Connect with us

Τουρισμός

Τουριστική Κίνηση Κατά Την Εορταστική Περίοδο

Αισιοδοξία ξενοδόχων για την τουριστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο, αλλά τα προβλήματα στην ηπειρωτική Ελλάδα παραμένουν

Mε πληρότητες που αγγίζουν το 80% κατά μέσο όρο κάνουν “ποδαρικό” στα ξενοδοχεία της ηπειρωτικής Ελλάδας τα φετινά Χριστούγεννα. Το κλίμα είναι θετικό και για την Πρωτοχρονιά και τα Φώτα, ενώ οι επισκέπτες μπορούν να πετύχουν καλύτερες τιμές στις ενδιάμεσες των γιορτών μέρες, όπου υπάρχουν αρκετά κενά δωμάτια.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, η κίνηση είναι περισσότερο αυξημένη στους παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς, ενώ ανοδικά κινούνται οι πληρότητες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Καλύτερη είναι η εικόνα σε προορισμούς όπου έχουν στηθεί θεματικά χριστουγεννιάτικα πάρκα για οικογενειακές αποδράσεις κυρίως, ενώ η κίνηση δεν είναι μέχρι στιγμής η αναμενόμενη σε περιοχές όπου λειτουργούν χιονοδρομικά κέντρα και οι ξενοδόχοι προσδοκούν αλλαγή των καιρικών συνθηκών για να υπάρξει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Ενδεικτικά, στην Αρκαδία, την Ημαθία και τη Δράμα οι πληρότητες κυμαίνονται για τα Χριστούγεννα κοντά στο 70%, ενώ οι επιχειρηματίες αναμένουν ότι θα καταφέρουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής από Έλληνες κυρίως επισκέπτες. Στα Ιωάννινα τα μικρά καταλύματα είναι γεμάτα για τα Χριστούγεννα, με την τάση να δείχνει ότι η κίνηση θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ για την Πρωτοχρονιά οι πληρότητες αγγίζουν ήδη το 70%.

Στα Καλάβρυτα, τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα για τα Χριστούγεννα με τις πληρότητες να πλησιάζουν το 100%, για την Πρωτοχρονιά φτάνουν στο 80%, ενώ για τα Φώτα στο 65-70%. Ιδιαίτερα θετικό είναι το κλίμα στη Λάρισα, ενώ ακόμα καλύτερο είναι στα Τρίκαλα όπου οι πληρότητες έχουν φθάσει στο ανώτερο σημείο και ίδια φαίνεται να είναι η τάση για την Πρωτοχρονιά και τα Φώτα.
Στην Πιερία, όσο πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, οι κρατήσεις αναμένεται να αυξηθούν κι άλλο, ενώ ήδη φθάνουν σε ποσοστό 80%. Για την Πρωτοχρονιά, η κίνηση αναμένεται να είναι μεγαλύτερη, καθώς την περιοχή, όπως και άλλες της Βόρειας Ελλάδας, φαίνεται να επιλέγουν αρκετοί Βαλκάνιοι τουρίστες.

Στη Μαγνησία, στην πλειοψηφία των ξενοδοχείων είναι αρκετά καλή η κίνηση για τα Χριστούγεννα, ενώ συνεχίζονται οι ανοδικές τάσεις για την Πρωτοχρονιά, αλλά και για τα Φώτα. Ειδικά ο Βόλος εμφανίζει μεγάλες πληρότητες έως και τις 8 Ιανουαρίου.

Οι ξενοδόχοι δηλώνουν αισιόδοξοι ότι η τουριστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο θα αυξηθεί. Ταυτόχρονα όμως, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων “χτυπά” το δικό της “καμπανάκι”, καθώς στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας, η χειμερινή σεζόν δεν διαρκεί περισσότερο από 50 ημέρες συνολικά και κυρίως έχει οικονομικό αντίκρυσμα για τις επιχειρήσεις, μόνο μέσα στις γιορτές. Για το λόγο αυτό και επαναφέρει την πρότασή της για καθιέρωση του θεσμού της “Λευκής Εβδομάδας” στα σχολεία, έτσι ώστε να τονωθεί ο εσωτερικός τουρισμός και να πάρουν “ανάσα” οι τοπικές οικονομίες της επαρχίας.

Η ΠΟΞ επισημαίνει πως δεν αρκεί από μόνη της η νομοθεσία για το θεματικό τουρισμό και θα πρέπει να συνοδεύεται από πολιτική βούληση όλων των εμπλεκόμενων φορέων για αλλαγή και εκσυγχρονισμό του τουριστικού μοντέλου της χώρας, το οποίο θα δίνει προτεραιότητα σε μια πιο ισορροπημένη διασπορά των επισκεπτών από το εξωτερικό σε όλες τις περιφέρειες. Το ζήτημα είναι “τι κάνουμε στην πράξη” και το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να υπάρξει μείωση της φορολόγησης του τουριστικού πακέτου στα επίπεδα του ανταγωνισμού, αρχικά στον ΦΠΑ και αντίστοιχα μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές. Επίσης πρέπει επιτέλους να καταπολεμηθεί αποτελεσματικά η παραξενοδοχία. Τα παραπάνω έχουν γίνει “θηλιά στο λαιμό” για πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, οι οποίες για να ανταπεξέλθουν στις υπέρογκες οικονομικές υποχρεώσεις τους στρέφονται σε προγράμματα φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων, μέσω της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

Ο τουρισμός είναι η μεγάλη πρόκληση του 2021.

Στροφή στην καθημερινότητα η μεγάλη πρόκληση της κυβέρνησης, που επιθυμεί να τονώσει την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και να μπει δυναμικά στην τουριστική περίοδο. 

Τα καλά νέα από το μέτωπο των εμβολίων δημιουργούν μια συγκρατημένη αισιοδοξία, αν και υπάρχουν ακόμη μεγάλες αβεβαιότητες για τους ρυθμούς του εμβολιασμού και την έκταση της κάλυψης στον πληθυσμό. Σε κάθε περίπτωση και για όσο μπορεί κανείς να κάνει προβλέψεις στις δεδομένες συνθήκες, μπορούμε να προσδοκούμε πως από την άνοιξη του 2021 και μετά θα δημιουργούνται σταδιακά οι προϋποθέσεις για να ξαναπάρουμε πίσω τις ζωές μας και να μπει η χώρα στις ράγες της ανάκαμψης, τονίζει ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ρόλος του ελληνικού τουρισμού είναι καταλυτικός και αναντικατάστατος. Μακάρι να ενισχυθεί η συμμετοχή και άλλων κλάδων της οικονομίας στο ΑΕΠ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να μικρύνει ο τουρισμός. Το πλέον αδιαμφισβήτητο επιχείρημα γι’ αυτό το έχει αναδείξει η ίδια η ζωή. Στη διάρκεια της δεκαετούς δημοσιονομικής κρίσης, όταν όλα κατέρρεαν, ήταν ο τουρισμός αυτός που έβαλε πλάτη, στήριξε την οικονομία, δημιούργησε θέσεις εργασίας, έδωσε εισοδήματα και δημόσια έσοδα και συνέβαλε στην κοινωνική συνοχή. Μόνο για εργασίες ανακαίνισης οι ξενοδόχοι επενδύουν 1 δισ. ευρώ τον χρόνο, με άμεσα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούνται και για πολλούς κλάδους της πραγματικής οικονομίας, συμπληρώνει ο κ. Βασιλικός.

Ο τουρισμός, όπως έχει δείξει, μπορεί να φέρει γρήγορα αποτελέσματα και να συμβάλει άμεσα στη μεταπανδημική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Μόλις μπουν επιβάτες στα αεροπλάνα, οι μηχανές του ελληνικού τουρισμού θα δουλέψουν γρήγορα και στο maximum. Ο τουρισμός και τα ξενοδοχεία δεν είναι μέρος του προβλήματος, είναι μέρος της λύσης που έχει ανάγκη η οικονομία και η κοινωνία, καταλήγει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΞΕΕ. 

Η πανδημία λειτουργεί ως επιταχυντής τάσεων που υπήρχαν και που έγκαιρα είχανε διαγνώσει στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ). Η απειλή της κλιματικής αλλαγής, η προτεραιότητα της υγείας και η αναζήτηση τουριστικών εμπειριών με επίκεντρο την αυθεντικότητα του φυσικού περιβάλλοντος, δημιουργούν νέες ταξιδιωτικές τάσεις και προτιμήσεις. Η ποιότητα της εμπειρίας θα παίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο στις επιλογές τουριστικών προορισμών.

Θεματικός εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος μας και οργανωμένο σχέδιο μακράς πνοής για τη βιωσιμότητα των προορισμών. Με σύγχρονες αναβαθμισμένες υποδομές διαχείρισης της καθημερινότητας για κατοίκους και επισκέπτες και υποδειγματική προστασία, με ορθολογική διαχείριση του τεράστιου φυσικού πλούτου της χώρας μας.

Η Ελλάδα να διεκδικήσει και να προσανατολίσει την τουριστική πολιτική της πάνω σε σύγχρονες αντιλήψεις, που θα αξιοποιούν παράλληλα και την πολιτιστική της φυσιογνωμία. 

Η ώρα των ευκαιριών και των προκλήσεων είναι μπροστά μας. Ας μην τη χάσουμε. 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Τουρισμός

Ολοκληρώθηκε το11ο Amorgos Tourism Film Festival

Η ταινία μικρού μήκους Help από την εταιρία παραγωγής Madrid Destino στην Ισπανία κέρδισε το βραβείο Grand Prix στο 11ο Amorgos Tourism Film Festival.

Το 11ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αμοργού, ακολουθώντας τις επίσημες οδηγίες σχετικά με τη διεξαγωγή Φεστιβάλ εν μέσω διεθνών lock downs, πραγματοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά με τη συμμετοχή των συντελεστών του Φεστιβάλ αλλά και των νικητών στις 12 διαγωνιζόμενες κατηγορίες ταινιών, στο ξενοδοχείο Aegialis Hotel & Spa στην Αμοργό μεταξύ 11-14 Νοεμβρίου 2020.
Η κριτική επιτροπή βράβευσε ταινίες από 15 χώρες, μεταξύ των οποίων η Πορτογαλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ιαπωνία, Αυστρία, Δανία αλλά και Ελλάδα, Μαλδίβες, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και Περού. Διαγωνίστηκαν συνολικά πάνω από 600 ταινίες μικρού μήκους από 30 διαφορετικές χώρες. Εκατοντάδες θεατές απ’ όλο τον κόσμο συντονίστηκαν στο YouTube όπου καθημερινά γινόταν προβολές των νικητήριων ταινιών και παράλληλες ομιλίες από επιφανείς προσωπικότητες στον χώρο της Τέχνης αλλά φυσικά και στον κλάδο του Τουρισμού. Ο δημοσιογράφος κ. Κώστας Μαργαρίτης παρουσίασε ομιλία με θέμα την σπουδαιότητα των ταινιών για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, ενώ ο παραγωγός και διευθυντής του 360MediaTV από την Αγγλία, κ. Laurence Koe, μίλησε για την Αμοργό ως διεθνή προορισμό για γύρισμα ταινιών.

Η κ. Βένια Βέργου, διευθύντρια του Hellenic Film Commission στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συντόνισε πάνελ σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ παραγωγής ταινιών και τουριστικής ανάπτυξης. Ο κ. Santi Valldeperez παρουσίασε ομιλία σχετικά με την παραγωγή τουριστικών ταινιών και τη σημασία τους στην τουριστική βιομηχανία, ενώ ο κ. Αρίσταρχος Παπαδανιήλ μίλησε για τους διάφορους τρόπους μέσω των οποίων μπορούν να παρουσιαστούν κινηματογραφικές ιστορίες.

Σχετικά με το Amorgos Tourism Film Festival

Το Amorgos Tourism Film Festival είναι ένα διεθνές, τετραήμερο Φεστιβάλ που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών Αμοργού. Ξεκίνησε το 2010 στα πλαίσια του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου ΥΠΕΡΙΑ για τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό προκειμένου να δημιουργήσει μια διεθνή πλατφόρμα για την ενίσχυση του τουρισμού μέσω οπτικοακουστικών μίντια και για τη βράβευση των καλύτερων διεθνών τουριστικών ταινιών και βίντεο.

Από το 2017, το Amorgos Tourism Film Festival είναι μέλος της CIFFT – International Committee of Tourism Film Festivals, που εδρεύει στη Βιέννη Αυστρίας.

Continue Reading

Τουρισμός

Μέτρα… για τον Αναπτυξιακό Τουριστικό Μονόδρομο στην Ελληνική περιφέρεια

Έφη Βαλίλα 

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο 

 

Το θεωρητικό πλαίσιο του Τουρισμού μας λέει ότι ο Τουρισμός, είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, που με βάση του ελευθέρου χρόνου του ανθρώπου,  εκδηλώνεται με την μετακίνηση και  παραμονή σε άλλες περιοχές μακριά από τη μόνιμη κατοικία με στόχο  συνήθως την ψυχική ανάπαυλα.

Ουσιαστικά όμως είναι διττός. Ένα μέρος σχετίζεται με την μετακίνηση των ανθρώπων που ενσαρκώνει την τουριστική ζήτηση. Το άλλο μέρος αναφέρεται στην εξυπηρέτηση των μετακινούμενων – εκδρομέων – επισκεπτών, άρα την τουριστική προσφορά. Τόσο η τουριστική προσφορά όσο και η τουριστική ζήτηση έχει να κάνει με ένα προϊόν μια  υπηρεσία, που οφείλει να ανταποκρίνεται αφενός ποσοτικά και αφετέρου ποιοτικά.

 

Ο τουριστικός κλάδος 

 

Αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της παγκόσμιας αλλά και της Ελληνικής οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί δηλαδή μία κυρίαρχη δραστηριότητα σε όλες σχεδόν τις  χώρες, έχει δε αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους  της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία όλων πολιτών.

 

Η αναθεώρηση των προβλέψεων του παγκόσμιου τουρισμού λόγω εμφάνισης του κορωνοϊού

 

Με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναθεωρήθηκαν οι αρχικές προβλέψεις για το Τουρισμό του 2020, και εκτίμησε ότι θα μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης Η μείωση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τουλάχιστον κατά 30-50 τουλάχιστον δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις του 2020,  σε σχέση με το 2019. Έτσι οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης καλούνται σήμερα να αντεπεξέλθουν σε μια ακόμη κρίση που δοκιμάζει τα όρια της βιωσιμότητάς τους. Τα αυστηρά μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της νέας πανδημίας, καθήλωσαν τον Τουρισμό. Αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας (ξενοδοχεία) να βρίσκονται χωρίς πελάτες και φυσικά πως είναι δυνατόν να έρθουν αφού είναι κλειστά τα αεροδρόμια και φυσικό επόμενο να μην υπάρχουν πτήσεις. Έτσι η Ελλάδα βρίσκεται σε έναν «οικονομικό καιάδα» και αναρωτιέται η περιφέρεια και οι τοπικές περιοχές υποδοχής Τουριστικού ρεύματος να σταθούν στα πόδια τους.

Και τούτο διότι λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρέθηκε  στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε όλους τους οικονομικούς Τουριστικούς δείκτες,  σχέση με τις προβλέψεις.

 

Οι απαιτήσεις των Τοπικών Επιχειρήσεις παροχής  φιλοξενίας και εστίασης

 

Το αυτονόητο! Δηλαδή: την στήριξη του Τουριστικού κλάδου με μέτρα όπως: Την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών για το μόνιμο προσωπικό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021, επίσης την επέκταση της επιδότησης των τόκων των δανείων των τουριστικών επιχειρήσεων, ακόμα την αναστολή καταβολής χρεολυσίων υφιστάμενων ενήμερων δανείων και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του κεφαλαίου κατά χ έτη. Επιπλέον την αύξηση ορίου ανά επιχείρηση της δικαιούμενης επιστρεπτέας προκαταβολής, επιπροσθέτως την παράταση του χρόνου αναστολής των προς πληρωμή επιταγών και στην συνέχεια την  φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή ακόμα και ενίσχυση του εργατικού δυναμικού των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Τελικά  θα πρέπει η επίσημη πολιτεία να βρει κεφάλαια  και να στηρίξει τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης ειδικά στις  περιοχές της Βορείους Ελλάδας και Θράκης που πλήττονται, καθώς το τοπικού ΑΕΠ συγκεκριμένων περιοχών υποδοχής Τουριστικού ρεύματος, προέρχεται από τον τουρισμό.

 

Το webinar “Restarting Travel and Tourism after the COVID-19 pandemic” θα μπορούσε να δώσει εναύσματα αισιοδοξίας στην Τοπική Τουριστική μας Ανάπτυξη

 

Από σήμερα και αύριο πραγματοποιείται με πρωτοβουλία Ελληνίδας Ευρωβουλευτή, διαδικτυακά το διήμερο 16 και 17 Νοεμβρίου, ώστε να τεθούν τα καίρια ζητήματα για την αντιμετώπιση του ισχυρού πλήγματος της πανδημίας που δέχθηκε ο κλάδος των ταξιδίων και τουρισμού, και με στόχο: να ενισχυθεί ο διάλογος με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταξιδιωτική αγορά για την ομαλή επανεκκίνηση του τουρισμού, να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες και να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας. Επίσης να εξεταστούν λύσεις και βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν προς όφελος της ΕΕ και ιδιαίτερα της Ελλάδας, για να συνεχίσει και μετά την πανδημία να πρωταγωνιστεί στον τουρισμό.

Η Ευρωβουλευτής διοργανώνει διαδικτυακή διημερίδα για τον τουρισμό, με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων και φορέων της παγκόσμιας και της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας καθώς και εκπροσώπων θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Το αίτημα ιδιοκτητών μικρομεσαίων επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας για τη στήριξη των τοπικών  επιχειρήσεων τους 

Κατόπιν συζήτησης με επιχειρηματίες του κλάδου στην Περιφέρεια Α.ΜΘ αναφορικά με την απαγόρευση απαίτησης της χαμηλότερης τιμής δωματίων από τις πλατφόρμες κρατήσεων, η άποψή τους είναι ότι οι πλατφόρμες κρατήσεων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απαιτούν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία τη χαμηλότερη τιμή, διότι  το αντίθετο συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα δεν είναι μόνον αίτημα επιχειρηματιών μας αλλα και ξενοδόχων της Ελβετίας αλλα και της Γερμανίας.

Αναλυτικότερα:

Σύμφωνα με το Ελβετικό Συμβούλιο, στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα ξενοδοχεία να ανταγωνίζονται επί ίσους όρους στις τιμές. Μέχρι στιγμής, το σχεδόν μονοπώλιο της Booking, εμμέσως καθορίζει τις τιμές στις οποίες οι ξενοδόχοι της χώρας μπορούν να διαθέτουν τα δωμάτιά τους. Στη Γερμανία, μέχρι στιγμής έχει απαγορευθεί η ευρεία ρήτρα ισοτιμίας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται υπόθεση στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο όσον αφορά τη στενή ρήτρα ισοτιμίας εναντίον της Booking.com. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επίσης τρόπους για την αντιμετώπιση των επιθετικών πολιτικών των πλατφορμών προκειμένου να αποκατασταθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχείων, εν όψει της νέας Τουριστικής περιόδου 2021!

Continue Reading

Trending