Connect with us

Τουρισμός

Ξεχώρισε μέσα από το πλήθος «Destination Positioning»

Στόχος της τοποθέτησης ενός τουριστικού προορισμού είναι να δημιουργήσει στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών του μία  επιθυμητή εικόνα του τόπου, προκειμένου να γίνει ελκυστικός για την πραγματοποίηση επίσκεψης και  παραμονής των επισκεπτών.

Επίσης στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εικόνα που διαφοροποιεί τον προορισμό από τον ανταγωνισμό (άλλων τόπων και προορισμών στο εσωτερικό και το εξωτερικό) και συγχρόνως να τον τοποθετεί σαν ένα ιδανικό τόπο,  που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών.

Η διαδικασία της Τοποθέτησης ενός Τουριστικού προορισμού  αποτελείται από τρία βασικά βήματα:

  • Την ταυτοποίηση των πιθανών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων πάνω στα οποία μπορεί να «κτιστεί» η στρατηγική της Τοποθέτησης.
  • Την επιλογή μίας δέσμης «σωστών» ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.
  • Την αποτελεσματική επικοινωνία των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δηλαδή της Ταυτότητας της Τοποθέτησης του προορισμού στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Η Διαδικασία Τοποθέτησης και διαχείρισης ενός Προορισμού (Destination Positioning and Management) στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά προϋποθέτει:

  • Την ταυτοποίηση των τουριστικών αγορών (Target Groups) και των προσδοκιών τους.
  • Την επιλογή των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που έχουν απήχηση σε συγκεκριμένες Τουριστικές αγορές.
  • Τον προσδιορισμό των κινήτρων και των ανταμοιβών που οι προηγούμενοι και οι δυνητικοί επισκέπτες αναζητούν.
  • Την αναγνώριση των δυνατοτήτων αλλά και των αδυναμιών κάθε ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που συνθέτει την ταυτότητα του προορισμού.
  • Την επιλογή και εφαρμογή της στρατηγικής της Τοποθέτησης του Προορισμού.
  • Την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και απόδοσης της τοποθέτησης μέσα στον Χρόνο και την εφαρμογή διορθωτικών ενεργειών σε τακτικά διαστήματα.

 

 

Είναι σημαντικό να ληφθεί ορθή απόφαση για το ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι σημαντικά αλλά και λειτουργικά για την αποτελεσματική διείσδυση και τοποθέτηση ενός Τόπου στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά και ποια όχι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι χρήσιμο και λειτουργικό να συμπεριληφθούν όλα τα πιθανά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής στην στρατηγική τοποθέτησής του. Στην περίπτωση που αυτό συμβεί, συνήθως προκύπτει η παρουσίαση ενός προορισμού χωρίς ταυτότητα και στρατηγική.

Στην πραγματικότητά, αρχικά  η τοποθέτηση ενός προορισμού συμβαίνει με την δημιουργία ξεχωριστής, θετικής εντύπωσης  (τοποθέτησης) για ένα Τόπο στο μυαλό των επισκεπτών και όχι στην τουριστική αγορά.

Συμπερασματικά, εάν διαφοροποιήσεις θετικά έναν Προορισμό στο μυαλό των επισκεπτών, προηγούμενων και δυνητικών, η τοποθέτηση είναι επιτυχής.

Στην σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από καταιγισμό πληροφοριών, η ανάγκη ενός Απέριττου – Καινοτόμου και Κατανοητού μηνύματος που να επικοινωνεί την διαφορετικότητα της ταυτότητα του τουριστικού Προορισμού και που  να αποτυπώνεται ανεξίτηλα στο Μυαλό των επισκεπτών αποτελεί μονόδρομο για την επιτυχημένη τοποθέτηση του στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Από:Ευάγγελο Σωφρονά

Founder

Innfaith Hospitality Management

Τουρισμός

O τουρισμός χρειάζεται άρτια καταρτισμένους εργαζόμενους και εξειδικευμένα στελέχη

Οι ελλείψεις που παρατηρούνται σε αρκετές ειδικότητες εργαζομένων στα ελληνικά ξενοδοχεία, αναδεικνύουν καθημερινά τις παθογένειες και την αναποτελεσματικότητα του εθνικού εκπαιδευτικού μας συστήματος. Δυστυχώς οι ελλείψεις εντοπίζονται κάθε χρόνο στο peak της σεζόν και αφορούν έναν τομέα – όπως είναι ο τουρισμός – που έχει  χαρακτηριστεί ως «η ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας. 

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και ο Πρόεδρος της κ. Γρηγόρης Τάσιος έχουν επισημάνει πολλές φορές το πρόβλημα και για την επίλυσή του, έχουν καταθέσει ρεαλιστικές προτάσεις στους αρμόδιους φορείς. Προτάσεις για την αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού μας μοντέλου που κινούνται προς την ορθή κατεύθυνση, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.

Παράλληλα όμως, η ΠΟΞ ενθαρρύνει και υποστηρίζει πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα που δημιουργήθηκαν για να καλύψουν το κενό που αφήνει η Πολιτεία,  μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων για νέους που επιθυμούν να απασχοληθούν στον τουρισμό. Προγράμματα που επιμορφώνουν και κατευθύνουν αυριανά ξενοδοχειακά στελέχη και εργαζόμενους και τους εξοπλίζουν με τα απαραίτητα εφόδια για να εισέλθουν στον εργασιακό στίβο.

Μια τέτοια πρωτοβουλία ανήκει στο BCA College και την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Γρηγόρης Τάσιος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του BCA κ. Χαράλαμπος Δασκαλάκης συνυπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στα δύο μέρη. Μια κίνηση που αποδεικνύει ότι οι συνέργειες είναι η κινητήριος δύναμη για τον τουρισμό, ο οποίος αποτελεί υπόθεση όλων μας. 

Continue Reading

Τουρισμός

Ευρωπαϊκή & πανελλήνια πρωτιά στα WTA!

Η Mideast Travel Worldwide βραβεύτηκε ως Europe’s & Greece’s Destination Management Company (DMC) 2019 στα φετινά World Travel Awards™, τα Oscars της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

 

Η απονομή των ευρωπαϊκών βραβείων πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Belmond Reid’s Palace στη Μαδέρα της Πορτογαλίας το Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019.
Οι παραπάνω διακρίσεις αντικατοπτρίζουν την εξειδίκευση της Mideast Travel Worldwide στον Εισερχόμενο Τουρισμό της Ελλάδος και την καταξίωση της εταιρείας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

Τα βραβεία-«τρόπαια» παρέλαβαν από τα World Travel Awards™ η κα Κατερίνα ΜούσμπεManaging Director, και η κα Μαρία Μούσμπε, General Manager του Ομίλου.

 

Η κα Κατερίνα Μούσμπε δήλωσε σχετικά: «Είναι μεγάλη μας τιμή και χαρά που καταφέραμε να διακριθούμε στα World Travel Awards και να καταταχθούμε και πάλι στην κορυφή της Ελλάδος και της Ευρώπης. Ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας την ομάδα της Mideast και τους πελάτες μας για την εμπιστοσύνη και τη στήριξή τους όλα αυτά τα χρόνια.»

Πηγή

Continue Reading

Τουρισμός

Διεθνές Orient Express Veteran Tour 2019

Το Διεθνές Orient Express Veteran Tour 2019 στο Grecotel Larissa Imperial

 

To διεθνές Veteran Car Club, που πραγματοποιεί το ταξίδι Orient Express 2019 από τη Χάγη προς την Κωνσταντινούπολη με τη συμμετοχή 28 αυτοκινήτων ανεκτίμητης αξίας τουλάχιστον 100 ετών, επέλεξε το Grecotel Larissa Imperial για τον ενδιάμεσο σταθμό του στη χώρα μας, τη Δευτέρα 3 Ιουνίου.

Τα μέλη του Veteran Car Club, ιδιοκτήτες και συλλέκτες σπάνιων αυτοκινήτων απόλαυσαν πολυτελή διαμονή στο ξενοδοχείο, ενώ τα αυτοκίνητα-κοσμήματα προσέλκυσαν τα βλέμματα και το θαυμασμό του διερχόμενου πλήθους. Πρόκειται για 26 Rolls Royce, 1 Talbot και 1 Ford αξίας από 1 εκ. ευρώ έως 4,5 εκ. ευρώ που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1920 και προέρχονται από όλο τον κόσμο Καναδά, ΗΠΑ, Ουρουγουάη, Νέα Ζηλανδία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Μεξικό κ.ά.

Ο διοργανωτής του Orient Express κος Daniel Ward, μέλος του Veteran Car Club της Μεγάλης Βρετανίας και ενθουσιώδης συλλέκτης τέτοιων αυτοκινήτων εξέφρασε τις ολόθερμες ευχαριστίες του για την υποδοχή και τη φιλοξενία του Larissa Imperial, ενώ τόσο ο ίδιος όσο και το σύνολο των φιλοξενουμένων έμειναν εντυπωσιασμένοι από την ευγένεια του προσωπικού. Επιπλέον δήλωσε: «Διοργανώνω τέτοιες εκδρομές -συνήθως κάθε δύο χρόνια- ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε στην πράξη τα αυτοκίνητα αυτά κάνοντας μεγάλων αποστάσεων ταξίδια αποδεικνύοντας ότι είναι απολύτως λειτουργικά».  

Σημειώνεται ότι το Grecotel Larissa Imperial, ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα που δημιουργήθηκε σύμφωνα με διεθνή standards ξενοδοχείων 5 αστέρων, συμπληρώνει φέτος 15 χρόνια λειτουργίας, ενώ αποτελεί σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της Λάρισας. Συνδυάζει την πολυτέλεια και τις σύγχρονες ανέσεις με άψογο σέρβις και έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες συνέδρια παγκοσμίου βεληνεκούς, καθώς διαθέτει υποδομή και συνεδριακούς χώρους μοναδικούς για τη Θεσσαλική περιφέρεια. Εκατοντάδες είναι επίσης και οι επίσημες εκδηλώσεις που έχουν διεξαχθεί στους πολυτελείς χώρους του, όπως γαμήλιες δεξιώσεις, εορταστικές επέτειοι και κοινωνικές εορτές, ενώ έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών, ανάμεσα στους οποίους προσμετρούνται σημαντικές προσωπικότητες της πολιτικής και εκκλησιαστικής ζωής, όπως Πρωθυπουργοί, Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι αλλά και επώνυμοι καλλιτέχνες και εκπρόσωποι της επιστημονικής κοινότητας.

Πηγή

Continue Reading

Trending