Επιχειρηματικότητα
Ανοδική η πορεία των ελληνικών εξαγωγών και τον Ιούλιο

Η θετική εικόνα που παρουσίασαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Ιούνιο 2020, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, συνεχίστηκε και τον Ιούλιο με την άνοδο να ανέρχεται σε 9,2%, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα 07.09.2020 η Ελληνική Στατιστική Αρχή και επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ. Συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, οι ελληνικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά €324,8 εκατ., δηλαδή 10,1% και ανήλθαν σε €2.884,5 εκατ., ενώ οι εισαγωγές κατέγραψαν, επίσης, πτωτική πορεία με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν σε €4.446,1 εκατ. έναντι €5.091,9 εκατ. τον Ιούλιο του 2019 και τη μείωσή τους να ανέρχεται σε €645,8 εκατ., δηλαδή 12,7%. Το εμπορικό ισοζύγιο παρέμεινε ελλειμματικό κατά €1.561,6 εκατ., μειωμένο ωστόσο κατά €321,0 εκατ., δηλαδή 17,1%.
Πίνακας 1. Εξωτερικό εμπόριο αγαθών, Ιούλιος 2019/2020
(ποσά σε εκατ. €) | Ιουλ 20 | Ιουλ 19 | Διαφορά 20/19 | ΕΤ 20/19 |
Εξαγωγές | 2.884,5 | 3.209,3 | -324,8 | -10,1% |
Εισαγωγές | 4.446,1 | 5.091,9 | -645,8 | -12,7% |
Εμπορικό Ισοζύγιο | -1.561,6 | -1.882,6 | 321,0 | -17,1% |
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, Επεξεργασία: ΙΕΕΣ-ΣΕΒΕ, ΕΤ: Ετήσια Τάση
Χωρίς τα πετρελαιοειδή η εικόνα ήταν σαφώς βελτιωμένη με τις εξαγωγές να ανέρχονται σε €2.318,4 εκατ. τον Ιούλιο 2020, έναντι €2.122,7 εκατ. τον Ιούλιο 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά €195,7 εκατ., δηλαδή 9,2%. Αντίθετα, οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά €121,4 εκατ., δηλαδή 3,2% και ως εκ τούτου το εμπορικό έλλειμμα από €1.633,1 εκατ. πέρυσι, ανήλθε σε €1.316,0 εκατ. φέτος, με τη μείωση να διαμορφώνεται σε €317,1 εκατ., δηλαδή 19,4%.
Πίνακας 2. Εξωτερικό εμπόριο αγαθών, χωρίς πετρελαιοειδή, Ιούλιος 2019/2020
(ποσά σε εκατ. €) | Ιουλ 20 | Ιουλ 19 | Διαφορά 20/19 | ΕΤ 20/19 |
Εξαγωγές | 2.318,4 | 2.122,7 | 195,7 | 9,2% |
Εισαγωγές | 3.634,4 | 3.755,8 | -121,4 | -3,2% |
Εμπορικό Ισοζύγιο | -1.316,0 | -1.633,1 | 317,1 | -19,4% |
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, Επεξεργασία: ΙΕΕΣ-ΣΕΒΕ, ΕΤ: Ετήσια Τάση
Οι ελληνικές εξαγωγές στο διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2020 κατέγραψαν μείωση κατά €2.372,9 εκατ., δηλαδή 11,8%, καθώς από €20.055,2 εκατ. το 2019, διαμορφώθηκαν σε €17.682,3 εκατ. το 2020. Μεγάλη ήταν και η πτώση των εισαγωγών αγαθών, η οποία διαμορφώθηκε σε €4.901,1 εκατ., δηλαδή 14,9%, με αποτέλεσμα να ανέλθουν σε €28.099,1 εκατ. έναντι €33.000,2 εκατ. πέρυσι. Το εμπορικό ισοζύγιο παρουσίασε έλλειμμα €10.416,8 εκατομμυρίων, βελτιωμένο ωστόσο κατά €2.528,2 εκατ., δηλαδή 19,5% σε σχέση με το α’ επτάμηνο 2019. Εξαιρώντας τα πετρελαιοειδή, η εικόνα αντιστρέφεται με τις εξαγωγές να παρουσιάζονται αυξημένες κατά €159,8 εκατ., δηλαδή 1,2%, ανερχόμενες σε €13.839,2 εκατ.
Πίνακας 3. Εξωτερικό εμπόριο αγαθών, Ιανουάριος-Ιούλιος 2019/2020
(ποσά σε εκατ. €) | Ιαν-Ιουλ 20 | Ιαν-Ιουλ 19 | Διαφορά 20/19 | ΕΤ 20/19 |
Εξαγωγές | 17.682,3 | 20.055,2 | -2.372,9 | -11,8% |
Εισαγωγές | 28.099,1 | 33.000,2 | -4.901,1 | -14,9% |
Εμπορικό Ισοζύγιο | -10.416,8 | -12.945,0 | 2.528,2 | -19,5% |
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, Επεξεργασία: ΙΕΕΣ-ΣΕΒΕ, ΕΤ: Ετήσια Τάση
Όσον αφορά στις εξαγωγικές επιδόσεις ανά κλάδο στο α’ επτάμηνο του 2020, η γενική εικόνα παρέμεινε θετική, ωστόσο κλάδοι όπως τα βιομηχανικά και οι πρώτες ύλες κατέγραψαν μεγάλη μείωση εξαγωγών κάνοντας αδήριτη την ανάγκη περαιτέρω υποστήριξής τους. Πιο συγκεκριμένα, την ανοδική τους πορεία συνέχισαν τα τρόφιμα και τα χημικά, καθώς οι δύο κλάδοι σημείωσαν αύξηση εξαγωγών κατά 10,8%, δηλαδή €300,5 εκατ. και 22,9%, δηλαδή €548,3 εκατ. αντίστοιχα. Αύξηση παρουσίασαν επίσης οι εξαγωγές μηχανημάτων-οχημάτων (€4,8 εκατ., δηλαδή 0,3%), ποτών και καπνών (€28,7 εκατ., δηλαδή 6,4%) και λιπών και ελαίων (€94,9 εκατ., δηλαδή 39,2%). Αντίθετα, τα βιομηχανικά προϊόντα μειώθηκαν κατά €261,7 εκατ., δηλαδή 8,4%, όπως και τα διάφορα βιομηχανικά, τα οποία μειώθηκαν κατά €260,1 εκατ., δηλαδή 16,2%, ενώ πτωτική ήταν η πορεία των πρώτων υλών (€171,6 εκατ., δηλαδή 20,3%) και των μη ταξινομημένων προϊόντων (€22,8 εκατ., δηλαδή 7,6%).
Πίνακας 4. Εξαγωγές ανά κλάδο, Ιανουάριος-Ιούλιος 2019/2020
(ποσά σε εκατ. €) | Ιαν-Ιουλ 20 | Ιαν-Ιουλ 19 | Διαφορά 20/19 | ΕΤ 20/19 |
Πετρελαιοειδή | 3.863,4 | 6.449,3 | -2.585,9 | -40,1% |
Τρόφιμα | 3.088,5 | 2.788,0 | 300,5 | 10,8% |
Χημικά | 2.945,7 | 2.397,4 | 548,3 | 22,9% |
Βιομηχανικά | 2.851,1 | 3.112,8 | -261,7 | -8,4% |
Μηχ/τα-Οχήματα | 1.817,9 | 1.813,1 | 4,8 | 0,3% |
Διαφ. Βιομηχανικά | 1.349,9 | 1.610,0 | -260,1 | -16,2% |
Πρώτες Ύλες | 675,7 | 847,3 | -171,6 | -20,3% |
Ποτά-Καπνά | 477,3 | 448,6 | 28,7 | 6,4% |
Λίπη-Έλαια | 337,1 | 242,2 | 94,9 | 39,2% |
Μη ταξινομημένα | 275,6 | 298,4 | -22,8 | -7,6% |
Σύνολο χωρίς πετρελαιοειδή | 13.818,8 | 13.557,5 | 261,3 | 1,9% |
Σύνολο | 17.682,3 | 20.006,8* | -2.324,6 | -11,6% |
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, Επεξεργασία: ΙΕΕΣ-ΣΕΒΕ, ΕΤ: Ετήσια Τάση
*Οι διαφορές στο άθροισμα προκύπτουν από τον τρόπο υπολογισμού των εξαγωγών ανά κλάδο
Πίνακας 5. Εξαγωγές ανά κλάδο, Ιούλιος 2019/2020
(ποσά σε εκατ. €) | Ιουλ 20 | Ιουλ 19 | Διαφορά 20/19 | ΕΤ 20/19 |
Πετρελαιοειδή | 569,0 | 1.090,4 | -521,4 | -47,8% |
Χημικά | 576,4 | 421,8 | 154,6 | 36,7% |
Τρόφιμα | 490,0 | 429,1 | 60,9 | 14,2% |
Βιομηχανικά | 429,1 | 439,5 | -10,4 | -2,4% |
Μηχ/τα-Οχήματα | 327,9 | 290,4 | 37,5 | 12,9% |
Διαφ. Βιομηχανικά | 239,4 | 269,3 | -29,9 | -11,1% |
Πρώτες Ύλες | 101,1 | 87,1 | 14,0 | 16,1% |
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
Επιχειρηματικότητα
Ανάπτυξη για λίγους ή για όλους;

Aνάπτυξη – Ανάπτυξη, είσαι εδώ?
Θυμόσαστε το παιδικό παιγνίδι μας «Λύκε –Λύκε, είσαι δώ ?» όπου ο Λύκος αναβάλλοντας την εμφάνισή του συνεχώς. για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, έβαζε λίγα- λίγα τα ρούχα του ώστε να μας εξαντλήσει και να μας τρομάξει στο τέλος: «παίρνω το μπαστούνι μου και σας κυνηγώ!….» και όποιον έπιανε το έτρωγε ή τον φυλάκιζε μέχρι να νικήσει? Κάπως έτσι μας παρουσιάζεται και η «Ανάπτυξη» το τελευταίο διάστημα από όλους του ειδήμονες πολιτικούς ή επαΐοντες ακαδημαϊκούς ή τους εκλεγμένους ηγήτορες φορέων ή think tanks , ή ότι τέλος πάντων εκπροσωπεί την σοφία και τη γνώση των ημερών μας. «Κάτ»ι που κάποια φοβερή στιγμή θα βγει με την μαγκούρα του και θα μας κυνηγήσει. Και εμείς ξαφνιασμένοι δεν θα ξέρουμε γιατί μας κυνηγά …
Τέλος πάντων, καλά τα λόγια καλές οι απόψεις, καλή η ποικιλία των απόψεων , καλή- για ακόμη μία φορά- η θεωρία . Όμως πόσο έχουν όλοι αυτοί οι θεματοφύλακες της οικονομικής θεωρίας αντιληφθεί ότι οι μικροί επιχειρηματίες, οι μικρές ατομικές επιχειρήσεις, οι «μη δημόσιοι υπάλληλο»ι της χώρας μας, που πάντα στηρίζουν την αγορά και την οικονομία , έχουν μείνει μόνοι τους και τραγικά αβοήθητοι , σε ένα μοναχικό διάλογο με τον εαυτό τους, με την αβέβαιη σκέψη κολλημένη πρωί- βράδυ στο μυαλό, σε απίστευτες εσωτερικές διαδρομές , που συναντούν ανακούφιση μόνο σε διαισθητικές ή αστρολογικές προβλέψεις? Καθώς κανείς στην ουσία δεν κατανοεί γιατί έχουμε έρθει σε αυτήν την θέση , τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας και πως θα το παλέψουμε.
Δεν κατανοεί γιατί δεν συμμετείχε στο παιγνίδι πονηρών πολιτικών που έκαναν καριέρα το λειτούργημά τους , των σοφών ακαδημαϊκών που ήταν ανέκαθεν καλοί μαθητές και ξέρουν απέξω όλες τις σοφίες του κόσμου, και δεν συμμετέχουν στην ελίτ των επιτηδείων που ξέρουν να βγάζουν χρήμα με τρόπο και όχι με κόπο.
Για αυτό, φίλοι μικρο- επιχειρηματίες, ας σταματήσουμε το παιγνίδι και ας σοβαρευτούμε ζητώντας ότι χρειαζόμαστε να μας δοθεί, για να στηρίξουμε μόνοι μας την Ανάπτυξη , έτσι όπως εμείς οι Έλληνες με το εμπορικό μας δαιμόνιο μάθαμε τόσα χρόνια να κάνουμε , σ΄ολες τις δύσκολες εποχές και όπου γης και πατρίς, με την αντοχή των γονιδίων των πατεράδων και των παππούδων μας
- Show us the money! Tόσο η Κυβέρνηση όσο και οι Τράπεζες πρέπει να ξεκαθαρίσουν πόσο χρήμα υπάρχει για ανάπτυξη, Δεν μας απασχολεί αν είναι πολύ ή λίγο , πρέπει πλέον να αποκαλυφθεί ώστε να ξέρει η αγορά τι της γίνεται. 5-10 ή 1000 , θα πρέπει να γίνει πλέον γνωστό τι πόροι υπάρχουν. Γιατί χρήμα , υπάρχει και πάντα θα υπάρχει , πόσο είναι το διαθέσιμο για την κίνηση της αγοράς δεν είναι γνωστό, και αυτό δημιουργεί φοβία και ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης και μειωμένη επιθυμία για κατανάλωση. Χωρίς τη δημιουργία της ζήτησης πώς να ξεκαθαρίσει την αξία της η προσφορά και το αντίστροφο?
- Συμβουλεύστε μας! Θα πρέπει η Κυβέρνηση να προσφέρει επιχειρηματική συμβουλευτική και υποστήριξη πλέον , δωρεάν ώστε να βρούμε και πάλι την χαμένη μας πίστη. Όλοι αυτοί οι σοφοί που περνοδιαβαίνουν στα κανάλια , ας προσφέρουν τα φώτα του στους επιχειρηματίες , με σεμινάρια, συγκεντρώσεις και υποστήριξη χωρίς να χρεώνουν την σοφία τους. Ας τους επιτάξει το κράτος( ούτως ή άλλως είναι δημόσιοι υπάλληλοι) να κάνουν τον εταιρικό σύμβουλο και καθοδηγητή , στην πράξη , στο μαγαζί , το εργαστήριο , το μικρό εργοστάστιο μας. Για αυτό είναι η γνώση, για να είναι χρήσιμη και εφικτή και όχι εικονική πραγματικότητα , στα παράθυρα των τηλεοράσεών μας.
- Δημιουργείστε την λίστα των πιθανών «αγοραστών» της παραγωγής της χώρας μας. Διαμορφώνοντας ένα τοπίο αγαθών και υπηρεσιών και πιθανών αγοραστών και επιβραβεύοντας τις εξαγωγές , οι επιχειρηματίες θα σκεφθούν και θα στραφούν σε νέες αγορές , με ευρηματικότητα και δυναμική. Υπάρχουν και άλλες ανάγκες στους λαούς της γης που μπορεί η ελληνική αγορά να ικανοποιήσει. Είμαστε μέρος του πλανήτη και εμείς.
- Ας εντυπωσιαστούμε και ας εντυπωσιάσουμε με επιτεύγματα! Η Ελλάδα ήξερε πάντα να κάνει εντύπωση. Δεν μπορεί, συνεχίζουν να γεννώνται Έλληνες ήρωες που κάνουν τον κόσμο να θαυμάζει. Ας τους αναδείξουμε , ας τους φανερώσουμε . Και όταν ο κόσμος σε θαυμάζει είναι καλός καιρός να ζητήσεις τα λεφτά του . Υπηρεσίες – Υπηρεσίες και πάλι υπηρεσίες , ας κάνουμε την Ελλάδα μας το τόπο των εξαιρετικών υπηρεσιών: υγεία-παιδεία- τουρισμός – νέος πολιτισμός (μουσική-θέατρο-τέχνες). Είναι δυνατόν να χάθηκαν πια οι Επιστήμονες , οι Μουσικοί , οι Καλλιτέχνες που γεννούσε τούτη η χώρα όλο τον προηγούμενο αιώνα?
- Σταματήστε να χάνετε τα χρήματά μας. Ακούτε, σταματήστε να τα χάνετε ,γιατί θα τα ζητήσουμε πίσω. Είμαστε εμείς οι μικροί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι. Νοιώθουμε ότι χάνουμε τα λεφτά μας όταν πληρώνουμε τους φόρους και τις εισφορές μας, όταν σας εμπιστευόμαστε να κάνετε κουμάντο τους κόπους και τους μόχθους μας και δεν τα καταφέρνετε ότι πολιτικό χρώμα και να βάφετε τις φανέλες σας. Ακούστε μία ιδέα , δώστε μας πίσω ένα μέρος όσων σας εμπιστευτήκαμε, δίνοντας πίσω στους φορολογούμενους ακίνητα που μένουν ανεκμετάλλευτα, προϊόντα που σαπίζουν σε αποθήκες, γη και θάλασσα και αέρα που δεν αξιοποιείται Και τότε θα γίνει μια νέα ζύμη . Και θα επιστρέψουμε τόσο γρήγορα στην αγορά που θα κάνουμε το κεφάλι σας να γυρίζει.
Ανάπτυξη – Ανάπτυξη είσαι εδώ?
της Μαριάννας Τσουλιά
Προγράμματα
Η Hatzi Filax Group υλοποίησε εξειδικευμένη εκπαίδευση για τη ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε η Hatzi Filax Group, στις εγκαταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε. στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης. Η εκπαίδευση σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ενίσχυση των δεξιοτήτων και της επαγγελματικής αποτελεσματικότητας των εργαζομένων της.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε:
- Διαχείριση Χρόνου (Time Management): Εκπαιδευτικά εργαστήρια για δύο δυναμικές ομάδες εργαζομένων, εστιασμένα στην αποτελεσματική οργάνωση και αξιοποίηση του χρόνου.
- Βασικές Αρχές Management & Ηγεσίας (Leadership Skills): Εκπαίδευση που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διοίκησης, επικοινωνίας και ηγεσίας, με σύγχρονες μεθοδολογίες και πρακτική εφαρμογή.
Συνολικά, 60 εργαζόμενοι συμμετείχαν ενεργά σε τρεις εκπαιδευτικές ομάδες και παρακολούθησαν 16 ώρες εντατικής και διαδραστικής εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο ήταν βιωματικό, με στοχευμένες ασκήσεις και ενεργή συμμετοχή, ενισχύοντας τη μάθηση και την εσωτερική παρακίνηση των συμμετεχόντων.
Την εκπαίδευση υλοποίησαν οι εισηγήτριες της Hatzi Filax Group, Σοφία Σκευοφύλακα και Χατζή Σκευοφύλακα, φέρνοντας την πολυετή εμπειρία τους στην επαγγελματική κατάρτιση μέσα από μια μοναδική εμπειρία μάθησης και συνεργασίας.
Η Χατζή Σκευοφύλακα, CEO της Hatzi Filax Group, δήλωσε σχετικά:
«Είναι πραγματικά υπέροχο να βλέπουμε τόσο δυναμικές επιχειρήσεις να επενδύουν ουσιαστικά στους ανθρώπους τους. Η ΜΕΒΓΑΛ δεν επενδύει απλώς σε εκπαίδευση – επενδύει σε κουλτούρα ανάπτυξης. Ήταν τιμή μας να συνεργαστούμε με τόσο εξαιρετικές ομάδες, γεμάτες ενέργεια, διάθεση και προοπτική.»
Η Σοφία Παλαμίδου, HR Manager της ΜΕΒΓΑΛ, πρόσθεσε:
«Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που σχεδίασε η Hatzi Filax Group ειδικά για στελέχη μας προσφέροντας τους πρακτικά εργαλεία και χρήσιμες τεχνικές για την καλύτερη οργάνωση της καθημερινότητάς τους και την ανάπτυξη των ηγετικών τους δεξιοτήτων.
Μέσα από διαδραστικές ασκήσεις και παραδείγματα οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς να θέτουν προτεραιότητες και εξοικειώθηκαν με σύγχρονες προσεγγίσεις στην ηγεσία.
Η εκπαίδευση αυτή αποτέλεσε μια σημαντική επένδυση για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των στελεχών μας και ευχαριστούμε θερμά για ακόμη μία φορά την Hatzi Filax Group για την εξαιρετική συνεργασία.»
Η Hatzi Filax Group, με αποδεδειγμένη τεχνογνωσία στον τομέα της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, παραμένει στρατηγικός συνεργάτης επιχειρήσεων που επιλέγουν να αναπτύσσονται μέσα από τη δύναμη των ανθρώπων τους.

-
Υγεία
Όλη η αλήθεια για τα ωάρια : Μύθοι και πραγματικότητα
-
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
-
Υγεία
Πώς να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης
-
Υγεία
Βαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Lifestyle
Ανακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
Κινηματογράφος
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY