Connect with us

Τουρισμός

Ξεχώρισε μέσα από το πλήθος «Destination Positioning»

Στόχος της τοποθέτησης ενός τουριστικού προορισμού είναι να δημιουργήσει στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών του μία  επιθυμητή εικόνα του τόπου, προκειμένου να γίνει ελκυστικός για την πραγματοποίηση επίσκεψης και  παραμονής των επισκεπτών.

Επίσης στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εικόνα που διαφοροποιεί τον προορισμό από τον ανταγωνισμό (άλλων τόπων και προορισμών στο εσωτερικό και το εξωτερικό) και συγχρόνως να τον τοποθετεί σαν ένα ιδανικό τόπο,  που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών.

Η διαδικασία της Τοποθέτησης ενός Τουριστικού προορισμού  αποτελείται από τρία βασικά βήματα:

  • Την ταυτοποίηση των πιθανών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων πάνω στα οποία μπορεί να «κτιστεί» η στρατηγική της Τοποθέτησης.
  • Την επιλογή μίας δέσμης «σωστών» ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.
  • Την αποτελεσματική επικοινωνία των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δηλαδή της Ταυτότητας της Τοποθέτησης του προορισμού στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Η Διαδικασία Τοποθέτησης και διαχείρισης ενός Προορισμού (Destination Positioning and Management) στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά προϋποθέτει:

  • Την ταυτοποίηση των τουριστικών αγορών (Target Groups) και των προσδοκιών τους.
  • Την επιλογή των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που έχουν απήχηση σε συγκεκριμένες Τουριστικές αγορές.
  • Τον προσδιορισμό των κινήτρων και των ανταμοιβών που οι προηγούμενοι και οι δυνητικοί επισκέπτες αναζητούν.
  • Την αναγνώριση των δυνατοτήτων αλλά και των αδυναμιών κάθε ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που συνθέτει την ταυτότητα του προορισμού.
  • Την επιλογή και εφαρμογή της στρατηγικής της Τοποθέτησης του Προορισμού.
  • Την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και απόδοσης της τοποθέτησης μέσα στον Χρόνο και την εφαρμογή διορθωτικών ενεργειών σε τακτικά διαστήματα.

 

 

Είναι σημαντικό να ληφθεί ορθή απόφαση για το ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι σημαντικά αλλά και λειτουργικά για την αποτελεσματική διείσδυση και τοποθέτηση ενός Τόπου στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά και ποια όχι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι χρήσιμο και λειτουργικό να συμπεριληφθούν όλα τα πιθανά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής στην στρατηγική τοποθέτησής του. Στην περίπτωση που αυτό συμβεί, συνήθως προκύπτει η παρουσίαση ενός προορισμού χωρίς ταυτότητα και στρατηγική.

Στην πραγματικότητά, αρχικά  η τοποθέτηση ενός προορισμού συμβαίνει με την δημιουργία ξεχωριστής, θετικής εντύπωσης  (τοποθέτησης) για ένα Τόπο στο μυαλό των επισκεπτών και όχι στην τουριστική αγορά.

Συμπερασματικά, εάν διαφοροποιήσεις θετικά έναν Προορισμό στο μυαλό των επισκεπτών, προηγούμενων και δυνητικών, η τοποθέτηση είναι επιτυχής.

Στην σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από καταιγισμό πληροφοριών, η ανάγκη ενός Απέριττου – Καινοτόμου και Κατανοητού μηνύματος που να επικοινωνεί την διαφορετικότητα της ταυτότητα του τουριστικού Προορισμού και που  να αποτυπώνεται ανεξίτηλα στο Μυαλό των επισκεπτών αποτελεί μονόδρομο για την επιτυχημένη τοποθέτηση του στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Από:Ευάγγελο Σωφρονά

Founder

Innfaith Hospitality Management

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εναλλακτικός τουρισμός

“Χρώμα Στα Νησιά”

H πρώτη στάση του προγράμματος “Χρώμα Στα Νησιά” έγινε στον Άγιο Ευστράτιο όπου και ολοκληρώθηκαν οι πρώτες δημόσιες τοιχογραφίες, στην επιφάνεια της νέας προβλήτας του λιμανιού.

Οι τοιχογραφίες βασίστηκαν στο τρίπτυχο Μυθολογία-Παράδοση-Ιστορία και αποτυπώθηκαν με την ιδιαίτερη «γραφή» των καλλιτεχνών της streetart:

– μια προσωπογραφία του Γιάννη Ρίτσου, ο οποίος έζησε εξόριστος στο νησί, η τοιχογραφία υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Pupet,

– μια τοιχογραφία  «ο Αρίων και ο Ιππόκαμπος» που παραπέμπει στη μυθολογία της θάλασσας και υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Kez και

– μια τοιχογραφία εμπνευσμένη από το φωτογραφικό αρχειακό υλικό του Β. Μανικάκη, αναπαριστά τμήμα του νησιού όπως ήταν πριν το μεγάλο σεισμό. Η τοιχογραφία υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Same84.

Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη στήριξη και αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και με την αιγίδα των κατά τόπους δήμων.

Tο πρόγραμμα συμπεριέλαβε και συμμετοχικές δράσεις για τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού με την δημιουργία τοιχογραφιών σε επιφάνεια-τοιχείο στο λιμάνι του νησιού.

Η επόμενη στάση του προγράμματός μας είναι οι Φούρνοι Κορσεών, το χρονικό διάστημα 9-19 Ιουλίου, όπου θα υλοποιηθούν οι νέες τοιχογραφίες. Η επιφάνεια είναι ένα μεγάλο τσιμεντένιο τοιχείο στη χώρα, με θεματικές βασισμένες από το τρίπτυχο Μυθολογία-Παράδοση-Ιστορία και συγκεκριμένα αναφέρονται στα Αρχαία Ναυάγια, στην Αλιευτική παράδοση του νησιού και στην Μυθολογία της θάλασσας.

Σας προσκαλούμε να γευτούμε από κοντά την ξεχωριστή αυτή δράση και να συμμετέχετε σε στιγμές χαράς και προσφοράς.

Continue Reading

Τουρισμός

Η Grecotel επενδύει στην αναβάθμιση ξενοδοχειακών μονάδων σε όλη την Ελλάδα

Η Grecotel, η κορυφαία ξενοδοχειακή αλυσίδα που δημιουργεί προστιθέμενη αξία για τον ελληνικό τουρισμό, επενδύει απρόσκοπτα στην αναβάθμιση ξενοδοχειακών μονάδων σε όλη την Ελλάδα και παρουσιάζει τα ανανεωμένα της θέρετρα στους επισκέπτες της. Διαμορφωμένα σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις, την υψηλή αισθητική και τη διακριτική πολυτέλεια, τα θέρετρα της Grecotel υπογράφουν τη νέα εποχή του ελληνικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδική εμπειρία διαμονής.

Υλοποιώντας ένα στοχευμένο επενδυτικό πλάνο, η Grecotel ολοκλήρωσε στις αρχές του 2018 εκτεταμένες ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις στο Corfu Imperial, το Casa Marron, το Daphnila Bay Dassia, το Rhodos Royal, και το Pella Beach. Από το Ιόνιο μέχρι το Αιγαίο, κι από την Κέρκυρα μέχρι την Ρόδο, η Grecotel ενίσχυσε το σύνολο των υποδομών της, ανανεώνοντας τους εσωτερικούς και τους υπαίθριους χώρους των θερέτρων της, δημιουργώντας ολοκαίνουργιες υποδομές, μεταξύ των οποίων και 40 νέα bars και εστιατόρια.

Με άξονες την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, η Grecotel αξιοποιεί τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και φέρνει στο προσκήνιο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τόπου, συμβάλλοντας στην προβολή της χώρας και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Παρέχοντας ακόμη περισσότερες ανέσεις, ανακαινισμένους χώρους, ανανεωμένα μενού και νέα exclusive προνόμια, η Grecotel είναι έτοιμη να ικανοποιήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες ακόμη και των πιο απαιτητικών επισκεπτών.

Η Grecotel ακολουθώντας με συνέπεια το επενδυτικό της πλάνο, κάνει κάθε μέρα πράξη το όραμά της για την αναβάθμιση και εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού, μέσα από το μεράκι των ανθρώπων της, το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και τις υπερσύγχρονες, συνεχώς εξελισσόμενες εγκαταστάσεις των θερέτρων του Ομίλου, σε όλη τη χώρα. Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και χτίζοντας στα θεμέλια μιας μακράς, επιτυχημένης διαδρομής, η Grecotel συμβάλει καθημερινά με όσα μέσα διαθέτει, στην ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως.

Continue Reading

Τουρισμός

Μεγάλης κλίμακας έρευνα ικανοποίησης ξεκίνησε στη Χαλκιδική

Φέτος, για πρώτη φορά, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σε συνεργασία με το ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια, πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας έρευνα ικανοποίησης των τουριστών στη Χαλκιδική κατά τη διάρκεια της τρέχουσας τουριστικής περιόδου. Στόχος είναι -μέσω αυτής της διαδικασίας – η Χαλκιδική να αποκτήσει ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία για τον εισερχόμενο τουρισμό της.

Η έρευνα αυτή έρχεται ως συνέχεια της εξαιρετικής συνεργασίας του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής με το ACT – American College of Thessaloniki. H συνεργασία έχει ξεκινήσει εδώ και τρία (3) χρόνια στο πλαίσιο της κατάρτισης και μαθητείας των σπουδαστών των ακαδημαϊκών προγραμμάτων Τουρισμού του ACT στα μέλη του Οργανισμού όπως στην Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Επιμελητήριο Χαλκιδικής κτλ, ενισχύοντας τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου αλλά και της εξωστρέφειας που επιδεικνύει ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής από την ίδρυσή του.

Το ερωτηματολόγιο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να αποκτηθούν πληροφορίες για το προφίλ των τουριστών της Χαλκιδικής (δημογραφικά στοιχεία, χώρα προέλευσης, ηλικιακό γκρουπ κτλ), στοιχεία του ταξιδιού, της διαμονής, του βαθμού ικανοποίησης σε σχέση με συγκεκριμένα κριτήρια και βαθμός επιβεβαίωσης προσδοκιών, καθώς και να διερευνηθούν οι προθέσεις των ερωτώμενων για ενδεχόμενη μελλοντική επίσκεψη και σύσταση σε τρίτους.

Το ερωτηματολόγιο, που είναι μεταφρασμένο σε τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα), διανέμεται σε ξενοδοχεία της Χαλκιδικής διαφορετικών κατηγοριών, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, camping, εστιατόρια, σημεία αναχωρήσεων επισκεπτών (λεωφορεία τουριστικών γραφείων, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, αεροδρόμιο) ώστε τα αποτελέσματα να είναι -όσο το δυνατόν- πιο αντιπροσωπευτικά.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2018, θα διαρκέσει μέχρι το τέλος της τουριστικής σεζόν (Οκτώβριος 2018) και αναμένεται να συγκεντρώσει δείγμα 5.000 ερωτηματολογίων.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό project που θα προσφέρει στη Χαλκιδική μία πραγματική εικόνα για τον εισερχόμενο τουρισμό της και θα αποτελέσει τη βάση για τον καλύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής.

Continue Reading

Trending