Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η αύξηση της αγοράς λογισμικών και υπηρεσιών πληροφορικής

Ανοδικά κινείται η εγχώρια αγορά Λογισμικού και Υπηρεσιών Πληροφορικής

• Σε πορεία ανάκαμψης εισήλθε ο κλάδος από το 2014
• Η αγορά του Λογισμικού αυξήθηκε κατά 2,9% και οι Υπηρεσίες Πληροφορικής κατά 2,3% το 2019

Στον κλάδο του λογισμικού και των υπηρεσιών πληροφορικής δραστηριοποιείται πολύ
μεγάλος αριθμός εταιρειών, με τις περισσότερες εξ αυτών να είναι μικρού μεγέθους.

Στις περισσότερες περιπτώσεις η βασική δραστηριότητα των εταιρειών συνίσταται στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών με αντικείμενο την επιλογή και εγκατάσταση εξοπλισμού πληροφορικής και την ολοκλήρωση (integration) ή/ και παραμετροποίηση λογισμικού. Οι πρόσφατες εξελίξεις του κλάδου επισημαίνονται στην τελευταία έκδοση της σχετικής κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Α.Ε. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η διεθνής ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης περιορίζεται λόγω του χαμηλού βαθμού ψηφιοποίησης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεών της. Πρόκειται για πρόβλημα που απαιτεί τη βελτίωση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση, της τεχνολογίας και των δεξιοτήτων. Η έμφαση δίνεται στις ψηφιακές ικανότητες και τις προηγμένες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και των κοινωνικών προκλήσεων, καθώς και για την απόδοση των οφελών του ψηφιακού μετασχηματισμού σε κάθε πολίτη και επιχείρηση. Συνεπώς, όπως επισημαίνει ο Νίκος Ταβουλάρης, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, o οποίος επιμελήθηκε την εν λόγω κλαδική μελέτη, η ζήτηση για τις υπηρεσίες πληροφορικής και για το λογισμικό εξαρτάται πλέον, σε μεγάλο βαθμό από την ανάγκη των επιχειρήσεων-πελατών του κλάδου να μετασχηματιστούν ψηφιακά όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να καταφέρουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Εκτός του ιδιωτικού τομέα και ο δημόσιος τομέας κινείται προς την κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία, που αποτελεί χρόνιο πρόβλημα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητά του. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες για τις εταιρείες του κλάδου.

 

Σε γενικές γραμμές η πορεία και οι τάσεις που επικρατούν στον εκάστοτε κλάδο που δραστηριοποιείται ο πελάτης των εταιρειών πληροφορικής, καθώς και η φήμη που ακολουθεί μια εταιρεία στην αγορά αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση για τις υπηρεσίες του κλάδου. Σύμφωνα με την Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP, η αγορά του Λογισμικού (Software) κινείται ανοδικά τα τελευταία έτη. Ειδικότερα, το 2019 παρουσίασε άνοδο 2,9% σε σχέση με το 2018. Η εν λόγω αγορά παρουσιάζει συνεχή άνοδο από το 2014 και σε σχέση με το 2013 έχει αυξηθεί κατά 21% περίπου.

Κυρίαρχη κατηγορία στην εγχώρια αγορά λογισμικού είναι το Application Software, καθώς καλύπτει ποσοστό 67%, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό αφορά την κατηγορία Systems Software. Όσον αφορά την εγχώρια αγορά των Υπηρεσιών Πληροφορικής (IT Services) το 2019, αυξήθηκε κατά 2,3% σε σχέση με το 2018. Όπως και στην περίπτωση του λογισμικού, η αγορά των υπηρεσιών πληροφορικής κινείται ανοδικά από το 2014 και έπειτα (2019/2013: +12,7%).

Παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες πληροφορικής υπέστησαν απώλειες την περίοδο 2009-2013, αυτές ήταν σημαντικά μικρότερες σε σχέση με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας και κατάφεραν λίαν συντόμως να επιστρέψουν σε αναπτυξιακή τροχιά. Στη συνέχεια, η σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας και η επαναφορά της σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 2017 και έπειτα, συνέβαλλε με τη σειρά της στην ανοδική πορεία του κλάδου. Εκτιμάται ότι λόγω του COVID-19 οι περισσότερες εταιρείες θα αυξήσουν τους προϋπολογισμούς τους για απομακρυσμένες τεχνολογίες (που επιτρέπουν την τηλε-εργασία) και για την κυβερνοασφάλεια (cyber security) και το γεγονός αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο για τον κλάδο. Για να εξεταστεί η ένταση του ανταγωνισμού που επικρατεί στον κλάδο εκτιμήθηκαν οι συντελεστές συγκέντρωσης των μεγαλύτερων εταιρειών.

Σύμφωνα πάντα με τα αποτελέσματα της Κλαδικής Μελέτης, ο βαθμός συγκέντρωσης στον κλάδο είναι χαμηλός δεδομένου ότι οι πέντε μεγαλύτερες εταιρείες κάλυψαν το 22,0% των συνολικών πωλήσεων το 2019. Αντίστοιχα, οι δέκα μεγαλύτερες εταιρείες απέσπασαν το 37% των συνολικών εσόδων του κλάδου το ίδιο έτος. Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των εταιρειών του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός πενταετίας βάσει δείγματος 17 εταιρειών, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία για κάθε έτος της πενταετίας 2015-2019. Το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών του δείγματος του ομαδοποιημένου ισολογισμού κινήθηκε καθοδικά την εξεταζόμενη πενταετία και μειώθηκε σωρευτικά κατά 6,2% το 2019/2015. Αντιθέτως ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε μεγάλο βαθμό με τη συνολική του μεταβολή να διαμορφώνεται στο +24%. Σε ομαδοποιημένο επίπεδο το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 20% και το περιθώριο EBITDA στο 6,4%.

Επιχειρηματικότητα

Στο Παρίσι και την διεθνή έκθεση τουρισμού IFTM 2022 η CHC Group

Στην έκθεση τουρισμού International & French Travel Market – IFTM – Top Résa 2022, την μεγαλύτερη τουριστική έκθεση για τη Γαλλική αγορά και μια από τις σημαντικότερες διεθνώς, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι το διάστημα 20 – 22 Σεπτεμβρίου, συμμετείχε η CHC Group.

Την έκθεση επισκέφτηκαν περισσότεροι από 34.000 επαγγελματίες του τουρισμού που αντιπροσώπευαν 200 προορισμούς και 1.700 brands, με στόχο την αύξηση των τουριστικών ροών και των πωλήσεων, την ενίσχυση της εικόνας των τουριστικών προορισμών, την ανασκόπηση των τάσεων και των αλλαγών της αγοράς, καθώς και τη διενέργεια συναντήσεων μεταξύ των επαγγελματιών για τον καθορισμό νέων συμφωνιών.

Σε δήλωσή του ο ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής της CHC Group Ζαχαρίας Α. Χνάρης, τόνισε: «Στην Ελλάδα, η Γαλλική αγορά πήγε πολύ καλά, σχεδόν άριστα, το 2022 και οι προβλέψεις για την επόμενη χρονιά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, με ανοδικές τάσεις για τον τόπο μας. Έχουμε πλέον επιστρέψει στους γνώριμους ρυθμούς των διεθνών εκθέσεων, γεγονός που σημαίνει νέες ευκαιρίες για συνεργασίες και ενίσχυση της αναπτυξιακής προοπτικής του ελληνικού τουρισμού. Αυτό είδαμε και στην IFTM 2022, όπου μεταξύ άλλων, συμμετείχαμε και στην όμορφη εκδήλωση του Οργανισμού Voyage PRIVEE, που όπως συνηθίζει κάθε χρόνο, αναλύει την τρέχουσα περίοδο, βραβεύει ξενοδοχεία και ψυχαγωγεί τους καλεσμένους του. Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε από κοντά όλα τα μεγάλα τουριστικά γεγονότα, τις διεθνείς εκθέσεις που καθορίζουν το μέλλον του τουρισμού. Καλλιεργούμε κλίμα, αναπτύσσουμε σχέσεις, δημιουργούμε συνεργασίες και κλείνουμε τις συμφωνίες για τις επόμενες χρονιές. Γιατί στην CHC Group, γνωρίζουμε καλά τους κανόνες του παιχνιδιού.».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ολοκλήρωση διαδικασιών για την ίδρυση Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Διεπαγγελματικών κρέατος

Ολοκληρώθηκαν στο Παρίσι οι διαβουλεύσεις των έξι  βασικών ιδρυτικών μελών του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Διεπαγγελματικών Οργανώσεων Κρέατος, της Γαλλικής INTERBEV, της Ελληνικής EDOK, η οποία συμμετείχε με τριμελή αποστολή, της Ιταλικής INTERCARNEITALIA, των Ισπανικών PROVACUNO και INTEROVIC  και της Πολωνικής POLISH BEEF ASSOCIATION. 

Αρχικά στην συνεδρίαση  μελετήθηκε, συμφωνήθηκε και υπογράφηκε, το πλαίσιο των βασικών αρχών λειτουργίας  καθώς επίσης και οι στόχοι του Συνδέσμου. Επίσης αποφασίστηκαν οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις, που αφορούν το μέλλον της κτηνοτροφίας και όλου του τομέα του κρέατος. 

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στη δημιουργία ενός αποδεκτού, από όλους τους εταίρους, ορισμού της βιωσιμότητας της κτηνοτροφίας στην ΕΕ.

Συζητήθηκε επίσης η πορεία των διαπραγματεύσεων με ακόμη τέσσερεις ευρωπαϊκές χώρες, που ήδη συμφωνήθηκε να αποτελέσουν και αυτές ιδρυτικά μέλη του Συνδέσμου.

Η ολομέλεια των έξι ιδρυτικών μελών, μεταξύ των οποίων και η ΕΔΟΚ, μετά την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων θα ορίσει την  ημερομηνία διακήρυξης της ίδρυσης του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Διεπαγγελματικών Κρέατος, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες, περί τα μέσα Νοεμβρίου. 

Σκοπός της ίδρυσης του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου είναι να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα υπεράσπισης των συμφερόντων των ευρωπαίων κτηνοτρόφων και καταναλωτών, αρχής  γενομένης  από την  επαναδιαπραγμάτευση αποφάσεων που ενοχοποιούν την κτηνοτροφία και την κατανάλωση κρέατος.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

«Dirty Laundry: Σύμπραξη Αλληλεγγύης με τον Δήμο Θεσσαλονίκης»

Με στόχο να στηρίξει όλους όσους έχουν ανάγκη, η Dirty Laundry σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου στο Δημαρχείο, δράση διανομής 1000 τεμαχίων casual ενδυμάτων (φούτερ και παντελόνι) στους αναξιοπαθούντες και τους αστέγους που συμμετέχουν στην Κοινωνική Μέριμνα του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μία σημαντική σύμπραξη αλληλεγγύης μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Εταιρείας, που έρχεται να στηρίξει ουσιαστικά οικογένειες που βρίσκονται σε ανάγκη. 

Στόχος της ενέργειας, όπως στόχος συνολικά του Δήμου Θεσσαλονίκης, είναι να απαλύνει τη δύσκολη καθημερινότητα ανθρώπων και οικογενειών που δοκιμάζονται και να εξασφαλίσει για αυτούς τους ανθρώπους την αξιοπρέπεια που δίνει ένα  φροντισμένο καθαρό ρούχο, χάρη στην ευγενική χορηγία της Dirty Laundry. 

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Σωκράτης Δημητριάδης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας, ο Σύμβουλος Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιώργος Γωνιάδης και οι κύριοι, Γρηγόρης Σαράντης , ιδιοκτήτης της Dirty Laundry και ο Νίκος Γαβριλάκης, General Manager. 

Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο κ. Σωκράτη Δημητριάδη: «Στον Δήμο της Θεσσαλονίκης έχουμε λάβει την πολιτική απόφαση ότι αυτόν τον Χειμώνα, ο οποίος προβλέπεται αρκετά δύσκολος για όλους, πόσο μάλλον για αυτούς τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρά προβλήματα, έχουμε σκοπό να διατηρήσουμε αλλά και να αυξήσουμε το κονδύλι του προγράμματος της Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο οποίο υπάγεται και η διανομή ρούχων για τους αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας. Στο πλαίσιο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Εταιρεία Dirty Laundry για την γενναιόδωρη προσφορά της.», ενώ από την πλευρά του ο κ. Σαράντης δήλωσε: «Είναι μεγάλη μας χαρά και τιμή να συμβάλλουμε σε αυτό το έργο αλληλεγγύης και αγάπης, της Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας περισσότερα από 1000 ολοκαίνουρια τεμάχια ρουχισμού σε όλους τους συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη. Θα θέλαμε επίσης να προσθέσουμε ότι η Dirty Laundry δεσμεύεται για πολλές ακόμα συνεργασίες στο πλαίσιο της Δωρεάς και της Αλληλεγγύης στο μέλλον.»

Λίγα λόγια για την Dirty Laundry:

Μια μοντέρνα, μινιμαλιστική και άνετη προσέγγιση αποτελούν τους τρεις πυλώνες της φιλοσοφίας σχεδιασμού των συλλογών της Dirty Laundry. Κάθε ρούχο είναι διαχρονικό και γεννιέται μέσα από άριστης ποιότητας βαμβακερά υφάσματα ενώ όλες οι επεξεργασίες, τηρούν τις διεθνείς πιστοποιήσεις προκειμένου το τελικό προϊόν να φέρει τη σφραγίδα της άριστης ποιότητας που είναι συνώνυμο της Dirty Laundry.

Continue Reading

Trending