Connect with us

Επιχειρηματικότητα

MyData / Μια πρώτη προσέγγιση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ψηφιοποίηση των λογιστικών βιβλίων

Προσεγγίζουμε ήδη τα μέσα Νοεμβρίου και έχουμε μπροστά μας, στον ορίζοντα, έναν ολόκληρο χειμώνα. Ωραία εποχή κατά τα άλλα, πλην όμως εν μέσω πανδημίας τα δεδομένα αλλάζουν. Όπως προκύπτει από όλα τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, η κατάσταση είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη και από τη στιγμή που δεν έχει επιτευχθεί το λεγόμενο τείχος ανοσίας, οδεύουμε προς μια χειμερινή περίοδο που ουδείς αυτή τη στιγμή μπορεί να προβλέψει με σιγουριά πώς θα κυλήσει. 

Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι λογικό να μην έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή, αλλά και προβολή στο θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς και της τήρησης ηλεκτρονικών βιβλίων. Και το θέτουμε σε αυτή τη βάση, καθώς δεν πρόκειται απλά για κάποια από τις συνήθεις και πολυάριθμες μεταβολές σε επίπεδο φορολογικής νομοθεσίας. Αυτή τη στιγμή, μεταβάλλεται ολόκληρο το φορολογικό και λογιστικό γίγνεσθαι, πρόκειται για μια διαρθρωτική αλλαγή που αφορά όλες τις επιχειρήσεις και τον τρόπο λειτουργίας τους. 

Ήδη λοιπόν, εδώ και ενάμισι περίπου μήνα διάγουμε και τυπικά μέρες myData. Κι αν την 1η Οκτωβρίου είχαμε την έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής τους από μια σημαντική μερίδα επιχειρήσεων, πλέον από 1/11 εντάχθηκαν και όλες οι υπόλοιπες. Πάντα με την επισήμανση, ότι ειδικά αυτοί οι τελευταίοι μήνες της χρονιάς, αποτελούν ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα, με τις επιχειρήσεις να έχουν συγκεκριμένες, παράλληλα όμως περιορισμένες υποχρεώσεις.

Για παράδειγμα, τη δεδομένη χρονική στιγμή, είναι υποχρεωμένες για την ενημέρωση της πλατφόρμας μόνο για τα έσοδά τους. Ουσιαστικά αυτό που επιδιώκεται από τώρα και έως το τέλος του έτους από την ΑΑΔΕ, είναι να εξοικειωθούν οι επιχειρήσεις με την ανάρτηση των εσόδων τους, καθώς αυτό αποτελεί ένα κομβικής σημασίας ζήτημα για την επιτυχή μετάβαση στο πλήρες σύστημα διαχείρισης της πλατφόρμας.

Προσωρινά δηλαδή, δεν μας απασχολεί το θέμα των χαρακτηρισμών των αγορών και των δαπανών τους. Τονίζουμε πάντως ότι αυτή η ευελιξία που παρέχεται είναι προσωρινή, καθώς όλα όσα τη δεδομένη στιγμή θεωρούνται ως μη υποχρεωτικά, θα πρέπει να τακτοποιηθούν και να διευθετηθούν τους πρώτους μήνες του ’22 και βάσει του χρονοδιαγράμματος της ΑΑΔΕ. 

Όλα τα παραπάνω αναφορικά με το myData πάντα, καθώς ούτως ή άλλως η τήρηση των λογιστικών βιβλίων, εννοείται ότι εξακολουθεί να γίνεται κανονικά, όπως ανέκαθεν. Και βέβαια το θέμα είναι τόσο πολυσύνθετο που δεν μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε ανάλυση μέσα σε κάποιες αράδες. Απλά παραθέτουμε κάποια βασικά σημεία, κάποιες από τις γενικές παραμέτρους, με την επισήμανση ότι θα επανέλθουμε με κάποιες πιο σαφείς και στοχευμένες αναφορές σε συγκεκριμένα ζητήματα.

Θα μπορούσαμε γενικότερα, να χαρακτηρίσουμε το myData, ως μια δυναμική online πλατφόρμα, ως ένα ευρύτερο ψηφιακό σύστημα, στο οποίο και ανεβαίνουν διαρκώς παραστατικά από όλες τις επιχειρήσεις που βρίσκονται οπουδήποτε ανά την επικράτεια. 

Τα κανάλια διαβίβασης που μπορούν να επιλέξουν οι επιχειρήσεις και μέσω των οποίων είναι δυνατή η αποστολή των δεδομένων τους, είναι πέντε και είναι τα εξής:

1. Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης /

Κοστολογικά αποτελεί την πιο ακριβή λύση. Γι’ αυτό άλλωστε, παρέχονται κάποια φορολογικά κίνητρα για την επιλογή πιστοποιημένων παρόχων διαβίβασης

2. Επιχειρήσεις Λογισμικού – ERP (εμπορικό/λογιστικό) /

Αποτελεί την πιο ευέλικτη μέθοδο. Πέρα από τις επιχειρήσεις που έχουν δικό τους λογισμικό τιμολόγησης, σε αυτήν την κατηγορία θα εντάξουμε και τις εφαρμογές που αναπτύχθηκαν από ιδιωτικές εταιρίες, κατονομάζονται με τον κάπως αδόκιμο όρο ως «τιμολογιέρες», και λειτουργούν σε περιβάλλον cloud. 

3. Ειδική φόρμα καταχώρησης / 

Αφορά κυρίως μικρές επιχειρήσεις, με ακαθάριστα έσοδα έως 50.000 €  ή που εκδίδουν έως 50 τιμολόγια (έτος αναφοράς αυτήν τη στιγμή το 2019)

4. Φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί (ΦΗΜ) / 

Εδώ κυρίως έχουμε τη διαβίβαση των λιανικών συναλλαγών, μέσω φορολογικών μηχανισμών και ταμειακών μηχανών

5. Ηλεκτρονική εφαρμογή τιμολόγησης από την ΑΑΔΕ / 

Τέθηκε σε λειτουργία αρχές Σεπτεμβρίου. Αποτελεί μια εναλλακτική λύση στις αντίστοιχες εφαρμογές ιδιωτικών εταιριών. Ουσιαστικά η ΑΑΔΕ υλοποίησε τη δική της εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Να διευκρινίσουμε για να μην προκύπτουν τυχόν παρερμηνείες, ότι εδώ δεν ισχύουν οι περιορισμοί και τα όρια της ειδικής φόρμας καταχώρησης.

Κάθε επιτυχής διαβίβαση παραστατικού από την εκδότρια επιχείρηση, λαμβάνει έναν αριθμό ΜΑΡΚ. Πρόκειται για ένα 15ψήφιο μοναδικό νούμερο που, θα το παρομοιάζαμε με αριθμό πρωτοκόλλου, η έκδοση του οποίου πιστοποιεί ότι έχει πραγματοποιηθεί επιτυχώς η διαβίβαση του παραστατικού.

Ποιες είναι οι γενικές κατηγορίες εσόδων στα πλαίσια εφαρμογής του myData

Οι Χαρακτηρισμοί των εσόδων (με τα ανάλογα κατά περίπτωση προσθετικά ή αφαιρετικά σύμβολα) είναι οι παρακάτω:

Έσοδα (+) / (-) 

1.1_Έσοδα από Πώληση Εμπορευμάτων (+) / (-) 

1.2_Έσοδα από Πώληση Προϊόντων (+) / (-) 

1.3_Έσοδα από Παροχή Υπηρεσιών (+) / (-) 

1.4_Έσοδα από Πώληση Παγίων (+) / (-) 

1.5_Λοιπά Έσοδα/ Κέρδη (+) / (-) 

1.6_Αυτοπαραδόσεις / Ιδιοχρησιμοποιήσεις (+) / (-) 

1.7_Έσοδα για λ/σμο τρίτων (+) / (-) 

1.8_Έσοδα προηγούμενων χρήσεων (+) / (-) 

1.9_Έσοδα επομένων χρήσεων (+) / (-) 

1.10_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων (+) / 

1.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εσόδων(+)/ (-)

Και οι αντίστοιχες κατηγορίες των εξόδων

Οι χαρακτηρισμοί των εξόδων είναι οι παρακάτω:

Έξοδα (-) / (+)

  • 2.1_Αγορές Εμπορευμάτων (-) / (+)
  • 2.2_Αγορές Α’-Β’ Υλών (-) / (+)
  • 2.3_Λήψη Υπηρεσιών (-) / (+)
  • 2.4_Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+)
  • 2.5_Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) /(+)
  • 2.6_Αμοιβές και Παροχές προσωπικού (-) / (+)
  • 2.7_Αγορές Παγίων (-) / (+)
  • 2.8_Αποσβέσεις Παγίων (-) / (+)
  • 2.9_Έξοδα για λ/σμο τρίτων (-) / (+)
  • 2.10_Έξοδα προηγούμενων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.11_Έξοδα επομένων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.12_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων (-) / (+)
  • 2.13_Αποθέματα Έναρξης Περιόδου (Ε3 προηγ. Περιόδου) (-)
  • 2.14_Αποθέματα Λήξης Περιόδου (Ε3 τρέχουσας Περιόδου) (+)
  • 2.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εξόδων (-)/ (+)

Κατά την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, θα έχουμε διαρκώς να αντιμετωπίσουμε δύο βασικές κατηγορίες παραστατικών. 

  • Τα αντικριζόμενα (που περιέχουν στοιχεία ταυτοποίησης τόσο του εκδότη όσο και του λήπτη του παραστατικού).  Αφορούν κυρίως συναλλαγές B2B (business to business), και είναι οι τύποι παραστατικών Α1 για τον εκδότη και Β2 για τον λήπτη.
  • Τα μη αντικριζόμενα παραστατικά. Εδώ έχουμε κυρίως τις συναλλαγές B2C (business to customer), περιλαμβάνονται τα στοιχεία ταυτοποίησης μόνο του εκδότη, και οι αντίστοιχοι τύποι παραστατικών είναι Α2 για τον εκδότη και Β1 για τον λήπτη.

Στο δια ταύτα τώρα, στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ πραγματοποιούνται αρχικά τα εξής:

  • Διαβιβάζεται και καταχωρείται η σύνοψη των παραστατικών εσόδων/εξόδων.
  • Γίνεται ο αναγκαίος και απαιτούμενος χαρακτηρισμός των καταχωρούμενων συναλλαγών, καθώς η ΑΑΔΕ επιδιώκει την λήψη όσο γίνεται περισσότερων πληροφοριών, που διευκολύνει τις φοροελεγκτικές διαδικασίες.
  • Διενεργούνται  οι αναγκαίες λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης. 

Αυτή η παραπάνω αλληλουχία ενεργειών είναι απαραίτητη για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους. Απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ άλλωστε είναι -όσο πιο σύντομα αυτό καταστεί εφικτό- να δημιουργείται ακόμα και το έντυπο Ε3 αυτοματοποιημένα.

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ανάπτυξη για λίγους ή για όλους;

Aνάπτυξη – Ανάπτυξη, είσαι εδώ?

Θυμόσαστε το παιδικό παιγνίδι μας «Λύκε –Λύκε, είσαι δώ ?» όπου ο Λύκος αναβάλλοντας την εμφάνισή του συνεχώς. για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, έβαζε λίγα- λίγα τα ρούχα του ώστε να μας εξαντλήσει και να μας τρομάξει στο τέλος: «παίρνω το μπαστούνι μου και σας κυνηγώ!….» και όποιον έπιανε το έτρωγε ή τον φυλάκιζε μέχρι να νικήσει? Κάπως έτσι μας παρουσιάζεται και η «Ανάπτυξη» το τελευταίο διάστημα από όλους του ειδήμονες πολιτικούς ή επαΐοντες ακαδημαϊκούς ή  τους εκλεγμένους ηγήτορες φορέων ή  think tanks , ή ότι  τέλος πάντων εκπροσωπεί την σοφία και τη γνώση των ημερών μας.  «Κάτ»ι που κάποια φοβερή στιγμή θα βγει με την μαγκούρα του και θα μας κυνηγήσει. Και εμείς ξαφνιασμένοι δεν θα ξέρουμε γιατί μας κυνηγά …

Τέλος πάντων, καλά τα λόγια καλές οι απόψεις, καλή η ποικιλία των απόψεων , καλή- για ακόμη μία φορά- η θεωρία . Όμως πόσο έχουν όλοι αυτοί  οι θεματοφύλακες της οικονομικής θεωρίας αντιληφθεί ότι οι μικροί επιχειρηματίες, οι μικρές ατομικές επιχειρήσεις, οι «μη δημόσιοι υπάλληλο»ι της χώρας μας, που πάντα στηρίζουν την αγορά και την οικονομία , έχουν μείνει μόνοι τους και τραγικά αβοήθητοι , σε ένα μοναχικό διάλογο με τον εαυτό τους, με την αβέβαιη σκέψη κολλημένη πρωί- βράδυ στο μυαλό, σε απίστευτες εσωτερικές διαδρομές , που συναντούν ανακούφιση μόνο σε διαισθητικές ή αστρολογικές προβλέψεις? Καθώς κανείς στην ουσία δεν κατανοεί γιατί έχουμε έρθει σε αυτήν την θέση , τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας  και πως θα το παλέψουμε.

Δεν κατανοεί γιατί δεν συμμετείχε στο παιγνίδι πονηρών πολιτικών που  έκαναν καριέρα το λειτούργημά τους , των σοφών ακαδημαϊκών που ήταν ανέκαθεν καλοί μαθητές και ξέρουν απέξω όλες τις σοφίες του κόσμου, και δεν συμμετέχουν στην ελίτ των επιτηδείων που ξέρουν να βγάζουν χρήμα με τρόπο και όχι με κόπο.

Για αυτό, φίλοι μικρο- επιχειρηματίες, ας σταματήσουμε το παιγνίδι και ας σοβαρευτούμε ζητώντας ότι χρειαζόμαστε να μας δοθεί, για να στηρίξουμε μόνοι μας την Ανάπτυξη , έτσι όπως εμείς οι Έλληνες με το εμπορικό μας δαιμόνιο μάθαμε τόσα χρόνια να κάνουμε , σ΄ολες τις δύσκολες εποχές και όπου γης και πατρίς, με την αντοχή των γονιδίων των πατεράδων και των παππούδων μας

  1. Show us the money!  Tόσο η Κυβέρνηση όσο και οι Τράπεζες πρέπει να ξεκαθαρίσουν πόσο χρήμα υπάρχει για ανάπτυξη, Δεν μας απασχολεί αν είναι πολύ ή λίγο , πρέπει πλέον να αποκαλυφθεί ώστε να ξέρει η αγορά τι της γίνεται.   5-10 ή 1000 , θα πρέπει να γίνει πλέον γνωστό τι πόροι υπάρχουν. Γιατί χρήμα , υπάρχει και πάντα θα υπάρχει , πόσο είναι το διαθέσιμο για την κίνηση της αγοράς δεν είναι γνωστό, και αυτό δημιουργεί φοβία και ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης και μειωμένη επιθυμία για κατανάλωση. Χωρίς τη δημιουργία της ζήτησης  πώς να ξεκαθαρίσει την αξία της η προσφορά και το αντίστροφο?
  2. Συμβουλεύστε μας! Θα πρέπει η Κυβέρνηση να προσφέρει  επιχειρηματική συμβουλευτική και υποστήριξη πλέον , δωρεάν  ώστε να βρούμε και πάλι την χαμένη μας πίστη. Όλοι αυτοί οι σοφοί που περνοδιαβαίνουν στα κανάλια , ας προσφέρουν τα φώτα του στους επιχειρηματίες , με σεμινάρια, συγκεντρώσεις και υποστήριξη χωρίς να χρεώνουν την σοφία τους. Ας τους επιτάξει το κράτος( ούτως ή άλλως είναι δημόσιοι υπάλληλοι) να κάνουν τον εταιρικό σύμβουλο και καθοδηγητή , στην πράξη , στο μαγαζί , το εργαστήριο ,  το μικρό εργοστάστιο μας.  Για αυτό είναι η γνώση, για να είναι χρήσιμη και εφικτή και όχι εικονική πραγματικότητα , στα παράθυρα των τηλεοράσεών μας.
  3. Δημιουργείστε την λίστα των πιθανών «αγοραστών» της παραγωγής της χώρας μας. Διαμορφώνοντας ένα τοπίο αγαθών και υπηρεσιών και πιθανών αγοραστών και επιβραβεύοντας τις εξαγωγές , οι επιχειρηματίες θα σκεφθούν και θα στραφούν σε νέες αγορές , με ευρηματικότητα και δυναμική. Υπάρχουν και άλλες ανάγκες στους λαούς της γης που μπορεί η ελληνική αγορά να ικανοποιήσει. Είμαστε μέρος του πλανήτη και εμείς.
  4. Ας εντυπωσιαστούμε και ας εντυπωσιάσουμε  με επιτεύγματα!  Η Ελλάδα ήξερε πάντα να κάνει εντύπωση. Δεν μπορεί, συνεχίζουν να γεννώνται Έλληνες ήρωες που κάνουν τον κόσμο να θαυμάζει.  Ας τους αναδείξουμε , ας τους φανερώσουμε . Και όταν ο κόσμος σε θαυμάζει είναι καλός καιρός να ζητήσεις τα λεφτά του . Υπηρεσίες – Υπηρεσίες και πάλι υπηρεσίες , ας κάνουμε την Ελλάδα μας το τόπο των εξαιρετικών υπηρεσιών: υγεία-παιδεία- τουρισμός – νέος πολιτισμός (μουσική-θέατρο-τέχνες). Είναι δυνατόν να χάθηκαν πια οι Επιστήμονες , οι Μουσικοί , οι Καλλιτέχνες που γεννούσε τούτη η χώρα όλο τον προηγούμενο αιώνα?
  5. Σταματήστε να χάνετε τα χρήματά μας. Ακούτε, σταματήστε να τα χάνετε ,γιατί θα τα ζητήσουμε πίσω.  Είμαστε εμείς οι μικροί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι. Νοιώθουμε ότι χάνουμε τα λεφτά μας όταν πληρώνουμε τους φόρους και τις εισφορές μας, όταν σας εμπιστευόμαστε να κάνετε κουμάντο τους κόπους και τους μόχθους μας και δεν τα  καταφέρνετε ότι πολιτικό χρώμα και να βάφετε τις φανέλες σας. Ακούστε μία ιδέα , δώστε μας πίσω ένα μέρος όσων σας εμπιστευτήκαμε, δίνοντας πίσω στους φορολογούμενους   ακίνητα που μένουν ανεκμετάλλευτα, προϊόντα που σαπίζουν σε αποθήκες, γη και θάλασσα και αέρα που δεν αξιοποιείται Και τότε θα γίνει μια νέα ζύμη . Και θα επιστρέψουμε τόσο γρήγορα στην αγορά που θα κάνουμε το κεφάλι σας να γυρίζει.

Ανάπτυξη – Ανάπτυξη είσαι εδώ?


της Μαριάννας Τσουλιά

Continue Reading

Προγράμματα

Η Hatzi Filax Group υλοποίησε εξειδικευμένη εκπαίδευση για τη ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε η Hatzi Filax Group, στις εγκαταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε. στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης. Η εκπαίδευση σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ενίσχυση των δεξιοτήτων και της επαγγελματικής αποτελεσματικότητας των εργαζομένων της.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε:

  • Διαχείριση Χρόνου (Time Management): Εκπαιδευτικά εργαστήρια για δύο δυναμικές ομάδες εργαζομένων, εστιασμένα στην αποτελεσματική οργάνωση και αξιοποίηση του χρόνου.
  • Βασικές Αρχές Management & Ηγεσίας (Leadership Skills): Εκπαίδευση που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διοίκησης, επικοινωνίας και ηγεσίας, με σύγχρονες μεθοδολογίες και πρακτική εφαρμογή.

Συνολικά, 60 εργαζόμενοι συμμετείχαν ενεργά σε τρεις εκπαιδευτικές ομάδες και παρακολούθησαν 16 ώρες εντατικής και διαδραστικής εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο ήταν βιωματικό, με στοχευμένες ασκήσεις και ενεργή συμμετοχή, ενισχύοντας τη μάθηση και την εσωτερική παρακίνηση των συμμετεχόντων.

Την εκπαίδευση υλοποίησαν οι εισηγήτριες της Hatzi Filax Group, Σοφία Σκευοφύλακα και Χατζή Σκευοφύλακα, φέρνοντας την πολυετή εμπειρία τους στην επαγγελματική κατάρτιση μέσα από μια μοναδική εμπειρία μάθησης και συνεργασίας.

Η Χατζή Σκευοφύλακα, CEO της Hatzi Filax Group, δήλωσε σχετικά:
«Είναι πραγματικά υπέροχο να βλέπουμε τόσο δυναμικές επιχειρήσεις να επενδύουν ουσιαστικά στους ανθρώπους τους. Η ΜΕΒΓΑΛ δεν επενδύει απλώς σε εκπαίδευση – επενδύει σε κουλτούρα ανάπτυξης. Ήταν τιμή μας να συνεργαστούμε με τόσο εξαιρετικές ομάδες, γεμάτες ενέργεια, διάθεση και προοπτική.»

Η Σοφία Παλαμίδου, HR Manager της ΜΕΒΓΑΛ, πρόσθεσε:
«Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν  τα  εκπαιδευτικά σεμινάρια που σχεδίασε η Hatzi Filax  Group ειδικά για στελέχη μας προσφέροντας τους  πρακτικά εργαλεία και χρήσιμες τεχνικές για την καλύτερη οργάνωση της καθημερινότητάς τους και την ανάπτυξη των ηγετικών τους δεξιοτήτων.

Μέσα από διαδραστικές  ασκήσεις και παραδείγματα οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς να θέτουν προτεραιότητες και εξοικειώθηκαν με σύγχρονες προσεγγίσεις στην ηγεσία.

Η εκπαίδευση αυτή αποτέλεσε μια σημαντική επένδυση για την ενίσχυση  της αποδοτικότητας των στελεχών μας και ευχαριστούμε θερμά για ακόμη μία φορά την  Hatzi Filax Group για την εξαιρετική συνεργασία.»

Η Hatzi Filax Group, με αποδεδειγμένη τεχνογνωσία στον τομέα της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, παραμένει στρατηγικός συνεργάτης επιχειρήσεων που επιλέγουν να αναπτύσσονται μέσα από τη δύναμη των ανθρώπων τους.

Continue Reading

Trending