Επιχειρηματικότητα
Η επιτάχυνση της μεταβιομηχανικής εποχής

Η αλλαγή οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως η τυπογραφία (1455) για την Αναγέννηση, η ατμομηχανή (1763) για την Βιομηχανική Εποχή και οι τεχνολογίες πληροφορικής (2050) για την Κοινωνία της Γνώσης, ή όπως την λένε μερικοί Εποχή 4.0. Η Κοινωνία της Γνώσης ξεκίνησε με αφορμή την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 και φαίνεται ότι επιταχύνεται ραγδαία από την πανδημία του covid 19, που πιέζει ασφυκτικά όλους και όλα σε εφαρμογές ΙΤ (Information Technologies) παντού.
Άπειρες εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορικής στις συναλλαγές με το Δημόσιο, στην εργασία εξ αποστάσεως, στα logistics, στις επικοινωνίες, στις τηλεδιασκέψεις, στον τουρισμό, στο εμπόριο με e-shop, ακόμα και με το click away, στους ηλεκτρονικούς καταλόγους προϊόντων και εικονικών καταστημάτων, στην ηλεκτρονική παραγγελιοληψία, ακόμα και εικονικές ηλεκτρονικές εκθέσεις, δημοπρατήρια, και ηλεκτρονικά συνέδρια, που βέβαια όλα εξωθούν σε προτυποποίηση και τυποποίηση συναλλαγών και προϊόντων συναλλαγής.
Οι προσωπικές επαφές φαίνεται ότι εξυπηρετούν επαρκώς ΜΟΝΟ τις τοπικές συναλλαγές, αυτές που γίνονται μέσα στην Κοινότητα των ανθρώπων και τις Τοπικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες, ενώ για ότι είναι πέραν του τοπικού (Διαδημοτικές, Περιφερειακές, Υπερτοπικές, Εθνικές, Διεθνείς, Παγκόσμιες) μπορούν να εξυπηρετηθούν ΜΟΝΟ με τεχνολογίες πληροφορικής και βέβαια συνακόλουθα από χρήστες με ικανότητες (εξοπλισμός, τυποποίηση κλπ) & δεξιότητες διαχείρισης τεχνολογιών πληροφορικής.
Η οικονομική διαχείρισης της κάθε περιόδου εξυπηρετήθηκαν αποτελεσματικότερα κατά την Αναγέννηση από την Δημόσια Οικονομική (κρατικός κουρβανάς, πουγκί φεουδάρχη), κατά την Βιομηχανική Επανάσταση από την Ιδιωτική Οικονομική (αγορά, εταιρείες, τράπεζες κλπ) και στην επερχόμενη Κοινωνία της Γνώσης ή Εποχή 4.0 προβλέπεται να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικότερα από την Κοινωνική Οικονομία (Συνεργατισμοί, Ηθικές Τράπεζες, Αλληλόχρεα Κεφάλαια κλπ).
Άκουγα αυτές τις ημέρες εξαιρετικούς επαγγελματίες, καλούς οικογενειάρχες, πετυχημένους αγρότες να συζητούν όσο μπορούσαν πιο ψύχραιμα την καταστροφή που «έπεσε» στο κεφάλι τους, επειδή κάποιοι με εξουσία αποφάσεων καταλάβαιναν καλύτερα την ψυχική-πνευματική ανάγκη των ανθρώπων να πάνε να αγοράσουν βιβλία μέσα στα βιβλιοπωλεία, αλλά δεν καταλαβαίνουν την ψυχική ανάγκη των ανθρώπων να φέρουν ψηφίδες «άνοιξης» στον χειμώνα της πανδημίας με δρεπτά άνθη.
Ακόμα και οι γείτονες Ιταλοί έβαλαν σύμβολο της εκστρατείας εμβολιασμού στην Ιταλία να είναι ένα αγριολούλουδο, το Ηρανθές- Πρίμουλα- Παναγίτσα- Δρακάκι-Primulaceae, με σύνθημα «η Ιταλία ξαναγεννιέται μαζί με ένα λουλούδι» μετά την πανδημία του covid 19. Το στιλιζαρισμένο, μοβ λουλούδι σχεδίασε ο γνωστός Ιταλός αρχιτέκτονας Τ. Μποέρι, ο οποίος δήλωσε ότι «πρόκειται για ένα σύμβολο της Άνοιξης και της αναγέννησης της χώρας, μετά από αυτή την παρατεταμένη, σκοτεινή περίοδο». ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η πρίμουλα είναι το λουλούδι που ανθίζει πρώτο μέσα στο χειμώνα! Το όνομα της πρίμουλας προέρχεται από τα λατινικά και σημαίνει πρώτη.
Εάν θα θέλαμε μια σηματοδότηση για την νέα εποχή θα διάλεγα ένα «μπουκέτο» που θα είχε περισσότερους συνεταιρισμούς (όχι υβρίδια με τέτοιο όνομα). Περισσότερη φροντίδα για το περιβάλλον, κυρίως φυσικό, και την κατά τόπους ισορροπία του, αλλά και εξ ίσου και το κοινωνικό περιβάλλον και την τοπική κοινοτική ανάπτυξη. Περισσότερη φροντίδα για το πολιτιστικό περιβάλλον και την τοπική παράδοση, όχι ισοπεδωτική παγκοσμιοποίηση, αλλά διεθνή συμμαχία πατριωτών. Περισσότερο σεβασμό για τους φροντιστές του περιβάλλοντος, που είναι οι αγρότες. Περισσότερο ενδιαφέρον για την πρωτογενή παραγωγή και την τοπική διατροφική αυτάρκεια. Και πολλή επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων …
Την περίοδο των απαγορεύσεων μια ομάδα ενεργών πολιτών καθιέρωσε τις ανοικτές συζητήσεις για την Κοινωνική Οικονομία κάθε Δευτέρα, στις 20.00. Εξαιρετικές.
Την περίοδο των απαγορεύσεων ένας αγροτικός Σύλλογος απόκτησε την πλατφόρμα zoom και κάνει δημόσιες διαδικτυακές συναντήσεις κάθε Τετάρτη, στις 12.00. Και κάθε Τρίτη, στις 20.00 κάνει συζητήσεις για αγρότισσες. Συγχαρητήρια.
Την περίοδο των απαγορεύσεων λόγω covid 19 ένας αγροτικός συνεταιρισμός κάνει Διοικητικό Συμβούλιο διαδικτυακά κάθε ημέρα στις 19.00, και συζητάει όλα τα θέματα. Μπράβο του.
Άλλωστε ένας συνεταιρισμός βασίζεται στην αλληλοβοήθεια και εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών του. Το αξιακό σύστημα του συνεταιρισμού περιγράφεται ξεκάθαρα και απόλυτα αλλά και ελέγχεται από την Διεθνή Συμμαχία Συνεταιριστών (ICA-International Cooperative Alliance, 1995) με τον Ορισμό, τις Αξίες, τις Αρχές και τους Άξονες της συνεταιριστικής πολιτικής.
Ο ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΠΟΔΕΚΤΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ είναι: «Συνεταιρισμός» είναι μια αυτόνομη οργάνωση προσώπων τα οποία συνδέονται εθελοντικά με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες και επιδιώξεις τους μέσω μιας συμμετοχικής & δημοκρατικά ελεγχόμενης επιχείρησης.
Οι ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ (VALUES) όπως εξελίχθηκαν στον χρόνο από την εποχή του πρώτου καταναλωτικού συνεταιρισμού στο Rochdale είναι: της αυτοβοήθειας, της αυτοευθύνης, της δημοκρατίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης. Σύμφωνα με τη συνεταιριστική παράδοση, τα μέλη των συνεταιριστικών επιχειρήσεων πιστεύουν στις ηθικές αξίες: της εντιμότητας, της ειλικρίνειας, της κοινωνικής ευθύνης και της μέριμνας για τους άλλους.
Οι ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (PRINCIPLES) είναι: 1. Εθελοντική και ανοικτή συμμετοχή, 2. Δημοκρατικός έλεγχος των μελών (ένα μέλος, μία ψήφος), 3. Οικονομική συμμετοχή των μελών, 4. Αυτονομία και ανεξαρτησία, 5. Εκπαίδευση, κατάρτιση και πληροφόρηση, 6. Συνεργασία μεταξύ συνεταιριστικών εταιρειών και 7. Κοινοτικό ενδιαφέρον.
Οι βασικότεροι άξονες της ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, με την ευρύτερη έννοια του όρου, είναι η αύξηση του εθνικού προϊόντος, η αναδιανομή του εισοδήματος και του πλούτου, η περιφερειακή ανάπτυξη και η προώθηση προγραμμάτων κοινωνικού χαρακτήρα (όπως: η προστασία του περιβάλλοντος, η ανάπτυξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων, η στήριξη του αθλητισμού, η καλλιέργεια των ηθικών αξιών στη νέα γενιά, η συμπαράσταση στους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, η οικονομική και ηθική ενίσχυση αναξιοπαθούντων ατόμων κλπ).
Στην «μαυρίλα» των προβλημάτων της πανδημίας λόγω του covid 19 απόλαυσα το Σάββατο, 19/12/2020, στις 19.00 ένα τετράωρο προβληματισμό παρακολουθώντας την συζήτηση των μελών του Αγροτικού Ανθοπαραγωγικού Συνεταιρισμού Αθηνών (Ανθέων 21, Άνω Πατήσια, Αθήνα), σε τηλεδιάσκεψη που κλήθηκαν από τον πρόεδρο κ Αθανάσιο Κελμάγερ (6985072259), με θέμα: «Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία: στόχοι, διλήμματα, προβλέψεις, προβληματισμοί για το 2021». Όλοι ήταν εκεί με ανοικτά τα μικρόφωνα και όλες τις οθόνες ανοικτές. Η διαδικτυακή συζήτηση πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση της πλατφόρμας zoom του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής που πρόσφερε και προλόγισε η κα Μάγδα Κοντογιάννη, κτηνοτρόφος (6932094231).
ΝΑΙ! … μπορεί να υπάρξει μια «άνοιξη» για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική αγροτική παραγωγή στην νέα, μετά covid 19 εποχή με τέτοιας μορφής αγρότες, με πραγματικά ελληνικά λουλούδια, δρεπτά άνθη από έλληνες δεμένους με την πατρίδα … Απλά οι συντεχνίες πρέπει μην πολεμούν λυσσαλέα την ελληνική παραγωγή και τους έλληνες αγρότες παραγωγούς, χαϊδεύοντας τους εισαγωγείς ….
Και την Δευτέρα, 21 Δεκ 2020, στις 20.00 συζητούν για την Έκθεση ΚΑΛΟ 2019-2020 ([email protected]).
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
Επιχειρηματικότητα
Ανάπτυξη για λίγους ή για όλους;

Aνάπτυξη – Ανάπτυξη, είσαι εδώ?
Θυμόσαστε το παιδικό παιγνίδι μας «Λύκε –Λύκε, είσαι δώ ?» όπου ο Λύκος αναβάλλοντας την εμφάνισή του συνεχώς. για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, έβαζε λίγα- λίγα τα ρούχα του ώστε να μας εξαντλήσει και να μας τρομάξει στο τέλος: «παίρνω το μπαστούνι μου και σας κυνηγώ!….» και όποιον έπιανε το έτρωγε ή τον φυλάκιζε μέχρι να νικήσει? Κάπως έτσι μας παρουσιάζεται και η «Ανάπτυξη» το τελευταίο διάστημα από όλους του ειδήμονες πολιτικούς ή επαΐοντες ακαδημαϊκούς ή τους εκλεγμένους ηγήτορες φορέων ή think tanks , ή ότι τέλος πάντων εκπροσωπεί την σοφία και τη γνώση των ημερών μας. «Κάτ»ι που κάποια φοβερή στιγμή θα βγει με την μαγκούρα του και θα μας κυνηγήσει. Και εμείς ξαφνιασμένοι δεν θα ξέρουμε γιατί μας κυνηγά …
Τέλος πάντων, καλά τα λόγια καλές οι απόψεις, καλή η ποικιλία των απόψεων , καλή- για ακόμη μία φορά- η θεωρία . Όμως πόσο έχουν όλοι αυτοί οι θεματοφύλακες της οικονομικής θεωρίας αντιληφθεί ότι οι μικροί επιχειρηματίες, οι μικρές ατομικές επιχειρήσεις, οι «μη δημόσιοι υπάλληλο»ι της χώρας μας, που πάντα στηρίζουν την αγορά και την οικονομία , έχουν μείνει μόνοι τους και τραγικά αβοήθητοι , σε ένα μοναχικό διάλογο με τον εαυτό τους, με την αβέβαιη σκέψη κολλημένη πρωί- βράδυ στο μυαλό, σε απίστευτες εσωτερικές διαδρομές , που συναντούν ανακούφιση μόνο σε διαισθητικές ή αστρολογικές προβλέψεις? Καθώς κανείς στην ουσία δεν κατανοεί γιατί έχουμε έρθει σε αυτήν την θέση , τι σημαίνει αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας και πως θα το παλέψουμε.
Δεν κατανοεί γιατί δεν συμμετείχε στο παιγνίδι πονηρών πολιτικών που έκαναν καριέρα το λειτούργημά τους , των σοφών ακαδημαϊκών που ήταν ανέκαθεν καλοί μαθητές και ξέρουν απέξω όλες τις σοφίες του κόσμου, και δεν συμμετέχουν στην ελίτ των επιτηδείων που ξέρουν να βγάζουν χρήμα με τρόπο και όχι με κόπο.
Για αυτό, φίλοι μικρο- επιχειρηματίες, ας σταματήσουμε το παιγνίδι και ας σοβαρευτούμε ζητώντας ότι χρειαζόμαστε να μας δοθεί, για να στηρίξουμε μόνοι μας την Ανάπτυξη , έτσι όπως εμείς οι Έλληνες με το εμπορικό μας δαιμόνιο μάθαμε τόσα χρόνια να κάνουμε , σ΄ολες τις δύσκολες εποχές και όπου γης και πατρίς, με την αντοχή των γονιδίων των πατεράδων και των παππούδων μας
- Show us the money! Tόσο η Κυβέρνηση όσο και οι Τράπεζες πρέπει να ξεκαθαρίσουν πόσο χρήμα υπάρχει για ανάπτυξη, Δεν μας απασχολεί αν είναι πολύ ή λίγο , πρέπει πλέον να αποκαλυφθεί ώστε να ξέρει η αγορά τι της γίνεται. 5-10 ή 1000 , θα πρέπει να γίνει πλέον γνωστό τι πόροι υπάρχουν. Γιατί χρήμα , υπάρχει και πάντα θα υπάρχει , πόσο είναι το διαθέσιμο για την κίνηση της αγοράς δεν είναι γνωστό, και αυτό δημιουργεί φοβία και ανασφάλεια, έλλειψη εμπιστοσύνης και μειωμένη επιθυμία για κατανάλωση. Χωρίς τη δημιουργία της ζήτησης πώς να ξεκαθαρίσει την αξία της η προσφορά και το αντίστροφο?
- Συμβουλεύστε μας! Θα πρέπει η Κυβέρνηση να προσφέρει επιχειρηματική συμβουλευτική και υποστήριξη πλέον , δωρεάν ώστε να βρούμε και πάλι την χαμένη μας πίστη. Όλοι αυτοί οι σοφοί που περνοδιαβαίνουν στα κανάλια , ας προσφέρουν τα φώτα του στους επιχειρηματίες , με σεμινάρια, συγκεντρώσεις και υποστήριξη χωρίς να χρεώνουν την σοφία τους. Ας τους επιτάξει το κράτος( ούτως ή άλλως είναι δημόσιοι υπάλληλοι) να κάνουν τον εταιρικό σύμβουλο και καθοδηγητή , στην πράξη , στο μαγαζί , το εργαστήριο , το μικρό εργοστάστιο μας. Για αυτό είναι η γνώση, για να είναι χρήσιμη και εφικτή και όχι εικονική πραγματικότητα , στα παράθυρα των τηλεοράσεών μας.
- Δημιουργείστε την λίστα των πιθανών «αγοραστών» της παραγωγής της χώρας μας. Διαμορφώνοντας ένα τοπίο αγαθών και υπηρεσιών και πιθανών αγοραστών και επιβραβεύοντας τις εξαγωγές , οι επιχειρηματίες θα σκεφθούν και θα στραφούν σε νέες αγορές , με ευρηματικότητα και δυναμική. Υπάρχουν και άλλες ανάγκες στους λαούς της γης που μπορεί η ελληνική αγορά να ικανοποιήσει. Είμαστε μέρος του πλανήτη και εμείς.
- Ας εντυπωσιαστούμε και ας εντυπωσιάσουμε με επιτεύγματα! Η Ελλάδα ήξερε πάντα να κάνει εντύπωση. Δεν μπορεί, συνεχίζουν να γεννώνται Έλληνες ήρωες που κάνουν τον κόσμο να θαυμάζει. Ας τους αναδείξουμε , ας τους φανερώσουμε . Και όταν ο κόσμος σε θαυμάζει είναι καλός καιρός να ζητήσεις τα λεφτά του . Υπηρεσίες – Υπηρεσίες και πάλι υπηρεσίες , ας κάνουμε την Ελλάδα μας το τόπο των εξαιρετικών υπηρεσιών: υγεία-παιδεία- τουρισμός – νέος πολιτισμός (μουσική-θέατρο-τέχνες). Είναι δυνατόν να χάθηκαν πια οι Επιστήμονες , οι Μουσικοί , οι Καλλιτέχνες που γεννούσε τούτη η χώρα όλο τον προηγούμενο αιώνα?
- Σταματήστε να χάνετε τα χρήματά μας. Ακούτε, σταματήστε να τα χάνετε ,γιατί θα τα ζητήσουμε πίσω. Είμαστε εμείς οι μικροί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι. Νοιώθουμε ότι χάνουμε τα λεφτά μας όταν πληρώνουμε τους φόρους και τις εισφορές μας, όταν σας εμπιστευόμαστε να κάνετε κουμάντο τους κόπους και τους μόχθους μας και δεν τα καταφέρνετε ότι πολιτικό χρώμα και να βάφετε τις φανέλες σας. Ακούστε μία ιδέα , δώστε μας πίσω ένα μέρος όσων σας εμπιστευτήκαμε, δίνοντας πίσω στους φορολογούμενους ακίνητα που μένουν ανεκμετάλλευτα, προϊόντα που σαπίζουν σε αποθήκες, γη και θάλασσα και αέρα που δεν αξιοποιείται Και τότε θα γίνει μια νέα ζύμη . Και θα επιστρέψουμε τόσο γρήγορα στην αγορά που θα κάνουμε το κεφάλι σας να γυρίζει.
Ανάπτυξη – Ανάπτυξη είσαι εδώ?
της Μαριάννας Τσουλιά
Προγράμματα
Η Hatzi Filax Group υλοποίησε εξειδικευμένη εκπαίδευση για τη ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διήμερη εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε η Hatzi Filax Group, στις εγκαταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε. στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης. Η εκπαίδευση σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ενίσχυση των δεξιοτήτων και της επαγγελματικής αποτελεσματικότητας των εργαζομένων της.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε:
- Διαχείριση Χρόνου (Time Management): Εκπαιδευτικά εργαστήρια για δύο δυναμικές ομάδες εργαζομένων, εστιασμένα στην αποτελεσματική οργάνωση και αξιοποίηση του χρόνου.
- Βασικές Αρχές Management & Ηγεσίας (Leadership Skills): Εκπαίδευση που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διοίκησης, επικοινωνίας και ηγεσίας, με σύγχρονες μεθοδολογίες και πρακτική εφαρμογή.
Συνολικά, 60 εργαζόμενοι συμμετείχαν ενεργά σε τρεις εκπαιδευτικές ομάδες και παρακολούθησαν 16 ώρες εντατικής και διαδραστικής εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο ήταν βιωματικό, με στοχευμένες ασκήσεις και ενεργή συμμετοχή, ενισχύοντας τη μάθηση και την εσωτερική παρακίνηση των συμμετεχόντων.
Την εκπαίδευση υλοποίησαν οι εισηγήτριες της Hatzi Filax Group, Σοφία Σκευοφύλακα και Χατζή Σκευοφύλακα, φέρνοντας την πολυετή εμπειρία τους στην επαγγελματική κατάρτιση μέσα από μια μοναδική εμπειρία μάθησης και συνεργασίας.
Η Χατζή Σκευοφύλακα, CEO της Hatzi Filax Group, δήλωσε σχετικά:
«Είναι πραγματικά υπέροχο να βλέπουμε τόσο δυναμικές επιχειρήσεις να επενδύουν ουσιαστικά στους ανθρώπους τους. Η ΜΕΒΓΑΛ δεν επενδύει απλώς σε εκπαίδευση – επενδύει σε κουλτούρα ανάπτυξης. Ήταν τιμή μας να συνεργαστούμε με τόσο εξαιρετικές ομάδες, γεμάτες ενέργεια, διάθεση και προοπτική.»
Η Σοφία Παλαμίδου, HR Manager της ΜΕΒΓΑΛ, πρόσθεσε:
«Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που σχεδίασε η Hatzi Filax Group ειδικά για στελέχη μας προσφέροντας τους πρακτικά εργαλεία και χρήσιμες τεχνικές για την καλύτερη οργάνωση της καθημερινότητάς τους και την ανάπτυξη των ηγετικών τους δεξιοτήτων.
Μέσα από διαδραστικές ασκήσεις και παραδείγματα οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς να θέτουν προτεραιότητες και εξοικειώθηκαν με σύγχρονες προσεγγίσεις στην ηγεσία.
Η εκπαίδευση αυτή αποτέλεσε μια σημαντική επένδυση για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των στελεχών μας και ευχαριστούμε θερμά για ακόμη μία φορά την Hatzi Filax Group για την εξαιρετική συνεργασία.»
Η Hatzi Filax Group, με αποδεδειγμένη τεχνογνωσία στον τομέα της εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, παραμένει στρατηγικός συνεργάτης επιχειρήσεων που επιλέγουν να αναπτύσσονται μέσα από τη δύναμη των ανθρώπων τους.

-
Υγεία
Όλη η αλήθεια για τα ωάρια : Μύθοι και πραγματικότητα
-
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
-
Υγεία
Πώς να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης
-
Υγεία
Βαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Lifestyle
Ανακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
Κινηματογράφος
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY