Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία.

Συναισθηματική Νοημοσύνη: Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία

Τι είναι αυτό που σε ένα εργασιακό περιβάλλον μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους να κάνουν το κάτι παραπάνω;

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση από το 1 € να πάει στο 10 € ή στα 100 € ανεξαρτήτως συνθηκών;

Τι είναι αυτό που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει έναν επιχειρηματία μικρομεσαίας επιχείρησης να κάνει την επιχείρηση του μια μεγάλη επιχείρηση;

Όπως όλοι γνωρίζουμε αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι το πώς επικοινωνώ με τους άλλους ανθρώπους. Η αλληλεπίδραση μου τι αποτελέσματα παράγει;

Όλοι γνωρίζουμε πως, καλώς ή κακώς, στα εκπαιδευτικά συστήματα του σχολείου δεν θα βρούμε πουθενά την συναισθηματική νοημοσύνη. Δεν θα βρούμε πουθενά την ηγεσία. Δεν θα βρούμε πουθενά τίποτα από όλα αυτά. Αυτό όμως που θα βρούμε είναι τηλεκατευθυνόμενες συμπεριφορές. “Σήκω πάνω”, “Κάτσε κάτω”, “Βγες έξω”, “Μπες μέσα”, “Πήγαινε τώρα τουαλέτα”, “Μην πας”.. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στα σχολεία.

Μου έκανε πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση το εξής: Στο Λονδίνο υπάρχει ένα credit score. Δηλαδή ο κάθε άνθρωπος αντιστοιχεί σε έναν κωδικό. Ok, λογικό. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα Application που μπορείς να δεις πόσο καλός πολίτης είσαι. Απίστευτο;

Πρόσεξε τώρα. Το εκπληκτικό αυτής της διαδικασίας είναι ότι αν μπορείς για παράδειγμα να πας να πάρεις σήμερα μια Ferrari, αύριο μια Laborgini, μεθαύριο να πάρεις μια βίλα, παραμεθαύριο μια άλλη βίλα κ.ο. δεν θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης.

Θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης αν έχεις σταθερότητα. Δηλαδή αν μπορείς να πληρώνεις 30 λίρες τα utilities  κάθε μήνα είσαι καλός πολίτης. Εάν δεν αλλάξεις ποτέ σπίτι είσαι καλός πολίτης. Ακόμα κι αν μένεις σε ένα ερείπιο. Τι θεωρούν λοιπόν καλό πολίτη; Αυτόν που έχει σταθερότητα.

Γιατί το λέω αυτό το παράδειγμα; Θέλω λοιπόν να παρατηρήσουμε ότι από τα σχολεία ακόμα και στην καθημερινότητα σε αυτό που εκπαιδεύεται το μυαλό είναι ότι: “θα είσαι καλός εάν είσαι σταθερός και εκεί πέρα λίγος”

Όμως μπορεί αυτό να παράξει αποτελέσματα στην ζωή σου; Βεβαίως και όχι. Τι χρειάζεται να κάνεις; Εάν θέλεις να αναπτύξεις την επιχείρηση σου, εάν θέλεις να αναπτύξεις τα οικονομικά σου χρειάζεται να αναπτύξεις την συναισθηματική σου νοημοσύνη, χρειάζεται να αναπτύξεις το mindset, χρειάζεται να αναπτύξεις τις δεξιότητες της ηγεσίας σου. Γιατί στην σημερινή εποχή τα πράγματα έχουν αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά.

Η ηγεσία δεν θα επηρεάσει μόνο τους υπαλλήλους.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους συνεργάτες.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους υφιστάμενους.. Η ηγεσία θα επηρεάσει ακόμα και τους πελάτες σου. Και αν ο πελάτης σου εμπνευστεί από αυτό που είσαι, από αυτό που κάνεις, από το όραμα σου, τότε μόνο και μόνο από αυτό μπορεί να σε επιλέξει σε σχέση με έναν άλλον άνθρωπο.

Προτού συμφωνήσεις θέλω να κάνεις ένα βήμα πίσω και να το σκεφτείς. Γιατί καταρχήν υπάρχει κάτι στο οποίο είμαι πάρα πολύ αυστηρός.. Δεν θέλω να πιστέψεις τίποτα από αυτά που σου λέω. Ότι αναφέρω σε όλα τα άρθρα μπορεί να είναι τραγικά λάθη αλλά μπορεί να είναι και απίστευτα σωστά. Αυτό όμως που κάνω είναι να σου δίνω τροφή για σκέψη, πληροφορίες και είναι δική σου η υποχρέωση, δική σου η ζωή, να πας εκεί πέρα έξω να το ψάξεις και να δεις στην πράξη αν δουλεύουν και πόσο δουλεύουν. Δίκαιο; Πάμε παρακάτω..

Σκέψου λοιπόν από τον εαυτό σου.. Έχεις αγοράσει ποτέ κάτι γιατί έχεις εμπνευστεί από ανθρώπους; Κάτι που ίσως ακόμα και να μην το χρειαζόσουν πάρα πολύ. Εάν ναι, εδώ είναι το κλειδί της συνειδητοποίησης.

Κάνε λοιπόν ένα βήμα πίσω και σκέψου τι είναι αυτό που εσύ πρέπει να αλλάξεις σαν άνθρωπος πρώτα, γιατί ο πυρήνας της επιχείρησης σου είσαι εσύ, και τι είναι αυτό που χρειάζεται να προσθέσεις στις δεξιότητες σου, στις δεξιότητες της ηγεσίας, προκειμένου να μπαίνεις μέσα στο γραφείο σου, να μπαίνεις μέσα στο μαγαζί σου, να επικοινωνείς με τους άλλους ανθρώπους και να λένε “Ναι, θέλω να συνεργαστώ με αυτόν”, “Θέλω να αγοράσω από αυτόν”, “Είναι αυτό που έψαχνα”. Μόλις βρεις την απάντηση σε αυτό, πίστεψε με θα το δεις και στην πράξη, τα αποτελέσματα θα αλλάξουν πάρα πολύ γρήγορα, σε χρόνο που δεν φαντάζεσαι.

Δεν θα ξεχάσω, πριν από μερικούς μήνες έκανα εκπαίδευση σε κάποια γυμναστήρια και προτού μπούμε στο κομμάτι των πωλήσεων δουλεύαμε μόνο το συναισθηματικό κομμάτι. Δηλαδή το να νιώθει κάποιος ελεύθερος, αυτοπεποίθηση, δυνατός, χαρούμενος.. εσωτερική δουλειά. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Άλλαξε το αποτέλεσμα των πωλήσεων επειδή αυτοί οι άνθρωποι εξέπεμπαν κάτι τελείως διαφορετικό.

Και γι’ αυτό πλέον στις πωλήσεις, αυτό που υποστηρίζω και αυτό που εκπαιδεύω, δεν είναι τόσο οι τεχνικές πωλήσεων. Αυτό που εκπαιδεύω είναι το emotional sales. Δηλαδή το πως μπορείς να επικοινωνήσεις συναισθηματικά με τους άλλους ανθρώπους. Γιατί μόνο όταν μάθεις να επικοινωνείς συναισθηματικά θα έχεις ανταπόκριση από τους άλλους ανθρώπους.

Γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθηματικά και εξηγούν με την λογική τους για να έχουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Βέβαια αυτό ισχύει παντού. Και στις σχέσεις. Οι άνθρωποι με τον σύντροφο μας επικοινωνούμε συναισθηματικά και με την λογική μας θα ακολουθήσουμε αυτό που κάποιος άλλος θα μας πει. Θα πρέπει να το εξηγήσουμε ώστε να βγάζει νόημα μέσα μας.

Άρα λοιπόν σκέψου που είσαι και τι δεξιότητες χρειάζεται να αναπτύξεις.. Ποιες λοιπόν είναι οι τρύπες που πνίγουν την επικοινωνία σου, πνίγουν το μήνυμα σου που θέλεις να μεταφέρεις προς τα έξω, πνίγουν την έμπνευση των άλλων προς τα εσένα; Άλλαξε το και δεν τα πράγματα τα οικονομικά να αλλάζουν για εσένα.

Είσαι υπέροχος! Είσαι μοναδικός! Το ξέρεις, δεν χρειάζεται να στο λέω! Απλά καμιά φορά χρειάζεται να το θυμόμαστε.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending