Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Τι χρειάζεται μια επιχείρηση για να πετύχει; Καλό marketing ή καλό προϊόν;

Ζούμε σε μια εποχή που πρέπει το μυαλό μας να δουλεύει με χίλια. Πρώτον γιατί μπορεί να το κάνει, δεύτερον γιατί είναι ωραίο να δουλεύει το μυαλό με χίλια και τρίτον γιατί αν δεν το κάνει τότε θα υπάρχει πρόβλημα.

Αυτή την στιγμή που μιλάμε όλοι γνωρίζουμε πως οι επιχειρήσεις ψάχνουν τρόπους για να επιβιώσουν. Συνήθως υπάρχει μια παγίδα. Ποια είναι αυτή η παγίδα που πέφτουν οι περισσότερες επιχειρήσεις; Ή δεν έχουν καλό προϊόν ή δεν έχουν καλό marketing για να προωθήσουν το προϊόν τους.

Για ποιον λόγο και τα δύο είναι πάρα πολύ σημαντικά;

Ας ξεκινήσουμε να δούμε τι κάνει το καθ’ ένα..

Το marketing θα φέρει τον πελάτη στην πόρτα της επιχείρησης σου. Και θα αγοράσει, γιατί το έπεισες ότι το προϊόν σου είναι πάρα πολύ καλό. Όμως εάν δεν έχεις ένα καλό προϊόν, στην ουσία είναι σαν να έχεις έναν κουβά τρύπιο που βάζεις πελάτες από πάνω αλλά από κάτω οι πελάτες αυτοί φεύγουν γιατί το προϊόν σου δεν είναι καλό.. Το αποτέλεσμα; Συνέχεια να είσαι στον αγώνα, να πληρώνεις marketers, να πληρώνεις διαφημιστές, να πληρώνεις την Google, το Facebook, τους Developers, SEO, να κάνεις διάφορες κινήσεις, καμπάνιες, κ.ο. Δεν δουλεύει αυτό.

Τώρα από την άλλη πλευρά του νομίσματος αν έχεις ένα τέλειο προϊόν αλλά δεν έχεις τον κατάλληλο τρόπο για να το επικοινωνήσεις με τους ανθρώπους σου τότε πάλι είναι πρόβλημα. Γιατί; Γιατί ποτέ κανένας δεν θα ξέρει ότι αυτό το προϊόν υπάρχει εκεί πέρα έξω. Δηλαδή μπορεί να έχεις κάτι πολύ ωραίο κι εγώ να μην το ξέρω ότι το έχεις. Πώς θα μπορούσα να το μάθω;

Αν θέλεις να πετύχεις..

Άρα λοιπόν εάν θέλεις να πετύχεις και να δημιουργήσεις μια αξιοπρεπέστατη επιχείρηση που να είναι μήνα με τον μήνα όλο και καλύτερη χρειάζεται να έχεις και τα δύο. Και ναι ξέρω, δεν θα έχει ανοδική πορεία συνέχεια αλλά θα κάνει κάποια σκαμπανεβάσματα η γραμμή ανάπτυξης όπως συμβαίνει σε όλες τις επιχειρήσεις και μετά θα έχει μια σταδιακή πορεία με μια ελαφριά τάση προς τα πάνω ή σταθερότητας. Και αυτό είναι τέλειο. Γιατί συνήθως υπάρχει πτωτική τάση. Γιατί; Για τον λόγο που προαναφέραμε: Γιατί πολλές φορές λείπει ένα από τα δύο.

  • Έτσι λοιπόν θέλω να σκεφτείς το εξής:
  • Απ’ το μηδέν έως το δέκα εσύ πόσο ενθουσιασμένος είσαι με αυτό που δίνεις στους ανθρώπους σου; Αν δεν είσαι δέκα 100% βελτίωσε το.
  • Απ’ το μηδέν έως το δέκα με τον τρόπο που έχεις στήσει την καμπάνια σου πόσο αποτελεσματική είναι; Την μετράς; Ξέρεις ακριβώς τι συμβαίνει;

Ας μιλήσουμε τώρα και σαν καταναλωτές και σαν υπάλληλοι..

Γιατί αυτό μας αφορά;

Αν λοιπόν είσαι υπάλληλος, και θέλεις να εξασφαλίσεις τα χρήματα σου, θέλεις να είσαι σίγουρος ότι θα πληρώνεσαι μήνα με τον μήνα, πρέπει να ξέρεις ότι η επιχείρηση στην οποία πας να εργαστείς έχει λογική και μπορεί να είναι κερδοφόρα. Γιατί αν η επιχείρηση δεν είναι κερδοφόρα κι εσύ δεν θα πληρώνεσαι αργά ή γρήγορα.

Άρα τι χρειάζεται; Χρειάζεται να αρχίσεις να βλέπεις στις επιχειρήσεις που πας να δουλέψεις αν έχουν υπόσταση. Έχουν ένα καλό προϊόν; Και ειδικά αν είσαι πωλητής. Έχουν ένα καλό προϊόν; Υπάρχει ένα καλό σύστημα που προωθεί αυτό το προϊόν έξω στην αγορά έτσι ώστε να υπάρχει μια επαναλαμβανόμενη μηνιαία κίνηση για να μπορεί να κάνει τζίρους η εταιρεία, για να μπορείς κι εσύ να πληρώνεσαι τέλος του μήνα, να έχεις λόγο, να έχεις ρόλο μέσα σε αυτό;

Πάντα υπάρχει επιλογή..

Και τώρα θα μου πεις “Μα, ρε συ Μάνο, με όλα αυτά που γίνονται έχω την επιλογή να ψάξω για όλα αυτά;” Η αλήθεια είναι ότι πάντα έχουμε την επιλογή αλλά επειδή έχουμε μοτίβα περιορισμών μέσα στον εγκέφαλο μας δεν μας επιτρέπει να την δούμε.

Τώρα, δεν σου λέω ότι είναι απλό, δεν σου λέω ότι είναι εύκολο, δεν σου λέω ότι αύριο θα βρεις πάρα πολλές εταιρίες, αλλά εάν θέλεις πραγματικά να είσαι όσο πιο σίγουρος θέλεις στην καριέρα σου ψάξε να βρεις εταιρίες οι οποίες έχουν υπόσταση. Ή τουλάχιστον ξεκίνα από αυτό.

Ας κλείσω λοιπόν πάλι απευθυνόμενος στους επιχειρηματίες: Δες τι χρειάζεται να κάνεις για να βελτιώσεις την ποιότητα του προϊόντος και δες τι χρειάζεται να κάνεις για να βελτιώσεις τον τρόπο που επικοινωνείς το μήνυμα του προϊόντος σου. Και όλα θα πάνε υπέροχα.

Πηγή: www.manolisischakis.gr

Επιχειρηματικότητα

Επαγγέλματα με ζήτηση στον ευρύτερο κλάδο της θαλάσσιας βιοτεχνολογίας

Αυξανόμενη ζήτηση για δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που ανέδειξε το δεύτερο #blueTALK για τη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις προοπτικές απασχόλησης, τόσο για ερευνητικό προσωπικό, όσο και για νέους και νέες χωρίς επιστημονική εξειδίκευση.

Τα blueTALKS, μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων με διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στη Γαλάζια Οικονομία, είναι μια ακόμα καινοτόμος πρωτοβουλία της Μίλητος Συμβουλευτική που ενημερώνει και καθοδηγεί δωρεάν νέους 15-29 ετών για τα «Επαγγέλματα της Θάλασσας». Για ακόμα μια φορά, διοργανώθηκε (30/6/2021) υπό την αιγίδα του Junior Achievement Greece, με μεγάλη επιτυχία και απήχηση, σε ζωντανή αναμετάδοση, σε περισσότερες από 10 σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGenerationProjectGreece.

Η Δρ. Ευθαλία Αρβανίτη, Program manager SUBMARINER Network for Blue Growth EEIG, ανέδειξε εφαρμογές της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, όπως τα Συμπληρώματα Διατροφής, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Λιπάσματα, Καλλυντικά, Βιοκαύσιμα και παρότρυνε τους νέους που έχουν μια καινοτόμο ιδέα να έρθουν σε επαφή μαζί της για να λάβουν καθοδήγηση και να την κάνουν πράξη.

Ο Δρ. Πάνος Καλατζής, Regional Aqua manager Europe, Bluestar Adisseo, τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων, φορέων και επιχειρήσεων είναι προϋπόθεση για την επιτυχία μια νεοφυούς επιχείρησης (startup) στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία. Στην Ελλάδα προοπτικές για συνεργασία προσφέρουν ενδεικτικά ο Παράκτιος Τουρισμός, η Αλιεία και η Ιχθυοκαλλιέργεια.

Ο Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος, ειδικός στη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα ελληνικά Πανεπιστημιακά τμήματα, που παρέχουν σπουδές σε κλάδους, όπως η Θαλάσσια Βιολογία, Ιχθυολογία, Ωκεανογραφία, και σε δύο σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα διεθνούς εμβέλειας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ), που εκπονούν έρευνα στο θαλάσσιο περιβάλλον και απασχολούν ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Ο Δρ. Αντώνιος Γυπάκης, Προϊστάμενος Τμημ. Σχεδιασμού & Προγραμματισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, ανέδειξε την εθνική στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης με στόχο την παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, και παρουσίασε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξη νέων εταιριών στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία.

Το ακροατήριο συμμετείχε ενεργά και έλαβε επιτόπου απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους/νέες σήμερα, όπως «πώς μπορώ να βρω εργασία σε αυτό τον κλάδο» και «υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, που να οδηγεί σε απασχόληση στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία».

Σε αυτό το πλαίσιο, και με άδεια του Υπουργείου Παιδείας, το Blue Generation Project, φέρνει τους νέους σε επαφή με όλους τους κλάδους της Γαλάζιας Ανάπτυξης, μέσα από διαδικτυακές παρουσιάσεις σε σχολεία, ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχετικούς φορείς. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για δωρεάν mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και επίσκεψης σε εγκαταστάσεις επιχειρήσεων (studyvisits) του κλάδου. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί Δωρεάν ψηφιακά εργαλεία που διευκολύνουν την πρόσβαση των νέων στη Γαλάζια Οικονομία: Οδηγός Καριέρας και το Blue Career job platform στην οποία οι εργοδότες αναρτούν δωρεάν αγγελίες για ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού.

Την ευρωπαϊκή αυτή πρωτοβουλία, υποστηρίζουν ολοένα και περισσότεροι φορείς, με κεντρικό μήνυμα “I am on board”. Ενδεικτικά αναφέρονται: Junior Achievement Greece, Εκπαιδευτικός Σύνδεσμος Αθηνών «Ο ‘Ήφαιστος», Σχολές ΩΜΕΓΑ, Κοινωνική Επιχείρηση Knowl διά βίου μάθησης, Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Κατάρτισης (E.Kε.Π.Ε.Κ.), Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε), Academy of Entrepreneurship, PremiumConsulting, Aephoria.net, BlueGrowth, Blog Great Greek Big Blue, YOUTHshare project, EviaIsland Κοιν. Σ. Επ., neolaia.gr, epixeiro.gr, Greek Travel Pages, yourpulses.com, insider.gr.

Περισσότερες Πληροφορίες

Website: Blue Generation Facebook: Blue Generation project

Instagram: blue_generation_project LinkedIn: Blue Generation project

Twitter: BlueGeneration

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το Women TechEU στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας.

Η νόσος covid-19 έχει διαταράξει την επαγγελματική και κοινωνική ζωή όλων μας. Ανησυχία και έντονος προβληματισμός σε όλα τα επίπεδα. Η επιχειρηματικότητα πάει με αργούς ρυθμούς και οι «συστημικές» τράπεζες εξακολουθούν  να μην στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Το ελληνικό σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» των 30,5 δισ. ευρώ ενέκρινε το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ (ECOFIN) μαζί με τα αντίστοιχα σχέδια άλλων 11 κρατών-μελών.

Μαζί με το ελληνικό πρόγραμμα εγκρίθηκαν και αυτά της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.

Η Ελλάδα θα ενισχυθεί με συνολικά 30,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα πρώτα 4 δισ. ευρώ αναμένεται να εκταμιευθούν έως το τέλος Ιουλίου, ενώ το συνολικό ύψος των διαθέσιμων πόρων έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να φθάσει τα 7,5 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο αναμένεται να κινητοποιήσει πόρους ύψους 60 δισ. ευρώ σε 106 μεγάλες επενδύσεις και 68 μεταρρυθμίσεις και βρίσκεται ήδη στη φάση της εφαρμογής, με κάποια από τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις να βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Women TechEU» ένα νέο πρόγραμμα της ΕΕ που στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες και παρέχει βοήθεια ώστε οι εν λόγω επιχειρήσεις να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας του αύριο.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο νέο  πρόγραμμα για τα οικοσυστήματα καινοτομίας  του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας (ΕΣΚ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο το 15% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ιδρύονται ή συνιδρύονται από γυναίκες, ενώ μόλις το 6% έχουν ιδρυτικές ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες. Οι εν λόγω επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αντλούν λιγότερα επιχειρηματικά κεφάλαια απ’ ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις που αποτελούνται αποκλειστικά από άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων για επενδύσεις ζωτικής σημασίας στα αρχικά στάδια, ενώ και τα ποσά που συγκεντρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερα. Σε όλη την Ευρώπη μόνο το 5% περίπου των επιχειρηματικών κεφαλαίων διοχετεύεται σε μικτές ομάδες και μόλις το 2% σε ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες.

Η πρωτοβουλία «Women TechEU» αντιμετωπίζει αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά την καινοτομία, στηρίζοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες στα αρχικά στάδια που παρουσιάζουν τον υψηλότερο κίνδυνο. Το πρόγραμμα θα προσφέρει χρηματοδοτική στήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες με επιχορηγήσεις ύψους 75.000 ευρώ.

Η κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας τόνισε: «Μέσω της πρωτοβουλίας «Women TechEU», θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες και να δημιουργήσουμε ένα ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερπροηγμένης τεχνολογίας με περισσότερη δικαιοσύνη και ευημερία. Πιστεύουμε ότι η σημερινή στήριξη σε γυναίκες στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας θα αυξήσει τις πιθανότητές τους για επιτυχία και θα τονώσει το συνολικό ευρωπαϊκό οικοσύστημα καινοτομίας, ελκύοντας περισσότερα γυναικεία ταλέντα.»

Υπολογίζεται έως 50 ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τις συνδεδεμένες χώρες να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρώτης πιλοτικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της πρωτοβουλίας «Women TechEU», η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2021.

Υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την  σύγχρονη και ευρωπαϊκή Ελλάδα του μέλλοντος.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group for Α. Χατζόπουλος Α.Ε.: Customer Experience Project

Η εταιρία Α. ΧατζόπουλοςΑ.Ε., η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων εύκαμπτης συσκευασίας για τις βιομηχανίες τροφίμων & ποτών, καλλυντικών, χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων, στοχεύοντας στην επιτυχή εξέλιξή της, προχώρησε στην υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης Customer Experience B2B. 

Το πρόγραμμα Customer Experience ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία από τη Hatzi Filax Group -Consulting | Training | Technology, υπό την καθοδήγηση της κ. Χάτζη Σκευοφύλακα, προσφέροντας τις κατάλληλες κατευθύνσεις και εργαλεία που να ανταποκρίνονται στο όραμα της εταιρίας.


Η Hatzi Filax Group σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα Customer Experience B2B για την ομάδα της Α. Χατζόπουλος Α.Ε., με διαδραστικό και ευέλικτο τρόπο, ενώ οι εκπαιδεύσεις έγιναν εξ’ αποστάσεως. Στόχος του προγράμματος ήταν η μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας από την εξυπηρέτηση στην νέα εποχή παροχής Εμπειρίας στον Πελάτη.

www.hatzifilax.com

Continue Reading

Trending