Μόδα
Τhe Fashion Gate

Σύνδεση της Βιομηχανίας Μόδας με το Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο ξεκίνησε από την Σχολή Μόδας AthensFashionClub
Μικρά, ακατέργαστα «διαμάντια» στο χώρο των Fashion Tech Startups ανακάλυψε η Σχολή Μόδας “AthensFashionClub” στο Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (#ADandPRLAB) του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και θα εκκολάψει στην Θερμοκοιτίδα Μόδας “The Fashion Gate” από την 1η Μαρτίου, που ξεκινάει ο 3ος κύκλος της.
Όλα ξεκίνησαν από ένα μήνυμα στο messenger της σελίδας της Σχολής Μόδας “AthensFashionClub” στο Facebook. Η Χριστίνα Μπολάνου περιέγραφε περιεκτικά το πολύ ενδιαφέρον project πάνω στο οποίο η ίδια και οι 6 ακόμη συμφοιτήτριές της δούλευαν στο πλαίσιο του θεματικού εργαστηρίου του #ADandPRLAB: “Digital Creativity_CodeAppsGames” του Τμήματος τους, Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.
H Σχεδιάστρια και ιδρύτρια της Σχολής AthensFashionClub και της 1ης Θερμοκοιτίδας Μόδας The Fashion Gate κυρία Βυτινίδου Μαρία, δεν έμεινε απαθής. Άρπαξε το τηλέφωνο και επικοινώνησε αμέσως με την νεαρή φοιτήτρια με σκοπό να διερευνήσει τις δυνατότητες της ανάπτυξης της ιδέας τους σε επιχείρηση, μια και αυτή είναι η αποστολή της Θερμοκοιτίδας που αναπτύσει την Νεοφυή επιχειρηματικότητα στον χώρο της Μόδας.
Η ιδέα Re-Style που ανέπτυξε η φοιτητική ομάδα είναι πολύ απλή: Ανάπτυξη μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μόδας στην οποία έμπειρες σχεδιάστριες αναλαμβάνουν την μεταποίηση ρούχων των χρηστών της πλατφόρμας, δίνοντάς τους ξανά ζωή. Οποιοσδήποτε διαθέτει ένα παλιό ρούχο που το έχει βαρεθεί και θέλει να του αλλάξει όψη μπαίνει στην πλατφόρμα, επιλέγει την σχεδιάστρια που τον εμπνέει, διαβάζοντας ένα σύντομο βιογραφικό από το προφίλ της και εκείνη αναλαμβάνει να το μεταποιήσει είτε σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που θα λάβει από τον ίδιο τον χρήστη της εφαρμογής – πελάτη, είτε ελεύθερα με βάσει την δική της προσωπική στυλιστική άποψη.
Παλιά, ξεχασμένα ή και φθαρμένα ρούχα που έχουν χάσει την αισθητική τους και είναι πλέον ντεμοντέ γίνονται ολοκαίνουρια με ένα κλικ. Με το Re-Style οι «επισκευές» των ρούχων γίνονται παιχνίδι!
Πίσω από αυτή την πολλά υποσχόμενη ιδέα, που έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στο χώρο των τεχνολογικών start-ups μόδας βρίσκονται οι τριτοετείς φοιτήτριες Ηλέκτρα Ξανθοπούλου, Ελισάβετ Κυριαζή, Μίλε Μέγκυ, Γεωργία Στάϊκου, Αρβιόλα Σκέμπι, Χριστίνα Μπολάνου και Ευαγγελία Ζήση ή αλλιώς οι… «007», όπως έχουν ονομάσει την ομάδα τους. Με την τεχνογνωσία και την υποστήριξη της Σχολής AthensFashionClub και υπό καθοδήγηση των καθηγητών τους, της κυρίας αναπληρώτριας καθηγήτριας και επικεφαλής του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (#ADandPRLAB) Μπέττυς Τσακαρέστου και του Δρ. Σταύρου Καπερώνη, μέλος ΕΔΙΠ ,οι φοιτήτριες έφτιαξαν το πιο καινοτόμο portal μόδας στην Ελλάδα!
Η κυρία Βυτινίδου Μαρία χειροκρότησε με μεγάλο ενθουσιασμό την παρουσίαση της ιδέας τους και ανέφερε χαρακτηριστικά:
‘’Χαίρομαι ειλικρινά που το Πάντειο Πανεπιστήμιο αγκάλιασε με τόση θέρμη την προσπάθεια των φοιτητών του να βρεθούν όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματική αγορά και στην Βιομηχανία της Μόδας.Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις διαθέτουν την εμπειρία για να αναπτύξουν καινοτόμες προσεγγίσεις και προϊόντα αλλά από την άλλη χρειάζονται και ‘’δυνατά μυαλά’’ για να διαχειριστούν αυτήν την πρωτοπορία. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους καθηγητές των φοιτητριών, την αναπλ.. καθ. κ. Μπέττυ Τσακαρέστου και τον Δρ. Σταύρο Καπερώνη, οι οποίοι τους έδωσαν την αληθινή διάσταση των πραγμάτων ώστε να καταφέρουμε όλοι μαζί, Πανεπιστήμιο, ιδιωτική επιχείρηση και φοιτητές, να συνθέσουμε μία ιδέα με προοπτικές για επιτυχημένη επιχείρηση.
Καλωσορίζω λοιπόν με μεγάλη αισιοδοξία τις νεαρές φοιτήτριες στον 3ο κύκλο Σχεδιαστικής και Επιχειρηματικής επιτάχυνσης της Θερμοκοιτίδας Μόδας “The Fashion Gate” και ευελπιστώ να χτίσουμε επιτυχημένα το RE-STYLE με διεθνείς προδιαγραφές και γιατί όχι με σκοπό την εύρεση ενός μεγάλου επενδυτή.’’
Οι νεαρές φοιτήτριες θα έχουν την ευκαιρία μέσω της Θερμοκοιτίδας The Fashion Gate και παράλληλα με τις σπουδές τους στο Πάντειο Πανεπιστήμιο να λάβουν εξειδικευμένη καθοδήγηση από Μέντορες και έμπειρα στελέχη της αγοράς, ώστε να μπορέσουν να μετατρέψουν το φοιτητικό project σε μία επιτυχημένη και βιώσιμη τεχνολογική επιχείρηση μόδας, με πολλές προοπτικές και εξωστρεφές χαρακτήρα.
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση και χαρά υποδέχονται η αναπλ. Καθ. και επικεφαλής του #ADandpRLAB κ. Μπέττυ Τσακαρέστου και ο Δρ. Σταύρος Καπερώνης τη συνεργασία στο πεδίο της ψηφιακής δημιουργικότητας που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της φοιτητικής ομάδας του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων (#ADandPRLAB) του Παντείου Πανεπιστημίου, και με την θερμή υποστήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας της Σχολής Μόδας “AthensFashionClub”. “Ευχαριστούμε τη Σχεδιάστρια και ιδρύτρια της Σχολής AthensFashionClub και της 1ης Θερμοκοιτίδας Μόδας The Fashion Gate κυρία Βυτινίδου Μαρία, για την ευκαιρία που δίνει στη φοιτητική μας ομάδα να αναπτπύξει την ψηφιακή της ιδέα σε μια τεχνολογική startup στο χώρο της μόδας.”
Το #ΑDandPRLAB δήλωσε η αν καθ. Μπ. Τσακαρέστου προσφέρει συνολικά εννέα αλληλένδετα εξαμηνιαία labs κατά τα δύο τελευταία έτη σπουδών ακολουθώντας ένα μοντέλο συν-δημιουργίας με κορυφαίους επαγγελματίες του marketing και την ολοκληρωμένης επικοινωνίας, της startup επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, των ψηφιακών μέσων και τεχνολογικών εφαρμογών επιδιώκοντας να λειτουργεί ως ένας ζωντανός χώρος μάθησης και σύνδεσης με την κοινωνία και την αγορά στα 26 χρόνια λειτουργίας του.
Μόδα
Η ψυχολογία των χρωμάτων | Ανακαλύψτε τα κατάλληλα χρώματα για κάθε περίσταση και κερδίστε εντυπώσεις!

Γνωρίζετε ότι τα χρώματα που φοράτε επιδρούν στην ψυχολογία αλλά και την φυσιολογία τόσο την δική σας όσο και των άλλων;
Κάποια χρώματα είναι τόσο αποτελεσματικά που θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε Χρωματικές Βιταμίνες!
Φορέστε τα κατάλληλα χρώματα και αποσπάστε την καλύτερη αντίδραση των άλλων.
Βασικές Χρωματικές Βιταμίνες:
ΑΣΠΡΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Καθαριότητα, Ωριμότητα, Φρεσκάδα, Φουτουρισμός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Νοσοκομειακός, Άχρωμος, Ψυχρός, Ουδέτερος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Στην παραδοσιακή ιατρική για να προβάλλουμε άμεμπτη καθαριότητα και υγιεινή
Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε έντονη αντίθεση
Να προβάλλουμε περισσότερη εξουσία
Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα προοδευτικό image
Σε μία νύφη
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Όταν έχουμε μικρό χρόνο να αφιερώσουμε για τον εαυτό μας δείχνει το παραμικρό ψεγάδι
Σε σκονισμένες και βρώμικες περιοχές
ΜΑΥΡΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Μυστηριώδες, Δυνατό, Ραφινάτο, Επίσημο
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Χωρίς ζωή, Ακατάδεκτος, Πένθιμος, Καθόλου φιλικός, Γενική απορρόφηση ζωής και απουσία χρώματος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Ένδειξη σεβασμού σε κατάσταση πένθους
Σε τολμηρές εμφανίσεις με έντονους συνδυασμούς με τα άλλα χρώματα
Όταν θέλουμε να κρατήσουμε τους άλλους σε απόσταση
Σε ένα επίσημο γεύμα ή μία δεξίωση
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Όταν δεν είναι στην εποχή σας, σας χλομιάζει και χάνεται η έκφραση από τα μάτια σας
Στον επαγγελματικό χώρο
Όταν εργάζεστε με παιδιά
Όταν συναναστρέφεστε ηλικιωμένους
Σε ένα γάμο
Στην τηλεόραση
Αν δεν έχετε πολύ χρόνο να αφιερώσετε στον εαυτό σας
ΜΠΛΕ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Ειρήνη, Εμπιστοσύνη, Τάξη, Σταθερότητα, Το περισσότερο επαγγελματικό χρώμα
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Συντηρητικός, Αναμενόμενος, Τυπικός
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Στον επαγγελματικό χώρο
Στις στολές, αστυνομία, αεροπορία
Οι μέτριοι τόνοι του μπλε εκπέμπουν δύναμη και σιγουριά
Στην τηλεόραση είναι το πιο φιλικό χρώμα
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Στη διαφήμιση
Μπλε + Δημιουργικότητα δεν είναι συνώνυμα
Όταν δε θέλουμε να προβάλλουμε μία πολύ συντηρητική εικόνα
ΠΡΑΣΙΝΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Αυτοδύναμος, Ανθεκτικός, Επίμονος, Καλλιεργημένος, Με καλή ανατροφή, Αξιόπιστος
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Βαρετός, Πείσμων, Κινδυνόφοβος, Προβλέψιμος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Όταν είστε πολύ στρεσαρισμένοι, κουρασμένοι το πράσινο σας τονώνει
Μετά από εκθαμβωτικές μέρες σας φέρνει πίσω στη γη δημιουργώντας περισσότερη ισορροπία
Οι σκούροι τόνοι, όπως το πράσινο του δάσους, της ελιάς και του έλατου είναι αξιόπιστες αλλαγές από το μπλε – navy στο χώρο εργασίας
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Σε πολιτική συγκέντρωση ακόμα και οικολογική γιατί φαίνεται ότι οι ιδέες σας είναι ξεπερασμένες
Όταν διαφοροποιείτε τις θέσεις σας μπροστά σε ένα σύνολο
Σε υψηλού επιπέδου επαγγελματικές συναντήσεις ακόμα και με έναν τολμηρό καπιταλιστή δε θα πείσετε ότι θα τους οδηγήσετε σε επιτυχία
ΚΑΦΕ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Γήινος, Οικείος, Κοινωνικός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Βαρετός, Αναμενόμενος, Μη εκλεπτυσμένος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Όταν θέλετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των άλλων
Όταν θέλετε οι άλλοι να είναι πιο ανοικτοί μαζί σας
Είναι το λιγότερο απειλητικό χρώμα και θεωρείται σαν μία ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ
Διαφορετική εναλλαγή από το γκρι
Στο δικαστήριο δημιουργεί την εντύπωση της ΜΗΤΕΡΑΣ ΓΗΣ
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Διευθυντής επιχείρησης γιατί δείχνει ότι δε σας αρέσει να παίρνετε ρίσκα
Στο χρηματιστήριο
Όταν συναντάτε φίλους με προσωπικά προβλήματα
Σαν καθιερωμένος/η σύζυγος θα εξαφανιστείτε στο δάσος
ΓΚΡΙ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Σεβαστός κοινωνικά, Ουδέτερος, Εξισορροπημένος
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Αναμενόμενος, Άστατος, Ευμετάβλητος, Απατηλός
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Στο επαγγελματικό περιβάλλον είναι το πιο σίγουρο χρώμα για ταγιέρ και κοστούμια
Δίνει λιγότερη εξουσία από ότι το μπλε-navy
Είναι γοητευτικά για μία επαγγελματική εμφάνιση και ιδιαίτερα όταν ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να σας θυμούνται
Για επαγγελματικό ντύσιμο με έντονες αντιθέσεις προβάλλει νεωτερισμό
Σε μία συνέντευξη Όταν έχετε το ρόλο του διαιτητή
Όταν θέλετε να είστε αμερόληπτοι
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Όταν θέλετε να διακριθείτε
Όταν θέλετε να κάνετε πρόταση γάμου
Σε δημιουργικούς τομείς εργασίας.
Εάν δουλεύετε με παιδιά
Εάν θέλετε να δράσετε ως καταλύτης και να κάνετε τα πράγματα να συμβούν.
ΚΟΚΚΙΝΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Το χρώμα της ομορφιάς, Της δύναμης, Της γενναιότητας, Της υγείας, Του πλούτου
Του έρωτα, Της επικοινωνίας, Αυτοκρατορικό, Αυτοπεποίθησης
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Επιθετικότητα, Επιβολή, Τυραννικό, Απειλητικό, Le mystere de la vie, Απαγορευμένη περιοχή, Παγανιστικό
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Όταν προβάλλετε σιγουριά
Υποστήριξη των απόψεων σας
Γίνεστε συναρπαστικοί
Όταν είστε κουρασμένοι και θέλετε περισσότερη ενέργεια
Όταν θέλετε να σας θυμούνται
Όταν θέλετε να κερδίσετε το ενδιαφέρον του άλλου φύλου
Όταν προβάλλετε εξουσία χωρίς να
φοβίσετε τους άλλους
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ: Όταν δε θέλετε να δείξετε επιθετικότητα και αυταρχικότητα
Όταν είστε πάρα πολύ κουρασμένοι
Στην 1η συνάντηση με τα πεθερικά σας
Στο δικαστήριο
Όταν δίνετε μία επαγγελματική συνέντευξη δείχνει ότι δεν είστε συνεργάσιμος
Στην τηλεόραση
ΚΙΤΡΙΝΟ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Χαρούμενος, Ζωηρός, Ελπιδοφόρος, Διεγερτικός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Παρορμητικός, Βαρετός, Ανεμοστρόβιλος, Άστατος, Ευμετάβλητος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Για να δείξετε και να γίνετε πιο χαρούμενοι
Όταν έχετε χαρούμενη διάθεση
Όταν εργάζεστε με παιδιά είναι το καλύτερο χρώμα
Στα γενέθλια σας
Εάν θέλετε να αναγνωριστείτε μέσα στο πλήθος
Σαν φωσφορίζον χρώμα μέσα στο σκοτάδι
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Σε έναν χωρισμό
Όταν συμβουλεύετε κάποιον και ειδικά τα παιδιά σας δε θα σας πάρουν στα σοβαρά
Σε ένα επαγγελματικό γεύμα
Εάν ζείτε σε ένα ηλιόλουστο περιβάλλον όλα τα κίτρινα ηλεκτρίζονται
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Ζωντανός, Ενθουσιώδης, Κοινωνικός, Διασκεδαστικός
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Επιπόλαιος, Ιδιότροπος, Μη αναμενόμενος
ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΑΙ:
Εάν θέλετε να είστε εμφανείς στο σκοτάδι και είστε πάνω σε ποδήλατο ή κάνετε joking
Εάν θέλετε να φορέσετε ένα χρώμα που θα σας τονώσει
Όταν έχετε ένα αδιάφορο επάγγελμα
ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ:
Σε επαγγελματικές συναντήσεις είναι το λιγότερο επαγγελματικό χρώμα
Όταν κάνετε δίαιτα – προσέξτε τα… fast food
Όταν θέλετε να είστε ιδιαίτερα κομψοί
Μόδα
Κινηματογραφική Μόδα

Audrey Hepburn: Το κορίτσι με τα 1000 πρόσωπα παραμένει ακόμη κομψή και διαχρονική έμπνευση
Το little black dress, τα μαργαριτάρια, τα υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου και η μακριά τσιγαροθήκη της Audrey Hepburn έχουν γράψει την δική τους ιστορία.
Το Breakfast at Tiffany’s – η ταινία που βασίζεται στη νουβέλα του Truman Capote του 1958 – έχει γίνει πιο διάσημη για την οπτική της, τα σημαίνοντα της κομψής και μοντέρνας θηλυκότητας της Νέας Υόρκης, παρά για την πραγματική της ιστορία ή τους χαρακτήρες της.
Μια αμερικανική ρομαντική κωμωδία με πρωταγωνίστρια τη Βρετανίδα ηθοποιό Audrey Hepburn, μια εκκεντρική κοπέλα στη Νέα Υόρκη της εποχής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που έχει δημόσιες σχέσεις με διάσημους ανθρώπους, δημιουργεί προβλήματα, ραγίζει καρδιές, ενώ παράλληλα αρχίζει να ερωτεύεται έναν συγγραφέα με ανήσυχο πνεύμα. Η ταινία Truman Capote του 1958, ήταν υποψήφια για πέντε Όσκαρ και κέρδισε δύο, ενώ με τη μουσική, συμπεριλαμβανομένου του υπέροχου “Moon River”, ήταν υποψήφια για έξη Βραβεία και κέρδισε πέντε Γκράμι.
Η ταινία έμεινε στην ιστορία όχι τόσο για την ιδιαίτερη πλοκή ή τους χαρακτήρες της ταινίας, αλλά για την προβολή του fashion icon της μοναδικής κομψότητας, ρομαντικής και παράλληλα μοντέρνας θηλυκότητας της δεκαετίας του 60 στη Νέα Υόρκη. Το θρυλικό «little black dress» σχεδιάστηκε για την ιδιαίτερη και ξεχωριστή προσωπικότητά της Audrey από τον κορυφαίο Γάλλο Hubert de Givenchy. H Audrey χαρακτήρισε τον Givenchy ως τον «καλύτερο της φίλο», ενώ ο ίδιος την αποκαλούσε «αδελφή» του. Το υπέροχο μαύρο φόρεμα αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά ενδύματα του εικοστού αιώνα, ενώ στην ταινία η Audrey το συνδυάζει με ένα ασορτί ζευγάρι γάντια μέχρι τον αγκώνα και ένα μαργαριταρένιο κολιέ που κατασκευάστηκε από το Γάλλο κοσμηματοπώλη Roger Scemama στενό συνεργάτη του Givenchy. Μεγάλα σκούρα γυαλιά ηλίου ολοκλήρωναν το σύνολο. Η εμφάνιση της τότε αποθεώθηκε ως «μοναδικά θηλυκή» και «παριζιάνικη», ενώ η φήμη που απέκτησε το μικρό μαύρο φόρεμα ήταν τόσο μεγάλη που ακόμη και σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της γυναικείας γκαρνταρόμπας.
Η λάμψη της προσωπικότητας της Hepburn είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία της μόδας. Τα ρούχα της στην οθόνη αλλά και εκτός θεωρούνται τα πιο διαχρονικά στην ιστορία του 20ου αιώνα. Σκηνές από το Breakfast at Tiffany’s έχουν κοσμήσει χιλιάδες τοίχους δωματίων νεαρών κοριτσιών, ενώ πολλά ρούχα από τις ταινίες της, όπως το μαύρο «polo neck» σήμερα γνωστό ως ζιβάγκο στο Funny Face (1957), θεωρούνται πλέον ο ορισμός του iconic.
Στην ταινία Roman Holiday (1953) η ηθοποιός πρωταγωνιστεί δίπλα στον Gregory Peck και υποδύεται μία πριγκίπισσα που εγκαταλείπει τα καθήκοντα της για να ζήσει υπέροχες στιγμές στη Ρώμη. Η απαράμιλλη κομψότητα της Audrey με μπλούζα και φούστα καμπάνα σφιγμένη ψηλά στη μέση, δημιούργησε μια υπέροχη θηλυκή σιλουέτα που κυριολεκτικά σκλάβωνε την οθόνη.
Παρόλο που Audrey αγαπούσε τις τιάρες συχνά εμφανίζεται με στέκες με φιόγκους, αλλά και απλές λευκές κορδέλες.
Λάτρευε τα μαντήλια τόσο στην οθόνη όσο και στη ζωή για λαμπερές εμφανίσεις. Σε πολλές σκηνές των Funny Face, Breakfast at Tiffany’s και Charade (1963) τα μεταξωτά της μαντήλια συνδυασμένα με δερμάτινα γάντια και γυαλιά ηλίου αναμφισβήτητα κάνουν θραύση!
Μια ακόμη διαχρονική εμφάνιση της Hepburn είναι τα παντελόνια στυλ gingham σε μονόχρωμες μπλε και ροζ αποχρώσεις συνδυασμένα με απλά φλατ παπούτσια. Με αυτήν την εμφάνιση προτιμούσε να φωτογραφίζεται με σκύλους και άλλα ζωάκια όπως το αγαπημένο της ελάφι Pippin.
Αγαπημένα της παπούτσια οι μπαλαρίνες και αναμενόμενο λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη αγάπη της για το χορό και το όνειρο της να γίνει χορεύτρια μπαλέτου.
Στη γαλλική ταινία Two for the Road (1967) πρόσφερε φανταστικές ενδυματολογικές στιγμές. Εδώ η Hepburn ντύνεται με αγαπημένους σχεδιαστές όπως Paco Rabanne και Mary Quant, σε μοναδικές casual εμφανίσεις με κόκκινο τοπ, τζιν και αθλητικά παπούτσια.
Αν και η Hepburn λάτρευε τις ελκυστικές εμφανίσεις με εφαρμοστές μπλούζες που συχνά έδενε στη μέση, παράλληλα λάνσαρε και τα φαρδιά λευκά ανδρικά πουκάμισα.
Η εμφάνιση της Hepburn στα Βραβεία Όσκαρ το 1954, όπου κέρδισε την Α’ Γυναικεία Ερμηνεία, με το λευκό δαντελένιο φόρεμά Givenchy και το παιχνιδιάρικο κοντό της κούρεμα σηματοδότησε τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί για τις επόμενες δεκαετίες.
Η Hepburn παντρεύτηκε το 1954 τον πρώτο της σύζυγο Mel Ferrer με σατέν νυφικό και ψηλό λαιμό, φουσκωτά μανίκια και γάντια μέχρι τον αγκώνα.
Ακολούθησε ο δεύτερος γάμος της το 1969 με τον Ιταλό ψυχίατρο Andrea Dotti όπου φορούσε ροζ μίνι φόρεμα με ψηλό λαιμό, ασορτί μαντίλα και μανίκια με τελείωμα σαν λουλούδια.
Στα τελευταία της χρόνια, η Χέπμπορν εμφανίζεται με παντελόνια σε απλή γραμμή, πουκάμισα και απλά πουλόβερ. Μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας της ταινίας Always το 1989, η Hepburn διοχέτευσε όλη την ενέργειά της ως πρέσβειρα της UNICEF για τα παιδιά που υπέφεραν από ασθένειες και πείνα συγκεντρώνοντας σημαντικά χρηματικά ποσά για την οργάνωση μέχρι το θάνατό της το 1993.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
Μόδα
Ηθική και Μόδα: Η Μόδα Μπορεί να Συμβάλει στη Φτώχεια;

Η μόδα μπορεί να συμβάλει στη φτώχεια, αλλά είναι επίσης μια ισχυρή δύναμη που μπορεί να βοηθήσει τον κόσμο να βγει από τη φτώχεια.
Είναι γνωστό ότι οι πολυεθνικές εταιρείες ρούχων συχνά εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους για να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους. Πρόσφατο άρθρο από το International Law and Policy Brief αποκαλύπτει ότι από περίπου 75 εκατομμύρια εργαζόμενους σε πολυεθνικές παγκοσμίως, λιγότερο από το 2% κερδίζουν ένα αξιοπρεπή μισθό διαβίωσης σε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
Πολλές χώρες που υποφέρουν από φτώχεια βασίζονται στην παραγωγή μόδας για να διατηρήσουν την οικονομία τους. Η μόδα συχνά ενοχοποιείται ως μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες που συμβάλει στη φτώχεια, όμως τα τελευταία χρόνια έχουν οργανωθεί σημαντικά κινήματα και πρωτοβουλίες που στηρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και το περιβάλλον μέσα από την μόδα. Τα “ethical fashion brands” στοχεύουν να ενδυναμώσουν τους εργαζόμενους, δίνοντας έμφαση στις γυναίκες και δίνοντας τους την ευκαιρία για πιο δίκαιους μισθούς. Πολλοί καταναλωτές υποστηρίζουν αυτές τις επωνυμίες στηρίζοντας παράλληλα την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και την βιώσιμη ανάπτυξη στον πλανήτη για ένα καλύτερο μέλλον.
Οι παρακάτω μάρκες παράγουν προϊόντα που βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους ανάπτυξης και εξέλιξης σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η SOKO είναι μια πιστοποιημένη επωνυμία κοσμημάτων που απασχολεί γυναίκες που παράγουν υπέροχες συλλογές για καταναλωτές με συνείδηση. Η εταιρεία έχει στόχο τη μείωση της φτώχειας και της ανισότητας ενώ μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας συνδέει και προωθεί τα κοσμήματα που κατασκευάζονται από ανεξάρτητες τεχνίτριες. Η πλατφόρμα SOKO τους επιτρέπει να λαμβάνουν παραγγελίες και να πληρώνονται για τα χειροποίητα προϊόντα από ανακυκλωμένα υλικά. Στατιστικά, εργάζονται λιγότερο και κερδίζουν πέντε φορές περισσότερα από εκείνους που απασχολούνται σε μία αντίστοιχη εταιρεία.
Η Nudie Jeans είναι μια σουηδική μάρκα τζιν που ιδρύθηκε το 2001 και παράγει τζιν από 100% οργανικό βαμβάκι. Η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στην περιβαλλοντική και κοινωνική βιώσιμη ανάπτυξη μέσω των δωρεάν υπηρεσιών της, της μεταπώλησης μεταχειρισμένων τζιν παντελονιών έχοντας ελάχιστα έξοδα. Από το 2016 ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων έχει καταφέρει να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπή μισθό διαβίωσης, ενώ από το 2019 συμπεριλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στα κλωστήρια, σε μονάδες πλεξίματος και μεταποίησης ρούχων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός συστήματος δίκαιης κατανομής πόρων σε όλη την παραγωγική αλυσίδα της εταιρείας.
Η Akola είναι μια επωνυμία κοσμημάτων που στηρίζει τις γυναίκες της Ουγκάντα. Η εταιρεία απασχολεί ένα μεγάλο αριθμό γυναικών που κατασκευάζουν χειροποίητα το κάθε κομμάτι, ενώ οι εργάτριες μέσω των θέσεων εργασίας και έχοντας δίκαιες αμοιβές απελευθερώνονται από τη φτώχεια και οδηγούνται σε οικονομική ανεξαρτησία. Το brand μέσω πολλών προγραμμάτων κατάρτισης εκπαιδεύει τις γυναίκες σε διάφορες δεξιότητες για να είναι αυτόνομες. Ο αντίκτυπος της Akola φαίνεται από το γεγονός ότι ένα ποσοστό των γυναικών που εργάζονται στην εταιρεία έχουν σπίτι, τα παιδιά τους πηγαίνουν σχολείο ενώ και ένα μικρό ποσοστό των γυναικών έχει ήδη κατακτήσει ηγετικές θέσεις στην κοινότητα.
Mayamiko, Μαλάουι. Η μάρκα ξεκίνησε στο Μαλάουι της Αφρικής, όπου οι τεχνίτες εμπνέονται από την παραδοσιακή αφρικανική τέχνη. Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν ακόμη και υφάσματα τοπικής προέλευσης και παρέχουν στον κόσμο όμορφα ρούχα που αποδεικνύουν ότι η βιώσιμη μόδα αυξάνει την ποιότητα, το σχεδιασμό αλλά και τη αξία τέτοιων κομματιών. Μερικές από τις ηθικές υποσχέσεις της Mayamiko απαγορεύουν τη χρήση καταναγκαστικής ή παιδικής εργασίας και διασφαλίζουν ασφαλείς συνθήκες, μισθούς διαβίωσης, λογικές ωράριο εργασίας και γεύματα για τους εργαζόμενους. Η Mayamiko είναι μια μάρκα vegan και είναι αφοσιωμένη στην υπεράσπιση των καλύτερων εργασιακών δικαιωμάτων. Η δημιουργία του Mayamiko Trust εργάζεται για την «προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ισότητας για τις γυναίκες στη Νότια Αφρική».
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Ομορφιά
Πως να περιποιηθούμε το δέρμα μας μετά το καλοκαίρι; Δώστε στο δέρμα σας την υγρασία που του έχει λείψει για να το δείτε και πάλι ελαστικό και ζωντανό!
-
Υγεία
Έλεγχοι υγείας που αναπόφευκτα χρειάζεται να κάνουμε τακτικά
-
Υγεία
Όλη η αλήθεια για τα ωάρια : Μύθοι και πραγματικότητα
-
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
-
Υγεία
Πώς να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης
-
Υγεία
Βαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves