Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία.

Συναισθηματική Νοημοσύνη: Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία

Τι είναι αυτό που σε ένα εργασιακό περιβάλλον μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους να κάνουν το κάτι παραπάνω;

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση από το 1 € να πάει στο 10 € ή στα 100 € ανεξαρτήτως συνθηκών;

Τι είναι αυτό που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει έναν επιχειρηματία μικρομεσαίας επιχείρησης να κάνει την επιχείρηση του μια μεγάλη επιχείρηση;

Όπως όλοι γνωρίζουμε αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι το πώς επικοινωνώ με τους άλλους ανθρώπους. Η αλληλεπίδραση μου τι αποτελέσματα παράγει;

Όλοι γνωρίζουμε πως, καλώς ή κακώς, στα εκπαιδευτικά συστήματα του σχολείου δεν θα βρούμε πουθενά την συναισθηματική νοημοσύνη. Δεν θα βρούμε πουθενά την ηγεσία. Δεν θα βρούμε πουθενά τίποτα από όλα αυτά. Αυτό όμως που θα βρούμε είναι τηλεκατευθυνόμενες συμπεριφορές. “Σήκω πάνω”, “Κάτσε κάτω”, “Βγες έξω”, “Μπες μέσα”, “Πήγαινε τώρα τουαλέτα”, “Μην πας”.. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στα σχολεία.

Μου έκανε πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση το εξής: Στο Λονδίνο υπάρχει ένα credit score. Δηλαδή ο κάθε άνθρωπος αντιστοιχεί σε έναν κωδικό. Ok, λογικό. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα Application που μπορείς να δεις πόσο καλός πολίτης είσαι. Απίστευτο;

Πρόσεξε τώρα. Το εκπληκτικό αυτής της διαδικασίας είναι ότι αν μπορείς για παράδειγμα να πας να πάρεις σήμερα μια Ferrari, αύριο μια Laborgini, μεθαύριο να πάρεις μια βίλα, παραμεθαύριο μια άλλη βίλα κ.ο. δεν θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης.

Θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης αν έχεις σταθερότητα. Δηλαδή αν μπορείς να πληρώνεις 30 λίρες τα utilities  κάθε μήνα είσαι καλός πολίτης. Εάν δεν αλλάξεις ποτέ σπίτι είσαι καλός πολίτης. Ακόμα κι αν μένεις σε ένα ερείπιο. Τι θεωρούν λοιπόν καλό πολίτη; Αυτόν που έχει σταθερότητα.

Γιατί το λέω αυτό το παράδειγμα; Θέλω λοιπόν να παρατηρήσουμε ότι από τα σχολεία ακόμα και στην καθημερινότητα σε αυτό που εκπαιδεύεται το μυαλό είναι ότι: “θα είσαι καλός εάν είσαι σταθερός και εκεί πέρα λίγος”

Όμως μπορεί αυτό να παράξει αποτελέσματα στην ζωή σου; Βεβαίως και όχι. Τι χρειάζεται να κάνεις; Εάν θέλεις να αναπτύξεις την επιχείρηση σου, εάν θέλεις να αναπτύξεις τα οικονομικά σου χρειάζεται να αναπτύξεις την συναισθηματική σου νοημοσύνη, χρειάζεται να αναπτύξεις το mindset, χρειάζεται να αναπτύξεις τις δεξιότητες της ηγεσίας σου. Γιατί στην σημερινή εποχή τα πράγματα έχουν αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά.

Η ηγεσία δεν θα επηρεάσει μόνο τους υπαλλήλους.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους συνεργάτες.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους υφιστάμενους.. Η ηγεσία θα επηρεάσει ακόμα και τους πελάτες σου. Και αν ο πελάτης σου εμπνευστεί από αυτό που είσαι, από αυτό που κάνεις, από το όραμα σου, τότε μόνο και μόνο από αυτό μπορεί να σε επιλέξει σε σχέση με έναν άλλον άνθρωπο.

Προτού συμφωνήσεις θέλω να κάνεις ένα βήμα πίσω και να το σκεφτείς. Γιατί καταρχήν υπάρχει κάτι στο οποίο είμαι πάρα πολύ αυστηρός.. Δεν θέλω να πιστέψεις τίποτα από αυτά που σου λέω. Ότι αναφέρω σε όλα τα άρθρα μπορεί να είναι τραγικά λάθη αλλά μπορεί να είναι και απίστευτα σωστά. Αυτό όμως που κάνω είναι να σου δίνω τροφή για σκέψη, πληροφορίες και είναι δική σου η υποχρέωση, δική σου η ζωή, να πας εκεί πέρα έξω να το ψάξεις και να δεις στην πράξη αν δουλεύουν και πόσο δουλεύουν. Δίκαιο; Πάμε παρακάτω..

Σκέψου λοιπόν από τον εαυτό σου.. Έχεις αγοράσει ποτέ κάτι γιατί έχεις εμπνευστεί από ανθρώπους; Κάτι που ίσως ακόμα και να μην το χρειαζόσουν πάρα πολύ. Εάν ναι, εδώ είναι το κλειδί της συνειδητοποίησης.

Κάνε λοιπόν ένα βήμα πίσω και σκέψου τι είναι αυτό που εσύ πρέπει να αλλάξεις σαν άνθρωπος πρώτα, γιατί ο πυρήνας της επιχείρησης σου είσαι εσύ, και τι είναι αυτό που χρειάζεται να προσθέσεις στις δεξιότητες σου, στις δεξιότητες της ηγεσίας, προκειμένου να μπαίνεις μέσα στο γραφείο σου, να μπαίνεις μέσα στο μαγαζί σου, να επικοινωνείς με τους άλλους ανθρώπους και να λένε “Ναι, θέλω να συνεργαστώ με αυτόν”, “Θέλω να αγοράσω από αυτόν”, “Είναι αυτό που έψαχνα”. Μόλις βρεις την απάντηση σε αυτό, πίστεψε με θα το δεις και στην πράξη, τα αποτελέσματα θα αλλάξουν πάρα πολύ γρήγορα, σε χρόνο που δεν φαντάζεσαι.

Δεν θα ξεχάσω, πριν από μερικούς μήνες έκανα εκπαίδευση σε κάποια γυμναστήρια και προτού μπούμε στο κομμάτι των πωλήσεων δουλεύαμε μόνο το συναισθηματικό κομμάτι. Δηλαδή το να νιώθει κάποιος ελεύθερος, αυτοπεποίθηση, δυνατός, χαρούμενος.. εσωτερική δουλειά. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Άλλαξε το αποτέλεσμα των πωλήσεων επειδή αυτοί οι άνθρωποι εξέπεμπαν κάτι τελείως διαφορετικό.

Και γι’ αυτό πλέον στις πωλήσεις, αυτό που υποστηρίζω και αυτό που εκπαιδεύω, δεν είναι τόσο οι τεχνικές πωλήσεων. Αυτό που εκπαιδεύω είναι το emotional sales. Δηλαδή το πως μπορείς να επικοινωνήσεις συναισθηματικά με τους άλλους ανθρώπους. Γιατί μόνο όταν μάθεις να επικοινωνείς συναισθηματικά θα έχεις ανταπόκριση από τους άλλους ανθρώπους.

Γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθηματικά και εξηγούν με την λογική τους για να έχουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Βέβαια αυτό ισχύει παντού. Και στις σχέσεις. Οι άνθρωποι με τον σύντροφο μας επικοινωνούμε συναισθηματικά και με την λογική μας θα ακολουθήσουμε αυτό που κάποιος άλλος θα μας πει. Θα πρέπει να το εξηγήσουμε ώστε να βγάζει νόημα μέσα μας.

Άρα λοιπόν σκέψου που είσαι και τι δεξιότητες χρειάζεται να αναπτύξεις.. Ποιες λοιπόν είναι οι τρύπες που πνίγουν την επικοινωνία σου, πνίγουν το μήνυμα σου που θέλεις να μεταφέρεις προς τα έξω, πνίγουν την έμπνευση των άλλων προς τα εσένα; Άλλαξε το και δεν τα πράγματα τα οικονομικά να αλλάζουν για εσένα.

Είσαι υπέροχος! Είσαι μοναδικός! Το ξέρεις, δεν χρειάζεται να στο λέω! Απλά καμιά φορά χρειάζεται να το θυμόμαστε.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Αλλαγές και… Επιχειρήσεις!

Η έννοια της αλλαγής έχει απασχολήσει τον άνθρωπο από τότε που έκανε την εμφάνισή του σ’ αυτόν τον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ακόμα και μετά την πάροδο πολλών χιλιάδων χρόνων η αλλαγή συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο της ανθρώπινης πραγματικότητας, τόσο καυτή και τόσο επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε.

            Πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι την αλλαγή;

            Δοκιμάστε να κάνετε ένα απλό τεστ.

Ζητήστε από τους φίλους και συνεργάτες να σας πουν πως αντιλαμβάνονται την έννοια της αλλαγής και θα διαπιστώσετε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αρνητική στάση και αρνητικές αντιλήψεις.

Επίσης, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες, όπου στο μυαλό των ερωτηθέντων η αλλαγή είναι ταυτόσημη με το φόβο, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το άγχος, την απειλή, το μπέρδεμα και την άρνηση.

            Που συναντούμε την αλλαγή;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η αλλαγή απαντάται σε όλες ανεξαιρέτως τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής, π.χ. στο σπίτι, στη δουλειά, στις σχέσεις, στους φίλους, στην οικονομία, στην πολιτική, στην κοινωνία, στις τέχνες, στην επικοινωνία, στην επιστήμη και φυσικά στην τεχνολογία. Σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, εκπαιδεύω στελέχη σε επιχειρήσεις για το πώς να διαχειριστούν την αλλαγή σε επιχειρησιακό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Το γεγονός αυτό, αποκαλύπτει ότι στην πράξη η αλλαγή αφενός αποτελεί πολύ συχνή πρακτική, και αφετέρου ότι υπάρχει έντονη ανάγκη εκπαίδευσης των στελεχών στους τρόπους διαχείρισής της.

Οι επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν μέσα στο σκληρά ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, έρχονται αντιμέτωπες με μια σειρά αλλαγών. Μερικά από τα πιο συχνά και χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρησιακών και οργανωσιακών αλλαγών είναι τα παρακάτω :  Αλλαγή επωνυμίας, αλλαγή λογότυπου, αλλαγή διοίκησης ή και ανώτατων στελεχών, αλλαγή προσωπικού, αλλαγή στρατηγικής, αλλαγή πολιτικών, αλλαγή προϊόντος, αλλαγή τοποθεσίας, αλλαγή γραφείων, αλλαγή τεχνολογίας, αλλαγή γραμμής παραγωγής, επέκταση δραστηριοτήτων, διεύρυνση προϊοντικής γκάμας, συγχώνευση ή εξαγορά από άλλη εταιρία, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, αλλαγή διαφημιστικής εκστρατείας, κ.α. Προκειμένου να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις παραπάνω αλλαγές, οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τη διαχείριση αλλαγής.

            Τι καλείται διαχείριση αλλαγής (change management);

Η Διαχείριση της Αλλαγής, αποτελεί μία συστηματική προσέγγιση αντιμετώπισης της αλλαγής, η οποία περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την αναγνώριση, τον έλεγχο και τη σταθεροποίηση των διαδικασιών της αλλαγής, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Ποια είναι η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων σε μια οποιαδήποτε επερχόμενη αλλαγή; Ύστερα από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παγκόσμια βάση, έχει αποδειχθεί ότι η πρώτη και η πιο συνηθισμένη, αντίδραση των εργαζομένων στην ανακοίνωση μιας επερχόμενης αλλαγής είναι το σοκ. Μετά το σοκ, ανακαλύφθηκε ότι ακολουθούν δύο πολύ πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, το αρχικό σοκ δίνει τη θέση του στο φόβο και στη συνέχεια στην ανάπτυξη αρνητικής στάσης απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Στο δεύτερο σενάριο, μετά το σοκ εμφανίζεται ένα αίσθημα απειλής το οποίο σχετίζεται άμεσα με το αν θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να κατέχει την ίδια θέση μέσα στην εταιρία του μετά το πέρας των διαδικασιών της αλλαγής.

Η ύπαρξη απειλής στον εσωτερικό κόσμο του εργαζόμενου οδηγεί στη δημιουργία συναισθημάτων όπως η σύγχυση, η ενοχή και η απογοήτευση, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν στη δημιουργία εχθρικής συμπεριφοράς του εργαζόμενου απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Η τελική συμπεριφορά και στα δύο σενάρια, άρνηση και εχθρότητα, αποτελεί πηγή πολλών προβλημάτων και οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αποτυχημένες πρακτικές και αποτελέσματα.

Αντιθέτως, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να μετατρέψουν το αρχικό σοκ σε ενεργητική συμμετοχή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους, εκ των οποίων οι κυριότεροι είναι η συνεργασία με τους εργαζόμενους, η επεξήγηση σε αυτούς και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της αλλαγής για το καλό της επιχείρησης, η δημιουργία οράματος, η εξασφάλιση της θέσης τους στην εταιρία και η εκπαίδευσή τους. Η ενεργητική συμμετοχή των εμπλεκομένων στις διαδικασίες της αλλαγής, θα τους ενεργοποιήσει θετικά και θα τους δώσει την απαραίτητη ώθηση και τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που θα εμφανιστούν μπροστά τους.

Έτσι, αντί για αρνητική ή εχθρική συμπεριφορά, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υιοθέτηση της αλλαγής και η ομαλή ανάπτυξη και εξέλιξη της επιχείρησης.

Αζαρίας Αλμπέρτο

Συμβούλου Επιχειρήσεων και Επαγγελματία Εκπαιδευτή Στελεχών

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επενδύστε στους ανθρώπους σας…γιατί η απόλυση δεν είναι λύση!!!

Η επιλογή της περικοπής του προσωπικού, έχοντας ως άλλοθι την οικονομική κρίση, δεν είναι η ορθότερη. Η οικονομική κρίση σίγουρα επιδεινώνει τα «κακώς κείμενα», αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε μια επιχείρηση θα δώσει τη λύση. Η αναθεώρηση όλης της στρατηγικής διοίκησης της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένου του οράματος, της αποστολής, της διαχείρισης των πόρων και κυρίαρχα των ανθρώπινων πόρων, των εφαρμοζόμενων πολιτικών και πρακτικών και του συστήματος των αξιών και της επιχειρησιακής ηθικής ανοίγει το δρόμο προς την αναζήτηση της επιτυχίας.

Σε πολλές επιχειρήσεις η τακτική της απόλυσης με στόχο τη μείωση των εξόδων βελτίωσε προσωρινά τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά δεν οδήγησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιπρόσθετα, αυτή η τακτική είχε σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούν κάποιοι αξιόλογοι εργαζόμενοι που αναφέρονταν είτε στη χαμηλότερη είτε στην υψηλότερη βαθμίδα, η έλλειψη των οποίων δημιούργησε ένα μεγάλο κενό που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί και να επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την πορεία της ομαλά, όσο αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός και οι αλλαγές στο εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον της επιχείρησης δεν περιμένουν.

Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο, η μείωση του προσωπικού να μην γίνεται με κυρίαρχο το κριτήριο της μείωσης των εξόδων. Πριν να ληφθεί η απόφαση απομάκρυνσης κάποιου εργαζόμενου από την επιχείρηση, θα πρέπει η επιχείρηση να αξιολογήσει την παρουσία της στην επιχειρησιακή σκηνή, τη δυναμική της και την προοπτική ανάπτυξής της. Η φιλοσοφία της ηγεσίας της, η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των εργαζομένων της, η δυνατότητα προσαρμογής της στις αλλαγές είναι σημαντικά πεδία προς ανάλυση.

Η συνειδητοποίηση της κάθε επιχείρησης ότι οι άνθρωποί της είναι η δύναμή της θα την οδηγήσει στο να επενδύσει με σωστό τρόπο στο προσωπικό της. Η γνωριμία των εργαζομένων της με την ανάλυση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και ταλέντων του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται στην επιχείρηση με στόχο το «πως μπορεί αυτός να αξιοποιηθεί καλύτερα», θα την οδηγήσει σε αναζήτηση λύσεων για ανάπτυξη παρά σε βραχυπρόθεσμη περικοπή δαπανών.

Η συνέπεια αυτής της γνωριμίας σε βάθος θα είναι η διαχείριση των ταλέντων του κάθε ανθρώπου, αλλά  και η δέσμευσή του να παραμείνει στην επιχείρηση γιατί το μέλλον της θα εξαρτάται και από τον ίδιο. 

Επομένως, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού, η δέσμευση του εργαζόμενου, η ανάπτυξη της σωστής ηγεσίας,  η διαχείριση των ταλέντων, η διαχείριση αλλαγών και η ευελιξία φαίνεται ότι αποτελούν τους θεμέλιους λίθους για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε περιόδους κρίσης.

Continue Reading

Trending