Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία.

Συναισθηματική Νοημοσύνη: Tο συστατικό ενός επιτυχημένου επιχειρηματία

Τι είναι αυτό που σε ένα εργασιακό περιβάλλον μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους να κάνουν το κάτι παραπάνω;

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση από το 1 € να πάει στο 10 € ή στα 100 € ανεξαρτήτως συνθηκών;

Τι είναι αυτό που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει έναν επιχειρηματία μικρομεσαίας επιχείρησης να κάνει την επιχείρηση του μια μεγάλη επιχείρηση;

Όπως όλοι γνωρίζουμε αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι το πώς επικοινωνώ με τους άλλους ανθρώπους. Η αλληλεπίδραση μου τι αποτελέσματα παράγει;

Όλοι γνωρίζουμε πως, καλώς ή κακώς, στα εκπαιδευτικά συστήματα του σχολείου δεν θα βρούμε πουθενά την συναισθηματική νοημοσύνη. Δεν θα βρούμε πουθενά την ηγεσία. Δεν θα βρούμε πουθενά τίποτα από όλα αυτά. Αυτό όμως που θα βρούμε είναι τηλεκατευθυνόμενες συμπεριφορές. “Σήκω πάνω”, “Κάτσε κάτω”, “Βγες έξω”, “Μπες μέσα”, “Πήγαινε τώρα τουαλέτα”, “Μην πας”.. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στα σχολεία.

Μου έκανε πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση το εξής: Στο Λονδίνο υπάρχει ένα credit score. Δηλαδή ο κάθε άνθρωπος αντιστοιχεί σε έναν κωδικό. Ok, λογικό. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα Application που μπορείς να δεις πόσο καλός πολίτης είσαι. Απίστευτο;

Πρόσεξε τώρα. Το εκπληκτικό αυτής της διαδικασίας είναι ότι αν μπορείς για παράδειγμα να πας να πάρεις σήμερα μια Ferrari, αύριο μια Laborgini, μεθαύριο να πάρεις μια βίλα, παραμεθαύριο μια άλλη βίλα κ.ο. δεν θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης.

Θεωρείσαι πολύ καλός πολίτης αν έχεις σταθερότητα. Δηλαδή αν μπορείς να πληρώνεις 30 λίρες τα utilities  κάθε μήνα είσαι καλός πολίτης. Εάν δεν αλλάξεις ποτέ σπίτι είσαι καλός πολίτης. Ακόμα κι αν μένεις σε ένα ερείπιο. Τι θεωρούν λοιπόν καλό πολίτη; Αυτόν που έχει σταθερότητα.

Γιατί το λέω αυτό το παράδειγμα; Θέλω λοιπόν να παρατηρήσουμε ότι από τα σχολεία ακόμα και στην καθημερινότητα σε αυτό που εκπαιδεύεται το μυαλό είναι ότι: “θα είσαι καλός εάν είσαι σταθερός και εκεί πέρα λίγος”

Όμως μπορεί αυτό να παράξει αποτελέσματα στην ζωή σου; Βεβαίως και όχι. Τι χρειάζεται να κάνεις; Εάν θέλεις να αναπτύξεις την επιχείρηση σου, εάν θέλεις να αναπτύξεις τα οικονομικά σου χρειάζεται να αναπτύξεις την συναισθηματική σου νοημοσύνη, χρειάζεται να αναπτύξεις το mindset, χρειάζεται να αναπτύξεις τις δεξιότητες της ηγεσίας σου. Γιατί στην σημερινή εποχή τα πράγματα έχουν αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά.

Η ηγεσία δεν θα επηρεάσει μόνο τους υπαλλήλους.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους συνεργάτες.. Δεν θα επηρεάσει μόνο τους υφιστάμενους.. Η ηγεσία θα επηρεάσει ακόμα και τους πελάτες σου. Και αν ο πελάτης σου εμπνευστεί από αυτό που είσαι, από αυτό που κάνεις, από το όραμα σου, τότε μόνο και μόνο από αυτό μπορεί να σε επιλέξει σε σχέση με έναν άλλον άνθρωπο.

Προτού συμφωνήσεις θέλω να κάνεις ένα βήμα πίσω και να το σκεφτείς. Γιατί καταρχήν υπάρχει κάτι στο οποίο είμαι πάρα πολύ αυστηρός.. Δεν θέλω να πιστέψεις τίποτα από αυτά που σου λέω. Ότι αναφέρω σε όλα τα άρθρα μπορεί να είναι τραγικά λάθη αλλά μπορεί να είναι και απίστευτα σωστά. Αυτό όμως που κάνω είναι να σου δίνω τροφή για σκέψη, πληροφορίες και είναι δική σου η υποχρέωση, δική σου η ζωή, να πας εκεί πέρα έξω να το ψάξεις και να δεις στην πράξη αν δουλεύουν και πόσο δουλεύουν. Δίκαιο; Πάμε παρακάτω..

Σκέψου λοιπόν από τον εαυτό σου.. Έχεις αγοράσει ποτέ κάτι γιατί έχεις εμπνευστεί από ανθρώπους; Κάτι που ίσως ακόμα και να μην το χρειαζόσουν πάρα πολύ. Εάν ναι, εδώ είναι το κλειδί της συνειδητοποίησης.

Κάνε λοιπόν ένα βήμα πίσω και σκέψου τι είναι αυτό που εσύ πρέπει να αλλάξεις σαν άνθρωπος πρώτα, γιατί ο πυρήνας της επιχείρησης σου είσαι εσύ, και τι είναι αυτό που χρειάζεται να προσθέσεις στις δεξιότητες σου, στις δεξιότητες της ηγεσίας, προκειμένου να μπαίνεις μέσα στο γραφείο σου, να μπαίνεις μέσα στο μαγαζί σου, να επικοινωνείς με τους άλλους ανθρώπους και να λένε “Ναι, θέλω να συνεργαστώ με αυτόν”, “Θέλω να αγοράσω από αυτόν”, “Είναι αυτό που έψαχνα”. Μόλις βρεις την απάντηση σε αυτό, πίστεψε με θα το δεις και στην πράξη, τα αποτελέσματα θα αλλάξουν πάρα πολύ γρήγορα, σε χρόνο που δεν φαντάζεσαι.

Δεν θα ξεχάσω, πριν από μερικούς μήνες έκανα εκπαίδευση σε κάποια γυμναστήρια και προτού μπούμε στο κομμάτι των πωλήσεων δουλεύαμε μόνο το συναισθηματικό κομμάτι. Δηλαδή το να νιώθει κάποιος ελεύθερος, αυτοπεποίθηση, δυνατός, χαρούμενος.. εσωτερική δουλειά. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Άλλαξε το αποτέλεσμα των πωλήσεων επειδή αυτοί οι άνθρωποι εξέπεμπαν κάτι τελείως διαφορετικό.

Και γι’ αυτό πλέον στις πωλήσεις, αυτό που υποστηρίζω και αυτό που εκπαιδεύω, δεν είναι τόσο οι τεχνικές πωλήσεων. Αυτό που εκπαιδεύω είναι το emotional sales. Δηλαδή το πως μπορείς να επικοινωνήσεις συναισθηματικά με τους άλλους ανθρώπους. Γιατί μόνο όταν μάθεις να επικοινωνείς συναισθηματικά θα έχεις ανταπόκριση από τους άλλους ανθρώπους.

Γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθηματικά και εξηγούν με την λογική τους για να έχουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Βέβαια αυτό ισχύει παντού. Και στις σχέσεις. Οι άνθρωποι με τον σύντροφο μας επικοινωνούμε συναισθηματικά και με την λογική μας θα ακολουθήσουμε αυτό που κάποιος άλλος θα μας πει. Θα πρέπει να το εξηγήσουμε ώστε να βγάζει νόημα μέσα μας.

Άρα λοιπόν σκέψου που είσαι και τι δεξιότητες χρειάζεται να αναπτύξεις.. Ποιες λοιπόν είναι οι τρύπες που πνίγουν την επικοινωνία σου, πνίγουν το μήνυμα σου που θέλεις να μεταφέρεις προς τα έξω, πνίγουν την έμπνευση των άλλων προς τα εσένα; Άλλαξε το και δεν τα πράγματα τα οικονομικά να αλλάζουν για εσένα.

Είσαι υπέροχος! Είσαι μοναδικός! Το ξέρεις, δεν χρειάζεται να στο λέω! Απλά καμιά φορά χρειάζεται να το θυμόμαστε.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή

Επιχειρηματικότητα

Online Τρίμηνο Πρόγραμμα Mentoring “Find your Mentor”

Το Women Do Business στο πλαίσιο της προώθησης της γυναικείας επιχειρηματικότητας, διοργανώνει Online Τρίμηνο Πρόγραμμα Mentoring “Find your Mentor”. Το εν λόγω Πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο 2022 και θα διαρκέσει έως και τον Μάρτιο και θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά. Οι αιτήσεις ξεκινούν την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου με καταληκτική ημερομηνία το Σάββατο 27 Νοεμβρίου και ώρα 18:00.

Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο link εδώ: https://tinyurl.com/m7np8ym4

Στη διάρκεια του προγράμματος, 30 γυναίκες από όλη την Ελλάδα θα έχουν τη δυνατότητα, κατόπιν επιλογής και με βάση την αίτησή τους, να παρακολουθήσουν 1on1 Mentoring, δηλαδή την εμπειρία της ατομικής καθοδήγησης, δίνοντας τους την ευκαιρία να εξελίξουν τα επιχειρηματικά τους βήματα, έχοντας τη βοήθεια και τη συμβολή έμπειρων και καταρτισμένων Μεντόρων. Στην πράξη κάθε μία από τις 30 επιτυχούσες, θα πραγματοποιεί 1 διαδικτυακή συνάντηση κάθε μήνα, και για 3 μήνες συνολικά, με την δική/τον δικό της Μέντορα αποκλειστικά.

Οι γυναίκες που θα συμμετάσχουν θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να βελτιώσουν την απόδοσή τους, να οργανώνουν την επιχειρηματική τους ιδέα μέσω της προσωπικής και της επιχειρηματικής ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους αλλά και μέσω της παρακίνησης. Επίσης, θα μάθουν να εφαρμόζουν πρακτικά βήματα για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών ιδεών τους.

Υπεύθυνη για την δομή το εκπαιδευτικό υλικό και την παρακολούθηση του Online Τρίμηνου Προγράμματος Mentoring “Find Your Mentor”, είναι η Μάγδα Κατόπη, καταξιωμένη Οικονομολόγος, Σύμβουλος Επικοινωνίας & Στρατηγικής Επιχειρήσεων.

Οικονομική συμμετοχή για το Πρόγραμμα, ως ενίσχυση στο έργο της Οργάνωσης, είναι 10€ συνολικά και για τους τρεις μήνες.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην επιχειρηματία Τζίνα Τσαντρίζου από την “SUPER CRETA GAS – ΚΟΥΜΟΥΛΑΣ ΑΕ” & “Super Creta Group” για την υποστήριξη της στην γυναικεία επιχειρηματικότητα, στα “Super Markets ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ”, που είναι πάντα δίπλα στο έργο του Women Do Business και στην Κοινωνία των Πολιτών και την “ΚΟΥΒΙΔΗΣ” που άνοιξαν την πόρτα τους εγκάρδια και στηρίζουν κάθε θετική αλλαγή. Ένα επίσης, μεγάλο ευχαριστώ στην οργάνωση Womenact για την συμβολή τους.

Χωρίς την έμπρακτη υποστήριξη και την εμπιστοσύνη τους το Women Do Business δεν θα μπορούσε να κάνει τις ενέργειες του πράξη.

Η ομάδα του Women Do Business!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group Training | Consulting | Technology: Νέα συνεργασία με το City Unity College

στο πλαίσιο του Project : Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 

Νέα συνεργασία με το City Unity College ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο η Hatzi Filax Group Training | Consulting | Technology, με στόχο την αναδιοργάνωση του Κολεγίου, το οποίο ιδρύθηκε το 1999 και λειτουργεί ως αναγνωρισμένο Κολέγιο από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Το Κολέγιο παρέχει  σπουδές υψηλού Ακαδημαϊκού επιπέδου, που εστιάζουν στις ανάγκες των φοιτητών, έτσι ώστε ο κάθε ένας , να γίνει  ιδιαίτερα ικανός  και εξειδικευμένος επαγγελματίας σε ένα παγκόσμιο, διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον.

Η κ. Χάτζη Σκευοφύλακα και η ομάδα της , ειδικεύονται στο να ανακαλύπτουν και να «ξεκλειδώνουν» δεξιότητες και δυνατότητες του Ανθρώπινου Δυναμικού , ώστε να οικοδομήσουν επιτυχημένες επιχειρήσεις και να έχουν μια εξαιρετική προσωπική ανάπτυξη.

Το project υλοποιείται βάσει δύο πυλώνων; της Διοίκησης Επιχειρησιακών Λειτουργιών με καινοτόμες και σύγχρονες διαδικασίες  και της χαρτογράφησης του ταξιδιού του Φοιτητή.

Έχοντας ως στόχο τη διεκπεραίωση του έργου, χρησιμοποιούνται καινοτόμα και σύγχρονα εργαλεία, όπως τεστ επαγγελματικών δεξιοτήτων και το μοντέλο CX Customer Experience, όπου διδάσκεται πως να παρέχεται θετική εμπειρία στον φοιτητή σε ό,τι βλέπει ,ακούει και αισθάνεται. Επιπρόσθετα, το έργο στοχεύει στη δημιουργία και παράδοση σύγχρονων διαδικασιών μέσω ατομικών και συλλογικών συνεντεύξεων με το Προσωπικό. 

H Διοίκηση, τα στελέχη, και οι άνθρωποι του Κολεγίου, έχουν ανταποκριθεί θετικά στις μέχρι τώρα αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί και με τους φοιτητές του Κολεγίου δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

MyData / Μια πρώτη προσέγγιση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ψηφιοποίηση των λογιστικών βιβλίων

Προσεγγίζουμε ήδη τα μέσα Νοεμβρίου και έχουμε μπροστά μας, στον ορίζοντα, έναν ολόκληρο χειμώνα. Ωραία εποχή κατά τα άλλα, πλην όμως εν μέσω πανδημίας τα δεδομένα αλλάζουν. Όπως προκύπτει από όλα τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, η κατάσταση είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη και από τη στιγμή που δεν έχει επιτευχθεί το λεγόμενο τείχος ανοσίας, οδεύουμε προς μια χειμερινή περίοδο που ουδείς αυτή τη στιγμή μπορεί να προβλέψει με σιγουριά πώς θα κυλήσει. 

Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι λογικό να μην έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή, αλλά και προβολή στο θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς και της τήρησης ηλεκτρονικών βιβλίων. Και το θέτουμε σε αυτή τη βάση, καθώς δεν πρόκειται απλά για κάποια από τις συνήθεις και πολυάριθμες μεταβολές σε επίπεδο φορολογικής νομοθεσίας. Αυτή τη στιγμή, μεταβάλλεται ολόκληρο το φορολογικό και λογιστικό γίγνεσθαι, πρόκειται για μια διαρθρωτική αλλαγή που αφορά όλες τις επιχειρήσεις και τον τρόπο λειτουργίας τους. 

Ήδη λοιπόν, εδώ και ενάμισι περίπου μήνα διάγουμε και τυπικά μέρες myData. Κι αν την 1η Οκτωβρίου είχαμε την έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής τους από μια σημαντική μερίδα επιχειρήσεων, πλέον από 1/11 εντάχθηκαν και όλες οι υπόλοιπες. Πάντα με την επισήμανση, ότι ειδικά αυτοί οι τελευταίοι μήνες της χρονιάς, αποτελούν ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα, με τις επιχειρήσεις να έχουν συγκεκριμένες, παράλληλα όμως περιορισμένες υποχρεώσεις.

Για παράδειγμα, τη δεδομένη χρονική στιγμή, είναι υποχρεωμένες για την ενημέρωση της πλατφόρμας μόνο για τα έσοδά τους. Ουσιαστικά αυτό που επιδιώκεται από τώρα και έως το τέλος του έτους από την ΑΑΔΕ, είναι να εξοικειωθούν οι επιχειρήσεις με την ανάρτηση των εσόδων τους, καθώς αυτό αποτελεί ένα κομβικής σημασίας ζήτημα για την επιτυχή μετάβαση στο πλήρες σύστημα διαχείρισης της πλατφόρμας.

Προσωρινά δηλαδή, δεν μας απασχολεί το θέμα των χαρακτηρισμών των αγορών και των δαπανών τους. Τονίζουμε πάντως ότι αυτή η ευελιξία που παρέχεται είναι προσωρινή, καθώς όλα όσα τη δεδομένη στιγμή θεωρούνται ως μη υποχρεωτικά, θα πρέπει να τακτοποιηθούν και να διευθετηθούν τους πρώτους μήνες του ’22 και βάσει του χρονοδιαγράμματος της ΑΑΔΕ. 

Όλα τα παραπάνω αναφορικά με το myData πάντα, καθώς ούτως ή άλλως η τήρηση των λογιστικών βιβλίων, εννοείται ότι εξακολουθεί να γίνεται κανονικά, όπως ανέκαθεν. Και βέβαια το θέμα είναι τόσο πολυσύνθετο που δεν μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε ανάλυση μέσα σε κάποιες αράδες. Απλά παραθέτουμε κάποια βασικά σημεία, κάποιες από τις γενικές παραμέτρους, με την επισήμανση ότι θα επανέλθουμε με κάποιες πιο σαφείς και στοχευμένες αναφορές σε συγκεκριμένα ζητήματα.

Θα μπορούσαμε γενικότερα, να χαρακτηρίσουμε το myData, ως μια δυναμική online πλατφόρμα, ως ένα ευρύτερο ψηφιακό σύστημα, στο οποίο και ανεβαίνουν διαρκώς παραστατικά από όλες τις επιχειρήσεις που βρίσκονται οπουδήποτε ανά την επικράτεια. 

Τα κανάλια διαβίβασης που μπορούν να επιλέξουν οι επιχειρήσεις και μέσω των οποίων είναι δυνατή η αποστολή των δεδομένων τους, είναι πέντε και είναι τα εξής:

1. Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης /

Κοστολογικά αποτελεί την πιο ακριβή λύση. Γι’ αυτό άλλωστε, παρέχονται κάποια φορολογικά κίνητρα για την επιλογή πιστοποιημένων παρόχων διαβίβασης

2. Επιχειρήσεις Λογισμικού – ERP (εμπορικό/λογιστικό) /

Αποτελεί την πιο ευέλικτη μέθοδο. Πέρα από τις επιχειρήσεις που έχουν δικό τους λογισμικό τιμολόγησης, σε αυτήν την κατηγορία θα εντάξουμε και τις εφαρμογές που αναπτύχθηκαν από ιδιωτικές εταιρίες, κατονομάζονται με τον κάπως αδόκιμο όρο ως «τιμολογιέρες», και λειτουργούν σε περιβάλλον cloud. 

3. Ειδική φόρμα καταχώρησης / 

Αφορά κυρίως μικρές επιχειρήσεις, με ακαθάριστα έσοδα έως 50.000 €  ή που εκδίδουν έως 50 τιμολόγια (έτος αναφοράς αυτήν τη στιγμή το 2019)

4. Φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί (ΦΗΜ) / 

Εδώ κυρίως έχουμε τη διαβίβαση των λιανικών συναλλαγών, μέσω φορολογικών μηχανισμών και ταμειακών μηχανών

5. Ηλεκτρονική εφαρμογή τιμολόγησης από την ΑΑΔΕ / 

Τέθηκε σε λειτουργία αρχές Σεπτεμβρίου. Αποτελεί μια εναλλακτική λύση στις αντίστοιχες εφαρμογές ιδιωτικών εταιριών. Ουσιαστικά η ΑΑΔΕ υλοποίησε τη δική της εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Να διευκρινίσουμε για να μην προκύπτουν τυχόν παρερμηνείες, ότι εδώ δεν ισχύουν οι περιορισμοί και τα όρια της ειδικής φόρμας καταχώρησης.

Κάθε επιτυχής διαβίβαση παραστατικού από την εκδότρια επιχείρηση, λαμβάνει έναν αριθμό ΜΑΡΚ. Πρόκειται για ένα 15ψήφιο μοναδικό νούμερο που, θα το παρομοιάζαμε με αριθμό πρωτοκόλλου, η έκδοση του οποίου πιστοποιεί ότι έχει πραγματοποιηθεί επιτυχώς η διαβίβαση του παραστατικού.

Ποιες είναι οι γενικές κατηγορίες εσόδων στα πλαίσια εφαρμογής του myData

Οι Χαρακτηρισμοί των εσόδων (με τα ανάλογα κατά περίπτωση προσθετικά ή αφαιρετικά σύμβολα) είναι οι παρακάτω:

Έσοδα (+) / (-) 

1.1_Έσοδα από Πώληση Εμπορευμάτων (+) / (-) 

1.2_Έσοδα από Πώληση Προϊόντων (+) / (-) 

1.3_Έσοδα από Παροχή Υπηρεσιών (+) / (-) 

1.4_Έσοδα από Πώληση Παγίων (+) / (-) 

1.5_Λοιπά Έσοδα/ Κέρδη (+) / (-) 

1.6_Αυτοπαραδόσεις / Ιδιοχρησιμοποιήσεις (+) / (-) 

1.7_Έσοδα για λ/σμο τρίτων (+) / (-) 

1.8_Έσοδα προηγούμενων χρήσεων (+) / (-) 

1.9_Έσοδα επομένων χρήσεων (+) / (-) 

1.10_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων (+) / 

1.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εσόδων(+)/ (-)

Και οι αντίστοιχες κατηγορίες των εξόδων

Οι χαρακτηρισμοί των εξόδων είναι οι παρακάτω:

Έξοδα (-) / (+)

  • 2.1_Αγορές Εμπορευμάτων (-) / (+)
  • 2.2_Αγορές Α’-Β’ Υλών (-) / (+)
  • 2.3_Λήψη Υπηρεσιών (-) / (+)
  • 2.4_Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+)
  • 2.5_Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) /(+)
  • 2.6_Αμοιβές και Παροχές προσωπικού (-) / (+)
  • 2.7_Αγορές Παγίων (-) / (+)
  • 2.8_Αποσβέσεις Παγίων (-) / (+)
  • 2.9_Έξοδα για λ/σμο τρίτων (-) / (+)
  • 2.10_Έξοδα προηγούμενων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.11_Έξοδα επομένων χρήσεων (-) / (+)
  • 2.12_Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων (-) / (+)
  • 2.13_Αποθέματα Έναρξης Περιόδου (Ε3 προηγ. Περιόδου) (-)
  • 2.14_Αποθέματα Λήξης Περιόδου (Ε3 τρέχουσας Περιόδου) (+)
  • 2.95_Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εξόδων (-)/ (+)

Κατά την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, θα έχουμε διαρκώς να αντιμετωπίσουμε δύο βασικές κατηγορίες παραστατικών. 

  • Τα αντικριζόμενα (που περιέχουν στοιχεία ταυτοποίησης τόσο του εκδότη όσο και του λήπτη του παραστατικού).  Αφορούν κυρίως συναλλαγές B2B (business to business), και είναι οι τύποι παραστατικών Α1 για τον εκδότη και Β2 για τον λήπτη.
  • Τα μη αντικριζόμενα παραστατικά. Εδώ έχουμε κυρίως τις συναλλαγές B2C (business to customer), περιλαμβάνονται τα στοιχεία ταυτοποίησης μόνο του εκδότη, και οι αντίστοιχοι τύποι παραστατικών είναι Α2 για τον εκδότη και Β1 για τον λήπτη.

Στο δια ταύτα τώρα, στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ πραγματοποιούνται αρχικά τα εξής:

  • Διαβιβάζεται και καταχωρείται η σύνοψη των παραστατικών εσόδων/εξόδων.
  • Γίνεται ο αναγκαίος και απαιτούμενος χαρακτηρισμός των καταχωρούμενων συναλλαγών, καθώς η ΑΑΔΕ επιδιώκει την λήψη όσο γίνεται περισσότερων πληροφοριών, που διευκολύνει τις φοροελεγκτικές διαδικασίες.
  • Διενεργούνται  οι αναγκαίες λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης. 

Αυτή η παραπάνω αλληλουχία ενεργειών είναι απαραίτητη για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους. Απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ άλλωστε είναι -όσο πιο σύντομα αυτό καταστεί εφικτό- να δημιουργείται ακόμα και το έντυπο Ε3 αυτοματοποιημένα.

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Continue Reading

Trending