Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Λύση… 4X4 για την αγορά

Ανασυγκροτούν τις δυνάμεις τους οι έμποροι – επιχειρηματίες του λιανικού εμπορίου για να μπορέσουν να αναχαιτίσουν τις μεγάλες… επιδημίες της εποχής μας, όπως είναι ο ανταγωνισμός, τα εισαγόμενα προϊόντα, η κινέζικη εισβολή, η χαμηλή ποιότητα παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, η έλλειψη ιδίων κεφαλαίων, η δυσκολία ανεύρεσης εκπαιδευμένων υπαλλήλων, η έλλειψη τεχνογνωσίας και η απουσία εξειδικευμένης γνώσης από τους επιχειρηματίες ιδιοκτήτες.


Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και η παγκοσμιοποίηση επιφέρουν τη μεγάλη ανατροπή, τόσο στα οικονομικά όσο και στα κοινωνικά δεδομένα, μετατρέποντας τους παραδοσιακούς τρόπους λειτουργίας ενός λιανομάγαζου, κυρίως οικογενειακής μορφής σε ένα σύγχρονο μοντέρνο και λειτουργικό κατάστημα. Μπροστά σε αυτήν την κοσμογονική αλλαγή πραγμάτων που για χρόνια πολλά κυλούσαν καθημερινά προς την (δια κατεύθυνση, μας καταλαμβάνει ένας μεγάλος προβληματισμός για το αβέβαιο μέλλον της μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης που για μακρύ χρονικό διάστημα συνεχόμενων γενιών ήταν πηγή οικονομικής στήριξης και κοινωνικής καταξίωσης πολλών οικογενειών.

Προβληματισμός

Γεννιούνται λοιπόν για τον κάθε μικροεπιχειρηματία εύλογα τα εξής απλά ερωτήματα που χρειάζονται άμεσα απάντηση:
1) Τι πρέπει να κάνω για να επιβιώσω;
2) Πώς πρέπει να επενδύσω για να επιμηκύνω τη ζωή της επιχείρησής μου;
3) Πού πρέπει να αποταθώ για να με βοηθήσουν;
4) Πότε είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή;
5) Γιατί θα πρέπει εγώ τώρα «στα γεράματα» να φρεσκάρω τις γνώσεις μου;
6) Ποιος μου εγγυάται ότι μετά από όλα αυτά θα έχω πετύχει;

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια κατάσταση όπου το απλοϊκό κλασικό μοντέλο λειτουργίας μιας μικρομεσαίας οικογενειακής επιχείρησης δίνει τη θέση του σε ένα ευέλικτο και σύγχρονο μοντέλο διοίκησης, όπου συναντά κανείς ανάλογα με το μέγεθος, όλες τις διοικητικές λειτουργίες σύμφωνα πάντα με το πρίσμα του μάνατζμεντ, όπως αυτό διατυπώνεται από τους επαΐοντες γκουρού της εποχής μας.

Μπορεί η λέξη απογοήτευση να ακούγεται υπερβολική για την εξέλιξη και το μέλλον όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά θα πρέπει να αναφερθεί επίσης ότι, σύμφωνα με αποτέλεσμα έρευνας; υπάρχει ένα άλλο φαινόμενο γνωστό ως «το φαινόμενο της εργασιακής γήρανσης» που συνεπικουρεί επίσης στη δυσκαμψία που ήδη υπάρχει.

Τόσο στο λιανικό όσο και στο χονδρικό εμπόριο το 49,5% των εργαζομένων είναι πάνω από 40 ετών, γεγονός που δυσκολεύει την όποια ανάπτυξη και αναδιοργάνωση κάθε μικρής, πολύ μικρής ή μεσαίας επιχείρησης, λόγω ακριβώς του γερασμένου και δύσκαμπτου ανθρώπινου δυναμικού.

Σε τέσσερις βάσεις μπορεί να εστιασθεί η θεμελίωση ενός μακροβιότερου και σύγχρονου καταστήματος ή επιχείρησης:
Πρώτον, στην εφαρμογή στρατηγικού μάνατζμεντ, θα πρέπει λοιπόν να επενδύσουμε στον επανασχεδιασμό, σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα του μάνατζμεντ, ενός νέου τρόπου διοίκησης της επιχείρησης εφαρμόζοντας και προσαρμόζοντας σε μικρότερο ή πολύ μικρό μέγεθος τα νέα μοντέλα. Η στρατηγική που καθορίζει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μιας επιχείρησης έναντι κάποιας άλλης είναι αυτή που καθορίζει τη διαχείριση των λειτουργιών και διαδικασιών της ίδιας της επιχείρησης και την εφαρμογή νέας τεχνολογίας και νέων πληροφοριακών συστημάτων και καινοτομιών.

Δεύτερον, στη δημιουργία δυναμικού τμήματος πωλήσεων θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη δημιουργία οργανωμένου τμήματος ή δικτύου πωλήσεων, επειδή στόχος του καθενός θα πρέπει να είναι η συντήρηση καταρχήν και το μεγάλωμα κατά δεύτερο λόγο της επιχείρησής του, η διατήρηση των παλιών πελατών και η προσέλκυση νέων, και τέλος να έχει οικονομικό αποτελέσματα. Στόχος μας θα πρέπει να είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τον πελάτη, παρέχοντάς του τυποποιημένες αλλά και προσωπικές υπηρεσίες κατά περίπτωση, και εφαρμόζοντας νέες τακτικές προσέγγισης και νέες τεχνικές εξυπηρέτησης και φροντίδας.


Τρίτον, στη διά βίου εκπαίδευση προσωπικού και συνεργατών, θα πρέπει να διασφαλίσουμε σωστό και υγιές εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζόμενους με διαρκή ενημέρωσή τους για τα τρέχοντα προβλήματα της αγοράς, του ανταγωνισμού και του κλάδου ιδιαίτερα, καθώς επίσης και να επενδύσουμε στη διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση στα νέα τεχνολογικά και επικοινωνιακά μοντέλα διοίκησης,τόσο του έμπειρου αλλά γερασμένου ηλικιακά όσο και του νέου και άπειρου προσωπικού.


Τέταρτον, στη διαχείριση γνώσης και μάθησης των επιχειρηματιών. Η διαχείριση γνώσης (knowledge Management) εστιάζεται στη σωστή αντιμετώπιση του ανθρώπινου παράγοντα και αποτελεί διαδικασία σύζευξης ανθρωπίνων πόρων και τεχνολογικών μέσων με στόχο την αποτελεσματικότητα.


Εξασφάλιση γνώσης για την επιχείρηση, σημαίνει πηγή πλούτου και δύναμης, σημαίνει καλύτερη επικοινωνία, σημαίνει αύξηση παραγωγικότητας. Διαχείριση γνώσης σημαίνει συγκέντρωση πνευματικών παγίων γνώσης και μεθόδων επικοινωνίας, με αποτέλεσμα σωστή εκμετάλλευση τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, σχεδίασμά νέων προϊόντων, επιθετική προώθηση των προϊόντων στην αγορά, ανάπτυξη δημιουργικότητας, διασφάλιση καινοτόμου περιβάλλοντος για τον πελάτη.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Προγράμματα

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!

Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!

Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης: 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.

Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.

Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:

Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative. 

Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.

Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα

Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται  ότι η  σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.

1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.

2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.

3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου

4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.

5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας  φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η  «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.

7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.

8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος

σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.

9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα  και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.

10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!

της Μαριάννας Τσουλιά.

Continue Reading

Trending