Connect with us

Τουρισμός

Ξεχώρισε μέσα από το πλήθος «Destination Positioning»

Στόχος της τοποθέτησης ενός τουριστικού προορισμού είναι να δημιουργήσει στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών του μία  επιθυμητή εικόνα του τόπου, προκειμένου να γίνει ελκυστικός για την πραγματοποίηση επίσκεψης και  παραμονής των επισκεπτών.

Επίσης στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εικόνα που διαφοροποιεί τον προορισμό από τον ανταγωνισμό (άλλων τόπων και προορισμών στο εσωτερικό και το εξωτερικό) και συγχρόνως να τον τοποθετεί σαν ένα ιδανικό τόπο,  που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών.

Η διαδικασία της Τοποθέτησης ενός Τουριστικού προορισμού  αποτελείται από τρία βασικά βήματα:

  • Την ταυτοποίηση των πιθανών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων πάνω στα οποία μπορεί να «κτιστεί» η στρατηγική της Τοποθέτησης.
  • Την επιλογή μίας δέσμης «σωστών» ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.
  • Την αποτελεσματική επικοινωνία των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, δηλαδή της Ταυτότητας της Τοποθέτησης του προορισμού στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Η Διαδικασία Τοποθέτησης και διαχείρισης ενός Προορισμού (Destination Positioning and Management) στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά προϋποθέτει:

  • Την ταυτοποίηση των τουριστικών αγορών (Target Groups) και των προσδοκιών τους.
  • Την επιλογή των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που έχουν απήχηση σε συγκεκριμένες Τουριστικές αγορές.
  • Τον προσδιορισμό των κινήτρων και των ανταμοιβών που οι προηγούμενοι και οι δυνητικοί επισκέπτες αναζητούν.
  • Την αναγνώριση των δυνατοτήτων αλλά και των αδυναμιών κάθε ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που συνθέτει την ταυτότητα του προορισμού.
  • Την επιλογή και εφαρμογή της στρατηγικής της Τοποθέτησης του Προορισμού.
  • Την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και απόδοσης της τοποθέτησης μέσα στον Χρόνο και την εφαρμογή διορθωτικών ενεργειών σε τακτικά διαστήματα.

 

 

Είναι σημαντικό να ληφθεί ορθή απόφαση για το ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι σημαντικά αλλά και λειτουργικά για την αποτελεσματική διείσδυση και τοποθέτηση ενός Τόπου στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά και ποια όχι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι χρήσιμο και λειτουργικό να συμπεριληφθούν όλα τα πιθανά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής στην στρατηγική τοποθέτησής του. Στην περίπτωση που αυτό συμβεί, συνήθως προκύπτει η παρουσίαση ενός προορισμού χωρίς ταυτότητα και στρατηγική.

Στην πραγματικότητά, αρχικά  η τοποθέτηση ενός προορισμού συμβαίνει με την δημιουργία ξεχωριστής, θετικής εντύπωσης  (τοποθέτησης) για ένα Τόπο στο μυαλό των επισκεπτών και όχι στην τουριστική αγορά.

Συμπερασματικά, εάν διαφοροποιήσεις θετικά έναν Προορισμό στο μυαλό των επισκεπτών, προηγούμενων και δυνητικών, η τοποθέτηση είναι επιτυχής.

Στην σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από καταιγισμό πληροφοριών, η ανάγκη ενός Απέριττου – Καινοτόμου και Κατανοητού μηνύματος που να επικοινωνεί την διαφορετικότητα της ταυτότητα του τουριστικού Προορισμού και που  να αποτυπώνεται ανεξίτηλα στο Μυαλό των επισκεπτών αποτελεί μονόδρομο για την επιτυχημένη τοποθέτηση του στην Παγκόσμια Τουριστική αγορά.

Από:Ευάγγελο Σωφρονά

Founder

Innfaith Hospitality Management

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

«Το Μέλλον του Τουρισμού»

Ο Υπουργός Τουρισμού κος Θεοχάρης καταθέτει τις προτάσεις του μέσω τηλεδιάσκεψης στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, για την άλλη όψη του νομίσματος σε σχέση με τον COVID-19  

Στη θεματική ενότητα της τηλεδιάσκεψης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) «Καινοτομία και Βιωσιμότητα ως η νέα Κανονικότητα» ο Υπουργός γνωστοποίησε τις  θέσεις της Ελλάδας σχετικά με κρίσιμα ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος, τα οποία γίνονται ακόμη πιο επίκαιρα εξ’ αφορμής της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης.

Η πρώτη θέση του Υπουργού Τουρισμού στο πλαίσιο της παρέμβασής του ήταν ότι, η αντιμετώπιση της κρίσης του COVID-19 μπορεί να αξιοποιηθεί για μία βαθιά, συστημική μετάβαση σε μία πιο βιώσιμη οικονομία, η οποία θα λειτουργεί προς όφελος όλων. Για την ανθρωπότητα, αλλά και για το φυσικό περιβάλλον του πλανήτη μας. 

17 Στόχοι για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη

Επίσης ο Υπουργός εξήρε το πόσο σημαντική είναι η συλλογική προσπάθεια επίτευξης των 17 στόχων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, όπως τους έχουν θέσει από κοινού ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού.

Το όραμα του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού

Στη συνέχεια ο Υπουργός τόνισε ότι «το όραμα» του Ελληνικού Υπουργείου Τουρισμού είναι

  • 1ο: να συνεχίσει να συμμορφώνεται με τους Στόχους της Ατζέντας του ΟΗΕ για το 2030. 
  • 2ο:να προχωρήσει στην καθιέρωση του «Εθνικού Συστήματος Αξιολόγησης» ώστε να παρακολουθεί την πρόοδο της προσπάθειας της επίτευξής τους.

Προτεραιότητες με Επικέντρωση στις Επενδύσεις στον Τουρισμό

Κατόπιν ο Υπουργός επισήμανε ότι οι τομείς προτεραιότητας για επενδύσεις στον Εθνικό τουρισμό είναι

  • οι ψηφιακές δεξιότητες, 
  • η υιοθέτηση βιώσιμων μοντέλων παραγωγής και κατανάλωσης. 
  • η αναβάθμιση των ψηφιακών δυνατοτήτων και δεξιοτήτων, 
  • η βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση της διαχείρισης δεδομένων. 

Η Μετάβαση στην  Ψηφιακή και Περιβαλλοντική Μετάβαση 

Αρχικά επισημάνθηκε από τον Υπουργό ότι οι τουριστικές δραστηριότητες θα πρέπει να αναπτύσσονται σε ευθυγράμμιση με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και την Ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030.

Οι κύριοι όμως άξονες τους οποίους έχει θέσει το Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού, σε σχέση με τη μετάβαση στη βιώσιμη προσέγγιση της οικονομίας, είναι οι εξής:

  • Ενίσχυση της ζήτησης, με παράλληλη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας, τόσο των εργαζομένων όσο και των επισκεπτών.
  • Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών.
  • Υποστήριξη της ρευστότητας και της απασχόλησης στον τουρισμό και αναβάθμιση των δεξιοτήτων.
  • Επένδυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση.

Ακροτελεύτια… 

Ο Υπουργός Τουρισμού μίλησε για κάποιες από τις δράσεις, οι οποίες έχουν συμπεριληφθεί στο «Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης του Τουρισμού», όπως:

  • Το συνεργατικό πρόγραμμα «SYN-ERGASIA»
  • Το πρόγραμμα στήριξης εσωτερικού τουρισμού «Τουρισμός για Όλους».
  • Φορολογικές εκπτώσεις για εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που επιθυμούν να προσφέρουν ταξιδιωτικά και τουριστικά κουπόνια διακοπών έως 300 € (voucher).
  • Η εκστρατεία «Plastic-Free»
  • Η εφαρμογή «Visit Greece»
  • Τρία νέα προγράμματα ύψους 40,4 εκατ. ευρώ, για παροχή συμβουλών, εκπαίδευση και πιστοποίηση ανέργων σε διάφορους τομείς σχετικών με τον τουρισμό.
  • Ένα πρόγραμμα για την «Αναφορά Βιωσιμότητας», με τη δημιουργία Παρατηρητηρίων Αειφορίας.
  • Η καμπάνια «Destination Greece Health First» για το ασφαλές άνοιγμα του Ελληνικού τουρισμού.

***Η άποψή μας  είναι ότι όλες αυτές οι θέσεις μπορούν να γίνουν πράξη, αφού θα υπάρξει πρωταρχικά «Τουριστικό ρεύμα» προς της Χώρα μας, για ν’ ακολουθήσει η ενδυνάμωση των τεχνολογικών δεξιοτήτων στις περιοχές υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Με την προώθηση της Κοινωνίας της Πληροφορίας, στην υπηρεσία των  επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας και εστίασης νομίζουμε ότι θα προκύψει και η ενίσχυση της ικανότητας των «Παρατηρητηρίων Αειφορίας» για τη μέτρηση δεικτών Αειφορίας που ουσιαστικά στην επιστημονική «τερμηνολογία» είναι: 

Οι  «Περιβαλλοντικοί Δείκτες»

 

Έφη Βαλίλα 

Δημοσιογράφος

 

 

 

 

Continue Reading

Τουρισμός

«Η Χαλκιδική live στην Ιταλία»

Η Χαλκιδική live στην Ιταλία

Μεγάλη απήχηση είχε η διαδικτυακή παρουσίαση της Χαλκιδικής στην Ιταλία που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020. Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων «Ο γύρος της Ελλάδος σε 80 συναντήσεις» και οργανώθηκε από τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής σε συνεργασία με το γραφείο του ΕΟΤ της Ιταλίας, αξιοποιώντας τους σύγχρονους ασφαλείς τρόπους επικοινωνίας και προβολής μέσω Live streaming.

Μέσα από την πλατφόρμα του VisitGreece, το Ιταλικό κοινό είχε τη δυνατότητα να ανακαλύψει και να δει σε απευθείας μετάδοση τις ομορφιές της Χαλκιδικής από 5 διαφορετικά σημεία, να γνωρίσει όλα αυτά που προσφέρει ο προορισμός στους επισκέπτες του μέσα από 10+1 εμπειρίες και βέβαια, εξηγήσαμε στους Ιταλούς τι σημαίνει η φράση «Σαν την Χαλκιδική, δεν έχει»!

Μέσα σε μία ώρα, οι Ιταλοί «ταξίδεψαν» σε όλη τη Χαλκιδική ξεκινώντας από την Κασσάνδρα και το υπέροχο «μπαλκόνι» του παραδοσιακού οικισμού της Αθύτου, τα διάσημα beach bars του Πευκοχωρίου με τα δροσιστικά κοκτέιλ, συνέχισαν στη Σιθωνία και τον μαγευτικό κόλπο της Βουρβουρούς με το εξωτικό σύμπλεγμα των νησίδων, «κάνανε» μία βόλτα με ιστιοπλοϊκό στη Νικήτη και κατέληξαν στην Ανατολική Χαλκιδική και το Άγιο Όρος όπου μαγεύτηκαν από την εξωτική παραλία στα Κακούδια με τους λευκούς βράχους και τα καταγάλανα νερά.

Όπως μας ενημέρωσε η Διευθύντρια του ΕΟΤ στην Ιταλία, κα. Κυριακή Μπουλασίδου, η ανταπόκριση του κοινού ξεπέρασε τις προσδοκίες και υπήρξαν αρκετά αιτήματα από δημοσιογράφους που εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφτούν τη Χαλκιδική τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Continue Reading

Τουρισμός

«Μοντέλο» Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα

Τουριστικό Παρόν και το «Μοντέλο» του Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα!

Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού: Επιδίωξή μας ένα μοντέλο Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα, με λύσεις για τον Τουρισμό στην εποχή του COVID-19 

Ο  πανδαμάτωρ χρόνος υποκύπτει και αυτός στον Ηρακλείτειο νόμο, με την διαπίστωση  ότι «πάντα γίγνεσθαι και ρει και ουδέν παγίως μένει». Με βάση αυτό θα μιλήσουμε για τον   Τουρισμό, αφού αφουγκραστήκαμε αγωνίες, όνειρα, ελπίδες και οράματα αφενός των εργαζόμενων και αφετέρου των επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας και εστίασης. 

Το Τουριστικό παρόν

Ο σημερινός τουρισμός, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, δείχνουν  μία  «νέα πραγματικότητα» και με διαφορετικό τρόπο, αντιμετωπίζεται από τις χώρες μέλη της Ε.Ε. κάπως διαφορετικότερα σε χώρες εκτός Ε.Ε. Οι μεν πρώτες έχουν ως αφετηρία την «ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την Τουριστική οικονομία», ενώ οι υπόλοιπες ενεργούν προφανώς κατά τον ίδιο τρόπο, με κάποιες ίσως παραλλαγές. Μέχρι πριν την πανδημία, εξ αιτίας του Τουρισμού, οι πύλες των λαών ανοίχτηκαν, γκρεμίστηκαν οι μεσότοιχοι, παραμερίστηκαν  τα παραπετάσματα της απομόνωσης, χωρίς να υπάρχει πια χώρος απροσπέλαστος. Ο καθένας έβλεπε το πρόσωπο του άλλου, χωρίς προσχήματα και καχυποψίες, ως ένα πρόσωπο τόσο γνώριμο, πλασμένο «κατ’ εικόνα και ομοίωση» των Οικουμενικών Ιδεών του Τουρισμού,  ως  «Παγκόσμια Βιομηχανία» του καιρού μας. 

Οι Τουριστικές προβλέψεις

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προέβλεπε για το 2020,  ότι ο αριθμός των Διεθνών αφίξεων θα ανέλθει στα 1.6 δισεκατομμύρια, δηλαδή 2,5 φορές περισσότερες Διεθνείς αφίξεις, από αυτές που καταγράφηκαν στα τέλη της δεκαετίας του  2000, (όπως ευκρινώς φαίνεται και στο πίνακα) που ακολουθεί, ενώ  η πρόβλεψη για το σύνολο των παγκοσμίων τουριστικών δαπανών θα ήταν: το 31%  στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 30% στις Η.Π.Α. και στον Καναδά, και το υπόλοιπο 39% στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Να σημειώσουμε ακόμα ότι για κάθε ένα εκατομμύριο (1.000.000) Ευρώ εισοδήματος από την τουριστική βιομηχανία, δημιουργούνται 20.000 νέες θέσεις εργασίας, και ότι ο Τουρισμός συμμετείχε στο 18% του ΑΕΠ με 800.000 περίπου εργαζόμενους. 

Η Τουριστική κατάσταση στην μετά COVID-19 εποχή

Ξαφνικά ο «Τουρισμός»  βασικός αιμοδότης της οικονομίας μας σήμερα κινείται μόνον ανάμεσα «στην ισορροπία φιλοξενίας και απόλυτης ασφάλειας από τον COVID-19, αδιαφορώντας για το οικονομικό του σκέλος!. Αυτό είναι το «λογότυπο» πάνω στο οποίο  δομείται το «άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού για το καλοκαίρι 2020, τονίζοντας κάπως ατυχώς ότι η προκύψασα «οικονομική» ύφεση από την πανδημία στην Ελλάδα, είναι πολλή μικρότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Γι αυτό και κάποιοι ισχυρίζονται ότι ούτε «το τέλος της ιστορίας» έχει επέλθει, ούτε «το τέλος της πολιτικής» αισθάνεται κανείς ότι συντελείται. Από την άλλη η σύγχρονη κοινωνία της «εικονικής πραγματικότητας» λίγο ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα  θέματα και περισσότερο νοιάζεται μόνον  να κατοχυρώσει τη δική της θέση εργασίας. 

Πρόταση ενός τουριστικού μοντέλου συνεχούς ροής κατά τη διάρκεια του έτους…

Εξ όσων εμπειρικά γνωρίζουμε, ο Τουριστικός αναπτυξιακός σχεδιασμός με το μοντέλο τουρισμού 12 μηνών, κρίνεται απαραίτητη διαδικασία αξιολόγησης και ανάδειξης πόρων, υπηρεσιών και δράσεων μίας νέας πρότασης. Πριν όμως από την προβολή, ενός μοντέλου, κρίνεται αναγκαία η αναλυτική μελέτη  των στόχων, αναφορικά με τη διείσδυση της Χώρας στην τουριστική αγορά, τον τρόπο της προώθησης, τις πρακτικές ικανοποίησης των  τουριστικών  αναγκών, τη φροντίδα για το φυσικό περιβάλλον, την ανάγκη προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά κυρίως σήμερα η πρόληψη από τον COVID-19

Ακροτελεύτια… 

Οι κρίσιμες αποφάσεις που έλαβε η επίσημη πολιτεία, κινήθηκαν άμεσα, έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την οικονομία! Το δεύτερο σκέλος δηλαδή η «Τουριστική οικονομία» – για κάθε σκεπτόμενο Έλληνα – προκαλεί  κοινωνικό πρόβλημα πρώτου μεγέθους, αφού δημιουργεί μοιραία, αλυσιδωτές, σωρευτικές συνέπειες οικονομικών  προβλημάτων.  Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα η Ελληνική οικονομία και κοινωνία σήμερα αγωνίζονται για τη μελλοντική «επιβίωσή» τους,  κυρίως οι επαγγελματίες του Τουρισμού, που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και περιμένουν βοήθεια από την επίσημη πολιτεία. Οι μισές επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας, έχουν κλείσει και οι άνεργοι επαγγελματίες έχουν διπλασιαστεί. Η Τουριστική διαφήμιση βοηθάει τότε μόνον όταν όλοι οι συνοριακοί σταθμοί είναι ανοιχτοί, τα  αεροδρόμια και τα λιμάνια. Κατόπιν τούτων και εφόσον υπάρχει Τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, τότε ομιλούμε για ένα «μοντέλο τουρισμού 12 μηνών». Όσο δε για το «Τουρισμός για όλους» αποτελεί μία μικρή ένεση, στην απόλυτη οικονομική ύφεση του Ελληνικού Τουρισμού. 

Οι προσδοκίες όμως είναι περισσότερες…

 

Έφη Βαλίλα

Δημοσιογράφος   

 

Continue Reading

Trending