Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Εμπορικό σήμα…απαραίτητο εργαλείο του επιχειρηματία;

Η γυναίκα επιχειρηματίας ξεκινώντας τη δική της επιχείρηση, πέρα από τις
δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει για να προκόψει στο χώρο που θα
δραστηριοποιηθεί, οφείλει να πληροφορηθεί και να εφαρμόσει όλες εκείνες
τις νομικές διατάξεις και διαδικασίες που διασφαλίζουν την επιχείρησή της.

Πολλές φορές στη μακρόχρονη πορεία μια επιχείρησης αποδεικνύεται ότι
σημαντικό κεφάλαιο αυτής αποτελεί και το σήμα της. Λανθασμένα θεωρείται
από πολλούς ότι το σήμα μιας επιχείρησης είναι η επωνυμία ή ο διακριτικός
της τίτλος. Αρκετές φορές βέβαια, μπορεί το σήμα μιας επιχείρησης να
ταυτίζεται με την επωνυμία ή το διακριτικό της τίτλο, αλλά πολλές φορές
μπορεί αυτό να διαφέρει. Λανθασμένα επίσης θεωρούν οι περισσότεροι
επιχειρηματίες ότι κατοχυρώνοντας την επωνυμία ή το διακριτικό τίτλο της
επιχείρησής τους στο οικείο Επιμελητήριο έχουν κατοχυρώσει και το σήμα
της. Σήμα είναι κάθε απεικόνιση ή λέξη ή συνδυασμός των δύο που μπορεί να
διακρίνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης από εκείνα άλλων
επιχειρήσεων. Είναι δηλαδή το σήμα άρρηκτα συνδεδεμένο με το προϊόν που
διακινείται ή την υπηρεσία που παρέχεται στην αγορά.

Ειδικά σήμερα με την πληθώρα των καταναλωτικών αγαθών που παράγουν οι
βιομηχανίες και οι βιοτεχνίες, καθώς και με την προσφορά των πολυάριθμων
υπηρεσιών που παρέχουν οι ποικίλες επιχειρήσεις, καθίσταται αναγκαία η
διάκριση των προϊόντων ή υπηρεσιών που αυτές προσφέρουν κι αυτό
διασφαλίζεται μόνο με τα σήματα.

Έτσι το σήμα αποβαίνει ένα εργαλείο, πολύ σημαντικό στα χέρια του
επιχειρηματία και του εμπόρου, για να διεγείρει την προσοχή του καταναλωτή
στο προϊόν που του προσφέρει και συνακόλουθα να διακριθεί στην αγορά και
να την κατακτήσει, αποκτώντας νέους πελάτες και συγκρατώντας παλιούς. Ως
φορέας εμπορικής αξίας το σήμα δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό με το προϊόν ή
την υπηρεσία που διακρίνει, επιβοηθώντας τον επιχειρηματία – φορέα του να
αναπτύξει τη δραστηριότητά του και να ανταγωνιστεί τις ομοειδείς
επιχειρήσεις. Αυτή τη δυναμική που έχει το εμπορικό σήμα, αποτελώντας
θεμέλιο του ανταγωνισμού στην οικονομία της αγοράς, η ελληνίδα
επιχειρηματίας οφείλει να τη γνωρίσει και να την εκμεταλλευθεί στο έπακρον
όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε κοινοτικό και σε διεθνές επίπεδο.

Κατ’ αρχάς με το «στήσιμο» της επιχείρησης, η κατοχύρωση του σήματός της
πρέπει να γίνεται σε εθνικό επίπεδο. Η σχετική διοικητική διαδικασία
γίνεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης (Γεν. Γραμ. Εμπορίου-Πλατεία
Κάνιγγος-Αθήνα) δια πληρεξουσίου δικηγόρου, ο οποίος θα ενημερώσει τον
πελάτη του για τα σημεία που κατά το νόμο δεν μπορούν να αποτελέσουν σήμα,
όπως π.χ. είναι οι υβριστικές λέξεις, οι δηλωτικές του προϊόντος, της
ποιότητας, της ποσότητας, της αξίας, της γεωγραφικής προέλευσης, οι
κοινόχρηστες λέξεις κ.λ.π., στη συνέχεια θα ελέγξει την ύπαρξη όμοιων ή
παρόμοιων προγενέστερων σημάτων και τελικά θα προβεί στην κατάθεση του
σήματος, το οποίο τελικά θα εγκρίνει ή μη η Διοικητική Επιτροπή Σημάτων
(Δ.Ε.Σ.), που εποπτεύεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης.

Το σύστημα κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων που ισχύει στη Χώρα μας παρέχει
εγγυήσεις στους δικαιούχους, αφενός γιατί το Υπουργείο Ανάπτυξης προβαίνει
σε αυτεπάγγελτη έρευνα στα προγενέστερα ισχύοντα σήματα, έτσι ώστε να μην
εγκρίνονται όμοια ή παρόμοια με αυτά και αφετέρου γιατί ο νόμος προβλέπει
τη δυνατότητα ελέγχου της ορθότητας των αποφάσεων της Δ.Ε.Σ. από τα
Διοικητικά Δικαστήρια της Αθήνας.

Με την καταχώριση του σήματός του ο επιχειρηματίας μπορεί να εναντιωθεί
αποτελεσματικά σε κάθε τρίτο που προσβάλλει το σήμα του στην αγορά,
προσκομίζοντας στο Δικαστήριο αντίγραφο του σήματός του από τα Βιβλία
Σημάτων που τηρούνται στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Αλλά και όταν ακόμα η δραστηριότητα μια επιχείρησης ξεπεράσει τα ελληνικά
σύνορα, δίνεται η δυνατότητα στους έλληνες επιχειρηματίες καταθέτοντας μια
αίτηση στη Χώρα τους, αποφεύγοντας πολυδάπανες και πολύπλοκες διαδικασίες
με την αναζήτηση πληροφοριών και δικηγόρων για κατοχύρωση των σημάτων τους
στο εξωτερικό, να πετυχαίνουν την καταχώριση αυτών σε κοινοτικό (27 χώρες)
ή διεθνές επίπεδο (78 χώρες).

Δεν είναι τυχαίο ότι τόσο οι χώρες – μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού
Διανοητικής Ιδιοκτησίας (W.I.P.O.), όσο και τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής
Ένωσης ίδρυσαν αυτόνομα γραφεία, όπως είναι το Διεθνές και το Κοινοτικό
Γραφείο Σημάτων (ΟΗΙΜ) και επικύρωσαν διεθνείς συνθήκες (Σύμβαση των
Παρισίων, Πρωτόκολλο της Μαδρίτης, ΤLT, και άλλες) για να εξασφαλίσουν ένα
ευέλικτο και αποτελεσματικό  συγχρόνως σύστημα κατοχύρωσης και προστασίας
εμπορικών σημάτων σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ελληνίδα επιχειρηματίας μπορεί σήμερα, θεμελιώνοντας και αναπτύσσοντας
την επιχείρησή της,  να επιλέξει το σύστημα κατοχύρωσης  εμπορικών σημάτων
που της ταιριάζει, ανάλογα με την εδαφική εμβέλεια εμπορίας των προϊόντων
ή των υπηρεσιών που προσφέρει, αφήνοντας τα εμπορικά της σήματα να γίνουν
οι καλύτεροι πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων και της ελληνικής
επιχειρηματικότητας.

Της Νότας Γεωργοπούλου

Continue Reading

Παρουσίαση

Η ενεργειακή ασφάλεια συνδέεται με την παγκόσμια σταθερότητα, την οικονομική ανθεκτικότητα και την κλιματική κρίση

«Ο ρόλος της πολιτικής δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Τα πλαίσια που καθιερώνουμε, από τους τοπικούς κανονισμούς έως τις διεθνείς συμφωνίες, θα καθορίσουν τον ρυθμό και την επιτυχία της ενεργειακής μας μετάβασης. Καθώς διερευνούμε νέες ευκαιρίες, όπως οι διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας και η ενσωμάτωση της αποθήκευσης ενέργειας, πρέπει επίσης να παραμένουμε σε επαγρύπνηση για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων αυτής της μετάβασης. Είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλίσουμε μια δίκαιη μετάβαση — μια που να μην αφήνει
καμία κοινότητα πίσω και να ενθαρρύνει την ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς. Tο γεωπολιτικό τοπίο έχει προσθέσει ένα νέο επίπεδο πολυπλοκότητας στις συζητήσεις μας για την ενέργεια. Η ενεργειακή ασφάλεια, που κάποτε ήταν θέμα διαθεσιμότητας πόρων, τώρα συνδέεται περίπλοκα με την παγκόσμια σταθερότητα, την οικονομική ανθεκτικότητα και την κλιματική κρίση. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ανατολική Μεσόγειος έχει αναδειχθεί ως κρίσιμος παίκτης – μια περιοχή που μπορεί είτε να αποτελέσει παράδειγμα των πλεονεκτημάτων της συνεργασίας είτε να απεικονίσει τους κινδύνους συγκρούσεων και
κατακερματισμού», σημείωσε στην εισήγηση του ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού
Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Νικόλαος Μπακατσέλος στο 8 ο Southeast Europe Energy Forum που διοργάνωσε το  Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με την Ελληνική Ένωση για την Ενεργειακή Οικονομία , σε συνεργασία με την  Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα , σε στρατηγική συνεργασία με το  Atlantic Council  και το  Global Energy Institute του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ,  για 8η συνεχή χρονιά, στο  ξενοδοχείο MET  στη Θεσσαλονίκη. 


Στη σημασία των νέων συνεργασιών μεταξύ της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, ως
απαραίτητου συστατικού για ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη αλλά και για προσιτές
τιμές ενέργειας, καθώς και τον σημαντικό ρόλο της ΔΕΗ στην ευρύτερη περιοχή
επικεντρώθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Γιώργος
Στάσσης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 8ο Southeast Europe Energy Forum. 

Συνεχίζοντας επισήμανε: «Για την οικοδόμηση ενός ασφαλούς ενεργειακού συστήματος
στην περιοχή μας απαιτούνται ισχυρές συνεργασίες και η συνεργασία μεταξύ της
Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών είναι κρίσιμη. Σε αυτή τη νέα
εποχή, δεν είναι έκκληση για προστατευτισμό. Είναι ένα κάλεσμα για τη δημιουργία νέων
συνεργασιών» ανέφερε χαρακτηριστικά. «Στη ΔΕΗ έχουμε δεσμευτεί να είμαστε μια
δύναμη σταθερότητας, ενώ παράλληλα οδηγούμε την ενεργειακή μετάβαση προς τα
εμπρός» συμπλήρωσε.

Στη συζήτηση που ακολούθησε την ομιλία του επικεφαλής της ΔΕΗ, ο Διευθυντής
ενεργειακής ασφάλειας και κλιματικής αλλαγής του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών
Μελετών -CSIS, κ. Joseph Majkut, και η Γενική Διευθύντρια Στρατηγικής Ομίλου ΔΕΗ, κα.
Έλενα Γιαννακοπούλου, επικεντρώθηκαν  στα στοιχεία που συνθέτουν την ενεργειακή
ασφάλεια και ιδιαίτερα στην ανθεκτικότητα, την ευελιξία, τη συνεννόηση και τη
συνεργασία. Έναυσμα για τη συζήτηση ήταν η νέα έρευνα του αμερικανικού ινστιτούτου με
τίτλο «Power Plays – Η απάντηση της Ευρώπης στην ενεργειακή κρίση» που παρουσιάστηκε
πριν λίγες μέρες.
Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ η Ευρώπη βγήκε από την κρίση ως ισχυρότερος ενεργειακός
παράγοντας, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις σε τομείς όπως η μεταρρύθμιση της
αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η διπλωματία του υδρογόνου και η προστασία των κρίσιμων
υποθαλάσσιων υποδομών. Από την άποψη της διαφοροποίησης, η Ευρώπη έχει βρει τον
τρόπο να αντικαταστήσει το ρωσικό αέριο. Αλλά αυτή η ενέργεια προέρχεται σε μεγάλο
βαθμό από πηγές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι, το κόστος αυτών των εναλλακτικών
πηγών θα είναι υψηλότερο και, συνεπώς, θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της
Ευρώπης. Επιπλέον, καθώς η Ευρώπη επιταχύνει την πράσινη μετάβασή της, πρέπει να
αντιμετωπίσει τον κίνδυνο που ενέχει η αύξηση της εξάρτησης από τις εισαγωγές για
τεχνολογίες καθαρής ενέργειας, ιδιαίτερα από την Κίνα.

Ολόκληρη η έρευνα είναι διαθέσιμη στο https://www.csis.org/analysis/power-plays.
Στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κ. Παύλος Μυλωνάς
τόνισε: «Η Ελλάδα έχει κάνει μεγάλα βήματα στις ΑΠΕ, καλύπτοντας περίπου το 50% της
παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, η ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ έχει αποκαλύψει
ορισμένες προκλήσεις ως προς την αποτελεσματική ανάπτυξη, απαιτώντας:

α) επέκταση του δικτύου και διασυνδεσιμότητα και

β) δυνατότητες βέλτιστης αποθήκευσης.

Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν τόσο τα κεφάλαια, όσο και τη ρευστότητα για να στηρίξουν τη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης. Είναι επίσης αναγκαία η δημιουργία εξειδικευμένων ομάδων χρηματοδότησης έργων και στην Εθνική Τράπεζα είμαστε
περήφανοι που έχουμε ηγετικό ρόλο στο συγκεκριμένο πεδίο. Μάλιστα πρόσφατα
δημιουργήσαμε και διαθέτουμε ένα νέο καινοτόμο ενεργειακό προϊόν, το οποίο προσφέρει
σταθερές τιμές ενέργειας, τόσο σε καταναλωτές όσο και σε παραγωγούς ενέργειας,
μειώνοντας έτσι την αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά τις ταμειακές τους ροές.»
Στην εναρκτήρια ομιλία του ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού
Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Σπυρτούνιας τόνισε ότι «Η περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
είναι πλούσια σε πόρους, γεγονός που την καθιστά ιδανικό ηγέτη στη μετάβαση σε ένα
βιώσιμο, πράσινο μέλλον», με τον Δρα. Σπύρο Παπαευθυμίου, Πρόεδρος ΗΑΕΕ, Καθηγητή
Πολυτεχνείου Κρήτης να αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Καθώς το παγκόσμιο ενεργειακό
τοπίο εξελίσσεται, πρέπει να επανεξετάσουμε τις παραδοσιακές έννοιες της ενεργειακής
ασφάλειας, στηρίζοντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αποκέντρωση και την
ανθεκτικότητα στις υποδομές. Η Ελλάδα ηγείται της προσπάθειας αυτής στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη, με στόχο το 77% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες
πηγές, με τη στήριξη σημαντικών επενδύσεων στην αποθήκευση ενέργειας και
τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Εστιάζοντας στην αναδιάρθρωση της αγοράς, στα
καινοτόμα πλαίσια πολιτικής και στην περιφερειακή συνεργασία, μπορούμε να ανοίξουμε
το δρόμο για βιώσιμη ανάπτυξη».
Τέλος, ο Δρ Κώστας Ανδριοσόπουλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνο-
Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου σημείωσε πως «Η ενεργειακή ασφάλεια
αποτελεί βασική προτεραιότητα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και η Ελλάδα βρίσκεται στην
πρώτη γραμμή για την ενίσχυση του ενεργειακού τοπίου της περιοχής με τη λειτουργία του
FSRU στην Αλεξανδρούπολη σε λίγες εβδομάδες. Ως βασικός ενεργειακός κόμβος, η Ελλάδα
διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διευκόλυνση της διασυνοριακής ενεργειακής υποδομής και
στην επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η προσέλκυση επενδύσεων σε
υποδομές καθαρής ενέργειας όχι μόνο θα συμβάλλει στην κάλυψη της μελλοντικής
ενεργειακής ζήτησης, αλλά και θα εδραιώσει τον ρόλο της Ελλάδας ως μοχλού αειφορίας
στην περιοχή.»

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξεις ξεκινώντας μια επιχείρηση από την αρχή

Η δημιουργία, η ανάπτυξη αλλά και η ομαλή διατήρηση μια επιχείρησης είναι μία αρκετά δύσκολη διαδικασία που απαιτεί καλή οργάνωση και πολλή δουλειά. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι ο νέος επιχειρηματίας καλείται να φέρει εις πέρας διάφορους ρόλους και ομολογουμένως είναι απαραίτητο να είναι οπλισμένος με ποικίλες γνώσεις και δεξιότητες. Αν λοιπόν επιθυμείς κι εσύ να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, είναι καλό να αναπτύξεις κάποιες δεξιότητες που θα σε βοηθήσουν σε κάθε δραστηριότητα της επιχειρηματικής σου ζωής. Ποιες είναι αυτές και πώς μπορείς να τις βελτιώσεις; Σου τα επεξηγούμε όλα σε αυτό το άρθρο!

Βασικές γνώσεις

Είναι γεγονός ότι η δημιουργία της δικής σου επιχείρησης θα σε φέρει αντιμέτωπη με πλήθος προκλήσεων και ζητημάτων, συνεπώς είναι απαραίτητο να έχεις κάποιες γενικές γνώσεις που θα σε βοηθήσουν σε αυτό σου το ξεκίνημα. Ακόμα λοιπόν κι αν έχεις τους κατάλληλους συνεργάτες δίπλα σου, χρειάζεται να γνωρίζεις τα βασικά για όλες τις φάσεις της επιχειρηματικής σου δραστηριότητας. 

Αν μάλιστα επιθυμείς να εξειδικευτείς πάνω σε έναν συγκεκριμένο κλάδο, τότε ετοιμάσου να γυρίσεις πίσω στα έδρανα και να παρακολουθήσεις το ανάλογο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Είτε πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό στο digital marketing, είτε για σεμινάρια πάνω στη λογιστική κ.α., είναι καλό να θυμάσαι ότι όσο περισσότερες γνώσεις αποκτήσεις, τόσο πιο ολοκληρωμένη ματιά θα έχεις στον τρόπο που λειτουργεί η επιχείρησή σου.

Οργανωτικές δεξιότητες

Συνεχίζουμε με τις οργανωτικές δεξιότητες, οι οποίες φαίνεται να είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός μιας αποτελεσματικής επιχειρηματικής στρατηγικής περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου που καθορίζει την κατεύθυνση και τους στόχους της επιχείρησης.

Η οργάνωση και ο προγραμματισμός λοιπόν απαιτούν τη δημιουργία ενός λεπτομερούς πλάνου δράσης με σαφή ιεράρχηση των στόχων για την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων, ανθρώπινων και μη. Η εν λόγω διαδικασία ταυτίζεται άμεσα με τις οργανωτικές δεξιότητες, καθώς φαίνεται απίθανο να πραγματοποιηθεί χωρίς την ύπαρξη αυτών. Από την άλλη σημαντικές είναι και οι ηγετικές και διοικητικές δεξιότητες, οι οποίες συνδέονται με την ικανότητά σου να καθοδηγείς και να εμπνέεις την ομάδα σου, διασφαλίζοντας ότι όλοι εργάζονται για τους κοινούς σας στόχους με κίνητρο και αφοσίωση. Είναι απαραίτητο συνεπώς να καλλιεργήσεις τις εν λόγω δεξιότητες, είτε με την παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων, είτε με την τριβή στην αγορά εργασίας.

Επικοινωνιακές δεξιότητες

Οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι ουσιαστικές για την επιτυχία της κάθε επιχείρησης και διευκολύνουν όλες της τις δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά, περιλαμβάνουν την ικανότητα να μεταφέρεις καθαρά και αποτελεσματικά τις ιδέες και τις προτάσεις σου στους διάφορους αποδέκτες, είτε αυτοί είναι πελάτες, είτε συνεργάτες και υπάλληλοι.

Σημαντικά επικοινωνιακά εργαλεία είναι η ενεργητική ακρόαση, η σαφήνεια στο λόγο και η ικανότητα να προσαρμόζεις το μήνυμα ανάλογα με το κοινό που απευθύνεσαι. Τέλος, η επιτυχής επικοινωνία όχι μόνο ενισχύει τις σχέσεις, επιλύει συγκρούσεις και διευκολύνει τη συνεργασία, αλλά συμβάλλει και στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και τη διαχείριση μιας επιχείρησης. Σου προτείνουμε λοιπόν να παρατηρήσεις τον τρόπο που συνδιαλέγεσαι, να κατανοήσεις τις αδυναμίες σου και να τις αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά.

Τεχνολογικές δεξιότητες

Κλείνουμε με τις τεχνολογικές δεξιότητες, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για την αποδοτική λειτουργία της κάθε επιχείρησης που θέλει να εδραιωθεί στην σημερινή πραγματικότητα. Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν τη χρήση εργαλείων που βοηθούν στη διαχείριση έργων, την παρακολούθηση της προόδου και την επικοινωνία εντός της ομάδας και είναι σημαντικές για την ανάπτυξη και τη διαχείριση της κάθε δραστηριότητας.

Για να αποκτήσεις ή να αναπτύξεις περαιτέρω τις τεχνολογικές σου δεξιότητες, μπορείς να παρακολουθήσεις σχετικά σεμινάρια ή μαθήματα, να διαβάσεις οδηγούς και άρθρα και να συμμετάσχεις σε online κοινότητες ή φόρουμ. Να θυμάσαι! Η πρακτική εφαρμογή μέσω πραγματικών έργων θα ενισχύσει την κατανόηση και την εμπειρία σου, συνεπώς δεν αρκεί απλά να κατακτήσεις το θεωρητικό υπόβαθρό, αλλά είναι απαραίτητο να γνωρίζεις και πώς να εφαρμόζεις τις γνώσεις σου στην πράξη.

Αν έφτασες έως εδώ, τότε έμαθες ποιες είναι οι πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξεις αν θες να ξεκινήσεις μια επιχείρηση. Αναλογίσου σε ποιες υστερείς και κάνε τα πρώτα βήματα που θα σε οδηγήσουν σε μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Πράσινη Διάσταση Της Παραγωγικότητας

Η παραγωγικότητα αλλάζει διάσταση και απομακρύνεται από τη στενή έννοια της αύξησης του μεριδίου αγοράς και της κερδοφορίας της επιχείρησης και επεκτείνεται σε έννοιες όπως ποιότητα, διαρκή βελτίωση, πράσινη ανάπτυξη και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε βάθος χρόνου. Η ανάγκη της κοινωνίας για σεβασμό του περιβάλλοντος και εξοικονόμηση πόρων πιέζει τις επιχειρήσεις να αποσυρθούν από την κατάσταση αδράνειας και να δραστηριοποιηθούν με προσανατολισμό την πράσινη παραγωγικότητα. Στην αλυσίδα αξιών της επιχείρησης εκτός από την ικανοποίηση των αναγκών και προσδοκιών του πελάτη, την ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος ή της υπηρεσίας και την ευελιξία στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς προστίθεται και η στρατηγική ελαχιστοποίησης της κακής διαχείρισης των φυσικών πόρων, η μείωση των ρύπων, η εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση νέων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η οικονομικά και περιβαλλοντικά αποδεκτή εικόνα της επιχείρησης.

Η πράσινη παραγωγικότητα έχει ως σκοπό να εξασφαλίσει την προστασία του περιβάλλοντος  με την παράλληλη αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης στα πλαίσια της απαίτησης για αειφόρο ανάπτυξη, χωρίς όμως η ανάπτυξη να λειτουργεί εις βάρος της περιβαλλοντικής προστασίας. Επομένως, η πράσινη παραγωγικότητα ως στρατηγική ανάπτυξης συνδυάζει κερδοφορία, περιβάλλον και ποιότητα σε κάθε τομέα. Μέσω αυτής της εστίασης η πράσινη παραγωγικότητα προσδοκά να προσδώσει στον πελάτη μεγαλύτερη απόδοση και αξία, χρησιμοποιώντας εποικοδομητικά τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια στη δημιουργία ενός ποιοτικά αναβαθμισμένου προϊόντος ή υπηρεσίας.

Η ποιότητα στην πράσινη παραγωγικότητα συνδυάζεται με την καινοτομία και τη συνεχή βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής, επεξεργασίας, συσκευασίας και προώθησης των προϊόντων ή ακόμη και με το σχεδιασμό και τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων στην ανάπτυξη υπηρεσιών που υπολογίζουν την περιβαλλοντική φθορά. 

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται πιο δημοφιλή και ευρέως χρησιμοποιούμενα κάθε μορφής εργαλεία για τη σωστή διαχείριση του περιβάλλοντος είτε αυτά υπάγονται στους κανονισμούς και τις απαιτήσεις των διεθνών προτύπων της σειράς ISO 14000 είτε αυτά είναι αυτόνομα εργαλεία και ειδικές μέθοδοι αξιολόγησης της ποιότητας. Αυτές μάλιστα οι μέθοδοι, έχουν ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης τη μείωση χρήσης των φυσικών πόρων, την αποφυγή μόλυνσης του περιβάλλοντος και σπατάλης των ενεργειακών πόρων, ενώ παράλληλα στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης αλλά και στη δημιουργία υψηλού επιπέδου περιβαλλοντικής απόδοσης της επιχείρησης.

Φαίνεται πως είναι αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια  ο προσανατολισμός της κάθε επιχείρησης προς την πράσινη παραγωγικότητα και ανάπτυξη, γιατί πολύ σύντομα η επιχείρηση δεν θα αξιολογείται μόνο για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει και πόσο αυτά συντελούν στην ικανοποίηση του πελάτη και στην αύξηση της κερδοφορίας της, αλλά κυρίως με όλη τη δράση της που αναπτύσσεται με εστίαση στην προστασία του περιβάλλοντος υιοθετώντας αξίες και εφαρμόζοντας στρατηγικές, μεθόδους και τεχνολογίες συμβατές και φιλικές προς το περιβάλλον.

Στέλλα Γκιώση: Οικονομολόγος MBA – Executive 

Continue Reading

Trending