Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Συμμετοχή σε 2 συζητήσεις-πάνελ στο 8 ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Η μεσογειακή διατροφή, τα φυτικά προϊόντα και η κυτταρική κτηνοτροφία βρέθηκαν στο επίκεντρο στη συζήτηση-πάνελ The Future Of Food: Imagining Our 2040 Meals” που πραγματοποιήθηκε με την επιμέλεια του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στο πλαίσιο των εργασιών του 8ου Οικονομικού Forum των Δελφών. Παράλληλα, ο κ. Δημήτρης Βολουδάκης, Διευθυντής Προγραμμάτων Κατάρτισης, Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, συμμετείχε σε συζήτηση-πάνελ για τη μετάβαση των αγροτών στην «πράσινη γεωργία», η οποία συνδιοργανώθηκε στο πλαίσιο του Φόρουμ από την Παγκόσμια Τράπεζα.


Βασικοί συμμετέχοντες στη συζήτηση “The Future Of Food: Imagining Our 2040 Meals” ήταν η κα. Αντωνία Τριχοπούλου, Πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Υγείας, ο κ. Αλέξανδρος Κουρής, Ιδρυτής και Ιδιοκτήτης της «NISSOS Beer» και η κα. Ιωάννα Μελικίδου, Υπεύθυνη Έρευνας & Ανάπτυξης της ΚΟΝΒΑ. Το συντονισμό της συζήτησης είχε ο κ. Νεκτάριος Β. Νώτης, Ιδρυτής και Δ. Σύμβουλος της Notice Content & Services.

Οι ομιλητές επικεντρώθηκαν σε ζητήματα νέων και καινοτόμων τεχνολογιών στον κλάδο της αγροδιατροφής, στο θέμα της διατροφικής επάρκειας και σε φιλοπεριβαλλοντικές μεθόδους παραγωγής, ενώ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, επισημάνθηκε ότι η μεσογειακή διατροφή είναι η καλύτερη για την υγεία και το περιβάλλον, καθώς και ότι πρέπει να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Κουρή, το 2040 θα είναι η εποχή των “alternatives”. «Εναλλακτικές ζωικές πρωτεΐνες, κρέας, αυγό, ψάρι, γαλακτοκομικά από φυτικές πηγές ή από καλλιέργεια βλαστοκυττάρων σε βιοαντιδραστήρες ή πρωτεΐνες παραγόμενες από ζυμώσεις ακριβείας».

«Η ανθρωπότητα πρέπει να καλύψει την μεγάλη ζήτηση για ζωικά προϊόντα με βιώσιμες μεθόδους που δεν θα καταστρέψουν τον πλανήτη και θα έχουν προσιτό κόστος», επεσήμανε ο κ. Κουρής. «Θέλω να πιστεύω ακόμα ότι και η γαστρονομική τέχνη και δημιουργικότητα θα απογειωθεί με την βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, χαρίζοντας σε όλους εμάς πολλές, νέες και αξέχαστες εμπειρίες».

Από την πλευρά της η κα. Μελικίδου, ανέφερε ότι οι αλλαγές που περιμένουμε να δούμε σε προϊόντα στο πιάτο και στο ράφι το 2040 δεν είναι μακριά από αυτό που έχουμε σήμερα, αρκεί να το συνειδητοποιήσουμε. «Δημιουργούνται κατηγορίες φυτικών προϊόντων με τη χρήση πρώτων υλών που έχουμε, όπως αρακάς, όσπρια, ρεβίθια, φακές, φάβα, για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε προϊόντα μίμησης, όπως ένα φιλέτο κοτόπουλο. Μέχρι το 2040 θα έχουμε δημιουργήσει ένα αντίγραφο τέτοιο, που θα καλύπτει όχι μόνο το πως φαίνεται και το πως μυρίζει το τρόφιμο αλλά και το διατροφικό κομμάτι». 

Στη συνέχεια, η κα. Μελικίδου εστίασε στη συσκευασία. «Ήδη έχουμε μπει σε διαδικασία αλλαγής, με συσκευασίες φιλικές στο περιβάλλον ακόμα και βρώσιμες, αλλά και έξυπνες» εξήγησε. «Ακόμα με σκανάρισμα της συσκευασίας θα μπορεί κάποιος να μαθαίνει από πού είναι και από πού προέρχεται η πρώτη ύλη, τη διαδρομή της αλλά και τη διαδικασία παραγωγής της».

Ο κα. Τριχοπούλου, τέλος, έκανε λόγο για τρεις άξονες ως προς την τελική διατροφική επιλογή. «Η τεχνητή νοημοσύνη θα δεσπόζει και θα αλλάξει τις επόμενες γενιές. Δεν έχει συμβεί τέτοια επανάσταση στην ανθρωπότητα. Το ζούμε αλλά δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει». Μίλησε, ωστόσο, και για την κλιματική αλλαγή, λέγοντας ότι «είναι στο χέρι μας να αντιδράσουμε και να επιδράσουμε στην κλιματική αλλαγή». Έκλεισε τονίζοντας τη σημασία της μεσογειακής διατροφής. «Η μεσογειακή διατροφή δεν είναι μόνο θέμα υγείας αλλά είναι και μία διατροφή βιώσιμη». 

Στη συζήτηση-πάνελ Greening Agriculture in the EU and Globally” που συνδιοργανώθηκε στο πλαίσιο του Φόρουμ από την Παγκόσμια Τράπεζα, ο κ. Δημήτρης Βαλουδάκης, Διευθυντής Προγραμμάτων Κατάρτισης, Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, επισήμανε χαρακτηριστικά ως προς τα προβλήματα των αγροτών: «Ήταν τα ίδια πριν δέκα χρόνια: υψηλό κόστος, χαμηλές τιμές. Υπάρχει μικρή άμεση επίδραση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Σε κάποιους ακούγονται εξωγήινα αυτά. Να αναλογιστούμε αυτές τις δυσκολίες. Λιγότερο από 7% των Ελλήνων αγροτών έχουν λάβει αγροτική κατάρτιση. Περίπου κοντά στο 40% των Ελλήνων αγροτών, είναι γυναίκες. Επιδιώκουμε την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των αγροτών. Προσπαθούμε να υλοποιήσουμε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης, δίχως να ανταγωνιζόμαστε πανεπιστημιακά προγράμματα».

Στο ίδιο πλαίσιο προσέθεσε: «Όταν μιλάμε για καινοτόμα συστήματα, μιλάμε για νέες τεχνολογίες. Μπορέσαμε να προοδεύσουμε στην Ελλάδα. Πρέπει να χτίσουμε εμπιστοσύνη με τους αγρότες. Να διευκρινίσουμε ποιες είναι οι απαιτήσεις. Βλέπουμε αύξηση στους αγρότες που καλλιεργούν βιολογικά. Θα ήθελα να δημιουργηθούν ευκαιρίες διασύνδεσης. Οι αγρότες δεν πρέπει να δρουν μεμονωμένα».

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending