Τουρισμός
Ξεχώρισε μέσα από το πλήθος “Destination Positioning”

Στόχος της τοποθέτησης ενός τουριστικού προορισμού είναι να δημιουργήσει στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών του μία επιθυμητή εικόνα του τόπου, προκειμένου να γίνει ελκυστικός για την πραγματοποίηση επίσκεψης και παραμονής των επισκεπτών.
Επίσης στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εικόνα που διαφοροποιεί τον προορισμό από τον ανταγωνισμό (άλλων τόπων και προορισμών στο εσωτερικό και το εξωτερικό) και συγχρόνως να τον τοποθετεί σαν ένα ιδανικό τόπο, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών.
Η διαδικασία της Τοποθέτησης ενός Τουριστικού προορισμού αποτελείται από τρία βασικά βήματα:
- Την ταυτοποίηση των πιθανών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων πάνω στα οποία μπορεί να «κτιστεί» η στρατηγική της Τοποθέτησης.
- Την επιλογή μίας δέσμης «σωστών» ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.
- Την αποτελεσματική επικοινωνία των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δηλαδή της Ταυτότητας της Τοποθέτησης του προορισμού στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.
Η Διαδικασία Τοποθέτησης και διαχείρισης ενός Προορισμού (Destination Positioning and Management) στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά προϋποθέτει:
- Την ταυτοποίηση των τουριστικών αγορών (Target Groups) και των προσδοκιών τους.
- Την επιλογή των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που έχουν απήχηση σε συγκεκριμένες Τουριστικές αγορές.
- Τον προσδιορισμό των κινήτρων και των ανταμοιβών που οι προηγούμενοι και οι δυνητικοί επισκέπτες αναζητούν.
- Την αναγνώριση των δυνατοτήτων αλλά και των αδυναμιών κάθε ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που συνθέτει την ταυτότητα του προορισμού.
- Την επιλογή και εφαρμογή της στρατηγικής της Τοποθέτησης του Προορισμού.
- Την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και απόδοσης της τοποθέτησης μέσα στον Χρόνο και την εφαρμογή διορθωτικών ενεργειών σε τακτικά διαστήματα.
Είναι σημαντικό να ληφθεί ορθή απόφαση για το ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι σημαντικά αλλά και λειτουργικά για την αποτελεσματική διείσδυση και τοποθέτηση ενός Τόπου στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά και ποια όχι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι χρήσιμο και λειτουργικό να συμπεριληφθούν όλα τα πιθανά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής στην στρατηγική τοποθέτησής του. Στην περίπτωση που αυτό συμβεί, συνήθως προκύπτει η παρουσίαση ενός προορισμού χωρίς ταυτότητα και στρατηγική.
Στην πραγματικότητά, αρχικά η τοποθέτηση ενός προορισμού συμβαίνει με την δημιουργία ξεχωριστής, θετικής εντύπωσης (τοποθέτησης) για ένα Τόπο στο μυαλό των επισκεπτών και όχι στην τουριστική αγορά.
Συμπερασματικά, εάν διαφοροποιήσεις θετικά έναν Προορισμό στο μυαλό των επισκεπτών, προηγούμενων και δυνητικών, η τοποθέτηση είναι επιτυχής.
Στην σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από καταιγισμό πληροφοριών, η ανάγκη ενός Απέριττου – Καινοτόμου και Κατανοητού μηνύματος που να επικοινωνεί την διαφορετικότητα της ταυτότητα του τουριστικού Προορισμού και που να αποτυπώνεται ανεξίτηλα στο Μυαλό των επισκεπτών αποτελεί μονόδρομο για την επιτυχημένη τοποθέτηση του στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.
Από:Ευάγγελο Σωφρονά
Founder
Innfaith Hospitality Management
Τουρισμός
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “Salon des Vacances” στις Βρυξέλλες

Την πολλά υποσχόμενη αγορά του Βελγίου προσέγγισε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχοντας και φέτος στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “Salon des Vacances”, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, από τις 2 έως τις 5 Φεβρουαρίου 2023.
Η έκθεση “Salon des Vacances” αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά τουριστικά γεγονότα στο Βέλγιο. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η φετινή, 64η διοργάνωση συγκέντρωσε 70.000 επισκέπτες, πολλοί από τους οποίους επισκέφθηκαν το ελληνικό περίπτερο του Ε.Ο.Τ., όπου συμμετείχε και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ως συνεκθέτης. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνα της διοργανώτριας εταιρείας της “Salon des Vacances”, παρά την ενεργειακή κρίση, οι Βέλγοι εξακολουθούν να ταξιδεύουν και προγραμματίζουν τις διακοπές τους με κριτήρια το κόστος του ταξιδιού (55%), τον καιρό (43%) και τη φυσική ομορφιά του προορισμού (38%). Στην επιλογή του προορισμού, το 22% των επιλογών συνδέεται με τη γαστρονομία και το 21% με τις πολιτιστικές δραστηριότητες, που αποτελούν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για το τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας.
Στη φετινή έκθεση, ιδιαίτερα θετικά ήταν τα μηνύματα για τον προορισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε όλες τις Β2Β συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τους επαγγελματίες της αγοράς και τους tour operators, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε αύξηση των προκρατήσεων για το 2023. Αξίζει να τονιστεί ότι το Βέλγιο κατατάσσεται στην όγδοη θέση εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα. Επιπλέον, με βάση πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της “ΤUI Belgium”, ένας στους δύο Βέλγους είναι βέβαιο ότι θα πάει διακοπές το 2023, ενώ το 59% δήλωσε ότι θα πάει ακόμη και δύο ή περισσότερες φορές διακοπές το χρόνο. Η μέση δαπάνη ανά άτομο για αεροπορικό ταξίδι ανέρχεται σε €1.330, καταγράφοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το 2019. Η Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία κατατάσσονται στις τρεις πρώτες θέσεις και μάλιστα έχουν ισχυρότερες πωλήσεις από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τον Piet Demeyere, Υπεύθυνο Επικοινωνίας της TUI.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της ΠΚΜ Αλέξανδρος Θάνος τόνισε: “’Η αγορά του Βελγίου είναι πολύ σημαντική για την Κεντρική Μακεδονία, καθώς υπάρχουν απευθείας πτήσεις που διασυνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τις Βρυξέλλες όλο τον χρόνο, αλλά και διότι οι Βέλγοι τουρίστες θεωρούνται από τους πιο ποιοτικούς Ευρωπαίους επισκέπτες για έναν προορισμό, δαπανώντας αναλογικά ένα πολύ μεγάλο ποσό για τις διακοπές τους’’.
Εναλλακτικός τουρισμός
Σέιχ Σου & Δάσος Χορτιάτη: Το Πράσινο Δαχτυλίδι της Θεσσαλονίκης!

Αναδεικνύεται η περιβαλλοντική αξία της Θεσσαλονίκης και το «Σέιχ Σου» ξαναγίνεται τόπος αναψυχής των κατοίκων της, με την Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας
Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, επεγράφη μνημόνιο συνεργασίας για την ανάδειξη και αξιοποίηση του Περιαστικού Δάσους της Θεσσαλονίκης (Σέιχ Σου) και του Δάσους Χορτιάτη, παρουσία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμοδίου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος.

Σκοποθεσία του Μνημονίου Συνεργασίας
Είναι η λειτουργική διασύνδεση του Περιαστικού Δάσους της Θεσσαλονίκης (Σέιχ Σου) και του Δάσους Χορτιάτη με τις αστικές περιοχές, λαμβάνοντας υπόψιν ότι και οι δυο αυτές δασικές εκτάσεις, αποτελούν φυσικά οικοσυστήματα εξαιρετικής οικολογικής σημασίας.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας δεσμεύει στους συμμετέχοντες:
- Να εφαρμοστούν πρακτικές προστασίας και διαχείρισης των φυσικών πόρων με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
- Να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων με γνώμονα την αυστηρή προστασία του περιβάλλοντος, μέσα από τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, τη μείωση του θορύβου, την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
- Να προωθηθούν ειδικά προγράμματα δασικού αθλητισμού, δασικής αναψυχής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
- Να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο διαχείρισης των δασών με πλήρη χαρτογράφηση και δημιουργία συστημάτων παρακολούθησης της βιοποικιλότητας.
- Να εφαρμοσθούν δράσεις που θα μετριάσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στα δασικά οικοσυστήματα και θα τα βοηθήσουν στην απαραίτητη προσαρμογή.
- Να ενισχυθούν τα δασικά οικοσυστήματα απέναντι στα έντονα φυσικά φαινόμενα και τις καταστροφές.
- Να εφαρμοσθεί ένα ειδικό σχέδιο δράσεων για την ενίσχυση της τοπικής βιοποικιλότητας.
- Να συντηρηθούν, να αποκατασταθούν και να βελτιωθούν οι παρεχόμενες πράσινες υπηρεσίες και υποδομές των περιαστικών δασών και των πράσινων διαδρόμων του πολεοδομικού συγκροτήματος.
- Να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη δημιουργία, την Εθνική Πιστοποίηση και τη συντήρηση του δικτύου πεζοπορικών και ποδηλατικών μονοπατιών.
- Να προχωρήσουν στις δράσεις αυτές που θα προβάλουν το Δίκτυο Μονοπατιών και την ανάδειξή του ως πόλο έλξης του Περιαστικού Δάσους Θεσσαλονίκης.
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητων ενέργειες (μελέτες, επεμβάσεις κ.α.) για τη δημιουργία πράσινων διαδρομών διασύνδεσης των περιαστικών δασών της Θεσσαλονίκης (Περιαστικό Δάσος Θεσσαλονίκης / Σέιχ Σου – Ορεινός όγκος Χορτιάτη) με την πόλη και το παραλιακό της μέτωπο.
Στο Μνημόνιο Συνεργασίας εκτός των προαναφερθέντων, συμμετέχουν επίσης: η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), η Αναπτυξιακή ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής.

Το όραμα: Να αλλάξει η ζωή της συμπρωτεύουσας με το «πράσινο δαχτυλίδι» που θα δημιουργηθεί γύρω της…
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την «Η υπογραφή του μνημονίου για το Σέιχ Σου, δείχνει καθαρά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτή η προστασία του Περιβάλλοντος σε ένα τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους: θωράκιση του δασικού οικοσυστήματος απέναντι στα έντονα φυσικά φαινόμενα με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, υποστήριξη της φυσιογνωμίας της περιοχής, ενίσχυση της τοπικής βιοποικιλότητας.
Αυτό το σύνθετο πλέγμα δράσεων κι επιδιώξεων εξυπηρετεί τη συνεργασία των φορέων που υπέγραψαν το μνημόνιο, ώστε να δοθεί στη Θεσσαλονίκη η μεγαλύτερη δυνατή προστιθέμενη αξία με την ανάδειξη του περιαστικού της άλσους και του Δάσους Χορτιάτη σε ελκυστικούς προορισμούς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του». Ταυτόχρονα τονίζεται ότι με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, γίνεται ένα ακόμη μεγάλο βήμα για να υλοποιήσουμε ένα φιλόδοξο έργο:
Της λειτουργικής διασύνδεσης του Περιαστικού Δάσους του Σέιχ Σου με την πόλη της Θεσσαλονίκης με το moto: Να κοιτάμε, πλέον και από τη θάλασσα προς το βουνό.

Και άλλες παρεμβάσεις…
Ταυτόχρονα με τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, υλοποιείται το πιλοτικό έργο της διαμόρφωσης του Μονοπατιού των Παγοποιών, στο Χορτιάτη. Με τη διαμόρφωση της Ανατολικής Τάφρου, της οποίας έχει ήδη αρχίσει ο σχεδιασμός υλοποίησης και τη δημιουργία περιαστικού δάσους στο Δήμο Παύλου Μελά, συνεχίζεται η δημιουργία μιας πράσινης ζώνης, ένα πράσινο δαχτυλίδι, που θα περικλείει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη διάνοιξη διόδων προς το δάσος.
Ένα επιπλέον προνόμιο των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος, αλλά και των επισκεπτών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να έχουν όλοι μια ακόμα διέξοδο αναψυχής, άθλησης και ευζωίας.
**Το «Βusiness Woman» στο πλαίσιο εκτίμησης της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και προστασίας του περιβάλλοντος, αναδεικνύει τη λειτουργική διασύνδεση του Περιαστικού Δάσους της Θεσσαλονίκης (Σέιχ Σου) και του Δάσους Χορτιάτη, παρουσιάζοντας τα φυσικά οικοσυστήματα που είναι εξαιρετικής οικολογικής σημασίας, και που δεν αρκεί μόνον να τα αναδεικνύουμε αλλά και να προστατεύουμε!!
Τουρισμός
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Παρούσα στην Τουριστική Έκθεση «ΜΑΤΚΑ» 2023 στο Ελσίνκι

By:Έφη Βαλίλα
H Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, συνεχίζοντας την προσέγγιση των αγορών της Βόρειας Ευρώπης, συμμετείχε στην έκθεση ΜΑΤΚΑ 2023 που πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, προς διερεύνηση «Νέων» Τουριστικών αγορών!
Η Σημαντικότητα και το Αποτέλεσμα της Συμμετοχής στην Έκθεση
Η έκθεση είχε μεγάλη επιτυχία, ενώ σημαντική ήταν και η προσέλευση των επισκεπτών στο περίπτερο της Ελλάδας, όπου και εντυπωσιάστηκαν από τη δυνατότητα που παρέχει η περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας για ποικίλες δραστηριότητες.
Θεσσαλονίκη-Χαλκιδική
Γνωστοί Τουριστικοί προορισμοί και στο Ελσίνκι…
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι επισκέπτες γνώριζαν τη Θεσσαλονίκη και τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της και τη Χαλκιδική και τις όμορφες παραλίες της, ενώ ενθουσιάστηκαν και με τις υπόλοιπες περιοχές που τους παρουσίασαν τα στελέχη της Περιφέρειας και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Άγιο Όρος!
Το Οικονομικό Βαλάντιο των Φιλανδών Τουριστών
Να σημειωθεί ότι οι Φινλανδοί τουρίστες είναι επισκέπτες υψηλού εισοδήματος. Πραγματοποιούν συνήθως πολυήμερες οικογενειακές ή μεμονωμένες διακοπές σε μικρά γκρουπ, προτιμούν να μην ταξιδεύουν κατά την υψηλή τουριστική περίοδο του Ιουλίου και του Αυγούστου, αλλά κυρίως τη χαμηλή περίοδο και συνήθως πραγματοποιούν μονοήμερες εκδρομές στις γύρω περιοχές για να απολαύσουν διάφορες δραστηριότητες στη φύση, να γνωρίσουν την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής και να γευθούν τη γαστρονομία της. Για όλους αυτούς τους λόγους οι επισκέπτες της έκθεσης ΜΑΤΚΑ 2023 εντυπωσιάστηκαν από το περίπτερο της Κεντρικής Μακεδονίας.
Η Κινητικότητα των Στελεχών της Περιφέρειας στην Έκθεση
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης τα στελέχη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν συναντήσεις με επαγγελματίες του τουρισμού, στους οποίους παρουσίασαν το πολυθεματικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο έγινε στοχευμένη παρουσίαση του προορισμού στο κοινό.
Αποτίμηση της Συμμετοχής στην Έκθεση από τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κο Αλέξανδρο Θάνο
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος τόνισε:
«Στοχεύοντας στην ποιοτική αναβάθμιση των επισκεπτών και στην οικονομική ανάταση των επιχειρήσεων της περιοχής μας, συνεχίζουμε την προσέγγιση των Σκανδιναβικών χωρών και για το λόγο αυτό συμμετείχαμε στην έκθεση ΜΑΤΚΑ 2023 στο Ελσίνκι, που αποτελεί για μας μία πολύ σημαντική αγορά-στόχο. Οι πολίτες των Βόρειων χωρών αναζητούν νέους προορισμούς στους οποίους θα μπορούν να συνδυάσουν πολλές διαφορετικές δραστηριότητες και να βιώσουν αυθεντικές εμπειρίες. Και η περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να τους προσφέρει ακριβώς αυτό».
**Το Business Woman, συγχαίρει την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αφού με τη συμμετοχής της στην έκθεση «ΜΑΤΚΑ» 2023 στο Ελσίνκι, γνωστοποιεί τον δικό της γεωγραφικό χώρο, με τους επαρκείς φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους, στοχεύοντας στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική ανάπτυξη, κυρίως όμως στην αύξηση της απασχόλησης στον τουριστικό τομέα της Περιφέρειας
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Μαρία Οικονομάκου: “Όραμα της η Δημιουργία”
-
Τουρισμός
Δήλωση του Προέδρου της ΠΟΞ κ. Γρηγόρη Τάσιου
-
Επιχειρηματικότητα
Η HATZI FILAX GROUP ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ
ΤΗΣ «ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε.» -
Lifestyle
1ο Φεστιβάλ, Παιδί, Διατροφή και Περιβάλλον με θέμα «Η Υγεία του Πλανήτη… περνάει μέσα από το πιάτο μας».
-
Επιχειρηματικότητα
«Διαχείριση Χρόνου» στα Super Market ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ από την Hatzi Filax Group
-
Επιχειρηματικότητα
Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Το 2 ο Trophy Meet-up στην Αθήνα ανέδειξε τη δυναμική του αγροδιατροφικού κλάδου για τις νεοφυείς επιχειρήσεις
-
Επιχειρηματικότητα
Παρόν και το Ελληνο-Ινδικό Επιμελητήριο στο «Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρούτων και Λαχανικών» που Διοργάνωσε η ΔΕΘ-HELEXPO στη Θεσσαλονίκη
-
Ψυχολογία
Πώς να αποκτήσεις ακριβώς αυτό που θέλεις;