Επιχειρηματικότητα
Διαμόρφωση Επιτυχημένης Στρατηγικής Στελέχωσης στη Νέα Κατάσταση Πραγμάτων
Οι απαιτήσεις της διεθνούς οικονομίας, η ανάγκη για άμεση επιχειρηματική ανάπτυξη στην Ελλάδα, και ο ανταγωνισμός ασκούν υψηλές πιέσεις σε επιχειρηματικές παραμέτρους παραγωγής, ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, κόστους, και σωστά καταρτισμένων στελεχών.
Οι παράγοντες αυτοί είναι καθοριστικοί στην ανάδειξη των επιχειρήσεων που θα παίξουν ηγετικό ρόλο στην αγορά από αυτές που θα παραμείνουν στο περιθώριο. Απαιτούνται καλά μελετημένες στρατηγικές επιχειρηματικής και λειτουργικής οργάνωσης.
Όλα τα επίπεδα στελεχών πρέπει να προσαρμόζονται και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις στρατηγικές και στις ραγδαίες εξελίξεις. Υπάρχει πλέον πολύ μεγαλύτερη διαθεσιμότητα καλά καταρτισμένων ατόμων χωρίς αντίστοιχή αύξηση δυνατότητας απορρόφησής τους. Σημαντική επίδραση έχει η κρατικό-κεντρική πολιτική σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης έργων και λειτουργίας των οργανισμών, οι επαυξημένες ανάγκες σωστής διαχείρισης των πόρων από την Ε.Ε. και οι ιδιωτικοποιήσεις κρατικών οργανισμών που έχουν δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων σε θέματα στελέχωσης και διοίκησης. Η εποχή του “εύκολου χρήματος” του χρηματιστηρίου δημιούργησε μια παροδική ανεξέλεγκτη κατάσταση έπαρσης και υπεροχής.Η επιχειρηματική επιτυχία μπορεί να μετρηθεί μόνο βάση του άμεσου αποτελέσματος και αποδοτικότητας και όχι με τεχνητά διογκωμένες αξίες μετοχών επιχειρήσεων του χρηματιστηρίου.
Οι εταιρείες που θέτουν ρεαλιστικούς και επιτεύξιμους στόχους, είναι αυτές που τελικά προσελκύουν τα ποιο ικανά στελέχη τα οποία και φροντίζουν να ανταμείβουν αναλόγως με επιπρόσθετα κίνητρα όταν πετυχαίνουν τους στόχους τους. Οι στρατηγικές που έχουν σαν στόχο τη διατήρηση των ικανών στελεχών για μεγάλο χρονικό διάστημα απαιτούν κατανόηση, ενθάρρυνση και στήριξη των επιτυχημένων αυτών ατόμων. Αυτή η επιστροφή στις παραδοσιακές βασικές αξίες μπορεί να αποτελεί μια από τις ποιο θετικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Αν και δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί άμεσα μια αγορά εργασίας που να απαιτεί αλλά και να απορροφά ικανά στελέχη, προβλέπεται μακροπρόθεσμα, η ανάπτυξη να ξεπεράσει τη διαθεσιμότητα των ατόμων με υψηλές προδιαγραφές. Η σταδιακή αλλαγή στη βάση της οικονομίας με νέο επίκεντρο τις προσφερόμενες υπηρεσίες αντανακλάται από τις προτιμήσεις των νέων αποφοίτων από τα ΑΕΙ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το ποσοστό των νέων και διαθέσιμων ικανών στελεχών στους τομείς της βιομηχανίας, της μεταποίησης και του αυτοματισμού μικραίνει σημαντικά κάθε χρόνο, καθώς και η γενιά της βιομηχανικής εποχής βγαίνει στη σύνταξη.
Βρισκόμαστε λοιπόν σε ένα στάδιο που πολύ χαρακτηρίζουν ως «Πόλεμο Ταλέντων» στη στελέχωση θέσεων παροχής υπηρεσιών, πληροφορικής, μάρκετινγκ, μάνατζμεντ, χρηματοοικονομικών, νέων τεχνολογιών, κλπ. Γρήγορα όμως ο φαινομενικός κορεσμός ικανών ατόμων θα στερέψει, ειδικά οι μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις θα έχουν δυσκολία να ανταγωνιστούν στην προσέλκυση των καλύτερων στελεχών από ένα περιορισμένο σύνολο διαθέσιμων ταλαντούχων στελεχών. Απαιτείται η δημιουργία οργανωμένης και αποτελεσματικής διαδικασίας προσέλκυσης και διατήρησης στελεχών καθώς και μετάδοσης ενός ελκυστικού και πειστικού οράματος.
Οι καλύτεροι άνθρωποι είναι ποιο έξυπνοι και ποιο συντηρητικοί: πολλοί έχουν πέσει θύματα κακής μεταχείρισης από εργοδότες ή οικονομικής κρίσης. Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και δύσπιστοι σε υποσχέσεις, επιδιώκουν τη σταθερότητα, τη δυνατότητα ικανοποιητικής ανάπτυξής τους και ένα ανταγωνιστικό εφικτό προγραμματισμό αμοιβής τους. Η εποχή προσέλκυσης ικανών στελεχών με εντυπωσιακά πακέτα ποσοστών και υποσχέσεων με χαμηλή πιθανότητα εξασφαλισμένης αμοιβής είναι πλέον ξεπερασμένη.
Οι καλύτεροι υποψήφιοι θα ανταποκριθούν στις εταιρείες που ξεκάθαρα εκφράζουν και πείθουν ότι μπορούν να υλοποιήσουν τους άμεσους στόχους τους για το όφελος της εταιρείας και των ανθρώπων της.
Ελκυστικοί παράγοντες είναι πλέον το σωστό περιβάλλον εργασίας, σαφώς διατυπωμένοι στόχοι και απαιτήσεις και ο διαθέσιμος χρόνος για προσωπική ζωή. Με κοινά συμφωνημένους στόχους και οι δύο πλευρές μπορούν να δημιουργήσουν ένα παραγωγικό περιβάλλον που να ανταμείβει ικανοποιητικά τόσο τα στελέχη όσο και την επιχείρηση. Ισχύει πάντα η αξία: Όταν τα άτομα αισθάνονται ότι οι εργοδότες τους λειτουργούν με γνώμονα το καλό του προσωπικού τους, θα επιδείξουν πολύ μεγαλύτερο βαθμό αφοσίωσης και θετικής προσπάθειας για το καλό της επιχείρησης. Πολλές εταιρείες πιστεύουν ότι η προσέλκυση στελεχών είναι θέμα απλής τοποθέτησης αγγελιών σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας και σε διαδεδομένες ιστοσελίδες ευρέσεως εργασίας για να εμφανιστούν ορδές υποψηφίων στην πόρτα τους. Χωρίς όμως διαδικασία προ-επιλογής δύσκολα προσελκύουν τα κατάλληλα στελέχη.
Τα ικανά στελέχη επιλεκτικά αναζητούν νέες ευκαιρίες συνήθως εργάζονται και δεν διακινδυνεύουν να εκτεθούν στους εργοδότες τους. Για αυτό είναι και περιζήτητα καθώς δεν είναι υπερ-εκτεθειμένα και γιατί οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι όσο ποιο δύσκολη είναι η εύρεση, προσέγγιση και πρόσληψη κάποιου στελέχους τόσο καλύτερο είναι. Τα στελέχη αυτά είναι διακριτικά και συνήθως αποκαλύπτουν το ενδιαφέρουν σε πολύ λίγα άτομα του άμεσου περιβάλλοντός τους αλλά και σε έμπιστους επαγγελματίες επιλογής προσωπικού.
Η αποτελεσματική στελέχωση έχει να κάνει με τη σωστή επικοινωνία και δικτύωση και τις άμεσες επαφές, όχι με την πρόσβαση σε χιλιάδες βιογραφικά και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.
Η παραδοσιακή προσέγγιση είναι η καλύτερη: Η αξιοποίηση προσωπικών επαφών και δικτύου γνωριμιών για τον εντοπισμό των καλύτερων υποψηφίων και ευκαιριών. Πολύ λίγα άτομα κατακτούν μια νέα θέση μέσω του βιογραφικού τους. Τα ικανά στελέχη έχουν εξαιρετικές ικανότητες δικτύωσης, τους θυμούνται και τους συστήνουν εύκολα οι νυν και τέως εργοδότες τους, τους στρατολογούν οι επαγγελματίες επιλογής προσωπικού και τους καλούν σε συνεντεύξεις. Η απρόσωπη προσέγγιση μέσω δημοσιεύσεων κάνει τις προσωπικές σχέσεις να αποκτούν μεγαλύτερη αξία και η άμεση επικοινωνία είναι η αποτελεσματικότερη.
Αυτό ισχύει τόσο για τους εργοδότες όσο και για τα διαθέσιμα στελέχη. Η καλύτερη λύση λοιπόν είναι η δικτύωση, η οποία περιλαμβάνει πρώην συνεργάτες, πελάτες, εργοδότες, διευθυντές, υφιστάμενους, και επαγγελματίες επιλογής προσωπικού. Ο ανταγωνισμός έχει βοηθήσει στην επιβίωση των ποιο καλά οργανωμένων και αποτελεσματικών γραφείων επιλογής προσωπικού που έχουν αναπτύξει μακροχρόνιες σχέσεις και πολύτιμη πρόσβαση στα στελέχη. Έχουν εμπειρία, πολύ καλό δίκτυο επαφών με εταιρείες και υπεύθυνους λήψης αποφάσεων, μαθαίνουν πρώτοι τις νέες διαθέσιμες θέσεις και γνωρίζουν τα ικανότερα στελέχη που διακριτικά αναζητούν ευκαιρίες και που είναι σχεδόν αδύνατον να εντοπισθούν από μια αγγελία.
Αποδεικνύεται ότι η αποτελεσματικότερη στρατηγική στελέχωσης βασίζεται στην ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία και πληροφόρηση, στη σωστή αξιολόγηση των στελεχών και όπου η αφοσίωση και αξία του στελέχους εκτιμάται στη συμβολή του για την καθοδήγηση και το μέλλον της επιχείρησης.
Η προσέγγιση αυτή κερδίζει περισσότερο και οδηγεί στη δημιουργία στελεχών με μεγάλη παραγωγικότητα που υποστηρίζουν την επιχείρηση, τον πελάτη και τους συναδέλφους τους. Οι υποσχέσεις για γρήγορο και εύκολο χρήμα χλευάζονται. Η ξεκάθαρη και καλά διατυπωμένη δέσμευση σε μια σταθερή επιχειρηματική φιλοσοφία, ισορροπημένη κερδοφορία, υποστήριξη και ενδυνάμωση των στελεχών είναι η βάση για μια νέα γενιά επιχειρήσεων.
Άρθρο αρχείου
ΤΖΟΥΛΗ ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ
Προγράμματα
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!
Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.
Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.
Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα
Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
-
ΥγείαΒαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Επίκαιρα ΠρόσωπαΔέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Εκδηλώσεις«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»
-
LifestyleΑνακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
ΚινηματογράφοςΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
ΕκδηλώσειςΤο 15ο Φεστιβάλ Μελιού τιμάει την Παναγία Μελισσού
-
ΕκδηλώσειςΣυνέδριο: Οικολογική Κρίση & Οικονομικές Επιπτώσεις
-
ΔιακόσμησηΠώς να κάνετε mix & match με διάφορα στυλ διακόσμησης ανανεώνοντας τον χώρο


