Connect with us

Παιδί

«ΜΑΓΙΚΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ» ΜΕ 3 ΠΑΡΑΜΥΘΕΝΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΗ

«Το Μαγικό Κλειδί για το Παιδί» επιλέγεi να σας προτείνει τρία όμορφα παραμύθια για τον μήνα Απρίλιο του 2019 . Τα καλά παιδικά βιβλία είναι ιδανικά δώρα για τα παιδιά μας και ειδικά τις μέρες του Πάσχα είναι ευκαιρία να επικοινωνήσουμε, μέσα απο τις σελίδες τους που θα τις διαβάσουμε συντροφιά.Το πρώτο βιβλίο που επιλέξαμε το υπογράφει η νηπιαγωγός Νίνα Ζαφειρίου, μία εκπαιδευτικός που αγαπά πολύ τα παιδιά. Ποιήματά της έχουν διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, έχει γράψει βιβλία με τις εκδόσεις Βάρφης και σας παρουσιάζουμε σήμερα το τρίτο της παραμύθι, το οποίο έχει σαν τίτλο «Και εγώ σ’ αγαπώ». Το βιβλίο μιλάει για την αξία της αγάπης, μία αγάπη που τη βιώνουν παράλληλα οι τέσσερις υπέροχες ηρωίδες του παραμυθιού, μία πεντάχρονη η Ελένη, μία 15χρονη η Μαργαρίτα, η γιαγιά Σώσω και μία υπέροχη γάτα 8 χρόνων που τη λένε Φρόσω. Κοινό σημείο όλων αυτών των ξεχωριστών προσωπικοτήτων είναι ένα χαρτάκι που γράφει πάνω μία φράση.Είναι αυτό που θα τις κάνει να είναι ευτυχισμένες. Προτείνω να το διαβάσετε μαζί με τους μικρούς σας πρωταγωνιστές γιατί είναι ένα πολύ τρυφερό βιβλίο. Η εικονογράφηση της Λίας Φωτιάδου με την τρυφερή απόδοση της ιστορίας μας προκαλεί να το αποκτήσουμε. Η Νίνα Ζαφειρίου έχει μία γάργαρη γραφή που ταξιδεύει μικρούς και μεγάλους και αξίζει τον κόπο να τη γνωρίσε.

Μία υπέροχη δουλειά που μαθαίνει στα παιδιά τα δώρα που προσφέρει ο κάθε μήνας του χρόνου έχει την υπογραφή των Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα με συγγραφέα τη δικηγόρο Ράνια Τζιαμπίρη. Το βιβλίο με τίτλο «Κάθε μήνας ξεχωρίζει, να έχει κάτι να θυμίζει» είναι ένα πολύ όμορφο παραμύθι που με πρωταγωνιστή ένα μικρό σκιουράκι μαθαίνουμε όλες τις ομορφιές που κρύβει ο κάθε μήνας του χρόνου. Δράσεις,  παραδόσεις, ιδιαιτερότητες του κάθε μήνα ξεχωριστά, δοσμένα με καταπληκτικά εικαστικά από τον αγαπημένο μας εικονογράφο Νίκο Γιαννόπουλο. Το βιβλίο είναι σκληρόδετο 36 σελίδων και είναι ένα ιδανικό εργαλείο στα χέρια των γονέων και των εκπαιδευτικών των πρώτοσχολικών παιδιών, που θέλουν και πρέπει, να μάθουν τους μήνες και τις εποχές του χρόνου. Όμορφα ευφάνταστα μικρά στιχάκια, το καθένα με στοιχεία απο τους 12 μήνες. Κάθε μήνας που περνά, μια άλλη εικόνα θα γεννάει, μας λέει η Ράνια Τζιαμπίρη  και είναι ευκαιρία να γνωρίσουμε την όμορφη αυτή δουλειά της που μπορεί με ευκολία να μάθει στα παιδιά μας τους ρυθμούς των εποχών και τα δώρα των μηνών του κάθε έτους.

Η Σόφια Δάρτζαλη  έγραψε ένα όμορφο παραμύθι, με τίτλο «Το σύννεφο που κατάπινε τα ναι» το παραμύθι της έχει η εικονογράφηση από την προικισμένη Ρένια Μεταλληνού και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα. Η συγγραφέας απεικονίζει το συναίσθημα του θυμού με ένα σύννεφο που έχει μπει στο δωμάτιο της μικρής Χλόης και της ρουφάει όλα τα Ναι. Οπότε η Χλόη είναι θυμωμένη, δεν θέλει να κάνει τις υποχρεώσεις της, δεν θέλει καν να αγκαλιάσει τον μπαμπά της, λέει σε όλα Όχι. Το παραμύθι μας δίνει την ευκαιρία να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας και ειδικά το συναίσθημα του θυμού και η λύση που προτείνει η  Σοφία Δάρτζαλη είναι μία:»Ας χαμογελάσουμε όσο περισσότερο μπορούμε και τότε όλα τα μαύρα σύννεφα θα τρομάξουν και θα φύγουν μακριά» Άλλωστε  όλες οι μέρες δεν είναι ίδιες Μπορούμε όμως να τις διαχειριστούμε σωστά και να βάλουμε στη ζωή μας το χρώμα, τη ζωντάνια και τη χαρά. Είναι στο χέρι μας αυτό μας λέει η συγγραφέας που αποτυπώνει με όμορφα και ζωηρά χρώματα τα συναισθήματα της μικρής της ηρωίδας.

Κάθε μήνα η Συγγραφέας &  Διευθύντρια του Βρεφονηπιακού Σταθμού -Νηπιαγωγείου ΛΗΤΩ  σας προσφέρει όμορφες  προτάσεις φιλαναγνωσίας Eπικοινωνία: email  [email protected]

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οικογένεια

Τι να προσέξουν οι Υποψήφιοι για τη Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού

Οι πανελλήνιες έχουν τελειώσει -εκτός από τα ειδικά μαθήματα- σε μια χρονιά που δοκίμασε τα όρια και τις αντοχές των υποψηφίων και των οικογενειών τους. Σε άλλους άφησαν μια γεύση χαράς και αισιοδοξίας,  γιατί θεωρούν ότι θα επιτύχουν το στόχο  τους και σε άλλους μια γεύση αγωνίας για το μέλλον.

Πίσω από το άγχος του εφήβου για τη βαθμολογία κρύβεται ο φόβος «μήπως αποτύχω», «μήπως δεν είμαι αρκετά ικανός», «μήπως απογοητεύσω τους γονείς μου». Η επιτυχία ή η αποτυχία σηματοδοτεί την είσοδο ή όχι στην ανώτατη εκπαίδευση, συνδέεται με  την εκπλήρωση των ονείρων του εφήβου και την αρχή για την μετάβαση στο κόσμο των ενηλίκων. Οι έφηβοι  θα αφήσουν το ασφαλές περιβάλλον του σχολείου ίσως και  του σπιτιού τους για να ανοίξουν τα φτερά τους στη φοιτητική ζωή.

Ο σχεδιασμός της επαγγελματικής σταδιοδρομίας συνδέεται άρρηκτα με την εκπαίδευση και συνεπώς με τις αποφάσεις που παίρνει ο υποψήφιος. Η επιλογή προπτυχιακού προγράμματος καθορίζει σε ένα βαθμό την επαγγελματική μας πορεία επομένως η διαδικασία του μηχανογραφικού είναι μια διαδικασία που απαιτεί προσοχή και εξειδίκευση.

Συμβουλές συμπλήρωσης μηχανογραφικού

  • Σε ένα χαρτί γράφουμε όλες τις επιλογές μας ανάλογα με το πεδίο που είμαστε. Η ιεράρχηση των σχολών δεν θα πρέπει να γίνεται κατά  φθίνουσα σειρά μορίων, αλλά θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα ενδιαφέροντα, οι κλίσεις και οι προτιμήσεις του υποψηφίου. 
  • Οι προτιμήσεις για τις σχολές πρέπει να ανταποκρίνονται στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα και στα οικογενειακά και οικονομικά του δεδομένα.
  • Πολλή προσεκτική μελέτη στα προγράμματα των σπουδών των σχολών, στα μεταπτυχιακά προγράμματα που συνδέονται με αυτές και στα επαγγελματικά δικαιώματα που δίνουν.
  • Ο υποψήφιος θα είναι καλό να ομαδοποιήσει τις σχολές που τον ενδιαφέρουν ανάλογα με το επιστημονικό τους αντικείμενο και να ξεκινήσει την αρίθμηση από τις υψηλόβαθμες στις χαμηλόβαθμες και από την κοντινότερη πόλη στη πιο μακρινή.
  • Οι προβλέψεις για τις βάσεις αν και είναι μια σημαντική πληροφορία δεν πρέπει να αποτελέσει βασικό άξονα επιλογής ή και κατάταξης των σχολών στο μηχανογραφικό.
  • Μια περιζήτητη σχολή μπορεί να είναι καλή για τους άλλους αλλά όχι για μας. Δεν μπορεί κάποιος να κατευθυνθεί σε χρηματοοικονομική σχολή αν δεν αγαπάει τα μαθηματικά και τη στατιστική.
  • Τα δεδομένα στην αγορά εργασίας αλλάζουν συνεχώς. Μια υψηλόβαθμη σχολή σήμερα μπορεί να μην έχει ζήτηση τα επόμενα έξι- επτά χρόνια που θα βγούμε στην αγορά εργασίας.
  • Πολλές φορές τμήματα με σύγχρονο σχεδιασμό και με προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στην αγορά εργασίας περνούν απαρατήρητα.

Ας είμαστε προσεκτικοί και ενημερωμένοι για τα πανεπιστημιακά τμήματα που επιλέγουμε. Η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού αφορά όλους τους υποψηφίους ανεξάρτητα από τις βαθμολογικές τους επιδόσεις. Άλλωστε στη ζωή μας είναι πολύ σημαντικό να εξετάζουμε κάθε φορά όλα τα δεδομένα πριν πάρουμε αποφάσεις.

Οι εκπαιδευτικές μας αποφάσεις συνδέονται με την μελλοντική μας απασχόληση, την ικανοποίηση που θα αντλούμαι από την εργασία μας και την επιτυχία ή αποτυχία που θα αισθανόμαστε. Η επιλογή επαγγέλματος είναι η επιλογή τρόπου ζωής.

  • Να έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας.
  • Να είστε ευέλικτοι και να τολμάτε καινούργια πράγματα.
  • Να βρίσκετε λύσεις και όχι εμπόδια.
  • Να βλέπετε τις αποτυχίες σαν ένα μάθημα για να προχωρήσετε, σαν ένα βήμα που σας ωρίμασε και σας έφερε πιο κοντά στο τελικό σας στόχο.

Νάνσυ Πιλωνά

 

Continue Reading

Οικογένεια

ΕΦΗΒΕΙΑ-ΠΑΙΔΙ-ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Εφηβεία – Παιδί – Εξετάσεις…Η Φυσική Παρουσία των Γονέων ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ

Ο κάθε άνθρωπος προσπαθεί να είναι τέλειος. Να είναι άριστος στη δουλειά του, να βγάζει τα περισσότερα χρήματα, να έχει τις καλύτερες σχέσεις με τους γύρω του… πράγμα που προκαλεί μεγάλο άγχος .Και όλα αυτά ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία. Από τη στιγμή που οι γονείς έχουν από τα παιδιά τους απαιτήσεις για άριστη απόδοση σε σχολείο, δεξιότητες και περιμένουν και άψογη συμπεριφορά από αυτά. Το πρώτο φυσικό βήμα ενός παιδιού προς την ανεξαρτησία του, εμφανίζεται στην βρεφική ηλικία όταν μαθαίνει να περπατά και να αντιλαμβάνεται τον χώρο στον οποίο υπάρχει .Είναι μια μαγική περιπλάνηση για κάθε παιδί να ανακαλύπτει τον δικό του κόσμο και σιγά σιγά καθώς αναπτύσσεται να κερδίζει και να κατακτά με θάρρος και τόλμη τον δικό του χώρο μέσα στην οικογένεια, αυτό συντελεί στην δική του συναισθηματική ολοκλήρωση και ανεξαρτησία και κατά συνέπεια, δημιουργείται εκείνη η αμφίδρομη σχέση επικοινωνίας με τους γύρω του. Μέχρι τη στιγμή, που θα πάει στο σχολείο έχει ήδη φτάσει σε ένα επίπεδο, όπου θα είναι κοινωνικά ανεξάρτητο και θα εκφράσει τις δικές του προτιμήσεις σε σχέση με τα άλλα παιδιά που το περιβάλλουν, αναπτύσσοντας τις δικές του δεξιότητες και ιδέες, επαρκώς, όπου θα τον κάνουν να νιώσει κοινωνικά αποδεκτός στα πλαίσια της ατομικής και κοινωνικής υπόστασης του. Άρα το πρώτο σημαντικό βήμα έχει ήδη γίνει.

Τελικά, τι είναι αυτό που θα τα κάνει ευτυχισμένα;

Αν ρωτήσετε γονείς παιδιών που βρίσκονται στην εφηβεία για το τι θεωρούν επιτυχία, οι περισσότεροι θα σας πουν τους καλούς βαθμούς, την επιτυχημένη συμμετοχή σε δραστηριότητες, την εθελοντική δράση, τις τιμητικές διακρίσεις και φυσικά την φοίτηση σε κάποιο πανεπιστήμιο. Οι έφηβοί μας όμως υποφέρουν από άγχος, κατάθλιψη και αγωνία για το μέλλον τους. Έρευνες, επιστήμονες, άρθρα και ειδικοί που εστιάζουν στο θέμα το συνδέουν με τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, την τεχνολογία και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, αλλά είναι μόνο αυτοί οι υπαίτιοι; Θα μπορούσαν -αν σκεφτεί κανείς, ότι τα παιδιά μας μεγαλώνουν έχοντας στο μυαλό τους τις selfies και τις αναρτήσεις. Δεν είναι, όμως, έτσι. Κι αν νομίζετε, ότι μόνο οι μαθητές του λυκείου  επηρεάζονται από αυτήν την αναζήτηση για τελειότητα, κάνετε λάθος. Όπως προκύπτει, τα παιδιά μας, κουβαλούν αυτόν τον θυμό και το άγχος από μικρή ηλικία μέχρι και το πανεπιστήμιο.

Ας σταματήσουμε  να ζητάμε το “άριστα” να συγκρίνουμε τα παιδιά μας με άλλα, να τα βλέπουμε ως συνεχιστές των ονείρων μας και “μηχανές” που πρέπει να μας κάνουν υπερήφανους και ας τα διδάξουμε να αγαπούν  τον εαυτό τους, τους άλλους ανθρώπους  τη φύση, την ίδια την υπόσταση της ζωής, την ζωντάνια της!
Σημαντικό στην προσπάθεια μας και την επικοινωνία μαζί τους σαν γονείς  είναι να τους μάθουμε να  διατηρούν επαφή με τα συναισθήματά τους .Να εκφράζονται  ελεύθερα, δυνατά, η σιγά, πολύ ,η λίγο, σοβαρά, και αστεία .Να ανοίγουν όσο μπορούν – την ψυχή τους  και να  επικοινωνούν με τον κόσμο γύρω τους .
Να  ακονίζουν  την σκέψη τους με το διάβασμα καταυτόν τον τρόπο ενημερώνονται, και μαθαίνουν..μακριά από τα κινητά και ότι τα απομονώνει από τον κόσμο.
Ένα άλλο που πρέπει να δώσουμε σημασία είναι τα χόμπι και οι δραστηριότητες των παιδιών και εφήβων στον ελεύθερο χρόνο τους, εκεί θα βρει τους φίλους του το παιδί  και εκεί  θα μάθει να επικοινωνεί μαζί τους . Και το σημαντικότερο; δώστε με εφευρετικότητα, ερεθίσματα ώστε να τρέφουν  την πνευματικότητά τους , με ότι τους κάνει καλό όπως  μια καλή παράσταση στο θέατρο, μουσική, ένα καλό βιβλίο, μια καλή συζήτηση, η ένας μικρός περίπατος στη φύση, για κάποιους άλλους. 

 Δώστε στα παιδιά χρόνο για ξεκούραση και μείνετε και εσείς μαζί τους για συντροφιά όταν το έχουν ανάγκη Με το τρόπο αυτό μαθαίνουν  λοιπόν να απολαμβάνουν την ησυχία, τους πότε -πότε  σε χαλαρούς ρυθμούς, τουλάχιστον ως αντιστάθμισμα μετά από μια πολύβουη καθημερινότητα. Η φυσική παρουσία ενός γονιού δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κανένα υποκατάστατο. Ούτε τα δώρα, ούτε τα παιχνίδια, ούτε τα λεφτά.. Ούτε οι καλύτεροι δάσκαλοι, ούτε τα πιο ωραία ταξίδια.. Τα παιδιά χρειάζονται τους γονείς ως φυσική παρουσία, το λόγο τους, το σώμα τους, τη μορφή τους. Χρειάζονται την αγκαλιά, μια καλή κουβέντα ή απλώς να είμαστε εκεί να κοιτάμε που θα παίζουν με τους φίλους τους. Και αργότερα να είμαστε εκεί όταν γυρνάνε από το σχολείο να μας πουν πως πέρασαν, να φάμε όλοι μαζί, να πάμε μια βόλτα.. να είμαστε εκεί, μετά το φροντιστήριο, μετά από ένα πάρτι .Μας θέλουν δίπλα τους σαν στήριγμα, να βάζουμε πλάτη στα ξεκινήματά τους Τα παιδιά μας είναι μόνο μια φορά μικρά. Μπορεί να είναι πάντα για εμάς ‘παιδιά’, όμως μικρά παιδιά είναι στην πραγματικότητα μόνο μια φορά. Και τότε διαμορφώνουν χαρακτήρα, προσωπικότητα, συνειδήσεις. Και τότε είμαστε απαραίτητοι παιδαγωγοί και συνοδοιπόροι στη ζωή τους. Ας αναλογιστούμε πόσες  μικρές χαρές μας δίνει η ζωή  με την οικογένεια ενωμένη, και τα παιδιά δίπλα μας. Κοιτάζοντας λοιπόν  τον γιο μου ο οποίος τελειώνει σε λίγο καιρό το πανεπιστήμιο, το μόνο που θέλω να του πω είναι: “Να είσαι ευτυχισμένος. Βρες αυτό που θα σε κάνει χαρούμενο και κάνε το πράξη. Με νοιάζει να είσαι καλά!. Θέλω τα παιδιά μου να είναι χαρούμενα με τη ζωή τους. Να έχουν όσο γίνεται λιγότερες ανασφάλειες, να αγαπούν τον εαυτό τους και τις επιλογές τους.

 

Άρθρα και Συνεντεύξεις από την Εκπομπή Υγεία και Ευ Ζην

Επιμέλεια Άρθρου 

Πετκάκη Πωλίνα,

Δημοσιογράφος – Επικοινωνιολόγος

Continue Reading

Οικογένεια

Κοντσέρτα για Μωρά

Ξέρετε ότι υπάρχουν και Κοντσέρτα για Μωρά?

Μελετώντας την ιστορία του ανθρώπου βλέπουμε τον σημαντικό ρόλο που παίζει μουσική στη ζωή μας. Οι αρχαιολόγοι μελετώντας τον Νεάτερνταλ εντόπισαν μέσα στα σπήλαια ευρήματα μουσικών οργάνων που ήταν φτιαγμένα από οστά ζώων.  Ο μεγάλος φιλόσοφος Πυθαγόρας μιλώντας για την αρμονικότητα και τη σφαιρικότητα του σύμπαντος συνδύασε την αστρολογία με τη μουσική λέγοντας πως τα πάντα διέπονται από νόμους απλούς και μπορούν να εκφραστούν μουσικά. Αυτή η θεωρία της αρμονίας των σφαιρών δείχνει πώς μπορεί να παντρευτεί η μουσική και η κοσμική αρμονία.

Η μουσική είναι καλό να συντροφεύει τα παιδιά μας από την πρώτη ώρα  στην κοιλιά της μητέρας τους. Η θεωρία της επίδρασης το μουσικών ακουσμάτων στα έμβρυα αποδειχθεί επιστημονικά εδώ και χρόνια,  οι επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι όταν τα παιδιά μας από τα από τη βρεφική και μετά βρεφική ηλικία χτίζουν σχέση με τη μουσική καταφέρνουν να παρουσιάσουν πολύ καλύτερες επιδόσεις σε ότι αφορά το σχολείο τους και σε επόμενες βαθμίδες τα βλέπουμε να κατακτούν  υψηλές θέσεις στην ανώτατη εκπαίδευση ευκολότερα από τους συνομηλίκους τους Έτσι αποδεικνύεται ότι η μουσική από τα πρώτα βήματα της ζωής του ανθρώπου συμβάλλει δυναμικά στο να ενδυναμωθούν τα εγκεφαλικά κύτταρα και να αναπτυχθεί σωστά ο εγκέφαλος του ανθρώπου. Μεγάλοι επιστήμονες όπως ο  Papousek μιλούν για την αξία της μουσικής στην πρώτη διαπροσωπική σχέση αυτή του βρέφους με τη μητέρα του . Ομάδα επιστημόνων πειραματιζόμενοι με έγκυες φοιτήτριες της μουσικής εντόπισε της αντιδράσεις των εμβρύων κατά τις προγεννητικές τους μουσικές εμπειρίες και επιβεβαίωσε ότι τα παιδιά αντιδρούν θετικά με τους ήχους της μουσικής. Η πρώτη χώρα που εισήγαγε τα κονσέρτα για μωρά ήταν η γείτονα μας χώρα η Βουλγαρία η οποία στη λυρική σκηνή της Σόφιας. Κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις 11 το πρωί έχει κονσέρτα για παιδιά ηλικίας έως 3 ετών. Τα βρέφη παρακολουθούν με ευδαιμονία, μας λέει ό διευθυντής της Λυρικής Σκηνής της Σόφιας κος Πλάμεν Καρτάλωφ ο  όποιος διέταξε να διαμορφώσουν στην πρώην VIP αίθουσα ένα ειδικό δάπεδο με πολλά μαξιλάρια και παιδικά παιχνίδια για να μπορούν τα παιδιά να παρακολουθήσουν ευχάριστα τα κονσέρτα για μωρά!

 Ένας άλλος μεγάλος ερευνητής ο Gardner μιλά για τη μουσική νοημοσύνη που υπάρχει λανθάνουσα σε όλους μας και εδρεύει μαζί με το κέντρο του λόγου στον εγκέφαλο μας. Όπως μας επιβεβαιώνουν οι νευροφυσιολόγοι, το τραγούδι και η μουσική αποτελούν ένα εξαίρετο εργαλείο εκπαίδευσης του παιδιού. Πολλοί επιστημονικοί κλάδοι, όπως  η παιδοψυχολογία, η εκπαιδευτική διδασκαλία και η κοινωνιολογική προσέγγιση της συμπεριφοράς των παιδιών ικανοποιούν μέσω της μουσικής, τους  παιδαγωγικούς,  κοινωνικούς αλλά και γνωστικούς στόχους τους. 

Βάλτε ευχάριστη κλασική μουσική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας και συνομιλήστε με το βρέφος σας που σίγουρα  θα αντιδράσει στα όμορφα ακούσματα. Αυτή είναι μια καλή αρχή για να χτίσει το παιδί σας δια βίου σχέση με τη μουσική!

Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων  – Παιδαγωγός με εξειδίκευση στην Ψυχική Υγεία

Continue Reading

Trending