Επιχειρηματικότητα
Workshop “Motivating Women in Supply Chain”
Στα πλαίσια του Διεθνούς Συνεδρίου Eurolog, που έλαβε χώρα στις 3-4 Απριλίου στην Αθήνα, υπό την αιγίδα των ELA (European Logistics Association ) και ΙLME (Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος), η εταιρεία Hatzi Filax είχε την τιμή να παρουσιάσει το Workshop με θέμα «Μotivating Women in Supply Chain”.
Στο Workshop συμμετείχαν καταξιωμένοι επαγγελματίες από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, εξειδικευμένοι στο χώρο των logistics, καθώς επίσης και φοιτητές από Βusiness & Economics τμήματα εξειδικευμένων σχολών.
Η παρουσίαση εμπεριείχε πληθώρα διαδραστικών και βιωματικών δραστηριοτήτων, μέσω των οποίων οι συμμετέχοντες του Workshop έθεσαν ερωτήσεις και έβγαλαν συμπεράσματα, αναλύοντας τη θέση της γυναίκας στο χώρο του Supply Chain.
Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έκανε τη δική της παρουσίαση, αναπτύσσοντας τις ιδέες των μελών της. Τα κύρια θέματα απασχόλησης ανά ομάδα ήταν τα εξής:
- 1η ομάδα: “Opportunities, Networking and Empowerment in Supply Chain”
- 2η ομάδα: “Recruiting and Retaining Women in Supply Chain”
- 3η ομάδα: “Mentoring, Support and Training in Supply Chain”
- 4η ομάδα: “Motivating and Retaining Women in Supply Chain”
Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από την κάθε ομάδα συνοψίζονται στο παρακάτω κείμενο. Σύμφωνα με αυτά προτείνεται:
- Να δίνεται περισσότερη προσοχή και έμφαση στις διαδικασίες στελέχωσης και προαγωγών, σε γυναίκες οι οποίες κατέχουν ανώτερες θέσεις.
- Να αποκτούν δημοσιότητα ο γυναίκες αυτές έτσι ώστε αποκτώντας περισσότερη αναγνωρισιμότητα, να αποτελούν πηγή έμπνευσης και για άλλες γυναίκες που θέλουν να αναπτυχθούν.
- Οι εργοδότες να είναι ρεαλιστές και ευέλικτοι όσον αφορά στην πρόσληψη γυναικών. Έχουν πολλαπλούς ρόλους, όπως αυτός της μητέρας, λόγω της πολυπραγμοσύνης της φύσης τους.
- Οι εργοδότες να συμβάλουν ενεργά στην κατάλυση των στερεοτύπων σχετικά με τις γυναίκες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι τελευταίες έχουν πολύ καλές οργανωτικές και διοικητικές δεξιότητες, εφόδια που μπορούν να προβούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον χώρο.
- Οι εταιρείες και η κυβέρνηση να προωθήσουν ευκαιρίες για ανάδειξη διαφορετικών πτυχών και αντικειμένων στο Supply Chain (SP).
- Μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της τεχνολογίας να γίνει προσέλκυση περισσότερων millennials, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στον εμπλουτισμό των ομάδων τους, ανταποκρινόμενοι στην νέα εποχή.
- Οι γυναίκες να δείχνουν αυτοσεβασμό καθώς επίσης να παρακινούνται από τις εταιρείες, ώστε να αντιλαμβάνονται την πραγματική τους αξία και να μην δημιουργούν αυτο-σαμποτάζ στις ίδιες και κατ’ επέκταση σε όλες τις γυναίκες που θέλουν να διαπρέψουν στον χώρο.
- Να παρέχονται ανοιχτές ευκαιρίες οι οποίες θα κατανέμονται με δίκαιο τρόπο και ισομερώς, στο εργατικό δυναμικό.
- Να παρέχονται περισσότερες γνώσεις, συμβουλές και εκπαίδευση στις γυναίκες ώστε να εξειδικευθούν πάνω στο αντικείμενο της εφοδιαστικής αλυσίδας, καταλαμβάνοντας εφ’ όσον το επιθυμούν ηγετικές θέσεις
- Τα μέλη σε μία οικογένεια χρειάζεται να αλληλοϋποστηρίζονται. Οι γυναίκες συνήθως στηρίζουν την οικογένεια τους, αλλά και η οικογένεια οφείλει να πράττει το ίδιο. Ένα σπίτι ενέχει αρκετές ευθύνες και καταλαμβάνει σημαντικό μέρος του χρόνου των μελών του.
- Οι επιχειρήσεις στο χώρο του Supply Chain οφείλουν να ξεκινήσουν μία πολιτισμική αλλαγή. Η αλλαγή αυτή, όπως κάθε αλλαγή, δεν θα είναι εύκολη! Ακρογωνιαίο λίθο θα μπορούσε να αποτελέσει η πολιτική γύρω από την ισότητα, την ανάπτυξη και την εξέλιξη των γυναικών στο χώρο αυτό.
- Oι εταιρείες χρειάζεται να οργανώνουν ημερίδες ανοιχτής εκπαίδευσης. Οργανισμοί όπως ο ELA και παρόμοιοι, μπορούν να συνεργάζονται με σχολεία και πανεπιστήμια, ώστε να εμπνέουν τις μελλοντικές γενιές να συμμετάσχουν στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας και να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους σε αυτές.
- Να εξετάσουν το ενδεχόμενο της εργασίας από απόσταση για τις γυναίκες. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι πιο ευέλικτες όσον αφορά τις συνολικές τους ευθύνες και υποχρεώσεις.
Όλα τα παραπάνω, αποτελούν λύσεις ή απαντήσεις σε θέματα που απασχολούν τις σύγχρονες γυναίκες αλλά και τις εταιρείες. Ο εκσυγχρονισμός των εταιρειών βάσει του τι χρειάζονται οι γυναίκες, αποτελεί ζήτημα συνεχούς συζήτησης και επαναδιατύπωσης. Οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις για τις εργαζόμενες γυναίκες, διαφοροποιούνται ανάλογα με την χώρα, τον κλάδο και την εταιρεία.
Το πιο σημαντικό στοιχείο του Workshop θεωρήθηκε η κατανόηση του πολλαπλού ρόλου της σύγχρονης γυναίκας. Οι γυναίκες οφείλουν από μόνες τους να μην δημιουργούν εμπόδια στους εαυτούς τους και να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες τους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην ανέλιξή και πρόοδό τους, στο χώρο που επιθυμούν.
Ομιλητές
- Nikole Geerkens – ELA
- Μαριλένα Αργυρού – OPERATIONS CENTER
- Οικονομοπούλου Ελένη – ΔΕΣΦΑ
- Σκρουφούτας Χαράλαμπος – ΔΕΛΤΑ
- Σταυρίδου Μαρία – SIEMENS
- Φουντούκης Σπύρος – CITY UNIT COLLEGE
- Χάτζη Σκευοφύλακα – Hatz Filax Co Ceo
Παρουσιάστρια του workshop:Σοφία Σκευοφύλακα
Προγράμματα
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!
Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.
Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.
Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα
Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
-
ΥγείαΒαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Επίκαιρα ΠρόσωπαΔέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Εκδηλώσεις«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»
-
LifestyleΑνακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
ΚινηματογράφοςΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
ΕκδηλώσειςΤο 15ο Φεστιβάλ Μελιού τιμάει την Παναγία Μελισσού
-
ΕκδηλώσειςΣυνέδριο: Οικολογική Κρίση & Οικονομικές Επιπτώσεις
-
ΔιακόσμησηΠώς να κάνετε mix & match με διάφορα στυλ διακόσμησης ανανεώνοντας τον χώρο

