Connect with us

Τουρισμός

Ξεχώρισε μέσα από το πλήθος “Destination Positioning”

Στόχος της τοποθέτησης ενός τουριστικού προορισμού είναι να δημιουργήσει στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών του μία  επιθυμητή εικόνα του τόπου, προκειμένου να γίνει ελκυστικός για την πραγματοποίηση επίσκεψης και  παραμονής των επισκεπτών.

Επίσης στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εικόνα που διαφοροποιεί τον προορισμό από τον ανταγωνισμό (άλλων τόπων και προορισμών στο εσωτερικό και το εξωτερικό) και συγχρόνως να τον τοποθετεί σαν ένα ιδανικό τόπο,  που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών.

Η διαδικασία της Τοποθέτησης ενός Τουριστικού προορισμού  αποτελείται από τρία βασικά βήματα:

  • Την ταυτοποίηση των πιθανών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων πάνω στα οποία μπορεί να «κτιστεί» η στρατηγική της Τοποθέτησης.
  • Την επιλογή μίας δέσμης «σωστών» ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.
  • Την αποτελεσματική επικοινωνία των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δηλαδή της Ταυτότητας της Τοποθέτησης του προορισμού στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Η Διαδικασία Τοποθέτησης και διαχείρισης ενός Προορισμού (Destination Positioning and Management) στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά προϋποθέτει:

  • Την ταυτοποίηση των τουριστικών αγορών (Target Groups) και των προσδοκιών τους.
  • Την επιλογή των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που έχουν απήχηση σε συγκεκριμένες Τουριστικές αγορές.
  • Τον προσδιορισμό των κινήτρων και των ανταμοιβών που οι προηγούμενοι και οι δυνητικοί επισκέπτες αναζητούν.
  • Την αναγνώριση των δυνατοτήτων αλλά και των αδυναμιών κάθε ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που συνθέτει την ταυτότητα του προορισμού.
  • Την επιλογή και εφαρμογή της στρατηγικής της Τοποθέτησης του Προορισμού.
  • Την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και απόδοσης της τοποθέτησης μέσα στον Χρόνο και την εφαρμογή διορθωτικών ενεργειών σε τακτικά διαστήματα.

 

 

Είναι σημαντικό να ληφθεί ορθή απόφαση για το ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι σημαντικά αλλά και λειτουργικά για την αποτελεσματική διείσδυση και τοποθέτηση ενός Τόπου στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά και ποια όχι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι χρήσιμο και λειτουργικό να συμπεριληφθούν όλα τα πιθανά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής στην στρατηγική τοποθέτησής του. Στην περίπτωση που αυτό συμβεί, συνήθως προκύπτει η παρουσίαση ενός προορισμού χωρίς ταυτότητα και στρατηγική.

Στην πραγματικότητά, αρχικά  η τοποθέτηση ενός προορισμού συμβαίνει με την δημιουργία ξεχωριστής, θετικής εντύπωσης  (τοποθέτησης) για ένα Τόπο στο μυαλό των επισκεπτών και όχι στην τουριστική αγορά.

Συμπερασματικά, εάν διαφοροποιήσεις θετικά έναν Προορισμό στο μυαλό των επισκεπτών, προηγούμενων και δυνητικών, η τοποθέτηση είναι επιτυχής.

Στην σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από καταιγισμό πληροφοριών, η ανάγκη ενός Απέριττου – Καινοτόμου και Κατανοητού μηνύματος που να επικοινωνεί την διαφορετικότητα της ταυτότητα του τουριστικού Προορισμού και που  να αποτυπώνεται ανεξίτηλα στο Μυαλό των επισκεπτών αποτελεί μονόδρομο για την επιτυχημένη τοποθέτηση του στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Από:Ευάγγελο Σωφρονά

Founder

Innfaith Hospitality Management

Τουρισμός

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Global Birdfair» του Λέστερ

Στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Global Birdfair» που πραγματοποιήθηκε στο Λέστερ του Ηνωμένου Βασιλείου συμμετείχε η  Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. 

    Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση στην κόσμο για την ορνιθοπαρατήρηση (birdwatching), στην οποία έλαβαν μέρος 250 εκθέτες από 40 χώρες. Ανάμεσά τους και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία στο περίπτερο του νεοσύστατου Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) παρουσίασε τα Εθνικά Πάρκα της Κερκίνης, του Αξιού-Αλιάκμονα-Λουδία και της Κορώνειας-Βόλβης. 

    Οι επισκέπτες της έκθεσης ξεπέρασαν φέτος τις 12.000, ενώ το περίπτερο με τα Εθνικά Πάρκα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δέχτηκε εκατοντάδες επισκέπτες από πολλές χώρες. Ιδιαίτερα οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο απέδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης τη διαχρονική προτίμηση που έχουν στη λίμνη Κερκίνη, την οποία επισκέπτονται επαναλαμβανόμενα, συμβάλλοντας έτσι ακόμη περισσότερο στα θετικά προγνωστικά για την αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή για την επόμενη χρονιά. 

    Τέλος, τα τοπικά προϊόντα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,  όπως ο ακανές Σερρών, η παραδοσιακή ελληνική φέτα και τα προϊόντα από βουβαλινό κρέας Κερκίνης που προσφέρονταν στο περίπτερο, προσέλκυσαν ακόμη περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν από τις γεύσεις και εξέφρασαν την πρόθεσή τους να επισκεφθούν το συντομότερο δυνατόν τους υδροβιότοπους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που ξεχωρίζουν για τον σπάνιο πλούτο και τη φυσική ομορφιά όλες τις εποχές του χρόνου.

«Η λίμνη Κερκίνη, το πάρκο Αξιού-Αλιάκμονα-Λουδία και όλα τα υδάτινα οικοσυστήματα της Κεντρικής Μακεδονίας είναι προορισμοί με μοναδικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν στον επισκέπτη την ευκαιρία να απολαύσει ιδιαίτερες υπαίθριες δραστηριότητες. Κάθε χρονιά η επισκεψιμότητα στην περιοχή αυξάνεται, συμβάλλοντας έτσι στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αφού οι παρατηρητές πουλιών και οι λάτρεις της φύσης ταξιδεύουν όλο τον χρόνο. Επίσης παρατηρείται το ευχάριστο φαινόμενο οι τουρίστες να έρχονται ξανά και ξανά στην περιοχή για να ζήσουν αυθεντικές εμπειρίες», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.

Continue Reading

Τουρισμός

Με επιτυχία και εποικοδομητική συζήτηση ολοκληρώθηκε το 12ο
Διεπιστημονικό Συνέδριο στο Καστελλόριζο

Το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην
επιτυχία του 12ου Επιστημονικού Συνεδρίου «Τουρισμός – Γεωγραφία και
Προοπτικές», το οποίο διοργάνωσε η Εταιρεία Επιστημόνων Επικοινωνίας
και Δημοσιογράφων [ΕΠΕΤΑΔ] σε συνεργασία με την Ένωση Συντακτών
Επαρχιακού Τύπου [ΕΣΕΤ] και συνδιοργανωτή το Δήμο Μεγίστης-
Καστελλόριζου, την Παρασκευή 1 και το Σάββατο 2 Ιουλίου 2022. Οι
διοργανωτές επέλεξαν συμβολικά το ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ, που βρίσκεται στο
ακραίο νότιο ανατολικό της Ελλάδας για να κλείσουν τον πρώτο κύκλο της
διοργάνωσης των Διεπιστημονικών Συνεδρίων της ΕΠΕΤΑΔ στα
Δωδεκάνησα με κύριο άξονα τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ.
Με την παρουσία και τοπικών αρχών, εκπροσώπων της τοπικής
αυτοδιοικησης, του δημάρχου κ. Γεωργίου Σαμψάκου και του αντιδημάρχου
κ. Στρατου Αμύγδαλου που απεύθυνε χαιρετισμό, εκπροσώπων των
ενόπλων δυνάμεων, της εκκλησίας και την συμμετοχή εκλεκτών
επιστημόνων, της καθηγήτριας ΑΠΘ κυρίας Ζαχαρούλας Ανδρεοπούλου,
της πρώην ευρωβουλευτή Δρ. κυρίας Άννας Καραμάνου, της ερευνήτριας
κυρίας Αναστασίας Ασλανίδου κ.α., δημοσιογράφων των κ.κ. Γιώργου
Κουκουλιάτα, Δημήτρη Γκαρτζώνη, Κων. Μαργαρίτη κ.α. και
επαγγελματιών της επικοινωνίας και του Τουρισμού πραγματοποιήθηκαν και
τις δύο ημέρες του συνεδρίου σημαντικές ομιλίες και εισηγήσεις που
ανέλυσαν και ανάδειξαν σημαντικά ζητήματα για τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ και τις
τελευταίες εξελίξεις στον Τουριστικό κλάδο στην Ελλάδα και διεθνώς. Η
πρόεδρος της ΕΠΕΤΑΔ καθηγήτρια ΑΠΘ κυρία Τέσσα Δουλκέρη και ο
πρόεδρος της ΕΣΕΤ κ. Γιώργος Παπούλιας απεύθυναν χαιρετισμούς.
.
Οι εισηγήσεις επικεντρώθηκαν στον ρόλο των νέων τεχνολογιών, των νέων
μέσων και τις τάσεις που διαμορφώνονται για την προώθηση του τουρισμού.
Ειδικές αναφορές έγιναν για τις επιρροές μετά την κρίση και το μέλλον του
Τουρισμού, αλλά και για τον πράσινο τουρισμό και τους έξυπνους

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ-Τ.Α.Δ.

ΤΗΛ. 6977852524/6997861101

τουριστικούς προορισμούς που μπορούν να εφαρμοσθούν στα ελληνικά
νησιά. Οι εξελίξεις που σημειώνονται δίνουν ευκαιρίες στην προσέλκυση των
τουριστών. Συζήτηση προκάλεσαν οι αναφορές στην γεωπολιτική
–γεωστρατηγική θέση του Καστελλόριζου, ως υπεραξία της γης για την
Ελλάδα.Επίσης τονίσθηκε η συμβολική διάσταση σύσφιξης σχέσεων μεταξύ
των κατοίκων των δύο ακριτικών νησιών του Ελληνισμού του Καστελλόριζου
και της Κύπρου των οποίων το μέλλον και οι τύχες αποτελούν ζητήματα
υψίστης Εθνικής σημασίας,
Τέλος οι προτάσεις που διατυπώθηκαν αφορούσαν τις δυνατότητες για
προώθηση των ειδικών μορφών του θεματικού τουρισμού όπως τον
οικολογικό [περιβαλλοντικό] τουρισμό που χαρακτηρίζει το νησί και το κάνει
ξεχωριστό [τα άφθονα χερσαία σαλιγκάρια, τα σπάνια πτηνά, τα φίδια του
Καστελλόριζου ,η καστελλοριζιά νυφίτσα, τα φυτά και τα βότανα, οι φώκιες, οι
χελώνες κ.λπ.] Ο αθλητικός τουρισμός με τα ξεχωριστά μονοπάτια θα
μπορούσε να προσελκύσει τους αθλητές, αλλα και ο θρησκευτικός τουρισμός
[προσκυνηματικός] με τα πολλά εξωκκλήσια ή και τον μοναδικό ναό των
πολιούχων Αγίων του νησιού Αγίου Κωνσταντίνου και Αγίας Ελένης με το
ασημο-σκαλιστό εικόνισμα τους θα μπορούσε να είναι πόλος έλξης των
τουριστών.

Continue Reading

Τουρισμός

Η Ελευσίνα αποκτά διεθνή ακτινοβολία.

Η «Ελευσίνα-πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2023» και τα «Τίρανα-ευρωπαϊκή πρωτεύουσα νεολαίας το 2022», επικύρωσαν τη στενή τους συνεργασία.
Σε συνάντηση στο Δημαρχείο Ελευσίνας ο Αντιδήμαρχος Πολιτιστικής πρωτεύουσας κ. Φώτης Τατάκης και η Αναπληρώτρια υπουργός Εσωτερικών της Αλβανίας και πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Τιράνων κα Romina Kuko με μέλη του δημοτικού συμβουλίου Τιράνων, αποφάσισαν να συνεργαστούν στενά σε επίπεδο πολιτιστικό και τουριστικό.
Ο κ. Τατάκης παρουσίασε αναλυτικά το τεχνικό μέρος της διοργάνωσης, ξενάγησε την αποστολή και χάρισε στην κα Kuko τη σημαία της πολιτιστικής για να τοποθετηθεί στο δημαρχείο Τιράνων. Αποδέχθηκε πρόσκληση της για επίσκεψη στην Αλβανία. Ο πολιτισμός φέρνει κοντά τους λαούς και ενδυναμώνει τις συνεργασίες.

Continue Reading

Trending