Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματικότητα εν μέσω πανδημίας:δυσκολίες, προκλήσεις, ευκαιρίες, η επόμενη μέρα και ο ρόλος της τεχνολογίας

Το πέρασμα σε αυτή τη νέα χρονιά είναι πιο σημαντικό από ποτέ, πιο διαφορετικό, πιο περιπετειώδες, πιο αβέβαιο. Ζούμε πανδημία για πρώτη φορά στη ζωή μας και οι αντιδράσεις μας, όπως και οι εξελίξεις, είναι απρόβλεπτες και πρωτόγνωρες.
Κάποιες χώρες, φυσικά, μπορεί να είχαν ήδη αντιμετωπίσει μια σοβαρή επιδημία στο παρελθόν γι’ αυτό και είχαν κατά κάποιον τρόπο το “know how” στον τρόπο αντιμετώπισης, αλλά τώρα μιλάμε για πανδημία, μια παγκόσμια δυσάρεστη κατάσταση και αυτό αυτόματα τα αλλάζει όλα! Το μόνο σίγουρο είναι ότι o covid19 δεν υπήρχε στο πλάνο του 2020, στο πλάνο όμως του 2021 υπάρχει και μάλιστα έχουμε γνωριστεί αρκετά για να μπορούμε να εφαρμόσουμε όσο το δυνατόν πιο επιτυχημένα μέτρα αντιμετώπισής του! Η ιστορία έχει αποδείξει πολλές φορές ότι επαναλαμβάνεται, επομένως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και η κρίση υγείας στο κοντινό μέλλον θα αποτελεί παρελθόν. Ας λάβουμε τα μέτρα μας, ώστε όχι μόνο να βγούμε από όλο αυτό που ζούμε με τις λιγότερες απώλειες, αλλά και να προχωρήσουμε έξυπνα και επιτυχημένα μαθαίνοντας από τις εμπειρίες μας.

Τι δεν πήγε καλά?

Καταρχάς σκεφτείτε αν κάτι δεν πήγε καλά όλο το προηγούμενο διάστημα. Δείτε και εξετάστε προσεκτικά όλα τα κακώς κείμενα που έφερε στην επιφάνεια η πανδημία. Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο στην προσπάθειά σας να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα; Αφιερώστε χρόνο, επανεκτιμήστε, αξιολογήστε και σχεδιάστε τρόπους βελτίωσης. Η πανδημία ανέδειξε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη σημαντικότητα της τεχνολογίας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, των επιχειρήσεων, της υγείας, των σχέσεων, της εκπαίδευσης κ.τ.λ. 

Οι υποδομές της επιχείρησής σας ήταν σύγχρονες και σε κατάσταση που θα μπορούσαν να παρέχουν τη δυνατότητα της εξ’ αποστάσεως εργασίας χωρίς κανένα πρόβλημα; Οι υπάλληλοί σας ήταν έτοιμοι να εργαστούν από το σπίτι; Είχαν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες; Φροντίσατε να τις παρέχετε; Υπήρχαν τα κανάλια εκείνα και τα εργαλεία που θα σας επέτρεπαν να συνεχίσετε να εξυπηρετείτε τους πελάτες με νέους τρόπους που απαιτούσαν οι νέες συνθήκες; Υπήρχαν συγκεντρωμένα όλα τα δεδομένα που θα μπορούσαν να σας δώσουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά των πελατών σας; Μπορούσατε να έχετε άμεση πρόσβαση σε αυτά από παντού;
Αναγνωρίστε τις αδυναμίες, κατανοήστε τις τρέχουσες τάσεις και προετοιμαστείτε. Οι προσδοκίες για το 2021 είναι μεγάλες, τίποτα όμως δεν είναι εγγυημένο. Δε θα μετανιώσετε ποτέ γιατί ήσασταν προσεκτικοί. Η προνοητικότητα και η ικανότητα της ευελιξίας είναι σήμερα από τα πιο σημαντικά συστατικά της επιτυχίας!

Μετά την υποχρεωτική ανάπαυλα έρχεται η απελευθέρωση δυνάμεων

Φανταστείτε όλη αυτή την ενέργεια σε προσωπικό και επιχειρηματικό επίπεδο που ήταν εγκλωβισμένη και περιορισμένη για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να απελευθερώνεται! Σκεφτείτε πώς θα αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο όλη αυτή τη δυναμική και πώς θα την εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας.
Το καθολικό άνοιγμα της αγοράς -όταν έρθει- θα δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση και κατ’ επέκταση ευκαιρίες. Θα πρέπει να αναλογιστείτε, όμως και πάλι: τι πρακτικές από την προ covid19 εποχή θα επαναφέρετε και τι αλλαγές από την περίοδο της πανδημίας και των lockdown θα κρατήσετε; Όπως όλα δείχνουν, οι ζωές μας δεν θα επιστρέψουν ποτέ στην “κανονικότητα” της προ υγεινονομικής κρίσης εποχής, αλλά μια άλλη νέα κανονικότητα θα έρθει μαζί με τις συνήθειες που αποκτήσαμε και υιοθετήσαμε εν καιρώ πανδημίας. Συνεπώς, η οποιαδήποτε μείωση στη διαδικτυακή δραστηριότητα (ηλεκτρονικές αγορές, τηλεδιασκέψεις, τηλεργασία κ.ά), θα είναι περισσότερο μια αντίδραση για επαναφορά της άμεσης προσωπικής επαφής μετά την παρατεταμένη απόσταση, παρά μια νέα τάση. Δεν είναι μόνο οι Millennials ή οι Gen Z εξοικειωμένοι με τα έξυπνα τηλέφωνά τους, είναι, πλέον, και η πλειοψηφία του κόσμου που αναγκάστηκε να προσαρμοστεί το 2020 για να εξυπηρετήσει καθημερινά πρακτικά του ζητήματα.

Φροντίστε τους ανθρώπους σας, που φροντίζουν τους πελάτες σας

Εσείς και οι άνθρωποί σας αντιμετωπίζετε τώρα τους ίδιους κινδύνους και τις ίδιες προκλήσεις για την υγεία και την οικογένειά σας. Όλοι μα όλοι είμαστε εκτεθειμένοι εξίσου. Γνωρίζετε, λοιπόν, πόσο δύσκολο ήταν το 2020 για το ανθρώπινο δυναμικό σας. Εργάστηκαν σε πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες και μάλιστα σε κλίμα μεγάλης αβεβαιότητας και φόβου για έναν νέο θανατηφόρο και εύκολα μεταδιδόμενο ιό. Μετά από όλο αυτό το δύσκολο διάστημα οι άνθρωποί σας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τους εκτιμάτε πραγματικά. Δε νομίζετε ότι το αξίζουν; Έρευνες έχουν δείξει ότι 8 στους 10 υπαλλήλους αφήνουν τη δουλειά τους γιατί νιώθουν ότι υποτιμούνται. Η επιβράβευση (λεκτική, οικονομική, παροχές), η επένδυση σε εκπαίδευση-επιμόρφωση και η ψυχαγωγία τους είναι πολύ σημαντικά για τη δημιουργία ενός άριστου κλίματος που μεταφέρεται σε κάθε τμήμα και διαδικασία της επιχείρησης. Ένα χαρούμενο και υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον αυξάνει τα θετικά συναισθήματα και την ευεξία, που αποτελούν την προϋπόθεση για αυξημένη παραγωγικότητα, αποδοτικότητα, και ανάληψη πρωτοβουλιών. Μην τα θεωρείτε δευτερεύοντα θέματα. Καθώς οι πελάτες σας και οι ανάγκες τους αλλάζουν θα χρειαστείτε σύμμαχο τους ανθρώπους σας τους οποίους πρέπει να εμπνεύσετε για τις νέες στρατηγικές που θα ακολουθήσετε.

Καινοτομία! Αυτό είναι το κλειδί για την ανάπτυξη στην μετά Covid-19 εποχή.

H πανδημία αποτελεί απειλή και για την επιχειρηματικότητα. Ταυτόχρονα, όμως, είναι μια κορυφαία πρόκληση που απαιτεί καινοτόμες και αποτελεσματικές αντιδράσεις. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να εστιάσουν στη δημιουργία κατάλληλων πρακτικών που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη και θα επιταχύνουν την καινοτομία για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών και της κοινωνίας, έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται στις παρούσες συνθήκες. Θα πρέπει να επενδύσουν σε έρευνα προκειμένου να καταρτίσουν και να εφαρμόσουν καινοτόμες προτάσεις που έχουν να κάνουν με την υγεία, την προστασία του περιβάλλοντος, την εξοικονόμηση ενέργειας, την εκπαίδευση, τον ψηφιακό μετασχηματισμό κ.ά.

Ένα πρόσφατο και πολύ σημαντικό παράδειγμα καινοτομίας είναι η ομάδα F1 της Mercedes, όπου οι μηχανικοί της -που είχαν αρκετό ελεύθερο χρόνο λόγω της αναβολής των αγώνων Grand Prix του παγκόσμιου πρωταθλήματος – σχεδίασαν και κατασκεύασαν αναπνευστήρες για ασθενείς με covid19 και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνεργασία με το UCL (University College of London) και με γιατρούς του UCL Hospital. Η καινοτόμα αυτή συσκευή παρέχει οξυγόνο στον εγκέφαλο χωρίς να χρειάζεται χρήση ειδικού αναπνευστήρα, αποφεύγοντας την ανάγκη για επεμβατικό μηχανισμό αναπνοής και δημιουργήθηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Μπορεί το παράδειγμα της ομάδας της F1 να σας φαίνεται υπερβολικό, στην πραγματικότητα, όμως, κάθε επιχείρηση θα μπορούσε να προσπαθήσει να ακολουθήσει τη λογική του, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα δραστηριότητάς της! Σίγουρα υπάρχει αρκετή καινοτομία σε όλους τους κλάδους που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα. Διαθέστε τον χρόνο, κάντε την έρευνα, παρατηρήστε τις εξελίξεις και σκεφτείτε πού μπορείτε να κάνετε τη διαφορά!

Αδράξτε τις ευκαιρίες

Οι άνθρωποι υπό τον φόβο του covid19 έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή και προτεραιότητα στην υγεία τη δική τους, αλλά και των ανθρώπων που αγαπούν. Έκαναν στροφή σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, υιοθέτησαν είδη άσκησης όπως η πεζοπορία και η εξόρμηση στη φύση, ενώ επένδυσαν σε αθλητικό εξοπλισμό για το σπίτι. Η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα, υγιεινές τροφές και συμπληρώματα διατροφής που ενισχύουν το ανοσοποιητικό αυξήθηκε. Αντισηπτικά, οινόπνευμα, καθαριστικά και είδη ατομικής υγιεινής, γάντια μια χρήσης και μάσκες εκτόξευσαν τις πωλήσεις τους. Αν είστε μία επιχείρηση που το αντικείμενό της σχετίζεται με τα παραπάνω, σκεφτείτε τι άλλο μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας, ώστε να είστε πιο ανταγωνιστικοί και προετοιμαστείτε έγκαιρα για την μετά covid19 εποχή και τις αλλαγές που μπορεί να φέρει!
Το 2020, μείναμε αρκετά σπίτι, με τις απαγορεύσεις να περιορίζουν δραματικά τον χρόνο που είχαμε για επίσκεψη στα καταστήματα ώστε να καλύψουμε τις βασικές μας ανάγκες. Το γεγονός αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να γνωρίσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, τις επιχειρήσεις δηλαδή “της γειτονιάς μας”. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα, ώστε να μη μείνει μία απλή τάση του Lockdown, αλλά να αναζητήσουν τρόπους για να διατηρήσουν και να προσελκύσουν αποτελεσματικότερα και άλλους τοπικούς πελάτες.
Γυμναστήρια και δάσκαλοι γυμναστικής (π.χ. yoga, pilates κ.τ.λ.), που αναγκάστηκαν να διακόψουν με κυβερνητική εντολή, στράφηκαν στο διαδίκτυο και στα online προγράμματα. Αυτό τους έδωσε την ευκαιρία όχι μόνο να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, αλλά και να προσελκύσουν νέους χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Ευκαιρίες υπάρχουν σε όλους του κλάδους αρκεί να τις αναγνωρίσετε έγκαιρα και να ενεργήσετε αποφασιστικά με σύμμαχο, πάντα, την τεχνολογία!

Αγκαλιάστε την τεχνολογία

Η καινοτομία και η τεχνολογία πάνε μαζί και η αυτοματοποίηση που μπορούν να επιτύχουν σε όλους τους τομείς θα είναι το ζητούμενο το επόμενο διάστημα. Η πανδημία επιτάχυνε σημαντικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι πελάτες δεν έπαψαν να υπάρχουν, να έχουν ανάγκες, να τρώνε, να πίνουν καφέ, να επικοινωνούν, να συναλλάσονται. Ηλεκτρονικό εμπόριο, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεργασία, απομακρυσμένη διαχείριση, ηλεκτρονικές συναλλαγές συνέχισαν να υφίστανται με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Οι επιχειρήσεις που είχαν φροντίσει πριν την πανδημία για την παρουσία τους στο διαδίκτυο είχαν το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, συνέχισαν να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και διατήρησαν την επαφή με τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Μέσα από τα πληροφοριακά τους συστήματα και τη βάση δεδομένων τους είδαν πώς εξελίσσονται οι ανάγκες των πελατών και μπόρεσαν να εξάγουν κάποια συμπεράσματα για τις τάσεις και τους κινδύνους. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι επιχειρηματίες είναι ότι οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν να εξυπηρετηθούν. Μπορεί να έχει αλλάξει ο τρόπος και ο τόπος, αλλά η ανάγκη παραμένει. Αν δεν τους καλύψετε εσείς κάποιος άλλος θα το κάνει. Το λογισμικό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λειτουργούν και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους παρά τις δυσκολίες, ενώ η πλειοψηφία του προσωπικού τους βρίσκεται στο σπίτι.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός για το 2021 είναι δύσκολος όσο εξακολουθούμε να ζούμε υπό το καθεστώς της πανδημίας. Ωστόσο, η επένδυση στην τεχνολογία θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να είναι πιο ευέλικτες, να ανταποκριθούν καλύτερα στις νέες απαιτήσεις των πελατών τους και να επιτύχουν το καλύτερο που θα μπορούσαν. Οι επιχειρηματίες εκπαιδεύονται να είναι πιο προνοητικοί μέσα από την παρατεταμένη κρίση υγείας και την αβεβαιότητα. Συνεχίστε να επανεξετάζετε τα επιχειρηματικά σας βήματα και να τα αναθεωρείτε όταν χρειάζεται. Θωρακιστείτε ψηφιακά και ξεπεράστε γρήγορα και εύκολα τα εμπόδια που βάζει η πανδημία. Επενδύστε σε τεχνολογία και καινοτομία για να μπορείτε να πετυχαίνετε εύκολη προσαρμογή σε κάθε νέα πρόκληση, να ξεχωρίσετε και να ευδοκιμήσετε.

Αρθρογραφία από: Τμήμα Marketing MegasoftA.E.

Πηγή: https://www.megasoft.gr/,

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ανάπτυξη για λίγους ή για όλους;

Aνάπτυξη – Ανάπτυξη, είσαι εδώ?

Θυμόσαστε το παιδικό παιγνίδι μας «Λύκε –Λύκε, είσαι δώ ?» όπου ο Λύκος αναβάλλοντας την εμφάνισή του συνεχώς. για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, έβαζε λίγα- λίγα τα ρούχα του ώστε να μας εξαντλήσει και να μας τρομάξει στο τέλος: «παίρνω το μπαστούνι μου και σας κυνηγώ!….» και όποιον έπιανε το έτρωγε ή τον φυλάκιζε μέχρι να νικήσει? Κάπως έτσι μας παρουσιάζεται και η «Ανάπτυξη» το τελευταίο διάστημα από όλους του ειδήμονες πολιτικούς ή επαΐοντες ακαδημαϊκούς ή  τους εκλεγμένους ηγήτορες φορέων ή  think tanks , ή ότι  τέλος πάντων εκπροσωπεί την σοφία και τη γνώση των ημερών μας.  «Κάτ»ι που κάποια φοβερή στιγμή θα βγει με την μαγκούρα του και θα μας κυνηγήσει. Και εμείς ξαφνιασμένοι δεν θα ξέρουμε γιατί μας κυνηγά …

Τέλος πάντων, καλά τα λόγια καλές οι απόψεις, καλή η ποικιλία των απόψεων , καλή- για ακόμη μία φορά- η θεωρία . Όμως πόσο έχουν όλοι αυτοί  οι θεματοφύλακες της οικονομικής θεωρίας αντιληφθεί ότι οι μικροί επιχειρηματίες, οι μικρές ατομικές επιχειρήσεις, οι «μη δημόσιοι υπάλληλο»ι της χώρας μας, που πάντα στηρίζουν την αγορά και την οικονομία , έχουν μείνει μόνοι τους και τραγικά αβοήθητοι , σε ένα μοναχικό διάλογο με τον εαυτό τους, με την αβέβαιη σκέψη κολλημένη πρωί- βράδυ στο μυαλό, σε απίστευτες εσωτερικές διαδρομές , που συναντούν ανακούφιση μόνο σε διαισθητικές ή αστρολογικές προβλέψεις? Καθώς κανείς στην ουσία δεν κατανοεί γιατί έχουμε έρθει σε αυτήν την θέση , τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας  και πως θα το παλέψουμε.

Δεν κατανοεί γιατί δεν συμμετείχε στο παιγνίδι πονηρών πολιτικών που  έκαναν καριέρα το λειτούργημά τους , των σοφών ακαδημαϊκών που ήταν ανέκαθεν καλοί μαθητές και ξέρουν απέξω όλες τις σοφίες του κόσμου, και δεν συμμετέχουν στην ελίτ των επιτηδείων που ξέρουν να βγάζουν χρήμα με τρόπο και όχι με κόπο.

Για αυτό, φίλοι μικρο- επιχειρηματίες, ας σταματήσουμε το παιγνίδι και ας σοβαρευτούμε ζητώντας ότι χρειαζόμαστε να μας δοθεί, για να στηρίξουμε μόνοι μας την Ανάπτυξη , έτσι όπως εμείς οι Έλληνες με το εμπορικό μας δαιμόνιο μάθαμε τόσα χρόνια να κάνουμε , σ΄ολες τις δύσκολες εποχές και όπου γης και πατρίς, με την αντοχή των γονιδίων των πατεράδων και των παππούδων μας

  1. Show us the money!  Tόσο η Κυβέρνηση όσο και οι Τράπεζες πρέπει να ξεκαθαρίσουν πόσο χρήμα υπάρχει για ανάπτυξη, Δεν μας απασχολεί αν είναι πολύ ή λίγο , πρέπει πλέον να αποκαλυφθεί ώστε να ξέρει η αγορά τι της γίνεται.   5-10 ή 1000 , θα πρέπει να γίνει πλέον γνωστό τι πόροι υπάρχουν. Γιατί χρήμα , υπάρχει και πάντα θα υπάρχει , πόσο είναι το διαθέσιμο για την κίνηση της αγοράς δεν είναι γνωστό, και αυτό δημιουργεί φοβία και ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης και μειωμένη επιθυμία για κατανάλωση. Χωρίς τη δημιουργία της ζήτησης  πώς να ξεκαθαρίσει την αξία της η προσφορά και το αντίστροφο?
  2. Συμβουλεύστε μας! Θα πρέπει η Κυβέρνηση να προσφέρει  επιχειρηματική συμβουλευτική και υποστήριξη πλέον , δωρεάν  ώστε να βρούμε και πάλι την χαμένη μας πίστη. Όλοι αυτοί οι σοφοί που περνοδιαβαίνουν στα κανάλια , ας προσφέρουν τα φώτα του στους επιχειρηματίες , με σεμινάρια, συγκεντρώσεις και υποστήριξη χωρίς να χρεώνουν την σοφία τους. Ας τους επιτάξει το κράτος( ούτως ή άλλως είναι δημόσιοι υπάλληλοι) να κάνουν τον εταιρικό σύμβουλο και καθοδηγητή , στην πράξη , στο μαγαζί , το εργαστήριο ,  το μικρό εργοστάστιο μας.  Για αυτό είναι η γνώση, για να είναι χρήσιμη και εφικτή και όχι εικονική πραγματικότητα , στα παράθυρα των τηλεοράσεών μας.
  3. Δημιουργείστε την λίστα των πιθανών «αγοραστών» της παραγωγής της χώρας μας. Διαμορφώνοντας ένα τοπίο αγαθών και υπηρεσιών και πιθανών αγοραστών και επιβραβεύοντας τις εξαγωγές , οι επιχειρηματίες θα σκεφθούν και θα στραφούν σε νέες αγορές , με ευρηματικότητα και δυναμική. Υπάρχουν και άλλες ανάγκες στους λαούς της γης που μπορεί η ελληνική αγορά να ικανοποιήσει. Είμαστε μέρος του πλανήτη και εμείς.
  4. Ας εντυπωσιαστούμε και ας εντυπωσιάσουμε  με επιτεύγματα!  Η Ελλάδα ήξερε πάντα να κάνει εντύπωση. Δεν μπορεί, συνεχίζουν να γεννώνται Έλληνες ήρωες που κάνουν τον κόσμο να θαυμάζει.  Ας τους αναδείξουμε , ας τους φανερώσουμε . Και όταν ο κόσμος σε θαυμάζει είναι καλός καιρός να ζητήσεις τα λεφτά του . Υπηρεσίες – Υπηρεσίες και πάλι υπηρεσίες , ας κάνουμε την Ελλάδα μας το τόπο των εξαιρετικών υπηρεσιών: υγεία-παιδεία- τουρισμός – νέος πολιτισμός (μουσική-θέατρο-τέχνες). Είναι δυνατόν να χάθηκαν πια οι Επιστήμονες , οι Μουσικοί , οι Καλλιτέχνες που γεννούσε τούτη η χώρα όλο τον προηγούμενο αιώνα?
  5. Σταματήστε να χάνετε τα χρήματά μας. Ακούτε, σταματήστε να τα χάνετε ,γιατί θα τα ζητήσουμε πίσω.  Είμαστε εμείς οι μικροί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι. Νοιώθουμε ότι χάνουμε τα λεφτά μας όταν πληρώνουμε τους φόρους και τις εισφορές μας, όταν σας εμπιστευόμαστε να κάνετε κουμάντο τους κόπους και τους μόχθους μας και δεν τα  καταφέρνετε ότι πολιτικό χρώμα και να βάφετε τις φανέλες σας. Ακούστε μία ιδέα , δώστε μας πίσω ένα μέρος όσων σας εμπιστευτήκαμε, δίνοντας πίσω στους φορολογούμενους   ακίνητα που μένουν ανεκμετάλλευτα, προϊόντα που σαπίζουν σε αποθήκες, γη και θάλασσα και αέρα που δεν αξιοποιείται Και τότε θα γίνει μια νέα ζύμη . Και θα επιστρέψουμε τόσο γρήγορα στην αγορά που θα κάνουμε το κεφάλι σας να γυρίζει.

Ανάπτυξη – Ανάπτυξη είσαι εδώ?


της Μαριάννας Τσουλιά

Continue Reading

Προγράμματα

Η Hatzi Filax Group υλοποίησε εξειδικευμένη εκπαίδευση για τη ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε η Hatzi Filax Group, στις εγκαταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε. στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης. Η εκπαίδευση σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ενίσχυση των δεξιοτήτων και της επαγγελματικής αποτελεσματικότητας των εργαζομένων της.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε:

  • Διαχείριση Χρόνου (Time Management): Εκπαιδευτικά εργαστήρια για δύο δυναμικές ομάδες εργαζομένων, εστιασμένα στην αποτελεσματική οργάνωση και αξιοποίηση του χρόνου.
  • Βασικές Αρχές Management & Ηγεσίας (Leadership Skills): Εκπαίδευση που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διοίκησης, επικοινωνίας και ηγεσίας, με σύγχρονες μεθοδολογίες και πρακτική εφαρμογή.

Συνολικά, 60 εργαζόμενοι συμμετείχαν ενεργά σε τρεις εκπαιδευτικές ομάδες και παρακολούθησαν 16 ώρες εντατικής και διαδραστικής εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο ήταν βιωματικό, με στοχευμένες ασκήσεις και ενεργή συμμετοχή, ενισχύοντας τη μάθηση και την εσωτερική παρακίνηση των συμμετεχόντων.

Την εκπαίδευση υλοποίησαν οι εισηγήτριες της Hatzi Filax Group, Σοφία Σκευοφύλακα και Χατζή Σκευοφύλακα, φέρνοντας την πολυετή εμπειρία τους στην επαγγελματική κατάρτιση μέσα από μια μοναδική εμπειρία μάθησης και συνεργασίας.

Η Χατζή Σκευοφύλακα, CEO της Hatzi Filax Group, δήλωσε σχετικά:
«Είναι πραγματικά υπέροχο να βλέπουμε τόσο δυναμικές επιχειρήσεις να επενδύουν ουσιαστικά στους ανθρώπους τους. Η ΜΕΒΓΑΛ δεν επενδύει απλώς σε εκπαίδευση – επενδύει σε κουλτούρα ανάπτυξης. Ήταν τιμή μας να συνεργαστούμε με τόσο εξαιρετικές ομάδες, γεμάτες ενέργεια, διάθεση και προοπτική.»

Η Σοφία Παλαμίδου, HR Manager της ΜΕΒΓΑΛ, πρόσθεσε:
«Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν  τα  εκπαιδευτικά σεμινάρια που σχεδίασε η Hatzi Filax  Group ειδικά για στελέχη μας προσφέροντας τους  πρακτικά εργαλεία και χρήσιμες τεχνικές για την καλύτερη οργάνωση της καθημερινότητάς τους και την ανάπτυξη των ηγετικών τους δεξιοτήτων.

Μέσα από διαδραστικές  ασκήσεις και παραδείγματα οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς να θέτουν προτεραιότητες και εξοικειώθηκαν με σύγχρονες προσεγγίσεις στην ηγεσία.

Η εκπαίδευση αυτή αποτέλεσε μια σημαντική επένδυση για την ενίσχυση  της αποδοτικότητας των στελεχών μας και ευχαριστούμε θερμά για ακόμη μία φορά την  Hatzi Filax Group για την εξαιρετική συνεργασία.»

Η Hatzi Filax Group, με αποδεδειγμένη τεχνογνωσία στον τομέα της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, παραμένει στρατηγικός συνεργάτης επιχειρήσεων που επιλέγουν να αναπτύσσονται μέσα από τη δύναμη των ανθρώπων τους.

Continue Reading

Trending