Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η συνεργασία των δυο φύλων, μυστικό για την ανάπτυξη

Η αποτελεσματική ηγεσία μιας ομάδας που αποτελείται από άνδρες και γυναίκες, για να πετύχουν τα καλύτερα αποτελέσματα, αποτελεί τη σύγχρονη πρόκληση των μάνατζερ.

Με την εισροή περισσότερων γυναικών κάθε χρόνο στην αγορά εργασίας, η δημιουργία καλύτερων σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα είναι τώρα περισσότερο σημαντική από ποτέ. Δημιουργήστε, λοιπόν, μεικτές ομάδες εργασίας, καθώς τα οφέλη είναι τεράστια.

Ο σωστός συνδυασμός ανδρών και γυναικών σημαίνει ότι θα λάβετε διαφορετικές απόψεις σε πολλά επιχειρηματικά θέματα και προκλήσεις. Αυτές οι διαφορετικές προσεγγίσεις σάς παρέχουν τη δυνατότητα διείσδυσης στο μυαλό περισσότερων πελατών σας. Σκεφτείτε μια ομάδα μόνο από άνδρες στον τομέα παροχής υπηρεσιών. Παρόλο που μπορεί τα μέλη της να είναι εξαιρετικά στην παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας, μπορεί να παραβλέπουν την «κουβεντούλα», που είναι τόσο σημαντική για πολλές από τις γυναίκες πελάτισσες τους.

Από την άλλη, μια ομάδα μόνο από γυναίκες μπορεί να αποτρέπει τους άνδρες πελάτες με το να αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στην κουβέντα και το χτίσιμο των σχέσεων, που μπορεί να οδηγήσει τους άνδρες να πιστεύουν ότι χάνουν χρόνο και ότι δε λαμβάνουν την ποιότητα της υπηρεσίας που επιθυμούν.

Ο προσανατολισμός των ανδρών στο καθήκον και το έργο σημαίνει ότι θα επικεντρώνουν την προσοχή τους κυρίως στο αποτέλεσμα, ενώ οι γυναίκες προσανατολίζονται στο χτίσιμο των σχέσεων και την αφοσίωση που θα κάνει τους πελάτες σας να επιστρέφουν στην επιχείρησή σας. Ο συνδυασμός των δύο προσεγγίσεων προσφέρει πολύ ισχυρό όφελος στην επιχείρηση.

Καθώς οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν διαφορετικές ικανότητες να προσφέρουν στους πελάτες, μπορούν επίσης να βελτιώνουν ο ένας την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων του άλλου, καθώς και την παραγωγικότητά τους με το να εργάζονται μαζί. Έτσι θα αισθάνονται μεγαλύτερη ικανοποίηση, που τελικά μεταφράζεται σε καλύτερα αποτελέσματα. Υπάρχουν όμως και κάποιες προκλήσεις στη συννεργασία των δύο φύλων.

Στρες και συγκρούσεις

Οι διαφορετικοί τρόποι που τα δύο φύλα αντιμετωπίζουν το στρες στην εργασία αποτελεί συχνά πηγή σύγκρουσης. Όταν οι άνδρες βρίσκονται κάτω από πίεση έχουν την τάση να απομονώνονται και να εργάζονται μόνοι τους για να λύσουν κάποιο πρόβλημα. Οι γυναίκες αντίθετα επεκτείνονται και μιλούν περισσότερο συμπεριλαμβάνοντας και άλλα άτομα στη διαδικασία. Χωρίς την κατανόηση αυτών των διαφορών οι καταστάσεις πίεσης συχνά γίνονται χειρότερες με το να εκνευρίζονται μεταξύ τους. Με το να βοηθηθούν τα μέλη της ομάδας να βελτιώσουν την κατανόηση τους ο ένας για τον άλλον αποφεύγοντας τις γενικεύσεις για τα δύο φύλα, που δεν βοηθούν καθόλου θα συνεργάζονται καλύτερα και θα γίνονται πιο παραγωγικά.


Οι άνδρες συχνά παραπονιούνται ότι οι γυναίκες κάνουν πολλές ερωτήσεις και συνέχεια προσπαθούν να κάνουν αλλαγές. Οι γυναίκες παραπονιούνται ότι οι άνδρες δεν ακούνε και ότι πάντα προσφέρουν λύσεις αμέσως. Κατανοώντας το αντίθετο φύλο, μια ομάδα μπορεί να εργαστεί πιο αποτελεσματικά μαζί στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων,

παρά να εκνευρίζονται και να απορρίπτουν τη διαδικασία πριν προφτάσουν να παράγουν ένα φάσμα πιθανών λύσεων. Το στρες συχνά αυξάνεται όταν μια μεικτή ομάδα συζητά κάποιο πρόβλημα. Οι γυναίκες συνεχίζουν να ερευνούν το πρόβλημα με το να μοιράζονται απόψεις και να ακούν, έτσι αντιμετωπίζουν καλύτερα το στρες.Οι άνδρες όμως χρειάζονται να αισθανθούν ότι κάτι πρόκειται να γίνει ή να επιτευχθεί, αλλιώς γίνονται ανυπόμονοι και στρεσάρονται.

Οι γυναίκες είναι προτιμότερο να μιλούν λιγότερο για το πρόβλημα και περισσότερο για τη λύση του. Και οι άνδρες πρέπει να αποδεχτούν κάποιες φορές ότι η καλύτερη λύση είναι να αφήσουν όλους να μιλήσουν για λίγο. Εάν τα δύο φύλα κατανοούν τις διαφορές τους, τότε η διαδικασία της επίλυσης προβλημάτων θα παράγει πολύ καλύτερα αποτελέσματα και αυτό θα είναι προς όφελος της επιχείρησης.

Μια μεικτή ομάδα αποκτά ένα δέσιμο πέρα από τα επαγγελματικά θέματα, έχει μεγαλύτερη ενότητα και γίνεται πιο παραγωγική. Οι άνδρες μπορούν να δημιουργήσουν αυτό το δέσιμο προσφέροντας επιβεβαίωση και σιγουριά στις γυναίκες όταν το αποζητούν. Οι γυναίκες θα βελτιώσουν τις σχέσεις τους με τους άνδρες προσφέροντάς τους ενθάρρυνση, γιατί η επιβεβαίωση συνήθως ερμηνεύεται από τους άνδρες ως έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντί τους. Ο συνδυασμός των αξιών των δύο φύλων στο χώρο εργασίας είναι το μυστικό για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της προόδου και έτσι, όταν άνδρες και γυναίκες συνεργάζονται, θα πετύχουν περισσότερα.


Άρθρο αρχείου

Τζούλη Κυριακάκη

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending