι Έλληνες είμαστε πολύ λίγοι για να είμαστε διχασμένοι. Οφείλουμε να είμαστε ενωμένοι. Οφείλουμε να πάμε όλοι μαζί μπροστά την πατρίδα μας. Και μη κοροϊδευόμαστε, στα πιο πολλά συμφωνούμε.

Η Αυτοδιοίκηση, λοιπόν, μαζί με το υπουργείο Εσωτερικών, θα διασφαλίσουμε το περιβάλλον. Θα το αναβαθμίσουμε. Θα το στηρίξουμε. Προχθές ήμασταν μαζί στον ΣΠΑΥ, όλη αυτή η ευρύτερη περιοχή που ορίζεται από τον Φαληρικό όρμο που ξεκινά από το Μοσχάτο και την Καλλιθέα και φθάνει σε όλη τη νότια έκταση, έχει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι γειτνιάζει με τον Υμηττό. Θα έλεγα ότι είναι ένα πολύ όμορφο σύμβολο και ομοίωμα της γαλάζιας και πανέμορφης πατρίδας μας. Γιατί αυτή είναι η Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι μια πανέμορφη χώρα με το γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού της, που οφείλουμε να προστατεύουμε και με το πράσινο που έχουν τα πανέμορφα βουνά της, ένα από αυτά είναι μόλις πέντε λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Είναι ευθύνη του υπουργείου Εσωτερικών, μαζί με την Αυτοδιοίκηση, μαζί με τους Δήμους, μαζί με την περιφέρεια Αττικής να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας. Αυτό πιστεύω ότι θέλουν τα παιδιά. Αυτό είναι και το μέτρο της επιτυχίας και της δουλειάς που έχουμε να κάνουμε για να πετύχουμε.

Συνεχίζουμε λοιπόν, και σας ευχαριστώ για τη συνεργασία και για την ενότητα που δείχνουμε όλοι μαζί».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η συνεισφορά του χαμόγελου στην επαγγελματική μας επιτυχία

Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητά του. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα το χαμόγελο συμβάλλει: στην επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, στην αύξηση της αισιοδοξίας, στη δημιουργία καλύτερης διάθεσης κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα που του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος, όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας, εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή αλλιώς «Χαμογελάτε, γιατί χανόμαστε» ή ακόμα και «Χαμογελάστε και κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσωπική ανάπτυξη και επιχειρείν

Έμφυτη ή επίκτητη ικανότητα;

«Δεν πνίγεσαι αν πέσεις στο νερό.

Πνίγεσαι αν μείνεις μέσα.»

Η προσωπική ικανότητα που αναπτύσσουν ορισμένα άτομα συνίσταται στο να γνωρίζει κανείς  πολύ καλά τον εαυτό του και να κάνει ότι είναι δυνατόν για  την ανάπτυξή του με τα μέσα που διαθέτει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει να είναι κάποιος τέλειος ή να έχει τον απόλυτο έλεγχο των συναισθημάτων του. Αντιθέτως σημαίνει να τα επιτρέπει να τον ενεργοποιούν και να οδηγούν την συμπεριφορά του  την κατάλληλη στιγμή.

Αποτέλεσμα πολλών ερευνών καταδεικνύει ότι επικοινωνιακές δεξιότητες παίζουν  μεγαλύτερο ρόλο ως προς την εργασιακή επίδοση  και απόδοση  από οποιαδήποτε άλλη ηγετική ικανότητα.

Στον σημερινό κόσμο της ταχύτητας και του ανταγωνισμού όλοι αποζητούμε τα μέσα για την επαγγελματική μας επιτυχία και την προσωπική μας διάκριση.

Παρ’ όλα, αυτά πρέπει να παραδεχθούμε ότι το χάος της προσωπικής μας ζωής, μας αναγκάζει  να αναζητούμε συνεχώς τα κατάλληλα εργαλεία που θα βελτιώσουν την συμπεριφορά  μας και κατά συνέπεια, ότι αυτή επηρεάζει.

Το κατά πόσο θα επιτύχουμε τους στόχους μας, είτε προσωπικούς, είτε επιχειρηματικούς είναι θέμα τακτικής που θα ακολουθήσουμε.

Ικανότητα ή Μάθηση;

Καλώς ή κακώς όμως το επιχειρείν είναι δυναμικό και όχι στατικό. Άρα θα πρέπει  κάθε στιγμή να εξετάζουμε που βρισκόμαστε,  καθρεφτίζοντας δυνατά και αδύνατά μας σημεία, και που θέλουμε να φτάσουμε, χαράζοντας ξεκάθαρους στόχους χωρίς να αγνοούμε το εξωτερικό περιβάλλον που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Παλαιότερα οι επιχειρήσεις έσκαβαν τάφρους ή ύψωναν τοίχους ολόγυρά τους. Σήμερα οι επιχειρήσεις φτιάχνουν γέφυρες.  Η γνώση, η καινοτομία και η οργάνωση είναι τα κρίσιμα χαρακτηριστικά για να στηθεί και να κρατηθεί μια επιχείρηση. Οι δεξιότητες – κλειδιά που απαιτούνται για την προαναφερθείσα προϋπόθεση είναι οι ικανότητες και οι γνώσεις που αφορούν την επικοινωνία με τους άλλους την εργασία σε ομάδες, την στρατηγική σκέψη και της ηγετικές ικανότητες.

Η παρακάτω απεικόνιση  μιας συνολικής θεώρησης της ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας στον εργασιακό χώρο  όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ  απαντά σε όλα τα πιθανά ερωτήματα.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Γνώσεις
  • Δεξιότητες                                                                  
  • Τυπικά προσόντα                                                        
  • Εργασιακή Εμπειρία                                                   

   ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ                                                                                  

  • Ενθουσιασμός
  • Πρωτοβουλία
  • Αυτοπεποίθηση
  •  Επαγγελματική Ευσυνειδησία

Που σκιαγραφούν την

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

  • Προσωπική Εικόνα
  • Πεποιθήσεις
  • Συνήθειες
  • Χαρακτήρας

Και δημιουργούν βελτιωμένη προσωπική απόδοση μια που …

από τις πιο σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή του, ο κάθε άνθρωπος τις  παίρνει στην ηλικία της εφηβείας του.. Είναι η απόφαση  της επιλογής του επαγγέλματος ή τουλάχιστον της κατεύθυνσης σπουδών που θα τον οδηγήσει σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.

Κατά την διαδικασία αυτής της απόφασης πολλές φορές ο έφηβος δεν λαμβάνει υπ΄ όψη του  αν το επάγγελμα που επιλέγει του ταιριάζει, αν είναι  σε αρμονία  με την  προσωπικότητά του ή τον τρόπο ζωής του ή αν εκπληρώνει  τις προσωπικές του φιλοδοξίες και τα όνειρά του. Και αυτό συμβαίνει γιατί  οι επιλογές του εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα  από τα ενδιαφέροντα του και την επιρροή του οικογενειακού ή του κοινωνικού  περιβάλλοντός  του.

Τα ενδιαφέροντα   δεν καλλιεργούνται, ούτε αναπτύσσονται  στον ίδιο βαθμό σε όλους τους ανθρώπους, γιατί εξαρτώνται από το ύψος των ερεθισμάτων που δέχονται,  αλλά και από τις έμφυτες κλίσεις που έχουν.

Θεωρείται ευτυχής συγκυρία και μέθεξη, να συνδυάσει κανείς τα ενδιαφέροντα  με τις σπουδές του και την μελλοντική επαγγελματική του ενασχόληση, γιατί αυτό θα αποβεί σε πλήρη εργασία ικανοποίηση, ψυχική εφορία και συναισθηματική ασφάλεια

Οι μεταβολές που προέκυψαν στην τεχνολογία, στην οικονομία και στις κλιματολογικές συνθήκες αφ΄ ενός  και το φαινόμενο της δημογραφικής γήρανσης αφ΄ ετέρου,  δημιούργησαν  πολλές παραμέτρους που συνδέονται  με την τελική κατεύθυνση σπουδών, την  επιλογή του επαγγέλματος  και  τον εργασιακό χώρο  ενασχόλησης. Από την άλλη πλευρά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν με εικόνες επιτυχημένων ανθρώπων και  γλαφυρότατες περιγραφές του τρόπου ζωής των, με αποτέλεσμα  να οδηγούμαστε   σε ποικίλες επιλογές και αποφάσεις αλλά και αδιέξοδα ή τρομερά διλήμματα…

Καταλήγουμε λοιπόν πως η Ηγεσία διδάσκεται

Το επιχειρείν κτίζεται

Η ιδέα γεννιέται

Ο άνθρωπος γεννιέται και γίνεται


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending