Connect with us

Τουρισμός

Ξεχώρισε μέσα από το πλήθος «Destination Positioning»

Στόχος της τοποθέτησης ενός τουριστικού προορισμού είναι να δημιουργήσει στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών του μία  επιθυμητή εικόνα του τόπου, προκειμένου να γίνει ελκυστικός για την πραγματοποίηση επίσκεψης και  παραμονής των επισκεπτών.

Επίσης στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εικόνα που διαφοροποιεί τον προορισμό από τον ανταγωνισμό (άλλων τόπων και προορισμών στο εσωτερικό και το εξωτερικό) και συγχρόνως να τον τοποθετεί σαν ένα ιδανικό τόπο,  που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών.

Η διαδικασία της Τοποθέτησης ενός Τουριστικού προορισμού  αποτελείται από τρία βασικά βήματα:

  • Την ταυτοποίηση των πιθανών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων πάνω στα οποία μπορεί να «κτιστεί» η στρατηγική της Τοποθέτησης.
  • Την επιλογή μίας δέσμης «σωστών» ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.
  • Την αποτελεσματική επικοινωνία των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δηλαδή της Ταυτότητας της Τοποθέτησης του προορισμού στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Η Διαδικασία Τοποθέτησης και διαχείρισης ενός Προορισμού (Destination Positioning and Management) στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά προϋποθέτει:

  • Την ταυτοποίηση των τουριστικών αγορών (Target Groups) και των προσδοκιών τους.
  • Την επιλογή των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που έχουν απήχηση σε συγκεκριμένες Τουριστικές αγορές.
  • Τον προσδιορισμό των κινήτρων και των ανταμοιβών που οι προηγούμενοι και οι δυνητικοί επισκέπτες αναζητούν.
  • Την αναγνώριση των δυνατοτήτων αλλά και των αδυναμιών κάθε ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που συνθέτει την ταυτότητα του προορισμού.
  • Την επιλογή και εφαρμογή της στρατηγικής της Τοποθέτησης του Προορισμού.
  • Την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και απόδοσης της τοποθέτησης μέσα στον Χρόνο και την εφαρμογή διορθωτικών ενεργειών σε τακτικά διαστήματα.

 

 

Είναι σημαντικό να ληφθεί ορθή απόφαση για το ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι σημαντικά αλλά και λειτουργικά για την αποτελεσματική διείσδυση και τοποθέτηση ενός Τόπου στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά και ποια όχι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι χρήσιμο και λειτουργικό να συμπεριληφθούν όλα τα πιθανά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής στην στρατηγική τοποθέτησής του. Στην περίπτωση που αυτό συμβεί, συνήθως προκύπτει η παρουσίαση ενός προορισμού χωρίς ταυτότητα και στρατηγική.

Στην πραγματικότητά, αρχικά  η τοποθέτηση ενός προορισμού συμβαίνει με την δημιουργία ξεχωριστής, θετικής εντύπωσης  (τοποθέτησης) για ένα Τόπο στο μυαλό των επισκεπτών και όχι στην τουριστική αγορά.

Συμπερασματικά, εάν διαφοροποιήσεις θετικά έναν Προορισμό στο μυαλό των επισκεπτών, προηγούμενων και δυνητικών, η τοποθέτηση είναι επιτυχής.

Στην σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από καταιγισμό πληροφοριών, η ανάγκη ενός Απέριττου – Καινοτόμου και Κατανοητού μηνύματος που να επικοινωνεί την διαφορετικότητα της ταυτότητα του τουριστικού Προορισμού και που  να αποτυπώνεται ανεξίτηλα στο Μυαλό των επισκεπτών αποτελεί μονόδρομο για την επιτυχημένη τοποθέτηση του στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Από:Ευάγγελο Σωφρονά

Founder

Innfaith Hospitality Management

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εναλλακτικός τουρισμός

8ο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας

Συμμετοχή του Ιδρύματος Καπετάν

Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου στο

Με εξειδικευμένο σεμινάριο για τη Μεσσηνιακή γαστρονομία

Με ένα ιδιαίτερο σεμινάριο για τους επαγγελματίες της εστίασης και της γαστρονομίας συμμετέχει το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, στο φετινό 8ο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας που πραγματοποιείται από τις 19 ως τις 22 Νοεμβρίου 2018, στην πόλη της Καλαμάτας.

Το σεμινάριο απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιοκτήτες, στελέχη και εργαζόμενους του χώρου της εστίασης και της γαστρονομίας, περιλαμβάνει ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό σκέλος και πραγματοποιείται την τελευταία ημέρα της διοργάνωσης, Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2018, από τις 9.20 πμ – 1.30 μμ.

Ειδικότερα το θεωρητικό σκέλος περιλαμβάνει εισηγήσεις καταξιωμένων επαγγελματιών του χώρου σε θέματα όπως η άσκηση ηγεσίας στην Αθωνική κουζίνα, οι γαστρονομικές κοινότητες και προορισμοί, οι εξελίξεις και οι τάσεις στο branding και το marketing του σύγχρονου εστιατορίου και οι βασικοί κανόνες γευστικής αρμονίας φαγητού και κρασιού. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το πρακτικό σκέλος, με εργαστήρι μαγειρικής τέχνης και επίδειξη διάφορων τεχνικών από καταξιωμένους επαγγελματίες της Μεσσηνίας.

Στόχος του σεμιναρίου είναι η ανάδειξη της γαστρονομικής κληρονομιάς της μεσσηνιακής κουζίνας και εντάσσεται στο σύνολο του στρατηγικού σχεδιασμού του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου για να καταστεί η Μεσσηνία πρότυπο αειφόρου ανάπτυξης σε ένα ευρύ φάσμα τομέων (αγροτική ανάπτυξη, κοινωνία, πολιτισμός, περιβάλλον).

Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι δωρεάν, οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης, ενώ είναι απαραίτητο να κάνουν προεγγραφή (τηλεφωνικά ή με mail) μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2018 στις 14.00 (Επιμελητήριο Μεσσηνίας, υπεύθυνη κα. Γεωργία Παλόγλου, τηλ. 27210 62218, [email protected])

www.cvf.gr.

Χώρος διεξαγωγής: Συνεδριακό Κέντρο ELITE CITY RESORT       

Continue Reading

Προορισμοί-Ελλάδα και εξωτερικό

To στέκι

Σε όλα τα μέρη του κόσμου υπάρχουν «στέκια».

Μπορεί να είναι παράγκες ή όμορφα καφέ αλλά δεν παύουν να είναι τα στέκια κάποιων ανθρώπων.
Εκεί συναντιούνται τα φιλαράκια για μπύρα, εκεί κλείνουν τα «πρώτα» ραντεβού. Εκεί και τα «παράνομα», μερικές φορές. Εκεί «δένουν» φιλίες ή τελειώνουν σχέσεις.
Εκεί ανοίγουν φιλοσοφική συζήτηση με τον θαμώνα του διπλανού τραπεζιού που μπορεί να σου βγει διάσημος μουσικός ή συγγραφέας.
Εκεί και τα μεγάλα λόγια αγάπης: μικρά ψέματα και μεγάλες αλήθειες, ή το αντίθετο..
Και εκεί ξαναγυρνάς να θυμηθείς και να αναρωτηθείς: που πήγαν οι «αιώνιοι όρκοι»;
Είχα και’γω ένα τέτοιο στέκι. Και ναι, τα έκανα και’γω όλα αυτά. Είπα και τα ψέματα και τις αλήθειες. Και τα άκουσα κιόλας..
Τα τελευταία χρόνια περνούσα από δίπλα και δεν έμπαινα, σαν να φοβόμουν λίγο.
Σαν να μην έβραζε το αίμα μου πια.
Και να που προχθές με πήγε φίλος τυχαία, με το ζόρι σχεδόν.
Και εκεί, στο παλιό μου στέκι, χαζεύοντας τα πόδια των περαστικών από πάνω, θυμήθηκα, ένοιωσα, συγχώρησα, μετάνιωσα, έγινα λίγο παραπάνω άνθρωπος.
Τώρα ξέρω που θα με βρίσκω.
Σε όλα τα μέρη του κόσμου υπάρχουν στέκια, και εκεί ο χρόνος κυλάει κάπως αλλιώς..

Γρηγόρης Τσελεπίδης
Τεχνολόγος Τροφίμων
Ερασιτέχνης φωτογράφος
[email protected]

Continue Reading

Εναλλακτικός τουρισμός

Η ηγεσία ανέβηκε στον Όλυμπο

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρωτοποριακό πρόγραμμα ανάπτυξης ηγεσίας  Olympus  Leadership Challenge στον Όλυμπο στις 19-22 Σεπτεμβρίου.

Το πρόγραμμα είναι μια πρωτοβουλία της Κατερίνας Κανελίδου (από τη Six Steps Ahead), leadership coach και διεθνής ομιλήτρια σε θέματα ηγεσίας και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη leadership coach Leda Turai (από την L-CON Global) και guest coach τον Wassili Zafiris από το Άμστερνταμ.

Συμμετείχαν ηγετικά στελέχη από πέντε ευρωπαϊκές χώρες σε έναν απαιτητικό συνδυασμό coaching και ανάβασης στο πλέον εμβληματικό βουνό τον Όλυμπο.

Η εμπειρία τους αυτό το τετραήμερο ήταν μοναδική και οδήγησε σε αλλαγές στον τρόπο σκέψης, ανθεκτικότητας, έμπνευσης  και εξέλιξη που οδηγεί σε νέα ηγετικά πρότυπα. 

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία μέσα από βιωματικές ασκήσεις coaching να αναγνωρίσουν τα κοινά στοιχεία πρόκλησης στην κορυφή, αυξημένη αυτογνωσία, διαφορετική οπτική στα γεγονότα και επανεξέταση των απαιτήσεων στην  ηγεσία .

Οι υποστηρικτές  του προγράμματος ήταν  το  Robolo Boutique Hotel με την άψογη διαμονή και φιλοξενία, το Κτήμα Semeli  με  εξαιρετικές γεύσεις ευφορίας και απόλαυσης και τα Mod’s Hair πάντα αρωγοί πρωτοπόρων πρωτοβουλιών.

Το Olympus Leadership Challenge θα γίνει ετήσιος θεσμός ανάπτυξης της ηγεσίας σε ένα περιβάλλον που ενέπνευσε Θεούς και Ανθρώπους και ήδη έχουν ξεκινήσει οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την επόμενη διοργάνωση.

Continue Reading

Trending